Seuraavaksi 4 kotiottelua, Calgary,Colorado,Ottawa & Columbus tulevat vierailulle. 4 voittoa täysin mahdollista, mutta kyllä vähintään nuo lännen joukkueet tulisi voittaa, jotta pysytään mukana minun asettamassa tavoitteessa, taistossa kotiedusta. :)
Ei ole toiveiden mukaisesti alkanut, kun kahdesta ensimmäisestä ottelusta tuli tappio. Calgaryä vastaan rankkarikisan jälkeen 1-2 ja Coloradoa vastaan varsinaisella peliajalla 1-3. Flamesia vastaan oli saumat voittoon, mutta Kipru oli erittäin hyvä. Avalanchea vastaan joukkue heräsi vasta kolmannessa erässä ja tappio oli ihan ansaittu. Minusta molemmissa peleissä Kings oli fyysisessä pelissä alakynnessä, varsinkin Avsia vastaan.
Jälkimmäisen ottelun kolmannessa erässä Sutter piti hyvin pelanneen ykkösketjun (Williams-Kopitar-Brown) yhdessä, mutta sekoitteli kakkos- ja kolmosketjua. Vaikka erä olikin Losin hallintaa, niin sen ainoan maalin teki Avalanchen rookie Langeskog.
Ensi yönä hyvässä vireeessä oleva Ottawa. Quickin pitää pelata superpeli, jotta Kingsillä oli saumat voittoon. En tiedä mikä siinä on, mutta Los Angeles pelaa kotona selvästi huonommin kuin vieraissa.
Penner näytti koko kiertueen ajan erityisen hyvältä, silti jatkosopimuksen tekeminen vaatii massiivisen palkanalennuksen (tuskin tulee tapahtumaan,UFA) ja loppukaudeksi tasaisempia otteita.Muista UFA-pelaajista haluaisin pitää ensi kaudella ehdottomasti Mitchellin ja Fraserin. Mitchell on täydellinen pari Voynoville, todella luotettava, kokenut, fyysinen ja monipuolinen puolustaja. Fraser pelaa hienoa nelosketjun peliä, järkevästi ja fyysisesti, puolustaa joukkuetovereita ja sytyttää joukkuetta, ollut ehkäpä positiivisin yllätys tällä kaudella. Stoll ja Hunter saavat mennä, Parsesta ei taida ehjää enää tulla.
Minä en pitäisi ensi kesän UFA-pelaajista muita kuin Mitchellin. Hänetkin vain, jos palkkapyyntö on alle 4 milj. ja sopimuksen kesto kaksi vuotta.
Fraser on piristänyt nelosen peliä, mutta minusta hän on kuitenkin marginaalimies NHL-tasolla. Yritystä, liikettä ja jonkin verran järkeäkin löytyy, mutta kokoa ja taitoa ei ihmeemmin ole. Jos Kings aikoo ensi kaudella pärjätä Lännen isokokoisia joukkueita vastaan, niin sentterinelikko ei voi olla niin pienikokoinen mikä se nyt on. Kopitar on ainoana yli 183 senttiä ja Richards, Lokti ja Fraser sen alle.
Pennerille, Stollille, Hunterille, enkä ainakaan Parselle näe käyttöä. Alempien ketjujen miehistä myös Richardson saisi minun puolestani mennä. Onhan mies huikea luistelija, mutta maalintekopaikoissa kädet on ihan puuta. Vaikka Cliffordin, Loktionovin ja Lewisin kehitys junnaa paikoillaan, niin silti haluaisin heidän jatkavan joukkueessa vielä ensi kaudellakin.
Tulevan kuukauden aikana Lombardi varmaan tekee pari diiliä, kuten hänellä on siirtoajan takarajalla ollut tapana. Itse toivon, että diilit olisivat pieniä ja niillä vahvistettaisiin kahta alinta ketjua. Edmontonin Ben Eager, Buffalon Paus Gaustadt, Tampan Brett Connolly, Carolinan Anthony Stewart ja Montrealin Andrei Kostitsyn ovat omalla toivelistalla. Vaikkei esim. Tampan Connolly ole saanut paljon paskaakaan tehoja tai jääaikaa viime aikoina, niin minä uskon että hänessä on potentiaalia maalintekijäksi.
Vaihtaisin Jonathan Bernierin Connollyyn ilomielin, sillä en näe Bernierillä olevan organisaatiossa paljoakaan käyttöä pitemmällä tähtäimellä. Jos Quick pelaa n. 70 peliä kaudessa, niin kakkosvahtina pitää olla rutinoitunut veteraani, eikä Bernierin kaltainen potentiaalinen nuori pelaaja.
Toivon myös ensimmäisen kierroksen varausten Thomas Hickeyn ja Derek Forbortin edustavan ensi kaudella jotakin muuta organisaatiota kuin LA Kingsiä. Hickey treidiarvo on käytännössä lähes olematon, mutta Forbortista jotakin vielä voisi saadakin. Ehkä.