Linuxia on tullut pidettyä kaikissa koneissani jo varmaan kymmenisen vuotta. Ainoastaan pelimyllyssä on toisena käyttiksenä Win7. Palvelinten kanssa on tullut myös näperreltyä. Lähinnä Ubuntun johdannaisia olen asennellut myös tuttujen vanhoihin koneisiin ja saanut niille lisää käyttövuosia. Päivittäiseen peruskäyttöön en voisi muuta kuin Linuxia enää kuvitellakaan. Ilmaisista ohjelmista löytyy kaikki tarvittava, tietoturvasta ei tarvitse paljoakaan huolehtia ja mikä tärkeintä käyttis rullaa kevyesti ja luotettavasti. Windowssin vain saa tukkoon jotenkin liian helposti.
Unetbootinia olen minäkin käyttänyt usb-tikkuja valmistellessa. Helppo käyttää ja on toiminut. Jokin vanha mummon läppäri ei joskus jostain syystä millään suostunut buuttamaan tikulta vaikka mitä teki. Eri tikkuja ei tullut kyllä kokeiltua. Jotkin vanhemmat koneet tosiaan osaa buutata vain jostain tietystä usb-portista ja onhan näitä kaikkia muitakin ihmeellisyyksiä.
Unetbootinia olen minäkin käyttänyt usb-tikkuja valmistellessa. Helppo käyttää ja on toiminut. Jokin vanha mummon läppäri ei joskus jostain syystä millään suostunut buuttamaan tikulta vaikka mitä teki. Eri tikkuja ei tullut kyllä kokeiltua. Jotkin vanhemmat koneet tosiaan osaa buutata vain jostain tietystä usb-portista ja onhan näitä kaikkia muitakin ihmeellisyyksiä.