Linnan juhlat – Niinistön aikakausi

  • 159 506
  • 1 220

passenger

Jäsen
Nyt en nähnyt mistä tilanne sai alkunsa, mutta poliisi otti kiinni useita henkilöitä ja tyhjensi koko Sorsapuiston. Kovaa pauketta kuului jostain aiemmin, joten todennäköisesti jotain ilotulitteita tai savupommeja paukuteltiin.
 

Orlando

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ennemmin minä maksan veroistani maani itsenäisyyttä symbolisoivan pönöttävän tylsän ja elitistisen pukujuhlan kuin maksan kusipäiden jälkien korjaamisen ja rikollisten kontrolloimiseen menevät rahat.

Täysin samaa mieltä. Kyllä Itsenäisyyspäivä on sen verran merkittävä päivä, että en ymmärrä, miten jotkut siitä näkevät vaivaa, jos sitä perinteisesti juhlitaan arvolleen sopivin menoin.

Muutenkaan en ymmärrä sitä ajatusmaailmaa, että jos jollain on kurjaa, niin kaikkien muidenkin on maksimoitava oma kurjuus, ettei kenellekään tule paha mieli.
 
Koska minulla on vakaa epäilys, että nämä riehujat ovat pääosin etuuksien nostajia. Joutoväkeä, joka on tähänastisen elämänsä saanut asua lämpiämässä, syödä päivittäin muiden piikkiin ja tulos on tuossa.

Minusta se on aika luonnollista, että alaikäiset syövät toisten piikkiin ja kuluttavat muiden maksamia veroeuroja esim. koulussa istumalla.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Heh. En ole vastannut tässä ketjussa yhteenkään kysymykseesi. En muista sinun esittäneen minulle edes yhtään kysymystä. Toisekseen tuo eka virkkeesi on jotakin ihme spekulointia, joka ei perustu mihinkään faktoihin. En ole tuonut tällä palstalla missään kohtaa esiin sitä, millainen on näkemykseni mielenosoituksesta. Eli joko olet ajatustenlukija tai valehtelija, mitä suurimmalla todennäköisyydellä jälkimmäinen näistä.

Hyvinhän sinä vedät. Kokeilepa lukea ihan oma viestisi #185 tästä samaisesta ketjusta parin sivun takaa, jolloin katsoit asiaksesi kommentoida pohdintaani rettelöinneistä ja poliisien panoksesta riehunnan estämiseen seuraavalla lauseella:

Mielenosoitukset kiellettävä, jotta verovaroja ei tuhlaannu.

Minä puhuin rähinöinnin hallinnasta ja ennaltaehkäisyltä, sinä vedit ihan itse yhtäläisyysmerkit mielenosoituksiin ja sait käännettyä asian siten, että mielenosoitukset on kiellettävä, jotta verovaroja ei tuhlaannu. Tuo on siis selkeästi sinun näkemyksesi mielenosoituksesta, minä kun en puhunut mitään mielenosoituksista mutta sinä yhdistit rettelöinnin heti mielenosoittamiseen. Minulle rähinöinti ja riehuminen sekä mielenosoitukset ovat vähän eri asioita, sinulle kenties ei.

Kannattaa vähän miettiä ennen kuin syyttää toista valehtelijaksi, jos on pari sivua sitten juuri vastannut toisen viestiin ja väittää sitten myöhemmin, ettei muka olekaan vastannut. Vai unohdatko kirjoittamasi viestisi saman tien ja jatkat vain eteenpäin, Juti-hengessä vaihto kerrallaan?

Ajatustenlukijaksi minua voi toki väittää, tosin ei tuollaisesta ajatuksien Tonavasta paljon luettavaa irtoa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Ei toki. Kun nyt vain mainitsin että pressan ei tarttisi tuoda perhettään juhliin.

Se olisikin maailman ensimmäinen länsimainen valtio, jossa valtionpäämies ei tuo tämän sortin juhliin "first ladya" ollenkaan.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Se olisikin maailman ensimmäinen länsimainen valtio, jossa valtionpäämies ei tuo tämän sortin juhliin "first ladya" ollenkaan.
No mun höpinöitteni pääpointtina yrittää olla se että aika vähissä ovat enää ne ihmiset joita oikeasti kuuluisi juhlia Itsenäisyyspäivänä. Ja kokoajan määrä vähenee. Toki jos ihmiset kokee että Suomi on itsenäinen valtio koska juhlissa on laulajia ja urheilijoita niin ihan hyvä vaan. Tälläistä persaukista vaan tuppaa korpeamaan herrojen kekkulointi.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kannattaa vähän miettiä ennen kuin syyttää toista valehtelijaksi, jos on pari sivua sitten juuri vastannut toisen viestiin ja väittää sitten myöhemmin, ettei muka olekaan vastannut. Vai unohdatko kirjoittamasi viestisi saman tien ja jatkat vain eteenpäin, Juti-hengessä vaihto kerrallaan?

Heh, olet tosiaan aika kujalla. Sinä väitit, että minä vastasin kysymykseesi. En voinut näin tehdä, koska mitään et kysynyt. Jos tätä et tajua, niin heikosti sinulla menee. Viestiin voi katsos vastata, vaikka siinä ei kysyttäisikään mitään.

Ja en minä kyllä muutenkaan mitään määritelmää tehnyt sille, millainen mielenosoitus minusta on. Siksi tuntuu erikoiselta nuo väitteesi, että minun näkemys poikkeaisi muiden näkemyksestä. Se on täyttä paskapuhetta, koska et voi tietää miten määrittelen mielenosoituksen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
No mun höpinöitteni pääpointtina yrittää olla se että aika vähissä ovat enää ne ihmiset joita oikeasti kuuluisi juhlia Itsenäisyyspäivänä. Ja kokoajan määrä vähenee...

Mistä tällaisen keksit?

Vuonna 2012 suomalaisista peräti 76% oli sitä mieltä, että Suomea tulee puolustaa aseellisesti kaikissa tilanteissa, vaikka tulos näyttäisi epävarmalta.

Rohkenen väittää, että suurin osa näin vastanneista pitää Itsenäisyyspäivän juhlintaa ja sotiemme veteraanien muistamista asiaankuuluvana.
 

vsmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, ManU
Voisi laittaa myös avautumisketjuun, haastattelun perusteella juhlien kapellimestari on sukua Pasi Rautiaiselle.#hiuskuontalo#adhd#narisevaääni.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Aika kovaa settiä näiltä rauhanomaisilta kaljoittelijoilta, jos pitävät paikkansa nämä tiedot että poliiseja on hakattu lätkämailoilla ja useita poliiseja on myös loukkaantunut.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
Tälläistä persaukista vaan tuppaa korpeamaan herrojen kekkulointi.

Taas täysin yleisellä tasolla ilman mitään viittauksia mihinkään nimimerkkeihin, jos olet persaukinen ilman itsestä riippumattomia olosuhteita (sairaus, invaliditeetti yms), niin suurella todennäköisyydellä olet selkärangaton vätys joka itkee yhteiskunnan epäarvoisuudesta kun muilla menee paremmin.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Mistä tällaisen keksit?
Käytin rohkeasti itseäni esimerkkinä. Jos laittaa rajalle seisomaan torrakko kädessä nykyistä pullamössöporukaa ja aikanaan oikeasti maata puollustaneen korpisoturin niin siinä olisi ääripäät edustettuina. Jos tuosta nyt naapuri päättäisi kävellä Suomen yli naapurivaltioon niin ei siinä nyky-uusavuttomilla ole paljoa vastaan sanomista.

Jästipäisenä pysyn kannassani että Itsenäisyyspäivän juhlat kuuluisi niille jotka ovat maata puollustaneet, ei poliitikoille eikä muille Seiska-Paseille.

Edit: Ei mennyt Daespoon kuvaus kauas todellisuudesta.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen

passenger

Jäsen
Aika kovaa settiä näiltä rauhanomaisilta kaljoittelijoilta, jos pitävät paikkansa nämä tiedot että poliiseja on hakattu lätkämailoilla ja useita poliiseja on myös loukkaantunut.

Mitä hetken olin itse tuolla Sorsapuistossa tuon ensimmäisen aallon aikana, niin poliiseja heiteltiin tosiaan kaikella mahdollisella tavaralla ja joku osuma on saattanut tulla. Tuon myöhemmän katselin ikkunasta ja näin jonkun mielenosoittajan heittämän mailan osuvan poliisia kaulan seudulle. Ja pahannäköisesti jäi se yksi mielenosoittaja hepan alle. Tuosta lopun Sorsapuiston tyhjäämisestä ja kiinniotosta voi tulla jotain valitusta vielä, en tosiaan nähnyt mistä tilanne lähti, mutta melko kovin ottein poliisi otti tyyppejä kiinni, ja ottaa näköjään yhä edelleen, vaikka joukko on harventunut ja siirtynyt Sorsapuistosta Yliopistonkadulle.
 
Taas täysin yleisellä tasolla ilman mitään viittauksia mihinkään nimimerkkeihin, jos olet persaukinen ilman itsestä riippumattomia olosuhteita (sairaus, invaliditeetti yms), niin suurella todennäköisyydellä olet selkärangaton vätys joka itkee yhteiskunnan epäarvoisuudesta kun muilla menee paremmin.

Ihan yleisesti ilman mitään viittauksia mihinkään nimimerkkeihin, minusta on välillä hieman huvittavaa, kun itsensä elättämisestä, vastuunkantamisesta ja muista tällaisista yhteiskunnan tukipylväiden mieliaiheista vouhottavat ihmiset, jotka ovat itse jo yli 30-vuotiaita, eivätkä siltikään vielä ole päässeet sellaisille tienesteille, että pystyisivät oikeasti maksamaan tuloveroja kunnolla. Jotkut näistä vieläpä nostavat palkkansakin veronmaksajien piikistä.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Eikö tuo nainen osaa esiintyä missään ilman että sanoo olevansa riihimäkeläinen tai Aku Hirviniemen muija?
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Taisivat olla lätkämailoja. Ja jos keskustassa jotain laseja pitää särkeä, niin Stockmannin lasit ovat minusta mainio valinta. Minulle äiti opetti jo ollessani pikkupoika, että Stockmann on porvarien kauppa, eikä meillä köyhälistöläisillä ole sinne mitään asiaa. Siitä ohjeesta olen pitänyt tähän ikään asti kiinni, paitsi lennot ostin kerran Hulluilta päiviltä.

Jos olisivat särkeneet vaikkapa kulma-Alen lasit, se olisi ollut paljon huonompi juttu.
Stockmann Oyj on pörssinoteerattu yhtiö, jonka osakkeita voivat köyhätkin ostaa rahapussin antamilla mahdollisuuksilla.

En tiedä kuinka kauan sitten äitisi on sinua valistanut Stockmannin saatanallisuudesta. Jos hän olisi noiden neuvojensa sijasta ostanut silloin tällöin vähäsen Stockan osakkeita, hänellä ja kenties sinullakin olisi nyt oiva potti koossa. Varsinkin kun yhtiö on maksanut pitkällä aikavälillä mukavan nousujohteisesti osinkoa osakkeenomistajilleen. Sen sijaan Elannon säästökassa ei ollut jälkiviisaasti todeten kovin suositeltava paikka lepuuttaa rahojaan.

Mutta yhtä kaikki, kovin turhanaikaista menoa on juhlistaa itsenäisyyspäivää rikkomalla näyteikkunoita. Toivottavasti joku hunsvotti saadaan kiinni, todennäköisesti kuitenkaan ei. Lasit maksaa vakuutus. Muutamalla naamarispedellä on kiljusta hankittu päänsärky huomenissa.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ihan yleisesti ilman mitään viittauksia mihinkään nimimerkkeihin, minusta on välillä hieman huvittavaa, kun itsensä elättämisestä, vastuunkantamisesta ja muista tällaisista yhteiskunnan tukipylväiden mieliaiheista vouhottavat ihmiset, jotka ovat itse jo yli 30-vuotiaita, eivätkä siltikään vielä ole päässeet sellaisille tienesteille, että pystyisivät oikeasti maksamaan tuloveroja kunnolla. Jotkut näistä vieläpä nostavat palkkansakin veronmaksajien piikistä.

Ehkä vielä huvittavimpia ovat yleisellä tasolla ne pappa betalar -Kokoomusnuoret, jotka eivät ole päivääkään oikeita töitä tehneet, mutta siitä huolimatta käyttävät termejä kuten retalejengi, heikompi aines jne. väheksyessään heikommassa asemassa olevia ihmisiä.
 

Remy Martin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Suvi Teräsniska

Suvi lauloi hienosti juhlien jatkoille. Taitaa tyttö kiiruhtaa seuraavaksi autoon ja kohti Rauman Putkaa vähän erilaisiin bileisiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös