Linnan juhlat – Niinistön aikakausi

  • 159 506
  • 1 220
K

kiwipilot

Ehkä vielä huvittavimpia ovat yleisellä tasolla ne pappa betalar -Kokoomusnuoret, jotka eivät ole päivääkään oikeita töitä tehneet, mutta siitä huolimatta käyttävät termejä kuten retalejengi, heikompi aines jne. väheksyessään heikommassa asemassa olevia ihmisiä.

Joo. Mutta kaikkein huvittavimpia - tai oikeastaan surullisimpia - ovat katkerat, menneesen haikailevat ja kaikesta narisevat telaketjupunikit. En ole muuten nuori enkä kokoomuslainen.

Ihme nillitystä taas. Aika kevyttä hömppäähän nuo kemut taitavat olla ja tuovat varmaan lätinää rahvaan kahvipöytiin ja riemua olohuoneisiin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tammiselta huikea keskari "verivihollisille".

Ja Valavuori näyttää napaa.
 

Pilu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Penguins
Kylläpä pistää hieman sylettämään tuo porukka juhlissa. Ei helvetti sentään. Jotain YouTube muijia ja instagram tyyppejä. Kysyn vaan miksi ne sinne kutsutaan? Ja tämän Silverin haastattelu..
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärrän täysin poliisin kovat otteet, kun heihin on kohdistettu väkivaltaa. Ihmisiä ne on poliisitkin ja töissä. Ei ne ole tuolla sitä varten, että ihmiset, jotka eivät kykene ilmaisemaan mielipidettään rauhanomaisesti, voivat käyttää heitä maalitauluina. Nämä äärivassarit on kyllä pääsääntöisesti halveksuttavaa porukkaa. Demokratia on hyvä ja väkivallattomuus, paitsi jos muut ei tee niin kuin haluan, niin mulla on oikeus rikkoa paikat ja hakata kaikki. "Luokkasota". Tekisi tuolle jengille hyvää nähdä kunnon luokkaeroja ja oikeaa sotaa. Voisi tuoda perspektiiviä.

Ennen kuin joku ehtii heittää minua jollain vähä-älyisellä olkinukella, mainittakoon että mielipiteensä saa minusta ilmaista ja pidän sananvapautta tärkeänä. En myöskään pidä "kokoomuslaisesta eliitistä" enkä demarimeiningistä. Se, millä perusteella minä jaottelen ihmiset, on ensimmäiseksi heidän kunnioituksensa muita ihmisiä ja heidän fyysistä koskemattomuuttaan, ja toiseksi heidän omaisuuttaan kohtaan.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Ihan yleisesti ilman mitään viittauksia mihinkään nimimerkkeihin, minusta on välillä hieman huvittavaa, kun itsensä elättämisestä, vastuunkantamisesta ja muista tällaisista yhteiskunnan tukipylväiden mieliaiheista vouhottavat ihmiset, jotka ovat itse jo yli 30-vuotiaita, eivätkä siltikään vielä ole päässeet sellaisille tienesteille, että pystyisivät oikeasti maksamaan tuloveroja kunnolla. Jotkut näistä vieläpä nostavat palkkansakin veronmaksajien piikistä.

Täsmälleen samaa mieltä! Tosin jäin miettimään miten sinä määrittelet milloin tuloveroja maksetaan "kunnolla"? Minusta kaikki jotka ovat täyspäiväisessä työssä maksavat kunnolla tuloveroja. Julkisen sektorin työntekijöiden palkat ovat monelta osin täysin päin helvettiä, olen itsekin todistanut tätä hyvin läheltä menneinä vuosina.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ymmärrän täysin poliisin kovat otteet, kun heihin on kohdistettu väkivaltaa. Ihmisiä ne on poliisitkin ja töissä. Ei ne ole tuolla sitä varten, että ihmiset, jotka eivät kykene ilmaisemaan mielipidettään rauhanomaisesti, voivat käyttää heitä maalitauluina. Nämä äärivassarit on kyllä pääsääntöisesti halveksuttavaa porukkaa. Demokratia on hyvä ja väkivallattomuus, paitsi jos muut ei tee niin kuin haluan, niin mulla on oikeus rikkoa paikat ja hakata kaikki. "Luokkasota". Tekisi tuolle jengille hyvää nähdä kunnon luokkaeroja ja oikeaa sotaa. Voisi tuoda perspektiiviä.

Ennen kuin joku ehtii heittää minua jollain vähä-älyisellä olkinukella, mainittakoon että mielipiteensä saa minusta ilmaista ja pidän sananvapautta tärkeänä. En myöskään pidä "kokoomuslaisesta eliitistä" enkä demarimeiningistä. Se, millä perusteella minä jaottelen ihmiset, on ensimmäiseksi heidän kunnioituksensa muita ihmisiä ja heidän fyysistä koskemattomuuttaan, ja toiseksi heidän omaisuuttaan kohtaan.

Hyvä viesti. Peukutan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Siellä oli "veljet" Valavuori ja Tamminen luomassa ilmiöitä. Mulla on nyt mennyt hieman ohi se, että missä välissä näistä kahdesta on tullut jotain parhaita kavereita? Olen toki tietoinen tästä "soihdun siirtämisestä" (minkä soihdun ja miksi Valavuorelle), mutta muuten tämä kuvio on jäänyt vähän pimentoon.

Suvi Teräsniska on hyvä.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Kylläpä pistää hieman sylettämään tuo porukka juhlissa. Ei helvetti sentään. Jotain YouTube muijia ja instagram tyyppejä. Kysyn vaan miksi ne sinne kutsutaan?

Eihän tätä jatkoilla haastateltua porukkaa oikeisiin karkeloihin toki kutsuttu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tammiselta huikea keskari "verivihollisille".

Ja Valavuori näyttää napaa.

Hieno itsenäisyyspäivä-simply great!! Chapeau isälle ja kaikille niille Suomalaisille sankareille, jotka pitivät Isänmaan vapaana ja itsenäisenä!! RESPECT!!!!Nyt rauhallinen tempo, brekkari, kuntokoulu, ja sitten kamat kasaan ja kohti Tamperetta, jossa "Veli" Valavuoren ja hänen vaimonsa ja Mari Tammisen kanssa menemme Ylen "jatkobailuihin" Hotelli Tammeriin- kiitos Ylelle ja Mr. Loikkaselle huomionosoituksesta!! Team Niinistön esikunta ei vielä reagoinut , koska ilmiselvästi viime kerralla hankkimani yli 5000 ääntä ei riittänyt kutsuun, mutta se on hyvä kun siellä kabinetissa rima ja tunnelma on korkealla!!Nyt sauna, smokki kuntoon ja kohti Tammeria, hienoa olla Suomalainen ja vielä Leijona sydämestään!! Br. Tami, Lion # 79

Lainaus Tamin facebook.
 
Täsmälleen samaa mieltä! Tosin jäin miettimään miten sinä määrittelet milloin tuloveroja maksetaan "kunnolla"?

Itse näkisin, että ihminen on oikeutettu "minä veronmaksajana tämänkin taas piru vie työnteollani kustannan" -hokemaan siinä vaiheessa, kun maksaa tuloveroja vähintään 15 000 euroa vuodessa. Itselläni tuo raja jää niin kovin kauas, etten ihan hirveästi kehtaa mainostaa sitä, miten minun verorahoillani on taas jotain kustannettu.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Mites vesitykki ja yö Ratinan stadionilla? Ei vissiin taida kuulua vaan varustukseen Suomen Poliisilla.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Ei hän ostellut mitään osakkeita, sillä kaikki rahat menivät asuntolainen lyhennyksiin.
Omistusasumista voi sijoitusmuotona arvostella, mutta tavallisen kansalaisen näkökulmasta se ei keskimäärin ottaen ole huono veto silloinkaan, kun lainanmaksu on työlästä. Kunhan lainastaan selviää.

Nykyään hirvittää niiden puolesta, jotka ovat pienistä tuloistaan ja olemattomasta alkupääomasta huolimatta saaneet poskettomia asuntolainoja. Jos lyhennysten riipiminen 30 vuoden lainaperiodin alkutaipaleella tuottaa jatkuvia vaikeuksia jo nykykoroilla, niin en tuossa tilanteessa saisi öisin nukuttua. Mielestäni 90-luvun alun romahduksesta olisi pitänyt oppia edes sen verran, ettei lähes persaukisille saisi myöntää älyttömiä lainoja. Näillä kujein ajetaan ihmisiä ahdinkoon, kun mitä tahansa lainanottajan riski realisoituu. Pieni lovi tuloihin, korkojen nousu jne.

Niinistön bileiden juhlaohjelma vaikutti tosiaan mielenkiintoiselta. Tuollaista saattaisin jopa viivähtää katsomaan joksikin aikaa, jos jatkossa nähdään vastaavaa menoa. Tampere taisi onnistua hyvin, paitsi mitä pahvinaamat sekoilivat kaupungilla.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Hieno itsenäisyyspäivä-simply great!! Chapeau isälle ja kaikille niille Suomalaisille sankareille, jotka pitivät Isänmaan vapaana ja itsenäisenä!! RESPECT!!!!Nyt rauhallinen tempo, brekkari, kuntokoulu, ja sitten kamat kasaan ja kohti Tamperetta, jossa "Veli" Valavuoren ja hänen vaimonsa ja Mari Tammisen kanssa menemme Ylen "jatkobailuihin" Hotelli Tammeriin- kiitos Ylelle ja Mr. Loikkaselle huomionosoituksesta!! Team Niinistön esikunta ei vielä reagoinut , koska ilmiselvästi viime kerralla hankkimani yli 5000 ääntä ei riittänyt kutsuun, mutta se on hyvä kun siellä kabinetissa rima ja tunnelma on korkealla!!Nyt sauna, smokki kuntoon ja kohti Tammeria, hienoa olla Suomalainen ja vielä Leijona sydämestään!! Br. Tami, Lion # 79

Lainaus Tamin facebook.

Ilmeisesti tuo vitun siimatukka pitäisi kutsua joka paikkaan ja aisankantajansa siinä sivussa, oli kyse sitten valmentajan hommista tai juhlista.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Itse näkisin, että ihminen on oikeutettu "minä veronmaksajana tämänkin taas piru vie työnteollani kustannan" -hokemaan siinä vaiheessa, kun maksaa tuloveroja vähintään 15 000 euroa vuodessa. Itselläni tuo raja jää niin kovin kauas, etten ihan hirveästi kehtaa mainostaa sitä, miten minun verorahoillani on taas jotain kustannettu.

15k€ sisältäen kunnalliset ja valtiolliset tuloverot? Vai jotain muuta?
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Huh huh, Kal€rvi Kumm€lin kanssa samaa mieltä jostain. Eli noista mielenosoittajista. Ei mennyt nappiin.

Mondielle sen verran, että vaikka itsekin olen persaukinen duunari ja tietynlainen eliitin porsastelu vituttaa, niin nyt ei ole kyse siitä. Niinistön bileissä on ollut helvetisti enemmän duunareita, mitä Halosella oli koskaan. Puhumattakaan veteraaneista. Arvostan kuitenkin tuota itsenäisyyttä todella paljon, kun vertaa siihen mitä olisi toisessa kupissa ollut tarjolla. Tietysti jos haluaa vieläkin uskoa Siukolan tyyliin työläisten 3 kuukauden lomiin valtion loistohotellissa Krimillä, niin siitä vaan.

Toki, vaikka liittovaltioituminen on perseestä ja tulen aina olemaan against, niin historiallisista syistä juhlat on paikallaan kerran vuodessa. Varsinkin, kun Sauli onnistui näiden bileiden kanssa napakymppiin. Todella tyylikkäät bileet ja varsinkin vierasasettelu oli hyvä. Ainakin kun verta Halosen vastaaviin.
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Ei taas...nuorten nyt pitää osoittaa kapinoivansa valtarakenteita vastaan. 50 vuotta sitten oli "Vanhan valtaus", nyt kekkuloidaan 6.12. milloin missäkin. Syitä olla porukassa on niin monia. 70-luvullahan vasemmistolla oli vetävimmät muijat, joten toivottavasti kiakkopojat pääsevät sohimaan mailoillaan yöllä jotain muutakin...

No, Tampereella järjestettiin kivat pirskeet. Paikka asetti omat rajoitteensa, mutta ehkä tästä alkaa uusi perinne ja tapahtuma tuodaan järjestettäväksi vaikkapa Seinäjoelle. Olisi metka nähdä, millainen rähinä Pohjanmaalla syntyisi, jos joku yrittäisi polttaa Suomen lipun!
 

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Nämä YLE:n akkojen viihdevälispiikit on ihan helvetin hauskoja.

Itsenäiset toimittajat. Joo.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nämä YLE:n akkojen viihdevälispiikit on ihan helvetin hauskoja.

Itsenäiset toimittajat. Joo.
Näillä naisillahan alkaa joku oma sketsisarja tammikuun alussa, joten tämä hassuttelu taitaa olla jonkinlainen teaser sille. Maltan tuskin odottaa.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Näillä naisillahan alkaa joku oma sketsisarja tammikuun alussa, joten tämä hassuttelu taitaa olla jonkinlainen teaser sille. Maltan tuskin odottaa.

Ei saatana...
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Mondielle sen verran, että vaikka itsekin olen persaukinen duunari ja tietynlainen eliitin porsastelu vituttaa, niin nyt ei ole kyse siitä. Niinistön bileissä on ollut helvetisti enemmän duunareita, mitä Halosella oli koskaan. Puhumattakaan veteraaneista. Arvostan kuitenkin tuota itsenäisyyttä todella paljon, kun vertaa siihen mitä olisi toisessa kupissa ollut tarjolla. Tietysti jos haluaa vieläkin uskoa Siukolan tyyliin työläisten 3 kuukauden lomiin valtion loistohotellissa Krimillä, niin siitä vaan.
Nämä juhlat tosiaan kuuluvat, niinkuin arvata saattaa, omalla kohdalla kategoriaan "Näkemättä paskaa". Itsenäisyyttä arvostan minäkin enkä haluaisi isäm maan olevan kuin Venäjä. Jotenkin vaan tuntuu että EU:n myötä tässä ei enää olla itsenäisiä, enkä näe että tässä talouskurimuksessa ole mitään järkeä järjestää televisioituja ryyppäjäisiä.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Ei taas...nuorten nyt pitää osoittaa kapinoivansa valtarakenteita vastaan. 50 vuotta sitten oli "Vanhan valtaus", nyt kekkuloidaan 6.12. milloin missäkin. Syitä olla porukassa on niin monia. 70-luvullahan vasemmistolla oli vetävimmät muijat, joten toivottavasti kiakkopojat pääsevät sohimaan mailoillaan yöllä jotain muutakin...

Olisi metka nähdä, millainen rähinä Pohjanmaalla syntyisi, jos joku yrittäisi polttaa Suomen lipun!

Niin, kyllähän ennen vanhaan kepu ja kokkelipoitsut odotti kuumeisesti, että tupailta loppuisi jo, että pääsisi työväentalolle ryyppäämään ja vonkaamaan pillua.

Vittu, olisi kyllä kova sana, kun Härmän Häjy-osasto toivottaisi Tampereen punikkihipsterit tervetulleeksi!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös