meinasin olla kommentoimatta eilistä härdelliä täällä tampereella mutta kommentoin silti.
eilisellä toimintatavalla saa paljon huomiota nykymediassa,tämä eilinen kiakkovieras-tempaus oli tiedossa etukäteen mm täällä facebookissa ja tottakai virkavaltakin oli sen tiedon myötä varautanut illan teemaan maksimoimalla työläisensä.
olen itse ajattelutavallani ollut viimeiset 20vuotta suhteellisen punk,joka tarkoittaa että kapinoin ja vastustan tottakai yleismassaa viimeiseen asti mutta silti tuo eilinen ei kuvaa sitä ajattelutapaa jonka tahtoisi teille viestittää.
nyt lisään jo välittömästi että nämä eiliset sankarit käyttäytyivät tuossa ihmismassassa(n.300) erittäin asiallisesti.
tottakai siihen 300 anarkistiin mahtuu myös joitakin liian humaltuneita jotka maximoi oman pahan olon rikkomalla viattomien näyteikkunoita.
siinä voittaja oli paikallinen lasiliike joka veloittaa näyteikkunan vaihtamisesta pyhäpäivänä melkein 3000 euroa. kallista? jouduttiin tätä itsenäisyyspäivää varten "tilaamaan" 100 ylimäärästä poliisia.
kallista?
suurin osa kuitenkin näistä eilisistä "häiriköistä" oli tulleet muualta kuin tampereelta.nyt kannattaa ja pitää muistaa myös se että tämänkaltaisiin tempauksiin on äärimmäisen helppo mennä mukaan.olit sitten humaltunut angstinen keesipää niin siihen joukkoon vaan."massassa olen vahvempi ilman suurempi periaatteita".
vertaan nyt toisenlaiseen mellakkaan,eli tää ei yhtään poikkee jalkapallotouhuista esim valioliigalauantaina yli 300 fania kävelee kujat läpi,laulua,kaljaa juo,ja saateri! mutta ei kuitenkaan rikota ikunoita vaikka mieli tekis.
eniten pahimman olon minulle eilisestä toi punkkari jonka kanssa keskustelin tänään bussissa eilisestä.
hän oli 16-vuotias keesipää,eilen mukana tuossa kapina-ilmauksessa,ei mitenkään väkivalloin,mutta siksi koska halusi pienesti kapinoida yhteiskuntaa.loppujen lopuksi hänen isänsä oli laittanut facebookkin ilmoituksen nähdessään poikansa olevan tampere-talon mellakoissa että "et ole enää poikani".
se tästä facebookin mahdista.erittäin kovia hommia.
puolesta tai vastaan,haulikko on kakspiippunen juttu.