Mainos
  • Joulurauhan julistus
    Huomenna, jos Moderaattorit suovat, on meidän Jatkoajan armorikas joulupäivä; ja julistetaan siis täten yleinen joulurauha, kehottamalla kaikkia tätä palstaa asiaankuuluvalla kirjoittelulla täyttämään sekä muutoin hiljaisesti ja rauhallisesti käyttäytymään sillä se, joka tämän rauhan rikkoo ja joulurauhaa jollakin laittomalla taikka sopimattomalla kirjoituksella häiritsee, on raskauttavien asianhaarain vallitessa syypää siihen rangaistukseen, jonka Moderaattorit ja säännöt kustakin rikoksesta ja rikkomuksesta erikseen säätävät.

    Toivotamme kaikille Jatkoajan kirjoittajille sekä lukijoille Hyvää Joulua ja Onnellista Uutta Vuotta 2025.

Liigaseurojen taloudelliset tulokset

  • 1 866 784
  • 7 214

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Vertauksesi ontuu siinä mielessä, että Salonoja ei tehnyt K-Espoosta HK:n mainosta vaan muutti seuran nimen nykyaikaisempaan muotoon. Minusta muutos K-Espoo -> Blues on ihan onnistunut.

Nykyaikaisempaan muotoon? Ai vähän niinkuin Itella, TraFi ja muut pelleilynimet.

Eihän HK:lla tosiaan ole mitään tekemistä bluesin tai sinisen kanssa. Vai onko sittenkin...
 

The Nikkari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, BJR, Keijo Kaarisade
Eihän HK:lla tosiaan ole mitään tekemistä bluesin tai sinisen kanssa. Vai onko sittenkin...
Helpotetaan vähän. Ei ole.

Salonoja vaihtoi nimen, mutta identiteetti hukkui siinä samalla. Tätä auttoi myöskin olematon markkinointi. Viimeisen 7-8 vuoden aikana identiteetti on alkanut löytymään: kovat junnujoukkueet, mutta siihen nähden aika vähän yksilötaitoa. Yritteliästä kiekkoa ja periksi ei anneta. Samalla yleisömäärä ja sen mukana tunnelma hallissa on noussut varsin hyväksi. Kaikissa espoonseudun halleista (Hartwall ja DDR) oman otokseni mukaan juuri Espoossa oli eniten fiilistä. Taisin käydä katosmassa kaksi ottelua DDR:ssä, kolme Hartwallilla ja 7-8 Baronalla, joten otanta tosin on aika pieni.

Hiljalleen talouskin pitäisi saada kuntoon ja käsittääkseni suunta on ainakin oikea. Yhteistyökumppaneilta saadut tulot ovat nousseet, mutta €/lippu -suhdetta pitää vielä nostaa.
 

Kukko

Jäsen
Muistaisin, että Ässien ottelut tuottavat parhaimmillaan noin 50.000€:a oheismyynnillä. Olisi hyvin erikoista, jos Hakametsän hallissa ei pystyttäisi vastaavaan tulokseen finaaliotteluissa, enemmän yleisöä ja paremmat myyntifasiliteetit.

Pitää ymmärtää että Tampereella suurin osa kerätystä oheismyynti tulosta menee Restellin palkanmaksu kuluihin. Vuonna nakki ja kirves junnujen vanhemmat toimivat talkoo hengellä hakametsässä tarjoillen makkaraa jne. Motivaationa tuolloin oli myös junioripeli maksujen pienennys. En tiedä miten asiat on Porissa, mutta täällä tuo ei ole kuitenkaan enää nykypäivää. Kojuja miehittää ihan hyvä rypäs alansa "ammattilaisia", joille täytyy ihan maksaa palkkaa tuosta hommasta. Sitten kun vielä vähennetään raaka-aine kulut ja Restellin voittomarginaali, niin muutaman pelin oheismyynti tulot Tapparan kannalta ovat niitä pähkinöitä. Ideahan tässä ravintolapalveluiden ulkoistuksessahan on varmastikkin siinä, että pyritään keskittymään siihen omaan ns. Ydinliiketoimintaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
... Kojuja miehittää ihan hyvä rypäs alansa "ammattilaisia", joille täytyy ihan maksaa palkkaa tuosta hommasta. Sitten kun vielä vähennetään raaka-aine kulut ja Restellin voittomarginaali, niin muutaman pelin oheismyynti tulot Tapparan kannalta ovat niitä pähkinöitä. Ideahan tässä ravintolapalveluiden ulkoistuksessahan on varmastikkin siinä, että pyritään keskittymään siihen omaan ns. Ydinliiketoimintaan.

Porissa Ässät hoitaa itse myyntiorganisaation kulut, tuskin yksittäisten myyjien kuluissa suuria eroja syntyy. Samoin Ässät joutuu maksamaan ihan samat raaka-aine kulut, ei Porissakaan saa kaljaa ilmaiseksi. Ja Tamperellahan nämä kulut jäävät Restelin maksettavaksi.

Ero syntyy varmasti Restelin yhteistyösopimuksessa, mutta en usko Tapparan organisaation olevan niin heikko neuvottelija kuin väität. Eiköhän sieltä seuralle useampia kymmeniätuhansia euroja tilitetä per ottelu.
 

Espoonmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Vertauksesi ontuu siinä mielessä, että Salonoja ei tehnyt K-Espoosta HK:n mainosta vaan muutti seuran nimen nykyaikaisempaan muotoon. Minusta muutos K-Espoo -> Blues on ihan onnistunut.

Nyt olet pahasti hakoteillä. Salonoja ei vaihtanut nimeä. Nimi vaihdettiin kesällä -98 eikä Salonoja ollut silloin vielä mukana touhussa. Nimenvaihdoksen aikaan Kiekko-Espoota pyöritti vielä Seppo Helin. Salonoja tuli omistajaksi kesällä -99. Itse en ole samaa mieltä nimenvaihdoksen onnistumisestakaan, mutta se on historiaa ja uudella nimellä mennään.

Toinen myytti on Jussi Salonojan makkarabisnekset. Jussi ei ole koskaan omistanut HK:ta. HK:n perusti Jussin isosetä Erkki, jolta Jussi peri omaisuutensa. Perinnöksi Erkki jätti kuitenkin Erja-Kiinteistöt, sillä hän oli myynyt HK:n jo ennen Jussin syntymää.

Jussi teki paljon hyvää Espoolaiselle kiekkoilulle. Sitä ei käy kiistäminen. Ongelmana oli se, että kun rahaa oli, niin markkinointi ja brandin kehittäminen unohtuivat pahasti ja samalla Espoossa kehittymässä ollut kiekkokuttuuri kärsi. Uusilla omistajilla on ollut ja on vielä edessä iso työ Espoolaisten houkuttelemisessa hallille. Myös yritysmarkkinoinnissa on vielä sarkaa. Nyt kun markkinointia vahvasti kehittänyt Jason Nikkinen on siirtynyt isompiin ympyröihin, niin aika näyttää mihin suuntaan olemme menossa.
 

Kukko

Jäsen
Ero syntyy varmasti Restelin yhteistyösopimuksessa, mutta en usko Tapparan organisaation olevan niin heikko neuvottelija kuin väität. Eiköhän sieltä seuralle useampia kymmeniätuhansia euroja tilitetä per ottelu.

Varmasti jäi. Varmasti oli myös lisäkuluja finaalimatkoista jne. Pointtina lähinnä se, että tämä laittaa huonoon valoon "asiantuntijat", jotka keuhkosivat Tapparan vetävän hirveällä taloudellisella riskillä lainattuaan Kauppisen+Voutilaisen. Aikaisempien ostosten Larsson, Sawada lisäksi. Totuus oli kuitenkin tuolloin, että mikäli oltaisiin tipahdettu ensimmäisellä kierroksellä, niin tulos olisi noin +\- nolla. Sitä minkävärisiä viirejä nämä "asiantuntijat" heiluttelevat, ei tarvi varmaankaan sanoa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nyt olet pahasti hakoteillä. Salonoja ei vaihtanut nimeä. Nimi vaihdettiin kesällä -98 eikä Salonoja ollut silloin vielä mukana touhussa. Nimenvaihdoksen aikaan Kiekko-Espoota pyöritti vielä Seppo Helin. Salonoja tuli omistajaksi kesällä -99. Itse en ole samaa mieltä nimenvaihdoksen onnistumisestakaan, mutta se on historiaa ja uudella nimellä mennään.

Toinen myytti on Jussi Salonojan makkarabisnekset. Jussi ei ole koskaan omistanut HK:ta...

Kiitos oikaisusta, se ehkä olisi pitänyt suunnata nimimerkki Radiopäälle, jonka viestiä kommentoin. HK oli vain esimerkki yrityksestä, jonka mukaan Salonoja olisi voinut nimetä K-Espoon ja vastaus nimimerkki Radiopään Porin Angry Birds heittoon.
 

JiiGeePee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Pallo & Raha
Aika kovasti saa kaljaa makkaraa myydä sinapissa pihistäen, että nuihin mainittuihin 50k€:n tuottoihin päästään / ottelu. Vertailun vuoksi Suomen suurimmissa yökerhoissa tekee tiukkaa tehdä se 50k€:n myynti silloin kun porukkaa on kaikki nurkat pullollaan ja sisäänpääsylippujen hinnat tapissa. Jäähalleilla nyt kuitenkaan ihan kaikki ei ole ryyppäämässä ja se tehokas dokausaikakin on melko rajallinen. Tuo 50k€:n tuotto kun vaatii sitä myyntiäkin hieman enemmän kuin 50k€... Saatan toki olla väärässä, mutta siinä tapauksessa kuvittelisin Porin Jäähallin anniskeluista vastaavalla ja suorittavalla henkilöstöllä olevan kysyntää ravintolabisneksessä hieman isommissakin kuvioissa... Arvioisin esm Reijo Restelin katteiden keskimäärin peliä kohti Tampereella olevan maksimissaankin alle 10k€ / ottelu ja niissäkin jonotetaan sitä kaljaa se 40minuuttia / ottelu. Tai no Tapparan otteluissa jonotetaan. Ilveksen miehet ovat joko raittiimpia, tai niillä on omat juomat mukana, sillä myynnit ja jonot ovat Ilveksen peleissä pienempiä alkoholin suhteen, vaikka yleisöä onkin keskimäärin enempi. Vapaalipulla tulleet F-juniorit eivät myöskään ota keittoa ihan samalla tahdilla kun Lokomon hitsarit...
 

ippe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Porissa Ässät hoitaa itse myyntiorganisaation kulut, tuskin yksittäisten myyjien kuluissa suuria eroja syntyy. Samoin Ässät joutuu maksamaan ihan samat raaka-aine kulut, ei Porissakaan saa kaljaa ilmaiseksi. Ja Tamperellahan nämä kulut jäävät Restelin maksettavaksi.

No nyt kun kerran sanoit, niin olen useamman kerran saanut Porin jäähallissa olutta joka on kaadettu tölkistä jossa ei ole ollut panttimaksusta kertovia merkintöjä. Ymmärrät varmaankin että siitä ei ole myöskään maksettu alkoholiveroa, eli virontuontia. Kuittia jos pyydät, sinulle ei tarjoilla. En vihjaa veronkierrosta mitään, kerron vain omakohtaiset kokemukset. Usealta eri kerralta, joten aika järjestelmällistä toiminta on ollut.

Myyntihenkilökunnan ammattitaidossa on myös ihan selkeitä eroja, aika saletisti myös palkanmaksussa. Tampereella Restellillä on myös omat järjestysmiehet, jotka erottaa mustasta työasusta, kun taas hallin omat järjestysmiehet ovat pukeutuneet enempi perinteiseen jäähallijärkkäri-asustukseen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No nyt kun kerran sanoit, niin olen useamman kerran saanut Porin jäähallissa olutta joka on kaadettu tölkistä jossa ei ole ollut panttimaksusta kertovia merkintöjä. Ymmärrät varmaankin että siitä ei ole myöskään maksettu alkoholiveroa, eli virontuontia. Kuittia jos pyydät, sinulle ei tarjoilla. En vihjaa veronkierrosta mitään, kerron vain omakohtaiset kokemukset. Usealta eri kerralta, joten aika järjestelmällistä toiminta on ollut...

Uskoisin, että nämä väitteet ovat paskapuhetta, ihan omien kokemusteni pohjalta. Jos Porin jäähallissa myytäisiin laitonta olutta, rikosilmoituksia olisi varmasti tehty useampia, sillä käytetyt tölkit ovat kaikkien nähtävillä.

Aikaisemmin kuittien kirjoittelu oli hermoja repivää touhua, kun ne tehtiin käsin. Ja niitä tosiaan kirjoitettiin kesken erätauon, kun puusilmät sellaisia vaativat siinä hetkessä. Vuoden alusta tiskeille ovat onneksi tulleet oikein kassalaitteet, teknologia saapui Isomäkeekin...

Ottelukohtaisesta tuotosta voin olla väärässä, 50.000€ perustuu muistikuvaan karsintapelien tuotoista. Tuo summa voi hyvinkin olla alempi, mutta edelleen puhutaan kymmenistätuhansista, mikä ei ole mielestäni "pähkinöitä".

Ja minusta olisi hyvin erikoista, että Tappara, jolla on selkeästi paremmat fasiliteetit, tienaisi Ässiä huonommin ottelutapahtumasta. Hakametsässä näyttäisi olevan esim. puolet enemmän aitioita Poriin verrattuna, finaaleissa niiden myyminen tuskin on vaikeaa.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No nyt kun kerran sanoit, niin olen useamman kerran saanut Porin jäähallissa olutta joka on kaadettu tölkistä jossa ei ole ollut panttimaksusta kertovia merkintöjä. Ymmärrät varmaankin että siitä ei ole myöskään maksettu alkoholiveroa, eli virontuontia. Kuittia jos pyydät, sinulle ei tarjoilla. En vihjaa veronkierrosta mitään, kerron vain omakohtaiset kokemukset. Usealta eri kerralta, joten aika järjestelmällistä toiminta on ollut.

Kuten TF sanoi, höpöhöpöä. Porin hallissa pyörii kuitenkin katsojina ihan viranomaisiakin jotka sitä kaljaa kittaavat ja nämä ihmiset katsovat läpi sormien?

Lisäksi Virosta/ulkomailta saa tuoda vaikka rekalla viinaa myyntiin kunhan muistaa verot maksaa ja luvat kunnossa. Lisätietoa: Maahantuonti - Valvira.fi
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kyllähän se Restel Tampereella ne suurimmat tuotot nappaa ja Ilvekselle&Tapparalle jää niitä pähkinöitä. Samalla Restel kantaa myös vastuun toiminnan kannattavuudesta eli jos myynti ei vedä, jää persnetto Restellille. Ja vastuunsiirto kun tunnetusti aina maksaa, niin silloin seuroille jää vähemmän rahaa. Kauden mittaan kilahtaa seurojen kassaan tuottoa, mutta ei kyllä miljoonaa euroa missään nimessä. Ehkä 200 000 euron kausituotot runkosarjan osalta kaljan ja ruoan myynnistä voisivat olla realistista?

Tämä siis Tampereella, muualla voi hyvinkin olla rahaa tekevä Sampo, mutta minun tiedonjyväsilläni sellaista ei Ilveksen ja Tapparan käsillä ole.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ideahan tässä ravintolapalveluiden ulkoistuksessahan on varmastikkin siinä, että pyritään keskittymään siihen omaan ns. Ydinliiketoimintaan.

Ei ole ihan eka kerta suomalaisten lätkäseurojen toiminnassa kun ulkoistetaan mediamyyntiä, fanituotemyyntiä, oheispalveluja ym ym, jotta päästään keskittymään ydinliiketoimintaan. Ja sitten huomataankin että tulot putoavat kymmeniä tuhansia eikä se perustuote muuttunut yhtään paremmaksi keskittymisestä huolimatta.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ottelukohtaisesta tuotosta voin olla väärässä, 50.000€ perustuu muistikuvaan karsintapelien tuotoista. Tuo summa voi hyvinkin olla alempi, mutta edelleen puhutaan kymmenistätuhansista, mikä ei ole mielestäni "pähkinöitä".

Myynti voi olla tuota tasoa, mutta ei varmaan tuotto. Kuitenkin jos lasket että hallissa olisi vaikka se 4000 katsojaa ja jokainen käyttää 20 euroa keskimäärin niin silloin päästäisiin vain 80 000 euroon. ja tästä vielä pitäisi poimia ne kulut, toki jos kaikki myyjät on talkoohengellä mukana niin ihan mukavaan voittoonkin voi yltää. Varmasti esimerkiksi fanitavaraa ja muuta finaalipeleissä menee kaupaksi, mutta suomessa taitaa vain muutamalla joukkueella nuokin luvut olla isompia ja harvassa hallissa edes kunnon fanishop myymälää. Eli ei sieltäkään yksittäisessä ottelussa kun korkeintaan tuhansia euroja lisää tule. Kaljaa ja makkaraa tuskin yli 20 eurolla keskimäärin osteta per ottelu.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Myynti voi olla tuota tasoa, mutta ei varmaan tuotto. Kuitenkin jos lasket että hallissa olisi vaikka se 4000 katsojaa ja jokainen käyttää 20 euroa keskimäärin niin silloin päästäisiin vain 80 000 euroon. ja tästä vielä pitäisi poimia ne kulut, toki jos kaikki myyjät on talkoohengellä mukana niin ihan mukavaan voittoonkin voi yltää. Varmasti esimerkiksi fanitavaraa ja muuta finaalipeleissä menee kaupaksi, mutta suomessa taitaa vain muutamalla joukkueella nuokin luvut olla isompia ja harvassa hallissa edes kunnon fanishop myymälää. Eli ei sieltäkään yksittäisessä ottelussa kun korkeintaan tuhansia euroja lisää tule. Kaljaa ja makkaraa tuskin yli 20 eurolla keskimäärin osteta per ottelu.

Aitiot ja asiakastilaisuudet yms. pitää laskea mukaan tulokseen. Porissa aitioita on 14, hinnat riippuvat otteluista, mutta finaalipeleistä täytyi varmasti pulittaa useita tuhansia.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aitiot ja asiakastilaisuudet yms. pitää laskea mukaan tulokseen. Porissa aitioita on 14, hinnat riippuvat otteluista, mutta finaalipeleistä täytyi varmasti pulittaa useita tuhansia.

Aitiot menee varmaankin lipputuloihin. Eikö teidän keskustelu ole ollut oheismyynnistä?
 

Wille

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Aikaisemmin kuittien kirjoittelu oli hermoja repivää touhua, kun ne tehtiin käsin. Ja niitä tosiaan kirjoitettiin kesken erätauon, kun puusilmät sellaisia vaativat siinä hetkessä.
Missä muussa hetkessä niitä sitten yritykselle pitäisi kirjottaa kuin ostohetkellä? Tiedän useammankin tamperelaisen yrityksen, joka finaaleissa toi asiakkaitaan/yhteistyökumppaneitaan Porin halliin ja halusivat kuitit kirjanpitoon. Kun kaljanmyynnistä vastaavan ohjeet tiskille oli "Jos tapparalaiset kysyy kuittia, niille ei tarvitse tarjoilla", niin kyllähän tuo toiminta oli lähinnä surkuhupaisaa. Jos jäähalliin ei saada tarpeeksi kuittia suoltavia koneita, niin sitä on ihan turha asiakkaiden päälle kaataa, kun ei suostuta noudattamaan lakia.

Hienoa, että nykyään Porissakin saa kuitin.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Missä muussa hetkessä niitä sitten yritykselle pitäisi kirjottaa kuin ostohetkellä? ...

Totta kai, mutta asian olisi voinut toteuttaa hieman järkevämmin eli pyytää asiakasta hakemaan kuitin erätauon lopulla, kun ruuhkat olivat ohi. Kuittien käsin kirjoittelu, on vain ja ainoastaan Ässien organisaation huonoutta.

Jos olisin yritysvieraiden kanssa pelissä, ostaisin tarvittavan määrän juomalippuja etukäteen, ei tarvitse pelata kuittien kanssa ruuhkissa vaan voi keskittyä olennaiseen.
 

"Jalkakynä"

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Viime joulukuussa perjantaisessa Ilves-Tappara-ottelussa (pikkujouluaika) silloinen toimari kertoi, että tuossa ottelussa ravintolamyynti oli lähes 90 000 euroa. Jokainen voi siis päätellä kuinka paljon tiistaisessa SaiPa-ottelusta myydään makkaraa ja olutta.
 

Rixa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Totta kai, mutta asian olisi voinut toteuttaa hieman järkevämmin eli pyytää asiakasta hakemaan kuitin erätauon lopulla, kun ruuhkat olivat ohi. Kuittien käsin kirjoittelu, on vain ja ainoastaan Ässien organisaation huonoutta.

Jos olisin yritysvieraiden kanssa pelissä, ostaisin tarvittavan määrän juomalippuja etukäteen, ei tarvitse pelata kuittien kanssa ruuhkissa vaan voi keskittyä olennaiseen.

Mitä jos myyjä vaihtuu erätauolla välissä, siinä sitten erätauon lopussa alat pohtimaan toisen myyjän kanssa oliko ostoksesi 8 olutta 3 kahvia ja 1 makkara vai 3 makkaraa 7 olutta 4 kahvia. Verottajakin varmaan tykkää kun kuittia ei saa ostohetkellä kun alkoholia myydään.

Mitä niillä lopuilla juomalipuilla tekee jos niitä jääkin ylitse? Huonoa bisnestä yritysvieraan kannalta ja onko kaikilla aikaa & intoa siihen että lähtee etukäteen selvittelemään juomalippumäärä ja kyselemään tulijoilta ketkä juo ja ketkä on selvänä.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Ulkoistaessaan ravintolamyynnin seurat myös poistavat itseltään mahdollisuuden kikkailla tehokkaasti lipunmyynnillä ja vapaalipuilla. Jos seura, jolla kioskimyynti on omissa käsissä, haluaa paremmat tulot tiistai-SaiPasta, on aika tehokas keino jakaa vapaalippuja alakoululaisille. Ne tulevat, tuovat isänsä, omat karkkirahansa ja isin lompakon makkaraa ja limua varten. Ilmaislipun hinta kertyy komeasti ja todennäköisesti kahteenkin kertaan.

Kate ei karkissa, limskassa ja popcornissa itseasiassa ole kummoisesti kaljaa huonompi, voipi olla parempikin. Ja jos haluatte saada kuvan siitä, millä volyymilla sitä myyntiä on, niin jääkääpä jossain vähän pienemmässä ja vanhemmassa hallissa hetkeksi pelin jälkeen odottamaan ja katselkaa ympärillenne, kun ihmiset ovat poistuneet. Se roskan määrä on jotain melko uskomatonta. Ja ne kaikki on myyty siinä parin tunnin aikana.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mitä jos myyjä vaihtuu erätauolla välissä, siinä sitten erätauon lopussa alat pohtimaan toisen myyjän kanssa oliko ostoksesi 8 olutta 3 kahvia ja 1 makkara vai 3 makkaraa 7 olutta 4 kahvia. Verottajakin varmaan tykkää kun kuittia ei saa ostohetkellä kun alkoholia myydään.

Mitä niillä lopuilla juomalipuilla tekee jos niitä jääkin ylitse? Huonoa bisnestä yritysvieraan kannalta ja onko kaikilla aikaa & intoa siihen että lähtee etukäteen selvittelemään juomalippumäärä ja kyselemään tulijoilta ketkä juo ja ketkä on selvänä.

Kuittien kirjoittelu käsin on amatöörimaista toimintaa liigajoukkueelta. Mutta jos näin toimitaan, olisi helppo sopia, että tarvittavat tiedot laitetaan vaikka ruutuvihkoon ja varsinainen kuitti kirjoitetaan kun on hiljaissempi hetki. Tai kuittipohjat voisivat olla muitakin kuin kirjakaupasta ostettu kuittivihko.

Eiköhän jokainen vähänkin enemmän vieraita kestitsevä yrittäjä osaa haarukoida tarpeensa kohtuu hyvin. Ostaa sitten minimimäärän juomalippuja ja tarpeen vaatiessa ostaa kortilla janoisimmille lisää.
 

Ritola#24

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos hallissa myydään virontuliaisia, on ne varmasti verottomia. Kaikkihan sen tietää. Lahden hallissakin vielä ainakin pari vuotta sitten olutta myytiin ilman mitään kuittia ja ilman kirjanpitoa. Rahat menivät laatikkoon.
No sitten pelicans saikin sakot veronkierrosta.

Eiköhän tapparalaisille ole käynyt niin, että eivät ole vaan tajunneet tarkistaa etukäteen saako kuittia. Sen kun nykyään saa joka paikasta.

Eikä siinä käain kirjoittamisessa nyt kauaa mene, jos ei halua hankala.

Jyväskylässä ainakin joka myyntipisteellä on kassakone.
Ainakin kuopiossa viime vuonna yhdestä pisteestä ei kuittia tullut.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Restel tapahtumaravintoloiden Hakametsän toimipiste tekee n. 2M€ liikevaihtoa. Luku ei nyt ole ihan tarkka ja muutaman vuoden vanhakin mutta riittävä.

Täytyy toki muistaa että tässä on mukana niin Tapparan, Ilveksen, lentopallo MJ ja kaiken maailman muiden kissanristiäisten myynnit. Tapahtumia on luultavammin n.100 vuodessa, joissa pidetään kioskeja ja ravintoloita auki. A- ja muut junnupelit tähän vielä päälle niin ollaan siellä vajaassa 150 tapahtumassa mutta junnupeleissä on myynnissä pelkästään kioskituotteita.

Nopealla matematiikalla (2 000 000/100) päästään siis keskiarvolla 20 000€ tapahtumamyyntiin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös