Viestin lähetti TheAnimal
Mutta asian pointti ei ollut nopeus. Asian pointti oli se, että miten vaikea on arvioida takaa tulevan nopeutta peilin kautta. Ja käsittääkseni myönsit itsekin arvioineesi väärin takana tulleen nopeuden toteamalla: "Ohitusta ennen katsoin, että ohituskaistalla on joku, mutta selvästi taempana. Tämä taempana tullut tulikin todella kovaa".
Sitten voidaankin miettiä, onko moottoritiellä jokainen ennen ohitukseen lähtöä velvollinen varmistamaan, ettei se selvästi taempana ohituskaistalla oleva, tässä tapauksessa arviolta satakunta metriä taempana, tule sieltä täysin järjetöntä ylinopeutta. Ja jos se takaa tullut joutuu hidastamaan, niin onko silloin vika siinä edessä olevassa vai siinä takana olevassa. Tuleeko kaikkien muiden sovittaa ajonsa sen suurinta ylinopeutta ajavan mukaan, vai pitääkö sen kovimman kaahaajan vain hyväksyä se tilanne, että joskus joutuu hidastamaan koska kaikki eivät aja yhtä reippaasti rajoitusten yli?
Motivaationi oli se, että sinä näit liikenteessä vain toisen tekemät töppäilyt, mutta et ollenkaan omia tekemisiäsi. Käsittääkseni asiaan kiinnitti huomiota jo muutama muukin ennen kuin itse asiasta kirjoitin sanaakaan. Ei ole edetty puusta pidemmälle. Edelleenkään et nähtävästi käsitä tehneesi mitään väärää tilanteessa.
Minä nyt en edelleenkään näe, missä kohdassa tuossa töppäsin. Joku ehdotti, että olisin provosoinut jarruvalojen väläytyksellä, ja siihen olen jo vastauksen antanut. Ilmeisesti haluat tulkita minun tehneen jotain sellaista, mitä en ole tehnyt. Miksi näin, ei kiinnosta.
Ei, siellä ei lukenut jarruvaloista mitään. Eikä edes jarruttamisesta. Siellä luki liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja se vaarannetaan esimerkiksi sillä tavoin, että painetaan turhaan jarrua moottoritiellä ajettaessa ylinopeutta. Et sinä sitä usko, se on jo tullut selväksi. Etkä varmasti usko, vaikka antaisin liikenteeseen erikoistuneen juristin osoitteen, jossa saisit käydä oikein kysymässä asiaa. Jatka vaan samaan malliin, niin kyllä se sitten ehkä selviää kun joku turvavälistä piittaamaton ajaa kolarin kanssasi ja kykenee todistamaan, että sinä painoit ilman syytä jarrua. Älä ihmettele silloin, kun todetaankin molemmissa olleen vikaa.
Juu, vaan kun se jarruvalojen väläytys ei ollut turha. Se auto oli
alle autonmitan päässä takapuskuristani, nopeuden ollessa hieman alle 120 kilometriä tunnissa. Vietä seuraavat kolme minuuttia miettien tuollaista tilannetta ja mieti sitten, onko ihan kamalan väärin pyytää sitä takana tulevaa ottamaan ihan pikkuisen lisää etäisyyttä. Ja jos en ole vielä sinulle tullut maininneeksi, niin en jarruttanut. Kosketin vasemmalla jalalla (vasen jalka siis on se, jolla käytetään yleensä kytkintä, ja oikea se jolla kaasua ja jarrua. Tässä tapauksessa oikea jalka oli koko ajan kaasulla.) jarrupoljinta siten, että jarruvalot välähtivät mutta nopeuteni ei hidastunut.
Turha vinkua, että minä vaan sytyttelin jarruvaloja. Jarruvalot syttyvät silloin, kun jarrutetaan. Kannattaa laittaa auto kuntoon, jos ne muusta syystä syttyvät.
Tässä on tasan yksi tyyppi vinkunut, nimittäin sinä. Olet jatkuvasti kirjoittanut, että minä jarruttelin turhaan. Jokainen lukutaitoa auttavasti hallitseva on jo huomannut, että kyseinen väite sekä sen perustana oleva käsitys on täyttä paskaa. Sinä et tiedä, mitä tuossa tilanteessa tapahtui, koska et sitä pysty kirjoituksistani sisäistämään. Sinä siis et tiedä, mistä kirjoitat, jos edelleen jatkat inttämistä, että sä hei jarrutit. En ymmärrä, mistä kalloosi tuollainen ajatus on tullut, mutta viimeistään nyt sen voit poistaa.
Tulkitsen tämän änkkäämisesi jo henkilökohtaisena vittuiluna ja olen ihan tyytyväinen, jos se vaikka loppuu tähän. Pyydän, TheAnimal: Lopeta tuo paskan jauhaminen. Kyseessä on kuitenkin sellainen tilanne, jossa sekä oma että rakkaan avovaimoni henki oli melkoisessa vaarassa. Ei tunnu kivalta, jos joku tyyppi tulee jauhamaan tilanteesta täyttä soopaa.
Senior: Tilanne saattoi mennä aika lailla kuvailemallasi tavalla. Paitsi että tarkoitukseni ei ollut näpäyttää, vaan pyytää kyseistä tyyppiä lopettamaan henkemme vaarantaminen.