Lord of the Rings: The Two Towers

  • 13 398
  • 180

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Tämän otsikon alle voisi kerätä ajatuksia ja uutisia, tuosta yhdestä elokuvahistorian odotetuimmasta jatko-osasta, Lord of the Rings: The Two Towers. Taru sormusten herrasta ensimmäinen osahan oli aivan loistava leffa, joidenkin mielestä jopa elokuvahistorian paras elokuva. Kahta tornia onkin odotettu kuin kuuta nousevaa, ja tulevana yönä (Klo. 00.02, jos olen oikein ymmärtänyt) tuo odotus on viimen ohi, kun Peter Jacksonin ohjaaman mestariteoksen toinen osa rynniin valkokankaalle ympäri maailmaa. Ainakin julkisuuteen tihkuneiden ennakkotietojen perusteella "Kaksi tornia" on jopa ykkös-osaa parempi elokuva. Itse ajattelin käydä katsomassa tuon Kaksi tornia-elokuvan sitten, kun suurimmat ruuhkat leffateattereissa hieman hellittää.

Te onnekkaat jotka näette tuon elokuvan tulevana yönä, niin pistäkäähän kommentteja tänne heti, kun kotiudutte elokuvateatterista. Tämä ei ole pyyntö, vaan KÄSKY! ;)
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Maanantaiksi liput hankittu....ei huvita maksaa 10€ leffasta joten oli pakko viivyttää katsomista hieman...

Jos joku sitten toisaalta spoilaa niin mää tapan sen..hetkonen, toi kirjahan tossa hyllyssä spoilaa....roviolle....

Eli odotukset ovat korkealla.

Arvostelut ovat olleet tosiaan positiivisia mutta muistaakseni joku suomalaistoimittaja on rainan jo haukkunut...
 

Vaicci#63

Jäsen
Menen katsomaan kyseisen leffan ylihuomenna, erikoisnäytökseen. Liput vain 3 € !!!

Odotan paljon tulevalta leffalta, kunhan ei vaan se " Hei, eiks Elijah Wood ookin lutunen" jatkuis...
 

Janos

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ÄTPPOMK
Liput hankittu lauantaille. Itse en kyllä faniksi tunnustaudu, kirjat lukematta ja ensimmäinen osa oli mielestäni täysin keskiverto action- raina, paitsi että oli turhan pitkä. Odotukset eivät kauhean korkealla siis ole, mutta ainahan tällä asenteella voi kokea positiivisen yllättyneisyyden tunteen.
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Viestin lähetti varjo
Arvostelut ovat olleet tosiaan positiivisia mutta muistaakseni joku suomalaistoimittaja on rainan jo haukkunut...

Tässä on ainakin yhden toimittajan näkemys tuosta elokuvasta.

Viestin lähetti Vaicci#63
Menen katsomaan kyseisen leffan ylihuomenna, erikoisnäytökseen. Liput vain 3 € !!!

Odotan paljon tulevalta leffalta, kunhan ei vaan se " Hei, eiks Elijah Wood ookin lutunen" jatkuis...

Ensinnäkin, Häpeä! Ettäs kehtaat maksaa vain 3€ Kahden tornin katselemisesta! ;)

Ennakkotietojen perusteella tuo kakkos-osa on ykköstä hieman synkempi ja "rakastamaasi" Elijah Woodiakin näkyy ykköstä selvästi vähemmän. :)
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Odotettavissa vissiin megalomaanista mättöä jumalattoman kokoisilla armeijoilla. Lisäksi elokuvahistorian hienoin tietokoneella tehty hahmo. Ei ole kiire, en pitänyt ensimmäistä osaa mitenkään jumalaisena. Katsomaan kuitenkin pitää mennä. Ensimmäisen osan parasta antia olivat ainakin tällä saralla sivistymättömät tuttuni, jotka olivat monttu auki, kun leffa ei päättynytkään...
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Kuinkahan paljon raina poikkeaa kirjan juonesta? No, sen näkee sitten. Huhuja ainakin tähän suuntaan on jo kuultu.

Ja todellakin, jos joku laittaa tänne elokuvasta spoilereita, niin sille onnettomalle tulee Klonkku kylään P I T K Ä K S I ajaksi.
 

Jet-Ace

Jäsen
Minä menen katsomaan elokuvan ensi yönä eli 18.12. 00.02. Valitettavasti lähden huomenna matkalle niin, että voin kirjoittaa ensivaikutelmistani vasta ylihuomenna.

Silloin lupaan kirjoittaa vähintään lyhyen arvostelun.
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Viestin lähetti Jet Ace
Minä menen katsomaan elokuvan ensi yönä eli 18.12. 00.02. Valitettavasti lähden huomenna matkalle niin, että voin kirjoittaa ensivaikutelmistani vasta ylihuomenna.

Silloin lupaan kirjoittaa vähintään lyhyen arvostelun.

EI, EI ja EI, sinä et lähde matkalle, vaan kirjoitat meille kiltisti arvostelun elokuvasta! ;)
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Huomiseksi on ostettu liput ja kello 19.00 alkaa kolmituntinen, jota olen odottanut vuoden.

Kirjassa kakkonen on ainakin minua henk.koht. kokonaisuutena eniten miellyttävä, joten odotukset ovat korkealla elokuvan suhteen. Mitäköhän Peter Jackson (vai oliko se Christopher Lee) tarkoitti, että elokuva poikkeaa kirjan juonesta?

Elokuva-arvostelut, joita itse olen lukenut ovat olleet pelkkää ylistystä. Milloin elokuvaa on sanottu raamatulliseksi, milloin yhdeksi kaikkien aikojen parhaista elokuvista.

Sméagol/Klonkku hahmona on yksi kiinnostavimmista kirjassa. On Mielenkiintoista nähdä se elokuvassa. Lisäksi entit, Helmin Syvänteen taistelu etc.

Reilut 23 tuntia enää!
 

Carlos

Jäsen
Täytyy muuten sanoa että katsoin tuon ensimmäisen sormus-sadun vasta pari viikkoa sitten, en ole lukenut ensimmäistäkään kirjaa aiheeseen liittyen ja että ainakin tämä ensimmäinen leffa oli ihan perseestä. En sitten tiedä olisiko minun pitänyt lukea kirjat että en olisi ollut lähellä nukahtamista suunnilleen koko leffan ajan, vai oliko leffa tosiaan vain keskiverto-äksön mättö.

Jos tylsä leffa johtui siitä että en ole lukenut kirjoja, silloin leffa ei ole hyvä, vaan se on lähinnä hienosti toteutettu kuvitus ko. kirjaan.

Joka tapauksessa mielestäni paljon melua tyhjästä, ei paljon jaksa kiinnostaa nämä sadut. Katson kyllä tuon kaksi torniakin kun se tulee sitten aikoinaan vuokraamoon -en aikaisemmin. Ja älkää nyt herranjestas sentään tehkö siitä mitään "kaikkien aikojen parasta elokuvaa", hienot grafiikat, siinä kaikki.

Ymmärrän kyllä jos jotkut jaksavat vauhkota näiden kanssa, onhan Star Trekilläkin omat faninsa, enkä tykkää kyllä siitäkään.

Eli toiset tykkää, toiset ei, ja minä en.
 

Jet-Ace

Jäsen
Viestin lähetti Habby
Mitäköhän Peter Jackson (vai oliko se Christopher Lee) tarkoitti, että elokuva poikkeaa kirjan juonesta?

Jackson on muuttanut kirjan painotuksia siten, että Merrinin ja Pippinen osuutta näytetään hieman kirjaa vähemmän. Frodon jo 2. kirjassa olevaa Mordorin osuutta on siirretty osittain 3. elokuvaan.

Lisäksi ei liene spoilaamista, jos kerron, että hahmoa Lukitar ei ole Jacksonin elokuvassa.

Edit: Carlosille sen verran, että LOTR on kaikkien fantasiatarinoiden äiti ja isä. Täysin omassa kastissaan vailla kilpailijoita ja arvostelun yläpuolella. Piste.
 
Viimeksi muokattu:

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Viestin lähetti Carlos
Täytyy muuten sanoa että katsoin tuon ensimmäisen sormus-sadun vasta pari viikkoa sitten, en ole lukenut ensimmäistäkään kirjaa aiheeseen liittyen ja että ainakin tämä ensimmäinen leffa oli ihan perseestä.

Kuulut tuohon pieneen vähemmistöön, jotka ei ymmärrä hyvän päälle, surullista, mutta niin se vaan on. ;)
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Osa haluaa arvostelua leffasta, osa ei missään tapauksessa.
Jos joku haluaa kirjoittaa jotain, niin pistää isolla tekstin: SPOILAUSTA!!
Tällöin satunnainen lukija voi hypätä viestin yli.

Itsellä ei ole lippuja hankittuna, kyllä sinne niitä saa.
Vois kyllä ehkä tehdä saman kuin ykkösosan kanssa. Kävin katsomassa sen 1.1.2002 klo 12 alkavassa näytöksessä. Heh..

Itsekin olen lukenut pari arvostelua. Toinen niistä sanoi, että leffassa on liikaa käytetty digitaalitekniikkaa ja tietokoneella tehdyt kohtaukset ovat liian näkyviä sekä huonoja.
Tiedä häntä sitten. Täytyy käydä katsomassa leffa kun ehtii. Ehdottomasti.
 

Carlos

Jäsen
Viestin lähetti Fireblade
Kuulut tuohon pieneen vähemmistöön, jotka ei ymmärrä hyvän päälle, surullista, mutta niin se vaan on. ;)

Kyllä minä hyvän päälle ymmärrän, mutta ainakaan tuo ensimmäinen osa ei vain iskenyt. Ja ihan tosissaan, odotin siltä paljon ja ajattelin että nyt näen jonkun oikein tosi katselunautinnon kun sitä on niiiin paljon kehuttukin. Ja paskan lotinat, missään vaiheessa ei vilistänyt mitään selkäpiissä, latteaa, niin kovin latteaa. Ensin oli sormus, sitten oli takaa-ajoa, ja sitten jo odoteltiinkin jatko-osaa, olipas muuten tosi hyvä elokuva.

Edelleen, hienot grafiikat, musiikkikin hyvää, mutta leffan anti jäi kyllä ainakin minulle täysin siihen tekniseen puoleen. Ehkä se kirjojen lukeminen olisi sitten auttanut?

En tiedä missä vika, minulle ei ole vain koskaan pudonnut nämä täysin fantasiamaailmasta tulevat jutut. Katson ne kyllä yleensä ihan mielenkiinnolla, mutta en vain innostu, ei iske, ei uppoa. Minkäs teet.
 

calvin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maailman myrkyllisin jääkiekkojoukkue
Viestin lähetti Fireblade
Kuulut tuohon pieneen vähemmistöön, jotka ei ymmärrä hyvän päälle, surullista, mutta niin se vaan on. ;)

Kyllä meitä on enemmänkin. Toivottavasti tässä kakkososassa saa ainakin heittää aivot narikkaan ja seurata erikoisefektimellastusta, jos siinä ei ole yhtään enempää ideaa kuin ykkösessä.

Ei, en ole lukenut kirjaakaan... Ehkä joskus.
 

Fireblade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Baby Beast
Viestin lähetti Carlos
Edelleen, hienot grafiikat, musiikkikin hyvää, mutta leffan anti jäi kyllä ainakin minulle täysin siihen tekniseen puoleen. Ehkä se kirjojen lukeminen olisi sitten auttanut?

En tiedä missä vika, minulle ei ole vain koskaan pudonnut nämä täysin fantasiamaailmasta tulevat jutut. Katson ne kyllä yleensä ihan mielenkiinnolla, mutta en vain innostu, ei iske, ei uppoa. Minkäs teet.

En ole itsekään lukenut noita JRR Tolkienin kirjoittamia kirjoja, mutta tuo Taru sormusten herrasta-elokuva iski kyllä kuin miljoona volttia. Olen katsonut elämäni aikana useamman tuhatta elokuvaa, joten hieman itsekin ihmettelin, miten tuo elokuva vaikutti niin syvästi meikäläiseen.

No, pidän kyllä Star Trekeistä ja muista fantasiamaailman elokuvista muutenkin, joten eipä tuo lopulta olekaan niin suuri ihme. Itse en niinkään ihastunut tuossa ensimmäisessä osassa siihen tekniseen loistoon, mitä elokuvassa oli.

Itse tarina ja ne henkilöt teki minuun suurimman vaikutuksen tuossa ensimmäisessä osassa. Kuten Carlos totesit, niin toisiin tuon tyylin elokuvat iskee ja toisiin ei. Mielestäni tuo ensimmäinen Taru sormusten herrasta-elokuva on yksi parhaista näkemistäni elokuvista, saatta olla jopa paras.
 

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti Carlos
Edelleen, hienot grafiikat, musiikkikin hyvää, mutta leffan anti jäi kyllä ainakin minulle täysin siihen tekniseen puoleen. Ehkä se kirjojen lukeminen olisi sitten auttanut?

En tiedä missä vika, minulle ei ole vain koskaan pudonnut nämä täysin fantasiamaailmasta tulevat jutut. Katson ne kyllä yleensä ihan mielenkiinnolla, mutta en vain innostu, ei iske, ei uppoa. Minkäs teet.

Ei putoa fantasia, mutta mielenkiinnolla menet aina pettymään? Tuon voisin rinnastaa ilvesläisyyteen kaudella 2002-03. Masokismia on monenlaista, mutta aina se on näköjään yhtä motivoivaa.

Vaikka olenkin ollut Jacksonin sormustuotoksiin erittäin tyytyväinen, alkaa pikkuhiljaa pistää vihaksi kaikki nämä lieveilmiöt koko saagan ympärillä. Popcornia mussuttavat kesken elokuvan vessaan hipsivät kikattelijat, äksöniä katsomaan tulleet perjantaiteinit, oikeaoppisiin keskimaa-asuihin sonnustautuneet makuupussifriikit teatterin edessä jonottamassa ties monennettako päiväänsä ja ensimmäisen osan (siis 1/3 kokonaisuudesta) nähneet ihmettelemässä että "tässäkö tämä sitten oli?". Carlokselle, ja muille hengenheimolaisilleen sanoisin, että "kyllä", se kirjallisen alkuteoksen läpikäyminen auttaa asiaa melkoisesti. Tämä elokuva ei seiso omilla jaloillaan. Se elää, viittaa ja riitelee jatkuvasti kirjan kanssa. Muuta luulevat saavat pettyä ihan rauhassa. Niin vastenmieliseltä kuin tuntuukin ja kuullostaa, teos on kirjallinen virstanpylväs ja siitä johtuen kaikki sen johdannaiset ovat aina velkaa ja alisteisia synnyttäjälleen. Itse pidän Jacksonin luomusta onnistuneena rakkaudentunnustuksena alkuperäisteokselle. Se on kirje rakastetulle, se ei ole rakastettu.

Ja silti, vaikka tiedänkin huutoni vaipuvan synkkääkin synkemmän varjon alle ja hukkuvan hukassa olevien houkkien mylvintään, sanon, että keskeneräistä teosta ei pitäisi arvostella. Tämä elokuva valmistuu lopulliseen muotoonsa vasta joulun 2004 jälkeen, jolloin se on hankittavissa n. 10 tunnin kuuden levyn dvd-pakettina (+ ekstrat). Sitä ennen ne, jotka eivät kirjaa ole vaivautuneet lukemaan, eivät voi oikeutetusti sanoa mitään teoksesta. Vasta silloin teoksen voi katsoa alusta loppuun, tuntea draaman kaaren, elää sen kanssa.

Onhan näitä vastaavia teoksia muitakin. Sellaisia jotka elävät faniensa sydämissä omaa rikasta elämäänsä riippumatta siitä itse teokset ovat yksinkertaisen huonoja. Rocky Horror Picture show on ihan oikeasti surkea leffa. Siis niin kökkö että oksettaa. Ja silti olen vaivautunut senkin katsomaan pariin kertaan ja "pitänyt ilmapiiristä". Ja entäs tuo meikäläisten ylipalvoma Laineen Tuntematon sotilas? Keskinkertainen (tai jopa huonompikin) sotaleffa jota palvotaan pyhänä, mutta jonka "neroutta" (murresillisalaattia, kökköjä leikkauksia, junnaavaa toistoa, ylinäyttelemistä pahimpaan suomifilmityyliin jne) ei missään muualla maailmassa ymmärretä. Koska asioilla, joista leffa kertoo, on suomalaisilla ikuinen trauma. Ja leffa puhuu vain suomalaisille.
Niinkuin tämä sormusten saagakin sen faneille.
 
Suosikkijoukkue
Espoon Tennisseura, Fc Könsikäs
Viestin lähetti Carlos
Edelleen, hienot grafiikat, musiikkikin hyvää, mutta leffan anti jäi kyllä ainakin minulle täysin siihen tekniseen puoleen. Ehkä se kirjojen lukeminen olisi sitten auttanut?

En tiedä missä vika, minulle ei ole vain koskaan pudonnut nämä täysin fantasiamaailmasta tulevat jutut. Katson ne kyllä yleensä ihan mielenkiinnolla, mutta en vain innostu, ei iske, ei uppoa. Minkäs teet.

Lord of the ringsistä en tajunnut mitään. Minority Report meni myös lähes täydellisesti ohi. Ainoastaan Cops-juttu kyseisessä leffassa sytytti hetkeksi. Mutta yksi ainoa poikkeus sääntöön: Paluu tulevaisuuteen-trilogia on yksi parhaista ellei kaikkein paras setti mitä olen ikinä nähnyt. Aivan fantastista.

Tällä viikolla katsomaan kaksi tornia ilman minkäänlaisia odotuksia. On ihme jos en katsele kelloa leffan aikana tiivisti.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Pakko nähdä. Ja mahdollisimman pian. Ymmärrän kyllä kaikkia niitä jotka eivät syttyneet. Jos ei ole kirjaa lukenut, leffa ei välttämättä ole niin ihmeellinen. Minulle ainakin oli suuri osa nautintoa nähdä miten kirjan paikat oli rakennettu. Kuten Kontu, Rivendell jne. Jälkihän oli loistavaa. Kirja on luettu 10+ kertaa ja niinpä leffat on jotain mitä olen odottanut todella innolla.

Viimeksi parasta huumoria tuli leffan jälkeen. Joku kundi kertoi tytölleen tuntemuksiaan leffasta näin: "Ihan ok leffa, mut loppu vähän niinkun kesken."
"Niin kato kun toi perustuu siihen kirjaan ja oli vasta eka osa."
"Mihin v*tun kirjaan?"
Ja mä oikeasti elin harhaluulossa että siihen mennessä viimestään kaikki olis kuullu jo kirjastakin...
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
Mä sanoin ainakin tytölleni sen ensimmäisen osan jälkeen, ihan vaan vitsillä, että "tähän tulee varmaan jatko-osa!"... Oli niin pakko. Varmaan joku kuuli sen siellä salissa, ja tilittää täällä kuinka ne on ne jotkut tymiä! ;)

Kyllä se ensimmäinen osa minuunkin iski, ja lujaa. En edes huomannut, että se oli niin pitkä kuin oli. Vasta autossa tajusin, kun kello olikin paljon. Mutta se varmaan johtuu siitä, että aivoissani ei ole hyvien-elokuvien-haukkumisgeeniä.

Joulupäivänä pitäisi mennä katsomaan, silloinhan on teatterit auki Helsingissä? Aiemmin ei oikein kerkiä...
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Taru Sormusten Herrasta on varmasti yksi lukutottumuksiini eniten vaikuttanut kirja. Aivan mahtavan laaja teos, jonka imukyvystä Always Ultrakin olisi kateellinen. Ensimmäisessä leffassa tosiaan paikat, varsinkin Kontu, Rivendell, ja ennenkaikkea Morian Kääpiökaivanto kirjaimellisesti loksauttivat leuat auki. Aivan käsittämättömän upea paketti.

Tuossa hyllyssä nököttää tuo Fellowship of the Ringin special extended Dvd, joka on todella hintansa väärti, ylivoimaisesti paras koskaan julkaistu dvd-setti.

Huomisillaksi klo 20-näytökseen on liput varattu. Sitä ennen mennään kavereiden kanssa porukalla jonnekkin safkaamaan, ja sieltä sitten itse main eventtiin. Toivottavasti on yhtä hyvä, tai parempi kuin tuo ensimmäinen raina.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olen jo nähnyt The Two Towersin, kävin katsomassa sen suhteiden avulla eräässä erikoisnäytännössä eilen (vuorokausi taisi jo vaihtua keskiviikoksi?).

Mitäs tähän nyt virkkaisi? En mitenkään erityisesti hurmaantunut edellisestä osasta, vaikka Tolkien-fani ehkä omalla tavallani olenkin. Mielestäni se ei tuonut Tolkienin taikaa esille juuri millään lailla, vaan taipui liikaa Hollywoodmaisiin latteuksiin.
Ikävä kyllä tämä seuraava osa jatkaa samoja jalanjälkiä. Kyseessä on samanlaista toimintaa ja rynnimistä kuin aiemminkin. Ei lienee liioittelua sanoa että edellisosasta pitäneet pitävät tästä ja ne jotka eivät pitäneet eivät myöskään pidä tästä. Hyvin samanlainen tapaus kyseessa siis. Onneksi sentään tehosteiden ja yleisilmeen laatu ja taso on pysyneet suht samana, joten mitään Tähtien Sotamaista suurta hyppyä trikkien uskottavuuksien välillä ei pääse syntymään.
Hienoahan ne kamerakulmat ja lavastusten puitteet on, mutta kun se vaan on sitä pintaa ja jättää syvällisemmän kerronnan ja hahmojen moni-ilmeisyyden paitsioon. Tehosteleffoina nämä ovat varsinaisia helmiä elokuvateollisuudessa ja jopa Lucaksen luulisi olevan kade.
Hiukan tämä on sellaisen videopelisukupolven ehdoilla rakennettua.

Parasta tässä leffassa on ehdottomasti Klonkku niminen hyypiö (kirjan lukeneet tunnistanee). Koskaan aiemmin en ole nähnyt näin eloisaa tietokonegrafiikan avulla tehtyä otusta. Todella ilmeikäs veijari ja yksi leffan kohokohtia.
Leffan huumori on välillä sitä väkisinväännettyä sellaista joka kyllä naurattaa, osin tahattomasti ja osin koska se on kirjastakin peräisin. Olen silti sitä mieltä että kirjassa esiintyvä lämmin huumori on sellaista minkä tämä paatoksellisuuteen vaipuva leffa missaa aika pahasti. Kolmen tunnin ehdoilla tietenkin elellään, mutta sitä aikaa voisi käyttää järkevämminkin kuin monin paikoin on.

Jackson on vähän liikaa tuonut synkkää korskuntaa ylidramaattisin ottein. Näyttelijätkään ei paikka paikoin tunnu selviävän hahmojen rankoista tunneskaaloista ja tilanteista puhtain paperein. Ehkä se johtuu että tämä on fantasiaa jo monet kohtaukset vasta nähtävissä tietokoneella kikkailun jälkeen. Tuskin itseänikään inspaisi sinitaustaa vasten hilluminen hassun näköisiin pukimiin sonnustautuneiden hemmojen kanssa.

Sanotaanko näin että fantasiafilmatisointina hyvä, mutta Taru Sormusten Herrasta- tulkintana keskinkertainen. Vertailukohtia tosin on vähän ja varmaan tulee olemaankin.
 

Jet-Ace

Jäsen
Ensivaikutelmia

Nyt on LOTR 2 yönäytöksenä nähty. Kirjat useaan kertaan lukeneena pidin Kahdesta Tornistakin ensimmäisen elokuvan tapaan. Taattua ja riittävän uskollista kirjojen filmatisointia.

Toimintaa on elokuvan täydeltä ja ainoa moitteeni kohdistuu ohjaaja Jacksonin hapuiluun pitää kasassa tapahtumat, jotka samanaikaisesti tapahtuvat eri puolilla Keski-maata.
Voi raukkoja, jotka eivät ole lukeneet kirjoja. Puhamattakaan niistä, jotka eivät tämän lisäksi ole nähneet 1. elokuvaa.

1. elokuvan tapaan minua edelleen ärsytti liian puhtoposkiset, maitonaamaiset Hobbitit. Elokuvassa pääroolin varastaa Klonkku, kokonaan tietokoneanimaationa tehty hahmo. Olisikohan elokuvan historian tähän asti paras kokonaan animaationa tehty hahmo? Hulluinta on, että jenkkilässä on kuulemani mukaan tälle Klonkulle puuhattu Oscar-ehdokkuutta. Animaatiosarjassa? Ehei, parhaan miessivuosan kisaan!

Tolkien-fanille ****
muille ***
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös