Kai siihen kylkeen nyt voi ne pinnat laittaa, kun Antin salituloskin oli mukana? Se on siis reilusti alle sata, kuten jo mainitsin aiemmin.
Itselleni ei avautunut tuo tuo paskan taputteluun vertaaminen tai mitä sillä sitten on tässä ketjussa merkitystä, mutta penkkituloksesta huolimatta esim. Antti Virtasen pisteisiin ei täällä mainittu nimenomainen voimahyökkääjä tule pääsemään edes treeneissä. No, tyhjään maaliin, tyhjällä jäällä. Ehkä.
Mutta penkkitulos on kova, sitä ei käy kiistäminen.
Ymmärrän kyllä Kulppertton avautumisen sikäli, että aina kun ruvetaan puhumaan kiekkoilijoiden salituloksista, saapuu aina joku liittämään yhteyteen tehopisteet ja muistuttelemaan, että se levytanko ei ole tehnyt yhtään maalia jne. Minua ainakin kiinnostaa pelaajien salitulokset, vaikka ymmärrän, että sillä ei ole välttämättä pelaajan tasoon mitään yhteyttä. Pelaajien salituloksista on ihan mielenkiintoista kuulla ja keskustella ilman, että homma menee aina edellä mainittuun.
Mielenkiintoista on myös seurata (voima)harjoittelun trendejä jääkiekossa. Gary Robertsia voidaan pitää edelläkävijänä esim. siinä että todella monet fyysiset pelaajathan ovat varsinkin uran loppupuolella muuttaneet ravintopuolta ja jopa tiputtaneet painoa todella paljon (Suomessa mm. Ville Nieminen, Semir Ben-Amor ym.) sekä muuttaneet treeniä toiminnallisempaan suuntaan. Perinteiset penkki ja kyykkypumppaukset ovat jääneet päähuomiosta sivummalle. Erilaisiin loikkaharjoitteisiin ja keskivartalon vahvistamiseen kiinnitetään yhä enemmän huomiota. Osa näistä trendeistä on ollut huipulla käytössä jo pitkään, mutta valitettavasti isoissakin seuroissa näkee junioiritoiminnassa aivan järkyttävää toimintaa kaukalon ulkopuolisessa harjoittelussa.
On kyllä myös aina hämmästyttävä kuulla esim. jonkun Tarasenkon tuloksista, kun ottaa huomioon, että käsissä on kuitenkin myös liikkuvuutta ja herkkyyttä jäljellä. Jotain Milan Lucicia taas katsoessa oikein näkee, että kun kaveri lähtee harhauttelemaan, niin kädet eivät vain liiku, sen verran topattu vaikuttaa yläkroppa olevan.
Itse olen penkannut vitosen verran Moisiota vähemmän. Etukyykystä olen saanut parikymmentä kiloa enemmän kuin Pekka Koskela yhdellä jalalla. Näinkään kovilla tuloksilla en kuitenkaan ole päässyt (alempaa) Suomi-Sarjaa korkeammalle pelaamaan. Eräs ex-koutsi totesi osuvasti, että olisin ihan liigatason äijä jos osaisin luistella ja laukoa. Eli jäänyt paljosta kiinni :D