Suomessa asuminen on niin epämukavaa, että siitä on tultava loppu. Koko ilmapiiri, Tarja Halonen, kaikki helkkarin kapulat mitä laitetaan ihmisten rattaisiin (nopeusvalvontakamerat, alennetut nopeusrajoitukset, alennettu promilleraja, alkoholimainontakiellot, rahapelikiellot jne.) menee nyt yli. Tää on persemaa moneen muuhun verrattuna ja täällä halutaan tehdä elämästä helvettiä. Kukaan ei innostu mistää, mistään ei saa olla iloinen, mitään ei tehdä kunnolla ja optiotkaan eivät ole muka ihmisiä kannustavia.
Olen ajautunut tilanteeseen, jossa en jaksa enää. Käy kohta niinkuin Tamille ja tulee burnout. Pari päivää sitten oli todella pahapaikka. Pohdin käytänkö lentolipun Suomeen. Teki mieli kadota vähäksi ajaksi ja jäädä vain Suomesta pois. Se karmea olo, jonka tämä paskamaa aiheuttaa tulee välittömästi kun lukee tiedotusvälineitä tai tapaa suomalaisia tai joutuu Suomessa oleskelemaan vakituisesti.
Täällä odotetaan Burger Kingiä kuin kuuta nousevaa, muualla noi on perusasioita, jotka ovat aina kunnossa. Täällä on sellaisia ihmeellisiä tapoja ja kummallinen kulttuuri, johon on vaikea sopeutua ja ymmärtää. Sitten kaikki se epäsosiaalisuus, kateus ja kyräily - puhumattakaan vässyköimisestä ja siitä ettei kertakaikkiaan yritetä tehdä asioita niin hyvin kuin pystytään.
Mikä tahansa täytyy kelvata ja jos ei kelpaa niin olet ylimielinen kusipää tai joku on noussut sinulle hattuun. Pitää olla oikein onnellinen, että meillä on niinkin hyvin asiat ja aina verrataan vielä johonkin missä on huonommin. Mistään ei saa sanoa mitään. Pitää vaieta ja kiroilla itsekseen kun maassa on asiat paskasti. Kaikki on toteutettu DDR:n esikuvan mukaisesti ja kaikilla on muka kivaa. Kaikki on harmaata massaa ja kukaan ei saa olla missään hyvä tai toista parempi. Kaikki on muka hyvin, mutta silti Sarasvuolle on kerrottu, että ihmiset eivät halua tehdä töitä.
En jaksa enää. Olen analysoinut suomalaisen koulutuksenkin tason ja tullut siihen lopputulokseen, että se on täyttä paskaa. Sanahelinää siitä, että haetaan jotain excellenceä, vaikka ollaan surkeita. Halutaan päästä helpolla ja palkataan typeryksiä. En ole esim. tavannut juurikaan älykkäitä professoreita sinä melkein 20 vuoden aikana, kun olen ollut korkeakoulutuksen kanssa tekemisissä. En takuulla tee millekään Aalto yliopistolle väitöskirjaa. Huomenna lopetan kurssin, jolla olen muutaman viikon ollut ja joka on ollut täyttä paskaa ja keskityn oikeasti siihen, että alan valmistautua siihen, etten enää suostu elämään Suomessa. En ikinä vittu.
Kohta tulee joku keijo perään kirjoittamaan, ettei tule ikävä. No vittu ihan sama.