Mainos

Lippalakki päässä sisällä ja syödessä – keskustelua käytöstavoista

  • 132 192
  • 876

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Ja viimeksikin Ässät-lukko -matsissa näki ihmisiä jotka eivät ota lakkia pois päästä maamme -laulun ajaksi... Se on asia mikä jokaisen kuuluisi tietää.

Pistin itsekin saman merkille, että joillakin ei tämä kunnioitus ole itsestään selvää. Vittu, se lakki pois kun vetästään maamme-laulu!!!

edit. ja nimenomaan vetästään eikä hymistä, että "mä en osaa". Sitä kipaletta kuuluu laulaa, siksi se on tehty:) Pitäisi varmaankin vieruskavereiden vähän ojentaa lippalakki päässä hengailevia, että kotsa pois hetkeksi.
 
Viimeksi muokattu:

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Kaikki sisätilat eivät kuitenkaan ole sillä lailla sisätiloja että päähine (lippis tai pipo) pitäisi ottaa päästä. Esim lätkämatsissa on ihan ok pitää lippistä päässä mutta kyllä se lakin pitäisi tai pitää lähteä päästä maamme-laulun ajaksi ja tietysti maaotteluissa vierailijan kansallislaulun ajaksi pää pidetään paljaana.
 

Cube

Jäsen
Ei hyvää päivää mitä nipottamista, aikuiset ihmiset.. Käsittääkseni koko keskustelu lähti käyntiin siitä, että BB-talossa on joku heilunut pipo/lippis/tms päässä. Onko BB-talo kovin monenkin mielestä sellainen ympäristö, jossa perinteiset käytöskoodit ovat voimassa? Ei vittu, koko sarjan suosio perustuu siihen, että halutaan nähdä sikailua ja poikkeavaa käyttäytymistä, mutta silti tarvittiin hattupäinen mies sisätiloihin, että kuppi meni nurin. Suhteellisuudentaju tuntuu olevan in tänä syksynä.

Ymmärrän sen, että joidenkin mielestä ruokaravintolassa (ei hese tai mäkki) ei pidetä lakkia päässä tai maammelaulun aikana, mutta saa siinä minun mielestäni aikamoinen tight ass olla, jos esim. koulussa tai pikaruokalassa lakin käyttäminen tekee ihmisestä "moukan".

Toki omassa kodissaan ihmisillä on oikeus odottaa pelaamista heidän sääntöjensä mukaan. Itse tosin en loukkaantunut siitä, että jotkut tulivat yo-juhliini puku päällä, vaikka itselläni olikin jalassa shortsit. Vähän ymmärrystä, puolin ja toisin.
 

#3

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Ei hyvää päivää mitä nipottamista, aikuiset ihmiset.. Käsittääkseni koko keskustelu lähti käyntiin siitä, että BB-talossa on joku heilunut pipo/lippis/tms päässä. Onko BB-talo kovin monenkin mielestä sellainen ympäristö, jossa perinteiset käytöskoodit ovat voimassa? Ei vittu, koko sarjan suosio perustuu siihen, että halutaan nähdä sikailua ja poikkeavaa käyttäytymistä, mutta silti tarvittiin hattupäinen mies sisätiloihin, että kuppi meni nurin. Suhteellisuudentaju tuntuu olevan in tänä syksynä.
Homma taisi lähteä siitä että kommentoin Nikoa kun sillä oli typerä lippis päässä (sisällä)
Ei BB:ssä ole mitään mallikansalaisia mutta jätkä oli silti typerän näköinen lippis päässä. Eikä näyttäny kovin paljon fiksummalta pipo päässä elien illalla kun jotain keittiössä touhusivat.

Ymmärrän sen, että joidenkin mielestä ruokaravintolassa (ei hese tai mäkki) ei pidetä lakkia päässä tai maammelaulun aikana, mutta saa siinä minun mielestäni aikamoinen tight ass olla, jos esim. koulussa tai pikaruokalassa lakin käyttäminen tekee ihmisestä "moukan".

Koulussa on tavallaan ok pitää lakkia päässä, nuoret pojanklopit ai vaan vielä tajua että se ei vaan kuulu hyviin käytöstapoihin joten pitäkööt pipoa päässä ja saakoot moukan leiman otsaan. On se kiva kapinoida nuorena. Toisalta ala-asteella pitäisi opettaa näille nuorille kapinalaisille ettei oli asiallista pitää lakkia päässä sisällä. Pikaravintolassa on ihan sama pitääkö sitä pipoa/lippistä päässä ei se moska mitä siellä syödään ole ruokaa.

Kysymys niille jotka väittävät meitä "wanhoja setiä" nipottajiksi ym. ym. miksi se lakki on pidettävä päässä? Koska se jotenkin sopii imagoon?? Tässä aikaisemmin viitattiin jo Veltto Virtasen baskeriin ja täytyy sanoa että jossain tapauksissa se päähine päässä sisällä on vähemmän paheksuttavaa jos se kuuluu imagoon kuten Velton tapauksessa. Mutta mutta parikymppisen klopin on turha selittää että kuluu imagoon, niin nuorella ei ole vielä sitä uskottavuutta jne jne, ja se imago ja juttu voi vaihdella muodin mukaan.

Niin ja hymiöitä tulisi aika moneen kohtaan.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kersoille pitäisi opettaa käyttäytymistä luonnossa

Oltiin kesällä serkkuhopean kanssa eräällä keskisuomalaisella reittikoskella kalliiden lupien kanssa kalastamassa. Olimme kytänneet erästä pientä suvantopaikkaa jo aikamme ja odotelleet, että se rauhoittuu.

Siinä suvantopaikassa oli hiekkadyyni, jonka kummaltakin puolelta meni vettä, ihan huippupaikka, kun jalokalaa ajattelee. Hakeuduimme asemiin ja heittelimme hyvin tähdättyjä heittoja kummatkin pari kappaletta, kun paikalle tuli perhe.

Eukko, isäntä ja kaksi poikaa noin neljä- ja kuusivuotiaat. Ämmä möykkäsi ja rytisteli hiekkapankin päälle lankuista tehtyä siltaa pitkin ja jokin SEO:lta ostettu virveli kourassaan, heitteli sillä jotakin 30 gramman haukipeltiä, joka tietenkin tarttui pohjaan.

Isäntä ei mahtunut hiekkapankin päälle, pelkäsi kai saavansa uistimen ihoonsa. Pikkuskidit heittelivät keppejä virtaan ilman kieltoja. Akka paiskoi uistinta veteen miten sattuu ja kälkätti. Kymmenen minuutin kuluttua koko perhe istui hiekkapankilla syömässä eväitä, mitä nyt että toinen kersoista hakkasi haavilla vettä.

Meillä nousi savu korvista.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Omaan elämääni ovat keskeisesti vaikuttaneet ihmiset, joiden vanhemmille ja isovanhemmille suuret nälkävuodet olivat hyvin konkreettinen historiallinen tapahtuma.
Oma isäni muistaa lapsuudestaan tiettyjä perhekuntia (yleensä vailla perheen päätä), joille jokapäiväinen leipä ei ollut selvä asia, eikä silloin ollut Pelastusarmeijan tykistöä.

Lisäksi olen lapsuudessani usampaankin kertaan todistanut tilannetta, jossa kyläilemässä (maaseudulla kyläilyä oli vielä 90-luvulla) käyneet 1900-luvun ensimmäisellä kymmenluvulla syntyneet ihmiset muistelivat tuvan edesmennyttä emäntää, isäni äitiä, "kun oli niin hyvä ihminen, aina oli antaa maitoa tai leipää." Voisi siis sanoa, että tosi nälkä ja aito hätä kuuluu melkeinpä omaan kokemuspiiriini. Vuonna 2007, kun olen 26-vuotias.

Äitini äiti on siskoineen ja äitinsä kanssa tehnyt rankan evakkomatkan Karjalasta. Tämäkään kokemus ei ole/ollut omiaan suistamaan kyseisiä ihmisiä kulutusjuhlaan 80-luvulla.

Järviseutu on kyllä kurjuudestaan kuulu, mutta kyllä suomalaista sielunmaisemaa nälkä ja kato vieläkin muokkaa, ei voivuori ja kaurasta poltettu lämpö.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Lisäksi olen lapsuudessani usampaankin kertaan todistanut tilannetta, jossa kyläilemässä (maaseudulla kyläilyä oli vielä 90-luvulla) käyneet 1900-luvun ensimmäisellä kymmenluvulla syntyneet ihmiset muistelivat tuvan edesmennyttä emäntää, isäni äitiä, "kun oli niin hyvä ihminen, aina oli antaa maitoa tai leipää."

Oma mummoni on myös evakko Kuusamon Paanajärveltä. Hänelläkään ei ole ollut tapana laittaa mitään ruokaa haaskiolle, kuten ei ollut jo edesmenneillä toisillakaan isovanhemmilla, jotka olivat kokeneet 30-luvun alun nälkävuodet. Tämä näkyi hapantuneena maitona ja homeisena juustona, jota vielä 2000-luvun alkuvuosina nähtiin...

Vedetäänpä taas esiin Kalle Päätalon Iijoki-sarja. 30-luvun nälkä- ja pulavuosien kuvaus on erittäin vahvaa ja Päätalo ei koskaan lakannut kunnioittamasta niitä ihmisiä, jotka olivat "höylejä", ja antoivat pahimmin puutteenalaisille ruokaa, vaikka omastakin mökistä olisivat ravintovarat melkein lopussa.

Ja nykyään vituttaa kun joutuu itse kuorimaan perunat tai esimerkiksi jos lähikaupan ainoa sisäfile on valmiiksi marinoitu...
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Itse pyrin olemaan varsin liberaali, enkä siis tuomitse ihmisiä pukeutumisen perusteella, enkä varmasti puuttuisi verbaalisesti kovin herkästi vieraan ihmisen ulkonäköön. Minulla on kuitenkin inhimillinen tapa tehdä oletuksia ihmisen personallisuudesta kaikkien pienten viestien avulla joita hän pukeutumisellaan, olemuksellaan ja viime kädessä sanoillaan ja teoillaan osoittaa.

Aina joskus kokee yllätyksiä, kun joku osoittautuu aivan erilaiseksi kuin ennakkopäätelmä on antanut ymmärtää. Silti nämä arviot ovat muodostuneet vuosien mittaan, kun tietynlaiset signaalit ovat vahvistuneet kokemusten myötä.

Niinpä täytyy myöntää, että jos omalle sohvalleni istuutuisi pitkää iltaa viettämään vaikkapa tutuntuttu pipo syvällä korvissa, niin en minä heti ensimmäiseksi alkaisi juttua vääntämään USA:n subprime -kriisistä tai muista yleissivistystä vaativista asioista, vaan varsin simppeleillä perusasioilla urheilusta, musiikista ja kaljan juonnista lähtisin small talkia virittelemään. Ja vasta jos kaveri myöhemmin yllättäisi - positiivisesti - olemalla sittenkin ajattelevampaa sorttia, saattaisin minäkin vapautua keskustelemaan hieman vaikeammista ja monimutkaisemmista asioista.

Ymmärtänette mitä tarkoitan...
 

Viljuri

Jäsen
Näinköhän sitten näiden evakoiden osalta "nöyryydessä" on ollut kysymys nälänhädästä, vaan siitä, että miten uusilla asunsijoilla jo vaikuttaneet kanta-asukkaat heihin aikoinaan suhtautuivat? (jos siis kokonaisista perhekunnista puhutaan) Toisaalta karjalaisia on aina pidetty suulaampina kuin esimerkiksi hitaita hämäläisiä tai kaksisuuntaisiin mielialahäiriöihin usein ajautuvia pohjalaisia? (lue: viittaus talonpoikaismarsseihin, häjyihin ja sen sellaisiin ilmiöihin) Eli olisikohan oma identiteetti/perinteet sitten hävinneet?

Oliko sitä paitsi tuo viimeinen nälänhätä yhtä paha Kannaksella, Pietarin läheisyydestä johtuen? (Isäni-puoleinen suku on myös alueelta kotoisin, tarkemmin Antreasta) Silti on vielä todettava, että niiden osalta, joilla vapautuminen maatalousyhteiskunnan kahleista on tapahtunut jo melko aikaisessa vaiheessa, niin sukupolvet ylittävä muisti ei ulotu kovinkaan kauaksi. Tuskin edes vuoteen 1918. Ja hyvä niin.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Näinköhän sitten näiden evakoiden osalta "nöyryydessä" on ollut kysymys nälänhädästä, vaan siitä, että miten uusilla asunsijoilla jo vaikuttaneet kanta-asukkaat heihin aikoinaan suhtautuivat? .... Eli olisikohan oma identiteetti/perinteet sitten hävinneet?
Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet? Onko tämä taas niitä "keskusteluja", joissa "jatketaan" väittelyä asioista, joita kukaan ei ole käsitellyt.
 

Viljuri

Jäsen
Mitä ihmettä sinä nyt sekoilet? Onko tämä taas niitä "keskusteluja", joissa "jatketaan" väittelyä asioista, joita kukaan ei ole käsitellyt.

No siis lähinnä olisin ihmetellyt sitä, että miten jotkin muistikuvat 1860-luvulta ovat voineet säilyä sisällissodan ja toisen maailmansodan yli. (siis kollektiivisessa muistissa)

Aika paljonhan noita tapahtumia on ollut myös Suomen osalta sitten nälänhätien. Sosiaalisten muutosten ohella.
 
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Aina ei välttämättä riitä se, että on pukeutunut siististi ja lakki lähtee päästä tarpeen tullen, kun kädet voi olla kuitenkin kusessa. Lätkäpelejä seuraavana ja erätauolla kusella kävijänä olen huomannut, että käsien pesu kepillisen jälkeen on harvinaisen hankalaa touhua moneltakin henkilöltä, joka ulkopuolisesti näyttää siistiltä. Eiköhän jatkoajastakin löydy henkilöitä, joilla isomuorin kahvipöydässä lähtee lakki päästä, mutta lätkäpelissä, rakon tai suolen tyhjentämisen jälkeen ei ole enää muistissa miten hana aukaistaan.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Järviseutu on kyllä kurjuudestaan kuulu, mutta kyllä suomalaista sielunmaisemaa nälkä ja kato vieläkin muokkaa, ei voivuori ja kaurasta poltettu lämpö.

Longue durée... Itse olen kuullut juttuja vuosien 1917-19 pulasta - 1980-luvulla olin mukana käymässä läpi ne ajat läpi käyneiden läheisten ihmisten jäämistöä, ja taivahan alla mitä kaikkea olikaan laitettu säästöön, kyllä sitä kaiken maailman neppiä ja nappia ja kumilenkkiä ihmetteli. Olivat selvästi nähneet muutakin kuin hyvinvointiyhteiskunnan elämää. Tietysti nykyään tuhlataan ja suhtaudutaan yliolkaisesti kun on kaikkeen tähän varaa, ainakin tällä meidän lyhyellä tähtäimellämme, mutta ei siitä historiallisesti kovin kauan ole kun ei näin ollut. Tiedä häntä onko sitten pula näillä mailla kokonaan historiaa, pienessä muodossahan sitä edelleen esiintyy varmasti tuhansissa talouksissa, mutta kaukana mikään fyysinen niukkuus on vallitsevasta ajattelusta. Hyviä aikoja elämme, vähän kuten entisaikojen aateliset, korskeasti.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
No siis lähinnä olisin ihmetellyt sitä, että miten jotkin muistikuvat 1860-luvulta ovat voineet säilyä sisällissodan ja toisen maailmansodan yli. (siis kollektiivisessa muistissa)

En todellakaan väitä että ne missään elävässä muistissa ovat, mutta siis välillisesti kyllä. Ne varmasti vaikuttivat suuresti siihen mentaliteettiin joka vallitsi esimerkiksi omien vanhempieni lapsuudessa (maaseudulla, keskellä 30-luvun maailman lamaa), ja he sitten puolestaan minuun. Olisi outoa ajatella että tuhatvuotinen elämäntapa häviäisi mitään jälkiä jättämättä parissa sukupolvessa - samahan pätee vaikka johonkin kristilliseen maailmankuvaan, sen vaikutus on edelleen vahva vaikka valtaosa yhteiskunnasta onkin täysin maallistunutta. Menneisyys jättää kollektiiviseen mentaliteettiin syvät ja hitaasti katoavat jäljet vaikka olosuhteet muuttuvatkin. Toki tietysti esimerkiksi tämän ketjun tapa-keskustelu paljastaa, miten uusia ajatus- ja toimintatapoja syntyy ja vanhat jäävät vähitellen unohduksiin.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
No siis lähinnä olisin ihmetellyt sitä, että miten jotkin muistikuvat 1860-luvulta ovat voineet säilyä sisällissodan ja toisen maailmansodan yli. (siis kollektiivisessa muistissa)
Ei, kun sinä yritit kääntää keskusten johonkin heimoanalyysiin, joka on lähisukua kallonmuotojen mittailulle.

Lisäksi evakkojen osalta ei edes ollut kyse siitä, oliko 1860-luvulla nälkä vai ei, vaan siitä, kun 1940-luvulla Iivana laittoi isovanhempamme laittamaan lapikasta toisen eteen, jos nyt satut tällaisesta tapahtumasta olemaan tietoinen. Kyllä se sellainen marssi oli, että hiukoikin.

Ja tuo heimoanalyysi olisi mennyt oman taustani osalta jo lähtökohtaisesti mönkään: vaikka Järviseutu on Pohjanmaata, niin Järviseudulla ei ulkopuolisen yleensä tarvitse nöyristellä. Eiköhän taviskarjalainen alueelle asutettu ollut lähtökohtaisesti "parempi ihminen" kuin jotakuinkin isoisoisoisän tervanpolttorahoilla edelleen ketkutelleet järviseutulaiset.
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nostetaas tällainen ketju ylös. Tämän ketjun alkusysäyksen antoi viime syksynä erääseen tosi-tv -sarjaan osallistunut suomalainen Niko-niminen nuorimies. Nyt lippalakkikeskustelun nosti pintaan eräs saksalainen Nico-niminen nuorimies. Rosbergin poika nimittäin meni niin sekaisin ensimmäisestä podium-sijoituksestaan, että ei tajunnut ottaa lippistä päästään kansallislaulujen ajaksi Melbournen F1-kisan päätteeksi.

Hyi hyi! Jotain käytöstapoja pitäisi jo yli 2-kymppisellä jannulla olla, oli sitten tavis tai julkkis. Kulttuurierotkaan eivät selitä Nicon mokaa. Kyllä tuo lakin pois ottaminen tuossa tilanteessa on yleismaailmallinen ilmiö. Tai sitten Keke junior vain oli niin totaalisen tohkeissaan pronssipallilla, ettei yksinkertaisesti huomannut lakin väärää sijaintia.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Tai sitten Keke junior vain oli niin totaalisen tohkeissaan pronssipallilla, ettei yksinkertaisesti huomannut lakin väärää sijaintia.
Näin veikkaan, eiköhän F1-kuskit sen verran koulutettuja ole toimimaan julkisissa tilanteissa, että lakin päästä ottaminen luulisi olevan itsestäänselvyys. Vahinkoja silti sattuu tunnepitoisissa tilanteissa varmasti.
 

Jindebyne

Jäsen
Lippis ja pipo on nykyään osa asukokonaisuutta ja tyylisuuntausta, ihan kuten kengät tai housutkin. Silloin ennen wanhaan kun kaikki oli vielä mustavalkoista niin hatulla kai estettiin mm. sadetta ja kylmyyttä. Nyt päähineen status on toinen.

Itse näen asian samanlaisena. Toki jos menen johonkin kunnon ravintolaan tjsp. on asusteenikin jo sellainen ettei siihen lippistä kuulu ja himassa tulee harvoin oltua hattu päässä, mutta joku darrapäivä kebabputiikissa ei kyllä tunnontuskia meikäläiselle tuota jos pidän lippistä päässäni.
 
Lasken itseni lippalakki-porukkaan. Itse asiassa tälläkin hetkellä on lippis päässä. Aina kun joku huomauttaa lippiksen käytöstä, niin nostaa kyllä vitutuksen pintaan. En vaan tajua, että miksi siitä pitää aina huomauttaa. Eikö kaikki saa pitää päässään mitä itse haluaa ja parhaaksi näkee? Joku pipoa, joku lippistä, joku perukkia. Mielipiteeni siis on, että jokainen saa itse päättää mitä vaatteita käyttää tai mitä käyttää päänsä suojana. Mitä se kellekään kuuluu. Juoskoon vaikka munasillaan jos parhaaksi näkee.

Puh!
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Espoon rappio?

Niin, itselläni pisti eilen päivällä Espoon Tapiolassa pikaisesti käydessäni silmään se, että ns. hyvienkin perheiden lapset, joita näkisin em. paikassa joltisestikin pyörivän, eivät tunnu hallitsevan oikein minkään sortin käytöstapoja.

Itse en ollut Möskä-Mäkissä syömässä, mutta ikkunan läpi näin, kuinka em. lippis- / pipopääjengi mössötti lähes poikkeuksetta lakit päässä niitä hampurilaispulliaan. Myöskään ruoka suussa puhuminen, tai lähinnä meuhkaaminen, ei tuntunut millään tasolla haittaavan heidän toimintaansa.

Osa porukasta saattoi jopa puhua puhelimeen syödessään, eikä varmasti kukaan tajunnut laittaa luuriaan piippaukselle, tahi muuten häiritsemättömälle asetukselle syömisen ajaksi.

Meteli ja yleinen häilääminen ko. paikassa olikin sitä luokkaa, että itse ainakin kiersin ko. paikan vielä normaaliakin kauempaa. Sitäkään en malta olla ihmettelemättä, miten em. ilmiselvästi peruskouluikäinen nuoriso yleensä pyörii koulualueen ulkopuolella keskellä kirkasta päivää ja vielä ruokatunnilla, koska käsittääkseni Espoossakin tarjotaan kouluissa ruoka.

Täältä tähän
 

Sammy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin, itselläni pisti eilen päivällä Espoon Tapiolassa pikaisesti käydessäni silmään se, että ns. hyvienkin perheiden lapset, joita näkisin em. paikassa joltisestikin pyörivän, eivät tunnu hallitsevan oikein minkään sortin käytöstapoja.

Itse en ollut Möskä-Mäkissä syömässä, mutta ikkunan läpi näin, kuinka em. lippis- / pipopääjengi mössötti lähes poikkeuksetta lakit päässä niitä hampurilaispulliaan. Myöskään ruoka suussa puhuminen, tai lähinnä meuhkaaminen, ei tuntunut millään tasolla haittaavan heidän toimintaansa.

Osa porukasta saattoi jopa puhua puhelimeen syödessään, eikä varmasti kukaan tajunnut laittaa luuriaan piippaukselle, tahi muuten häiritsemättömälle asetukselle syömisen ajaksi.

Meteli ja yleinen häilääminen ko. paikassa olikin sitä luokkaa, että itse ainakin kiersin ko. paikan vielä normaaliakin kauempaa. Sitäkään en malta olla ihmettelemättä, miten em. ilmiselvästi peruskouluikäinen nuoriso yleensä pyörii koulualueen ulkopuolella keskellä kirkasta päivää ja vielä ruokatunnilla, koska käsittääkseni Espoossakin tarjotaan kouluissa ruoka.

Täältä tähän

Yllä olevasta ei voi olla kuin 100% samaa mieltä. Itselle tulee työpaikan sijainnista johtuen välillä "pakko" käydä lounastamassa tuossa kyseisessä mäkkärissä. Ja se on tosiaan todellinen helvetin esikartano klo 11 aikaan. Täynnä näitä pipo-/lippispäitä pistämässä paikan sekaisin. Jonottavat miten sattuu, syövät hattu päässä, jättävät roskat pöydille, meluavat...Ehkä tämä on merkki omasta vanhaksi tulemista mutta pistää kyllä joka kerta vihaksi. Täytyy varmaan jatkossa käydä heidän koulussaan syömässä kun heitä on noin paljon pois sieltä...

Muutenkin tuo kyseinen mäkkäri on pohjanoteeraus, kukaan ei ole varmaan kertonut siellä töissä oleville, että klo 11.00 on aika yleinen lounas aika ja silloin kannattaisi olla edes joitain hampurilaisia valmiina. Mutta tämä on sitten jo eri tarina...
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Eikö kaikki saa pitää päässään mitä itse haluaa ja parhaaksi näkee? Joku pipoa, joku lippistä, joku perukkia.

Saa pitää minun puolestani ihan mitä vaan päässä, mutta kyllä henkilökohtaisesti lähtisin sille linjalle, että varsin kieroon tulee katsottu henkilöä, joka sisällä tai peräti syödessä pitää hattua päässä. Vähän pelisilmää? Tietyt käytöstavat pitäisi tulla mukana joko kotikasvatuksen tai sen puuttuessa oppivelvollisuuden kautta, koska eihän tuo hatun päästä ottaminen ole millään tavalla suuri vaiva. Ainahan voi toki kiilata hautajaissaatueen eteen omilla vihreillä, istua maammelaulun/enkelitaivaan aikana, näyttää keskisormea itsenäisyyspäivän paraatissa, jos kokee sen tuovan omaa yksilöllisyyttään esiin. Tämä on vapaa maa ja näiden vapauksien takia monet kuolivat. Silti kuuluttaisin turkulaisen ystäväni ohjeiden mukaan: pelisilmää, pelisilmää...
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tulipahan yks juttu mieleen, joka pisti silmään tossa vähän aikaa sitten. Uusimmassa seiska -lehdessä oli juttua siitä kohutusta mäkijoukkueesta potkut saaneesta hyppääjästä, jonka nimeä en nyt muista. Mutta siis, se oli kuulemma ollut baarissa pipo päässä. No joo, ei siinä vielä mitään, mutta kun se lehti oikein kehu tätä tapausta, olikohan jotenkin että "muodikas pipo päässään." Siis millainen pipo on muodikas? Siis kyllähän mä tietenkin tajusin että tarkoitettiin sellaista homo-mallista pipoa, mutta ihmetyttää toi juttu.
 

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Yllä olevasta ei voi olla kuin 100% samaa mieltä. Itselle tulee työpaikan sijainnista johtuen välillä "pakko" käydä lounastamassa tuossa kyseisessä mäkkärissä. Ja se on tosiaan todellinen helvetin esikartano klo 11 aikaan. Täynnä näitä pipo-/lippispäitä pistämässä paikan sekaisin. Jonottavat miten sattuu, syövät hattu päässä, jättävät roskat pöydille, meluavat...Ehkä tämä on merkki omasta vanhaksi tulemista mutta pistää kyllä joka kerta vihaksi. Täytyy varmaan jatkossa käydä heidän koulussaan syömässä kun heitä on noin paljon pois sieltä...

No uuh, mitä jos valitsisit mieluummin jonkun ikäisellesi sopivan paikan syödä? Tapiolassa nyt ei mitään mullistavaa ravintolatarjontaa ole, mutta kyllä sieltä nyt useampikin ihan oikeakin ravintola löytyy, joissa lounastaan voi vetää mieluummin kuin Mäkissä 13-vuotiaiden kanssa.
 

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Lakin päässä pitämisen moralisointi on aina ollut mielestäni naurettavimpia tapakulttuurin muotoja. Olennaista on henkilön käytös. Ja tähän ei omassa näkemyksessäni jonkun hatun käyttäminen liity mitenkään. 1800-luku meni jo.

Ja jos ei muualla voi syödä kuin mäkkärissä niin kannattaa pohtia syvällisesti omaa tilannettaan. Hullukaan semmoiseen paikkaan mene.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös