Urheilu on Suomessa helvetin huonoa bisnestä, ainakin joukkueurheilu. Katsojien vaatimustaso on erittäin korkea, hallit ovat vanhentuneita nykykatsojille. Onneksi Tampereella ja Turussa on jo tehty asialle jotain. Erittäin harva lätkäjoukkue pääsee + merkkiselle tulokselle ilman että "kaverit" tai "kaverin kaverit" järjestävät rahoitusta erillaisten yhteistyöproektien tai vähän ylihintaisten mainossopimusten kautta. Katsojien tuoma raha näyttelee tässä yhtälössä entistä pienempää roolia.
Ja sitten tv -tarjonta. Telia teki kohtuu hinnakkaan (järjettömän) sopimuksen liigan kanssa. Paljonko tästä loppupeleissä tulee suoraan joukkueille paljastunee ensi kauden kuluessa. Toivottavasti moni jengi ei kuluta tätä rahaa jo etukäteen. Mutta myynnillisesti paras ilta hallilla, lauantai, kilpailijoina tv ssä Valioliiga, LaLiga, Serie A. Jääkiekon puolella NHL (ei tosin samaan aikaan) ja KHL. Kilpailu katsojista ja ajasta on todella kovaa.
Tuotteesta täytyy kehittää koko perheen show. Jos yksinkertaisesti pelimerkkejä ei ole eikä niitä pysty talousalueelta enemmän irti saamaan täytyy tyytyä sihen mitä on. Tai avata piikki ja toivoa että joku sen joskus hoitaa. Tässä jos missä toimii typerä sanonta: "Ei mopolla moottoritielle".