Pakko tulla tänne kehumaan Djibril "valkopää" Cisséä.
Kuten olen palstalla usein todennut, on Ranskan liigaa tullut seurattua suurella mielenkiinnolla jo useiden vuosien ajan. Eurosportin ja TV5:n maalikoosteet ovat aina olleet vakiotavaraa, ja niiden kautta Cissé on kyllä noussut viime vuosina suosikkihyökkääjieni joukkoon. Mies tekee nimittäin uskomattomia "power-maaleja", eli tuttavallisemmin "Cissé-maaleja" kuten itse kutsun niitä. Eli aivan kauhean voimakkaita vetoja, puskuja, volleytä jne, ja tuntuu että aina lähtee ja kovaa.
Eräs aivan tajuton maali on mieheltä jäänyt päällimmäisenä mieleen, ja edelleen vituttaa kun se tuhoutui oltuaan minulla hetken nauhallakin. Maali syntyi muistaakseni Ranskan liigakauden 2001-02 viimeisillä kierroksilla, Auxerren vastustajaa en muista.
Cissé juoksi melkoista vauhtia oikeaa laitaa pitkin, lähestyen kohti boksia, kunnes n. 20 metrin kohdalla pysähtyi lähes kokonaan. Yht´äkkiä siitä rankkarialueen nurkan takaata läski-Djibril latasi lähes seisovilta jaloilta aivan vitun älyttömän hevosenpotkun, suoraan maaliin. Ei maskia, ei mitään, vaan yksinkertaisesti niin kauhea veto että maalivahti ei kerennyt mitään tehdä, paitsi sätkiä avuttomana. Vedellään niiltä etäisyyksiltä muutenkin maaleja, mutta tämä kyseinen potku oli aivan hillitön.
Edit: Eli siis, olen iloinen, että Cissén tasoinen pelaaja on nykyään Valioliigakentillä.