Mainos

LOST Amerikan aikataulussa [SPOILEREITA]

• 151 882
  • 944

Slammed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canada, Canucks, Kärpät ja London Knights
tottakai tuo tuli huomattua, äkkinäiseltä silmäykseltä tuo kaveri muistutti erästä venäläistä joka näytteli 24:ssa, mutta muistaakseni tuossa ei tosiaankaan ollu etes viittausta venäläiseen aksenttiin.

http://imdb.com/gallery/ss/0120755/Ss/0120755/23.html?path=pgallery&path_key=Serbedzija, Rade

hiukset toki ovat pitemmät ja omisti parran sekä 24:n ja ehkä Lostin roolissa. Mutta tuolta sivulta ei löytynyt tietoa koskien tämän herran näyttelemistä Lostissa, kenties tämä on voitu pitää väärässä, tai sitten se olen minä joka olen täysin väärässä

Mutta tuolta sivulta ei löytynyt tietoa koskien tämän herran näyttelemistä Lostissa, kenties tämä on voitu pitää väärässä, tai sitten se olen minä joka olen täysin väärässä
Jacobin näyttelijä halutaan varmasti pitää salaisuutena vielä pidemmän aikaa. Monet ovat kuitenkin vihjailleet Kris Kristoffersonia sarjaan jo aikaa sitten. Hänessä on ainakin vähän samaa näköä Jacobin kanssa.

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Tätä ketjua on kyllä aika friikkiä lukea, nimenomaan siksi että olen nähnyt ehkä kaksi tai kolme jaksoa, nekin ykköskaudelta... Vaikuttaa aika Twin Peaks -meiningiltä? Itsehän en ole ruvennut seuraamaan sarjaa mm. siksi, että monet uskovat ettei noille tapahtumille saada mitään edes semi-järkevää selitystä, ja sellaiset vituttavat minua aika rankasti, jos on ensin katsonut viisi vuotta jotain sarjaa intohimoisesti ja sitten lopulta se onkin ollut vaikka jonkun unta.

Mutta jos tähän joku hyvä loppu saadaan, niin kyllähän tämä on pakko joskus joltain dvd-setiltä tarkistaa.

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
No tämähän on vain spekulaatiota. Eihän sitä tiedä kuinka vuotta myöhemmin tuo tulevaisuuspätkä oli. Siinähän on voinut käydä mitä tahansa. Ekana tuli mieleen tuosta "Katen mies on rikas" - kommentista että tosiaan tiikeri ei pääse raidoistaan, toisin sanoen James "Sawyer" Ford tainnu huijata yhden jos toisenkin kerran saarelta päästyään. =)

Itseasiassa se on tiedossa kuinka monta vuotta myöhemmin tuo tulevaisuuspätkä oli. Lehti, jota Jack luki lentokoneessa oli päivätty 4.5.2007. Ja saaren tapahtumat tapahtuivat kolmoskauden finaalijaksossa 23.12.2004. Eli 2,5 vuotta on vierähtynyt välillä.

Mutta entäs kuolleen henkilön teini-ikäinen poika? Enkä millään pysty uskomaan, että Ben poistuisi saarelta.

En itsekään usko, että Ben poistuisi saarelta. Ei ainakaan elävänä. Sawyerillahan on myös lapsi Cassidyn kanssa, mutta lapsi taitaa olla tuolla kuolinhetkellä vasta n.5 vuotias?

Luulisi kuitenkin, että Jack olisi kutsunut koko selviytymisköörin paikalle. Kaiken lisäksi Kate vaikutti olevan aika varakas lyyli, niin ehkä hän oli nainut rikkaan miehen, joka ei tykännyt Jackin känninhuuruisista soitteluista.

Jos Kate on tullut varakkaaksi saarelta poistumisen jälkeen niin siitä voi tehdä johtopäätöksen, että Kate on mennyt Hurleyn kanssa naimisiin. Tämän takia Jack sitten myös tiesi kehen Kate viittasi sanomalla "He's waiting for me".=)

Jos Kate on tullut varakkaaksi saarelta poistumisen jälkeen niin siitä voi tehdä johtopäätöksen, että Kate on mennyt Hurleyn kanssa naimisiin. Tämän takia Jack sitten myös tiesi kehen Kate viittasi sanomalla "He's waiting for me".=)
Unohdit sen seikan, että Hurley halusi epätoivoisesti rahoistaan eroon, sillä ne tuottivat huonoa onnea. On hyvinkin todennäköistä, että Hurleyn poissaollessa tämän vanhemmat hassasivat koko jättiomaisuuden.

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Unohdit sen seikan, että Hurley halusi epätoivoisesti rahoistaan eroon, sillä ne tuottivat huonoa onnea. On hyvinkin todennäköistä, että Hurleyn poissaollessa tämän vanhemmat hassasivat koko jättiomaisuuden.

Mutta Hurleyhan on päässyt saarella ollessaan eroon ajattelusta, että numerot olivat kirottuja. Näin olen ainakin käsittänyt. Joten jos hän ei enää pidä numeroja kirottuna niin sitten ei myöskään rahat ole kirottuja Hurleyn mielestä? Se voi tosin olla totta, että hänen vanhemmat ovat perineet rahat(jos Naomi puhui totta ja lentokoneen löytäminen matkustajineen tosiaan on lavastettu) ja tuhlanneet osan niistä. Tuskin he kuitenkaan ovat pystyneet koko 150 miljoonan dollarin omaisuutta parissa vuodessa tuhlaamaan. Ja muutenkin en nyt ihan tosissani tarkoittanut, että Kate ja Hurley olisivat yhdessä. Tosin tämä on Lost eli mitä tahansa voi tapahtua ja tuo ainakin olisi yllättävä juonenkäänne.

Mutta Hurleyhan on päässyt saarella ollessaan eroon ajattelusta, että numerot olivat kirottuja. Näin olen ainakin käsittänyt. Joten jos hän ei enää pidä numeroja kirottuna niin sitten ei myöskään rahat ole kirottuja Hurleyn mielestä? Se voi tosin olla totta, että hänen vanhemmat ovat perineet rahat(jos Naomi puhui totta ja lentokoneen löytäminen matkustajineen tosiaan on lavastettu) ja tuhlanneet osan niistä. Tuskin he kuitenkaan ovat pystyneet koko 150 miljoonan dollarin omaisuutta parissa vuodessa tuhlaamaan. Ja muutenkin en nyt ihan tosissani tarkoittanut, että Kate ja Hurley olisivat yhdessä. Tosin tämä on Lost eli mitä tahansa voi tapahtua ja tuo ainakin olisi yllättävä juonenkäänne.
Mutta kun nuo numerot taitavat ihan oikeasti tuoda huonoa onnea. On hyvinkin mahdollista, että Hurleyn vanhemmat ovat jo kerenneet kuolla. Tai ehkä paha onni häipyi Hurleyn mukana, paha sanoa. :)

www.lostpedia.com kirjoitti:
Although Hurley's luck seemingly grew worse, he gained more and more money; he got even more money for some of these incidents, as the factory was over-insured and he received a huge settlement over his mistaken arrest. With this money he bought a box company based in Tustin, California.

Hurley sought out Leonard at Santa Rosa, and informed him that he had played his numbers in the lotto. Leonard informed Hurley somewhat loudly that he should not have done so, claiming that he had "opened the box."

Ai? Mistä tulee Lostia kaksi jaksoa viikossa eikä yksi jakso?
(ja nyt ei finaalijaksoja yms. lasketa mukaan)
Vertaisverkosta tulee vaikka 22 jaksoa vuorokaudessa.

Karhu2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins
Oliko finaalissa saaren tapahtumat flashbackeja, jolloin saaren ulkopuoliset tapahtumat olisivat olleet reaaliajassa, vai saaren ulkopuoliset tapahtumat, (joissa esiintyi Jack,) flash forwardeja, jolloin saaren tapahtumat olisivat olleet reaaliajassa? Onko siis esim. tekijöiden taholta varmistettu, että kyseessä olivat juuri flash forwardit?

Itseäni tuossa flash forwardissa rasittaa lähinnä se, että se sitoo tuottajien kädet mahdollisten kuolijoiden suhteen. Nyt tiedämme, että Jack ja Kate ainakin säilyvät seuraavat kaudet elossa.

Voihan se olla niinkin, että kyseessä oli Desmondin näkyjä tulevaisuuteen. Desmond saattoi siis nähdä, miten tulisi käymään, ellei hän muuta tulevaisuutta. Jos hän kuitenkin muuttaa tulevaisuutta, niin sittenhän voi käydä toisin, esim. Jack ja Kate voivat kuolla.

Oliko finaalissa saaren tapahtumat flashbackeja, jolloin saaren ulkopuoliset tapahtumat olisivat olleet reaaliajassa, vai saaren ulkopuoliset tapahtumat, (joissa esiintyi Jack,) flash forwardeja, jolloin saaren tapahtumat olisivat olleet reaaliajassa? Onko siis esim. tekijöiden taholta varmistettu, että kyseessä olivat juuri flash forwardit?

Voihan se olla niinkin, että kyseessä oli Desmondin näkyjä tulevaisuuteen. Desmond saattoi siis nähdä, miten tulisi käymään, ellei hän muuta tulevaisuutta. Jos hän kuitenkin muuttaa tulevaisuutta, niin sittenhän voi käydä toisin, esim. Jack ja Kate voivat kuolla.
Finaali alkoi tulevaisuudesta (Jack ryyppää lentokoneessa) ja päättyi tulevaisuuteen, kun Jack halusi takaisin saarelle = saaren tapahtumat olivat flashbackeja.

Desmond ei nähnyt välähdyksiä enää vedenalaiselle asemalle päästyään. Välähdykset liittyivät aina jollain tavalla Charliehen ja siihen, että tämän "täytyy" kuolla.

Veikkaisin, että neloskausi koostuu pääasiassa Jackin ja Katen flashbackeista, joissa kerrataan miten kullekin saarella olleelle kävi. Jossain välissä kaksikko sitten palaa saarelle takaisin korjaamaan virheensä, mitä lie sitten ovatkaan.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itse veikkailen että viimeisen jakson "tulevaisuudessa" kuollut henkilö on Juliet.
Tai no.. ehkä Ben. Jompi kumpi.

Molemmat asuneet vuosia saarella -> ei sukulaisia tai ystäviä hautajaisissa. Beniin tämä voisi jopa osua, joka lapsuudesta asti ollut saarella.

Ben ilmeisesti nyt olikin oikeassa Naomin suhteen.
Eli todennäköisesti saari tuhoutuu osittain tai jotain. Näin mä veikkaan. Eikä Lockekaan turhaan olis puukkoa heittänyt sen selkään.

"We have to go back, Kate" - ehkä sinne on siis jäänyt Locken lisäksi (Locke tuskin poistuu saarelta koskaan) muita.

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Itse veikkailen että viimeisen jakson "tulevaisuudessa" kuollut henkilö on Juliet.
Tai no.. ehkä Ben. Jompi kumpi.

Molemmat asuneet vuosia saarella -> ei sukulaisia tai ystäviä hautajaisissa. Beniin tämä voisi jopa osua, joka lapsuudesta asti ollut saarella.

Ei se Juliet ainakaan ole koska se kuollut henkilö on mies kuten tässäkin ketjussa on useaan otteeseen todettu. Lisäksi Julietin sisko ja siskonlapsi olisivat varmasti olleet Julietin hautajaisissa.

Karhu2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Penguins
Finaali alkoi tulevaisuudesta (Jack ryyppää lentokoneessa) ja päättyi tulevaisuuteen, kun Jack halusi takaisin saarelle = saaren tapahtumat olivat flashbackeja.

Jos saaren ulkopuoliset tapahtumat olivat tulevaisuutta, niin saaren tapahtumat olivat tällöin reaaliaikaa. Jos taas saaren ulkopuoliset tapahtumat olivat reaaliaikaa, niin vasta tällöin saaren tapahtumat olivat flashbackeja.

Mistä päättelit, että saaren ulkopuoliset tapahtumat olivat juuri tulevaisuutta? Kun eihän siitä voi olla varma, kumpi oli reaaliaikaa, ellei tekijät ole sitä kertoneet. Vai ovatko tekijät kertoneet sen?

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Välähdykset liittyivät aina jollain tavalla Charliehen ja siihen, että tämän "täytyy" kuolla.
Eihän kaikki Desmondin näyt Charlieen liittynyt, mm. Locken puheen ennaltanäkeminen juuri kyvyn saatuaan.

Tämä kolmas kausi oli kokonaisuudeltaan mielestäni kakkosta parempi. Ei silti vedä vertoja ykköselle, mutta loistavaa viihdettä.

Jos saaren ulkopuoliset tapahtumat olivat tulevaisuutta, niin saaren tapahtumat olivat tällöin reaaliaikaa. Jos taas saaren ulkopuoliset tapahtumat olivat reaaliaikaa, niin vasta tällöin saaren tapahtumat olivat flashbackeja.

Mistä päättelit, että saaren ulkopuoliset tapahtumat olivat juuri tulevaisuutta? Kun eihän siitä voi olla varma, kumpi oli reaaliaikaa, ellei tekijät ole sitä kertoneet. Vai ovatko tekijät kertoneet sen?
Tarkoitin, että saaren ulkopuoliset tapahtumat ovat reaaliaikaa.

Edit: http://www.eonline.com/gossip/kristin/detail/index.jsp?uuid=9c9aafc1-e118-4d0c-9686-6b982fbd4e87 tuolla Damon Lindelof sanoo seuraavaa:

The way the finale concluded and what happens next is open to interpretation. I think it had a real imaginative quality to it that hopefully engaged the audience's imagination the way the show did when they first saw the pilot.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers

Kuulostaa saivartelulta. Tähän asti ollaan eletty "saaren aikaa", joten ihan perusteltua on pitää finaalin flasheja tulevaisuutena.

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Tämä kolmas kausi oli kokonaisuudeltaan mielestäni kakkosta parempi. Ei silti vedä vertoja ykköselle, mutta loistavaa viihdettä.
Heh, meillä menee näköjään aika hyvin ristiin nämä "paremmuusjärjestykset". Itselläni nimittäin ykköskausi oli paikoittain erittäin tylsää katsottavaa ja ihan viimeisiä episodeja lukuunottamatta koko ykköskausi meni odottavissa tunnelmissa, niin kovasti oli kehuttu että koko ajan vain odotin että milloin se hehkutus alkaa lunastaa odotuksia. Loppua kohti sitten homma parani, mutta mun mielestä ykköskauden alku oli tosi tylsä.

Kakkoskausi taas oli mun mielestä ihan helvetin hyvä, ihan eri planeetalta tai saarelta (ehhehe) verrattuna ykköseen. Suurin osa piti ilmeisesti kakkosta ykköstä huonompana, mutta itse olen täysin päinvastaista mieltä.

Kolmosen alku eli ne 6 ekaa jaksoa olivat niin tappavan tyhmää soopaa että välillä teki jo mieli lopettaa koko sarjan seuraaminen. Sitten pikkuhiljaa alettiin palaamaan vähän enemmän takaisin kakkoskauden kaltaiseen kerrontaan ja ehkä osittain fanien antaman kritiikin takia enemmän ja enemmän alkoi salaisuuksia paljastua. Sitten jotkut jaksot 16-19 olivat aivan täyttä rautaa, koko sarjan historian parhaimpia. Season finale oli myös mun mielestä jäätävä, pitkälti lopun takia. Itse tykkäsin siitä todella. Tai tykkäsin siitä että siinä tosiaan tapahtui jotain suht mullistavaa. Ei olisi oikein jaksanut jos mitään erikoista ei olisi tapahtunut ja nelonen olisi jatkunut ihan normaalisti taas siitä että jälleen sompaillaan saarella. Kolmosen season finale oli mukava piristysruiske tähän väliin ja nyt jaksaa taas seurailla Lostia täydellä höyryllä. Tosin aika pitkä tauko tähän väliin nyt tulee.

Itseäni kiinnostaisi tietää, että mitenköhän kerronta tästä jatkuu. Jatkuuko sarja nyt ihan normaalisti saaren reaaliaikaisista tapahtumista? Eli tuo flashforward toimisi eräänlaisena "loppuporkkana" ja neloskausi jatkuisi suoraan siitä mihin kolmonen loppui. Vai näytetäänkö saaren ja tulevaisuuden tapahtumia tästä eteenpäin sekaisin? Eli flashbackit korvattaisiin flashforwardeilla? Tuo ei kyllä olisi toimiva ratkaisu koska homma ei oikein toimisi jos tulevaisuutta liikaa paljastettaisiin. Vai jatkuisiko neloskausi jostain siitä väliltä, eli saarelaiset olisivat pelastuneet ja nyt "reaaliaika" olisi yhtäkuin elämä saaren jälkeen. Ja sitten flashbackit kertoisivat, että miten sieltä saarelta lopulta poispäästiin? No tässä sitten jäisi kyllä kaikki saaren salaisuudet (Jacob, musta savu) ihan hämärän peittoon joten eipä tämäkään oikein toimisi.

Varmaan nelonen jatkuu suhteellisen normaalisti saaren tapahtumista. Naomi ilmeisesti sitten oli huijari joten tuskinpa tuo Freighter vielä mitään pelastusta tuo. Othersit ovat tosiaan nyt aika rampoja kun oikeastaan vain Ben, Richard Alpert ja Bakunin ovat isoista hepuista hengissä. Tai toki myös Hazardipakin loistavasti kuvailema milf-blondi Isabel lienee vielä hengissä kuten myös itse mystisyyden huipentuma Jacob. Joten jossain määrin tuo valta-asetelma on nyt muuttunut, eivät Othersit enää niin suuri peloite ole. No mutta saa tosiaan nähdä että kertovatko neloskaudella reaaliajan tapahtumat saaren seikkailuista vai elämästä saaren jälkeen. Ja mennäänkö saarelle aina flashbackeissa vai näytetäänkö tulevaisuutta mahdollisesti flashforwardeissa.

Niin ja jos neloskausi jatkuu normaalisti saarelta niin loppuuko kutoskausi sitten suunnilleen tuohon "we have to go back"-huutoon vai vievätkö tapahtumat jossain vaiheessa ikäänkuin tuon hetken yli eli nähdään vielä mitä tuon jälkeen tapahtui. Mielenkiintoista.

PS. Charlie oli välillä yksi suurimpia vitutuksenkohteita koko sarjassa varsinkin silloin kun jamppa oli sairaalloisen mustasukkainen, mutta lopussa sällistä nousi esiin melkoinen sankari. Uskoisin, että hän nyt kuitenkin tuossa kuoli. Toki Monaghan voi vielä näkyä erilaisissa flashbackeissa neloskaudellakin, mutta ei hän varmaan enää Starring-osastoon kuulu.

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Kakkoskausi taas oli mun mielestä ihan helvetin hyvä, ihan eri planeetalta tai saarelta (ehhehe) verrattuna ykköseen. Suurin osa piti ilmeisesti kakkosta ykköstä huonompana, mutta itse olen täysin päinvastaista mieltä.

Mä olen kanssa sitä mieltä mieltä, että kakkoskausi on tähän mennessä ollut paras. Ykkös- ja kolmoskausi olivat myös mielestäni loistavia mutta eivät kuitenkaan ihan yhtä hyviä kuin kakkoskausi. Kakkoskausi nousee jo sen takia noiden kahden muun yläpuolelle, että sen aikana esiteltiin melkeinpä sarjan kolme kiinnostavinta hahmoa: Desmond, Eko ja Ben.

Itseäni kiinnostaisi tietää, että mitenköhän kerronta tästä jatkuu. Jatkuuko sarja nyt ihan normaalisti saaren reaaliaikaisista tapahtumista? Eli tuo flashforward toimisi eräänlaisena "loppuporkkana" ja neloskausi jatkuisi suoraan siitä mihin kolmonen loppui. Vai näytetäänkö saaren ja tulevaisuuden tapahtumia tästä eteenpäin sekaisin? Eli flashbackit korvattaisiin flashforwardeilla? Tuo ei kyllä olisi toimiva ratkaisu koska homma ei oikein toimisi jos tulevaisuutta liikaa paljastettaisiin. Vai jatkuisiko neloskausi jostain siitä väliltä, eli saarelaiset olisivat pelastuneet ja nyt "reaaliaika" olisi yhtäkuin elämä saaren jälkeen. Ja sitten flashbackit kertoisivat, että miten sieltä saarelta lopulta poispäästiin? No tässä sitten jäisi kyllä kaikki saaren salaisuudet (Jacob, musta savu) ihan hämärän peittoon joten eipä tämäkään oikein toimisi.

Tämä on kyllä todella mielenkiintoista, että miten tästä eteenpäin jatketaan. Tosin jos muistaa vielä kakkoskauden viimeiset hetket, joihin ei palattu kolmoskauden aikana ollenkaan niin kävisikö samalla lailla tämän kolmoskauden viimeisille hetkille? Toivottavasti ei. Mutta eivät he kokonaan voi kuitenkaan flashbackejä ottaa pois koska siellä on vielä monta tarinaa kertomatta. Eniten itseäni kiinnostaisi tietää minkä takia Desmond oli sotilasvankilaan joutunut.

Voisiko olla niin, että Katen ja Jackin kautta seuraisimme tulevaisuuden tapahtumia ja kuinka he pääsivät saarelta pois. Muiden lostilaisten kautta seuraisimme puolestaan saaren tapahtumia sen jälkeen kun Jack ja Kate lähtivät saarelta? Tämä kuitenkin edellyttäisi, että Jack ja Kate olivat ainoat jotka pääsivät saarelta pois. Äh, menee liian sekavaksi jo.

Niin ja jos neloskausi jatkuu normaalisti saarelta niin loppuuko kutoskausi sitten suunnilleen tuohon "we have to go back"-huutoon vai vievätkö tapahtumat jossain vaiheessa ikäänkuin tuon hetken yli eli nähdään vielä mitä tuon jälkeen tapahtui. Mielenkiintoista.

En itse ainakaan usko, että sarja tulisi lopulta tuohon päättymään. Uskon, että ainakin yksi kausi seurataan kuinka Jack etsii pääsyä saarelle takaisin ja lopulta löytää sen jotenkin. Sitten hän yhdistää voimansa Locken ja Benin kanssa ja ajaa Naomin porukan sieltä pois ja päätyy lopulta sitten saaren otheriksi itsekin. Tai jotain tuollaista.

PS. Charlie oli välillä yksi suurimpia vitutuksenkohteita koko sarjassa varsinkin silloin kun jamppa oli sairaalloisen mustasukkainen, mutta lopussa sällistä nousi esiin melkoinen sankari. Uskoisin, että hän nyt kuitenkin tuossa kuoli. Toki Monaghan voi vielä näkyä erilaisissa flashbackeissa neloskaudellakin, mutta ei hän varmaan enää Starring-osastoon kuulu.

Kyllähän neloskauden alussa vietämme Charlien hautajaisia. Ei Charlie tuosta mitenkään selviä, ei hän kuitenkaan mikään Mikhail ole. Charlie nousi kyllä hienosti viimeisten jaksojen aikana yhdeksi suosikkihahmoksi ja kuoli sankarina lopulta. Tekijöiltä mielestäni hienosti toteutettu Charlien kuolema. Tosin ei heillä muuta mahdollisuuttakaan enää ollut kuin tappaa Charlie koska siitä oli puhuttu niin paljon kolmoskauden aikana ja jos Charlie lopulta selviäisi kaikki se olisi tehty ihan turhaan.

Itseäni kiinnostaa Charlien kuoleman suhteen eniten se, että kuinka Desmondin tarinaa aletaan kuljettaa tästä eteenpäin. Kuitenkin koko kolmoskauden Desmondin tarina oli tiiviisti kietoutunut yhteen Charlien kanssa ja melkein kaikki Desmondin näyt koskivat Charlieta. Joten näkeekö Desmond enää tulevaisuudesta näkyjä kun Charlie on kuollut?

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Itse kyllä pidän kakkoskautta nimenomaan huonoimpana tähän mennessä. Se käynnistyi jotenkin aivan liian hitaasti. Vasta puolenvälin jälkeen alkoi tapahtumaan tosissaan, loppukausi olikin sitten ihan mainio.

Toki kolmoskaudessa oli hieman samaa vikaa, mutta ei kuitenkaan samassa mittakaavassa.

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Tämä on kyllä todella mielenkiintoista, että miten tästä eteenpäin jatketaan. Tosin jos muistaa vielä kakkoskauden viimeiset hetket, joihin ei palattu kolmoskauden aikana ollenkaan niin kävisikö samalla lailla tämän kolmoskauden viimeisille hetkille? Toivottavasti ei. Mutta eivät he kokonaan voi kuitenkaan flashbackejä ottaa pois koska siellä on vielä monta tarinaa kertomatta. Eniten itseäni kiinnostaisi tietää minkä takia Desmond oli sotilasvankilaan joutunut.

En itse ainakaan usko, että sarja tulisi lopulta tuohon päättymään. Uskon, että ainakin yksi kausi seurataan kuinka Jack etsii pääsyä saarelle takaisin ja lopulta löytää sen jotenkin. Sitten hän yhdistää voimansa Locken ja Benin kanssa ja ajaa Naomin porukan sieltä pois ja päätyy lopulta sitten saaren otheriksi itsekin. Tai jotain tuollaista.

Itseäni kiinnostaa Charlien kuoleman suhteen eniten se, että kuinka Desmondin tarinaa aletaan kuljettaa tästä eteenpäin. Kuitenkin koko kolmoskauden Desmondin tarina oli tiiviisti kietoutunut yhteen Charlien kanssa ja melkein kaikki Desmondin näyt koskivat Charlieta. Joten näkeekö Desmond enää tulevaisuudesta näkyjä kun Charlie on kuollut?
Niin, se on kyllä ihan mahdollista, ellei jopa todennäköistä, että noihin Jackin flashforwardeihin ei ihan nopeasti palata. Kaikkein yksinkertaisin ratkaisuhan olisi, että jatketaan vain saaren tapahtumien kertomista ja sitten joskus ehkä viidennellä tai kuudennella kaudella päästään tuohon pisteeseen mistä flashforwardit nyt kertoivat. Saarella on tosiaan niin monta kysymysmerkkiä vielä selviämättä, että ei vielä voida kokonaan pois saarelta hypätä.

Itse en missään vaiheessa ole ajatellut noin, että saarelaiset vielä palaisivat saarelle kerran sieltä pois päästyään. Itse olen ajatellut, että ihan simppelisti he joko eivät koskaan pelastu tai sitten he pääsevät pois saarelta ja joko koko paska loppuu siihen tai sitten vähän aikaa vielä selvitellään kuvioita ihan normaalissa maailmassa. Tai sitten siten että osa pelastuu jo esim. ensi kaudella ja lähtevät pois sarjasta ja nämä ns. päähenkilöt jatkavat saarella.

Tämä Desmond-homma on kyllä tosiaan aika mielenkiintoinen. Hänhän sanoi Charlielle, että näki välähdyksen missä Claire nousee helikopteriin. Oliko tämä pelkkää Charlien motivoimista vai ihan "totta"? Jos oli totta niin eikös ainakin Clairen sitten pitäisi päästä pois saarelta? Tosin Desmond on myös sanonut että ei osaa aina sanoa milloin välähdykset tapahtuvat joten periaatteessa tapahtuvat eivät välttämättä liity mitenkään toisiinsa.

No, ehkä lopetan taas tähän ennen kuin karkaa taas ihan käsistä. Kyllähän tästä voisi spekuloida vaikka koko loppu elämänsä. Ennen season finalen lopputwistiä ajattelin, että osa saarelaisista pääsisi pois saarelta (esim. juuri Claire) joko kolmosen lopussa tai sitten nelosen alussa. Nyt jos pitäisi veikata, niin sanoisin että neloskausi jatkuu siitä mihin saaren tapahtumat kolmosen lopussa päättyivät ja Jack ja Kate tulevaisuudessa-kohtaus oli tarkoitettu vaan sellaiseksi edessä odottavaksi porkkanaksi katsojille. Mun mielestä tämä olisi myös paras ratkaisu. Itseäni ei nimittäin hirveästi nappaisi tuollainen pois saarelta-takaisin saarelle venkoilu. Keep it simple sanon minä.

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ennen season finalen lopputwistiä ajattelin, että osa saarelaisista pääsisi pois saarelta (esim. juuri Claire) joko kolmosen lopussa tai sitten nelosen alussa.

Clairen osuushan ei sarjassa vielä voi päättyä mihinkään "eli elämänsä turvallisesti kotonaan lapsensa kanssa" -pelastumisloppuun, sillä yhdessä ykköskauden jaksossahan näytettiin flashbackeja Clairen elämästä ja siitä miten se ennustajamies pelästyi pahasti ennustaessaan Clairen tulevaisuutta. Lopulta sai Clairen suostuteltua menemään sille lennolle, jonka oli nähnyt onnettomuuteen joutuvan. Tämä siis jostain tietystä syystä, jota ei vielä ainakaan ole yhtään enempää raotettu. Tosin voi tietysti olla, että koko juonikuvio on jo hiljaisuudessa unohdettu, kuten pelkään lopulta käyvän aika monelle mysteerille Lostissa.

Tuon lisäksi itseä kiinnostaisi kovasti mikä oli erikoista siinä mustassa naisessa, joka käski Mikhailin ampua itsensä heidän jouduttua Locken ja kumppaneiden vangitsemiksi. Yksikään muu "other":han ei ole noin missään vaiheessa käyttäytynyt. Kakkoskauden vikassa jaksossahan tuo sama musta nainen esiintyi, ja vaikutti silloin olevan Beniäkin vaikutusvaltaisempi henkilö.

Viimeksi muokattu:

Fawkes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Steelers, Man United
Clairen osuushan ei sarjassa vielä voi päättyä mihinkään "eli elämänsä turvallisesti kotonaan lapsensa kanssa" -pelastumisloppuun, sillä yhdessä ykköskauden jaksossahan näytettiin flashbackeja Clairen elämästä ja siitä miten se ennustajamies pelästyi pahasti ennustaessaan Clairen tulevaisuutta. Lopulta sai Clairen suostuteltua menemään sille lennolle, jonka oli nähnyt onnettomuuteen joutuvan. Tämä siis jostain tietystä syystä, jota ei vielä ainakaan ole yhtään enempää raotettu. Tosin voi tietysti olla, että koko juonikuvio on jo hiljaisuudessa unohdettu, kuten pelkään lopulta käyvän aika monelle mysteerille Lostissa.
Totta tämäkin, varsinkin tuo viimeinen lause. Tässä alkaa olla jo niin paljon erilaisia mysteerejä ja selittämättömiä tapahtumia ja lausahduksia, että en usko että näitä kaikkia mitenkään muistetaan/edes yritetään selittää. Esim. tämä mainitsemasi Clairen tausta oli jäänyt multa kokonaan unohduksiin. Kuten sanoit, luultavasti erittäin suuri osa näistä vähän pienemmistä kikkailuista jää selittämättä. Toivottavasti nyt edes nämä isot jutut (tyyliin se saakelin savu) selitettäisiin joskus.

Esim. tämä mainitsemasi Clairen tausta oli jäänyt multa kokonaan unohduksiin. Kuten sanoit, luultavasti erittäin suuri osa näistä vähän pienemmistä kikkailuista jää selittämättä. Toivottavasti nyt edes nämä isot jutut (tyyliin se saakelin savu) selitettäisiin joskus.
Muistatte varmaan myös Clairen lapsen isän, sen maalarirentun. Kyseisen hemmon tauluja oli Mr. Widmoren toimiston seinällä (ks. lostpedia). Kyseisissä tauluissa oli saaren tapahtumia, mm. jääkarhu ja muuta mystistä. Eihän sitä tiedä, vaikka Clairen ex-heilalla olisi jotain yhteyksia Dharmaan. Ehkä Clairen pojasta on tarkoitus kasvaa saaren uusi johtaja tai jotain. Saavatkohan Claire ja Jack koskaan tietää, että ovat sisaruksia.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy