Väsyneet Kädet
Jäsen
Siinä testissä oli 1 vai 2 km/h eroa, mutta Laineen maila oli väärä tms. Eli Laineelle vähintään +5km/h. Näin ollen Puljujärvi ei vedä kovempaa lämäriä kuin Laine. MOTPuljukin vetää kovemman lämärin ku Laine
Siinä testissä oli 1 vai 2 km/h eroa, mutta Laineen maila oli väärä tms. Eli Laineelle vähintään +5km/h. Näin ollen Puljujärvi ei vedä kovempaa lämäriä kuin Laine. MOTPuljukin vetää kovemman lämärin ku Laine
Jollei ole painonnostoharjoittelua, jää kyllä nostamatta. Ellei maastaveto ole lähellä kolmeasataa.Nyt on kyllä hurja rinnallevetotulos. Hiukan uskallan epäillä.
Kyllä sitä perusvoimaa pitää olla riittävästi alla ennen kuin kuti lähtee. Mutta tuleeko siitä sitten lämäriin eroa, että nostaako 90kg penkistä vai 140kg niin väittäisin, että ei tule.
Puljullakin oli tuossa testissä normaali nauhat luistimissa, ei vahanauhat. Tästä tulee 3-5km/h nopeutta itse luisteluun lisää ja +10km/h lämäriin. Eli kyllä se Pulju vaan kovempaa vetää/veti. Ja kuten tässä pohdintoja ollaan tehty niin voisi päätellä että kyllä se tekniikkakin pirusti tekee lähteekö se itse lämäri kovaa. Mielummin ottaisin semmoisen pelaajan joka vetää tarkasti kuin että kovaa, esimerkkinä Adam Masuhr.Siinä testissä oli 1 vai 2 km/h eroa, mutta Laineen maila oli väärä tms. Eli Laineelle vähintään +5km/h. Näin ollen Puljujärvi ei vedä kovempaa lämäriä kuin Laine. MOT
Sam Lofquist, penkistä 130kg -> lämäri 160-170km/h, Patrik Laine 115kg -> 150-160km/h... paikallisista junnuistakin löytyy esimerkkejä monia. En ymmärrä mitä haittaa penkkipunnerruksesta kiekkoilijalle olisi?Et aikaisemmin puhunut mistään toistoista vaan suhteellisen kovista painoista. Mikä on suhteellista? Keskiverto ihmiseen vai keskiverto jääkiekonpelaajaan? Sitten olisi myös kiva nähdä niitä faktoja. Anna nyt jotain esimerkkejä ketkä nostavat kovia painoja ja sitten heidän lämärin nopeus. Ilman faktaa on turha jauhaa. Kyllä sitä lämäriä vedetään hirmu nopeuksia ilman kovien painojen nostoa.
Sinulla on nyt tuollaista höpötystä.Puljullakin oli tuossa testissä normaali nauhat luistimissa, ei vahanauhat. Tästä tulee 3-5km/h nopeutta itse luisteluun lisää ja +10km/h lämäriin. Eli kyllä se Pulju vaan kovempaa vetää/veti.
Kiitos, onneksi itse en joudu. Iltalehti ja jos Laineeseen itseensä on uskominen. Sangen uskottavaa, melkein yhtä mitä nuo Jessen luistinnauhat. Mutta kuten Laine itsekkin tuossa myöntää, Puljujärvikin ampui kovempaa. Piste.Sinulla on nyt tuollaista höpötystä.
"- Meillä oli leirillä tutka. Jesse (Puljujärvi) lämäsi siihen 158 kilometriä tunnissa. Mä lämäsin 156.
Syy kakkoseksi jäämiseen ei ollut Laineessa itsessään, ainakin jos hänen selitystään on uskominen.
- Mulla oli huono ja löysä maila. Jos se olisi ollut parempi, niin olisin voittanut."
Iltalehti lähteenä. Sinulle ripulikakka naamalle, koska jouduin klikkaamaan kyseisen roskalehden juttua.
Voi herran jumala. Eräänä vuonna KooKoon kausijuhlassa palkittiin B-juniori vuoden lämäri palkinnolla. Tämä juniori ei mitään älytöntä penkkiä nostanut eikä varsinkaan enempää, kuin edustusjoukkueen pelaajat. Lämäri kyllä oli kova ja tarkka. Kyllä se tekniikka on paljon tärkeämpää, kuin raaka voima. Osaatko itse ampua lämäriä? Nykyään mailoja kehitetään niin paljon, ettei voimaa tarvita kauheasti, koska mailat joustaa. Toki räjähtävää voimaa pitää olla, mutta väitän edelleen, että tekniikka on lyöntilaukauksen keskiössä.Sam Lofquist, penkistä 130kg -> lämäri 160-170km/h, Patrik Laine 115kg -> 150-160km/h... paikallisista junnuistakin löytyy esimerkkejä monia. En ymmärrä mitä haittaa penkkipunnerruksesta kiekkoilijalle olisi?
Nimenomaan. Pojat riviin ja puumailat käteen niin nähdään löytyykö sitä voimaa ja tekniikkaa. Tekniikka on tärkein, räjähtävällä voimalla saadaan lisää potkua. Ja tosta mun lämäristä, 122km/h näytti tutka kun edellisen kerran lauoin. Tämäkin kuivalla maalla ilman vauhtia. Enkä pelaa edes kiekkoa. Ja jos sua mun penkkitulos kiinnostaa niin laita viestiä.Nykyään mailoja kehitetään niin paljon, ettei voimaa tarvita kauheasti, koska mailat joustaa. Toki räjähtävää voimaa pitää olla, mutta väitän edelleen, että tekniikka on lyöntilaukauksen keskiössä.
Tossut jalassa kuivalla maalla lämäri lähtee itsellänikin yli 100km/h ja penkistä nousee lähin tanko. Toistoa teen puukepillä. En jaksa väittää kun sun argumentit ovat mitä ovat. Mitään faktaa et kuitenkaan löydä väittämäsi tueksi.Nimenomaan. Pojat riviin ja puumailat käteen niin nähdään löytyykö sitä voimaa ja tekniikkaa. Tekniikka on tärkein, räjähtävällä voimalla saadaan lisää potkua. Ja tosta mun lämäristä, 122km/h näytti tutka kun edellisen kerran lauoin. Tämäkin kuivalla maalla ilman vauhtia. Enkä pelaa edes kiekkoa. Ja jos sua mun penkkitulos kiinnostaa niin laita viestiä.
Puljullakin oli tuossa testissä normaali nauhat luistimissa, ei vahanauhat. Tästä tulee 3-5km/h nopeutta itse luisteluun lisää ja +10km/h lämäriin.
Käytetäänkö noita luistimia sen takia, että olisi vaikeampaa potkaista kiekkoon...Jep, tarroilla kiinnitettävillä luistimilla olisi varmaan tullut +20km/h lisää..
eiköhän tuossa tarkoiteta että on tehny omalla painolla + sen verran lisää selässä että vaaka näyttää 100kgIiro Pakarinen tekee kovaa jälkeä jäällä ja salilla: ”Pudonnut pienenä voimajuomapataan”
HIFK:n tehohyökkääjä Iiro Pakarinen on tiedetty aina hyväksi pelaajaksi, mutta tällä kaudella hän on yltänyt hämmästyttävään vireeseen. Pakarisen tuntevat kiekkoihmiset kertovat, miten kovasta luusta on kyse. HIFK:n fysiikkavalmentaja paljastaa lähes uskomattomalta tuntuvan testituloksen.liiga.fi
Liigan sivuilla juttua Iiro Pakarisesta eri ihmisten kertomana. Ääneen pääsee myös HIFK:n fysiikkavalmentaja Hero Mali. Mali kertoo jutussa näin;
"Kun Pakarinen pelasi KHL:ssä Astanassa 2019, heillä oli yhtenä testinä tehdä takakyykkyä maksimitoistomäärä omalla painolla. Pakarinen teki sadalla kilolla 107 toistoa. Se on ihan järkyttävä tulos".
Jonkin verran itsekin salilla käyneenä (vajaa 30 v) uskallan epäillä tulosta. Ellei jutussa jää mainitsematta jotain olleellista kuten, että välissä on saanut pitää taukoja tai kyykyt ovat olleet pelkkiä niiauksia tms. 107 toistoa 100 kilolla syviä (tai edes 90 asteen) kyykkyjä ilman taukoja ei tee yksikään ammattikiekkoilija.
No ei se kyllä silloin ole järkyttävä tulos. Tai oikeastaan on, järkyttävän paska.eiköhän tuossa tarkoiteta että on tehny omalla painolla + sen verran lisää selässä että vaaka näyttää 100kg
Mitä mä en nyt ymmärrä? Pakarinen on painanut 100kg, sen verran on lyöty limppuja tankoon ja tuon mukaan Pakarinen on tehnyt 107toistoa kyseisellä painomäärällä. Mun mielestä ihan helvetin kova tulos jos paikkansa pitää.No ei se kyllä silloin ole järkyttävä tulos. Tai oikeastaan on, järkyttävän paska.
Mitä mä en nyt ymmärrä? Pakarinen on painanut 100kg, sen verran on lyöty limppuja tankoon ja tuon mukaan Pakarinen on tehnyt 107toistoa kyseisellä painomäärällä. Mun mielestä ihan helvetin kova tulos jos paikkansa pitää.
eiköhän tuossa tarkoiteta että on tehny omalla painolla + sen verran lisää selässä että vaaka näyttää 100kg
Todella kova. Ei niinkään kerro voimasta, mutta kestävyys pitää olla hurjalla tasolla. Sitä tuossa ei kerrottu, onko suoritus tehty putkeen ja onko kyseessä ollut varttikyykky vai syvä. Todella kova suoritus, jos on tehty putkeen ja kyykätty syvälle.
Tämä kaveri teki parhaimmillaan 151 x 100 kg. Tuossa kevyemmässä kunnossa, alta 90 kg oma paino.
No et nyt ymmärtänyt. Tuohan on ihan helvetin kova tulos, jopa niin kova etten siihen usko, kuten ekassa viestissäni kirjoitin.Mitä mä en nyt ymmärrä? Pakarinen on painanut 100kg, sen verran on lyöty limppuja tankoon ja tuon mukaan Pakarinen on tehnyt 107toistoa kyseisellä painomäärällä. Mun mielestä ihan helvetin kova tulos jos paikkansa pitää.
Tähän viittasin. Eli jos mietitään, että Pakarinen painaa vaikka sen noin 90 kiloa, niin lyhyen matikan mukaan 10 kilon tanko niskassa kokonaispaino on 100 kiloa. Ja se, että jos ammattiurheilija tekee 10 kilon tangolla 107 toistoa ei ole kova tulos.eiköhän tuossa tarkoiteta että on tehny omalla painolla + sen verran lisää selässä että vaaka näyttää 100kg
Jutusta lainattu: "Pakarinen teki sadalla kilolla 107 toistoa." Ne vuosikymmenet mitä olen itse salilla touhunnut niin tämä on aina tarkoittanut juuri tuota eli oman painon verran kiloja tankoon. Se onko tuo totta, mahdoton arvioida mutta tuo toinen mainittu laskukaava on ihan puuta heinää.No et nyt ymmärtänyt. Tuohan on ihan helvetin kova tulos, jopa niin kova etten siihen usko, kuten ekassa viestissäni kirjoitin.
Tähän viittasin. Eli jos mietitään, että Pakarinen painaa vaikka sen noin 90 kiloa, niin lyhyen matikan mukaan 10 kilon tanko niskassa kokonaispaino on 100 kiloa. Ja se, että jos ammattiurheilija tekee 10 kilon tangolla 107 toistoa ei ole kova tulos.