Palstaveli on jo vastannut osuvasti yhteen samanlaiseen ihmettelyyn pari sivua sitten:Tuota nyt kun ollaan otsikon mukaisessa ketjussa,niin missähän se rikos on? Totaalista idiotismia koko hommaa kuitenki.
Jos mä meen ottamaan ventovierasta naista päästä kiinni kadulla ja painan alaspäin tekemällä suihinottoliikettä vieläpä huutamalla tähän viitaten jotain, niin olettaisin kyseessä olevan jonkinnäköinen seksuaalinen ahdistelu tai häirintä. Luulisi tuon olevan päivänselvää.
Toistuu monissa urheilulajeissa, mutta Suomessa ehkä korostuu ainoassa ammattipalloilulajissa. Asenne "eksää tiädä ketä mää olen" oikeuttaa valitettavasti useiden laji-ihmistenkin silmissä mihin tahansa. Pitäisikö vain sietää, koska asialla on korkean luokan edari? No ei pidä.Miettikääpä tilanne omalle kohdalle.
En tiedä miten olisin itse reagoinut kun "lätkätähti" häpäsee/ pahoinpitelee tuoretta vaimoa. Kova hermoinen kaveri kun ei ole menettänyt malttiansa.
Toivottavasti asianomistajat tekevät rikosilmoituksen. Näitä liigapelaajien toilailuja alkoholin kanssa on nyt saatu lukea tarpeeksi.
Yleisesti jääkiekoillijoista. Olen pitkään miettinyt että valitettavan usea " stara" kasvaa jo kouluiässä kieroon. Omassa nuoruudessani Valitettavan moni jääkiekoillija oli käytönnössä koulukiusaaja ja täysin irrallaan muusta tavallisesta kuolevaisista ihmisistä. Ylimielisiä ja leuhkoja.
Jalkapalloililijoiden, jääpalloilijoiden, pesispelaajien pelaajissa ei tällaista juuri näkynyt.
Jos mä meen ottamaan ventovierasta naista päästä kiinni kadulla ja painan alaspäin tekemällä suihinottoliikettä vieläpä huutamalla tähän viitaten jotain, niin olettaisin kyseessä olevan jonkinnäköinen seksuaalinen ahdistelu tai häirintä. Luulisi tuon olevan päivänselvää.
Veikeätä kirjoittelua tuolla Hifki-osiossa - toki suurin osa on ihan järkevillä linjoilla sentään. Itse näin vain otsikon jossain ja tosiaan ajattelin että olisi ollut sitä kuuluisaa kännitörttöilyä. Joillekin se kun on jonkinlainen alibi että kun on humalassa niin voi käyttäytyä moukkamaisesti kuin sika, itseeni ja moneen ihmiseen tämä ei tosin tunnu pätevän vaan se tietty peruskontrolli pysyy.
Vaan kävikin ilmi, että tässä ahdisteltiinkin ihan oikeasti seksuaalisesti ja häväistiin ihmistä julkisella paikalla (vieläpä helvetti häitään viettävää morsianta). Jos joku pitää tälläistä "kännitörttöilynä" niin onpa kyllä kiinnostavat arvot - pojat ovat poikia ja onhan tässä "pyydetty anteeksi", jos joku herkkähipiäinen on vähän loukkaantunut. Ei hyvää päivää.
"IFK:n häijyt sällit, ja me vihataan klubia. Nussitaan sakilaisia perseeseen ja lauletaan tätä laulua"
Tämä on yksi IFK-perheen chanteista. Näitä lyriikoita vasten kun peilaa Raskin tekosia, niin kyllähän hän kuulostaa ihan brändin näköiseltä kaverilta. ;)
Siirto Edari-ketjusta tänne. Keskustelua sivusta seuranneena.. aloin tämän viestin luettuani pohtimaan.OIetko siis hiljentynyt pohtimaan? Siis ihan oikeasti pohtimaan sitä räikeätä, brutaalia törkeyttä mitä tässä on tapahtunut?
Yleisesti jääkiekoillijoista. Olen pitkään miettinyt että valitettavan usea " stara" kasvaa jo kouluiässä kieroon. Omassa nuoruudessani Valitettavan moni jääkiekoillija oli käytönnössä koulukiusaaja ja täysin irrallaan muusta tavallisesta kuolevaisista ihmisistä. Ylimielisiä ja leuhkoja.
Mun mielestäni nyt tässä tilanteessa, jokainen osapuoli pääsi maaliin asti suhteellisen niin hyvin kuin suinkin mahdollista.Case Rask on ainakin tältä erää käsitelty, Rask on saanut IFK:lta varoituksen ja matka jatkuu jonkinlaiseen hoito-ohjelmaan / terapiaan (ei yksityiskohtaisemmin asiaa avata). Kaikki osapuolet mediatietojen mukaan tyytyväisiä lopputulemaan;
Näin HIFK rankaisee Joonas Raskia
Yöelämässä törttöillyt Joonas Rask on saanut HIFK:lta varoituksen.www.iltalehti.fi
Juuri näin, seuransa näköinen mies!"IFK:n häijyt sällit, ja me vihataan klubia. Nussitaan sakilaisia perseeseen ja lauletaan tätä laulua"
Tämä on yksi IFK-perheen chanteista. Näitä lyriikoita vasten kun peilaa Raskin tekosia, niin kyllähän hän kuulostaa ihan brändin näköiseltä kaverilta. ;)
Oisko maksettu tytöt hiljaiseksi...Alkaa kyllä ärsyttämään jo kun oman suosikkilajin ympärillä toistuvia skandaaleja ja sekoilua. Toivottavasti tämäkin tapaus selvitetään kunnolla läpi ja sen mukaiset toimenpiteet.
Mites sen väitetyn "kuva- ja viestittelykohun" kanssa kävi mikä oli aiemmin täälläkin esillä? Menikö tutkintaan vai hävisikö vaan kaikki bittiavaruuteen?
Oisko maksettu tytöt hiljaiseksi...
Tulee surullinen olo siitä, että suomalainen mies(oletettu) edes kysyy tällaista.Mikä tässä jutussa nyt on rikollista?
Mikä olisi ollut tämä käytännön rangaistus, johon sinä olisit ollut tyytyväinen?No niin, case Rask päättyi kuten arvelin.Ei mitään käytännön rangaistusta, vaan asiaa yritetään näennäisellä rangaistuksella painaa villaisella, jos kerran on muutakin ottanut kun Alkoa kuten sulhanen kirjoitti. Ja törkeä teko vielä Eli pääsi HIFK SUOJELU OHJELMAAN,kuten aiemminkin HIFK:n pelaajat kuten eräs Jere...
Itse olisin nykyisten toimien lisäksi toivonut, että HIFK (ja muut seurat) sitoutuisivat jonkinlaiseen ohjelmaan juniorien kanssa. Millä kitkettäisiin tällaisia ikäviä asenteita lätkäpiireissä.Mikä olisi ollut tämä käytännön rangaistus, johon sinä olisit ollut tyytyväinen?
Olen samaa mieltä tuosta junioriohjelmasta. Olen Kärppien suuntaan puhunut siitä, kuinka merkityksellistä olisi panostaa entistä enemmän juniorivalmennuksessa myös laaja-alaiseen asennekasvatukseen. Koettaa kääntää kelkkaa ja tehdä jääkiekosta sataprosenttisesti turvallinen harrasteympäristö myös henkiselle kasvulle, jossa kaikkia kunnioittavat arvot ovat arjessa esillä, eivätkä pelkästään kapea-alaiset urheiluun ja käytökseen liittyvät arvot.Itse olisin nykyisten toimien lisäksi toivonut, että HIFK (ja muut seurat) sitoutuisivat jonkinlaiseen ohjelmaan juniorien kanssa. Millä kitkettäisiin tällaisia ikäviä asenteita lätkäpiireissä.
Varoitus ja hoitoon ohjaus eivät ole mielestäni kevyt rangaistus. Jos varoitus ei tehoa, on seuraava askel - ainakin normaalissa työelämässä - yleensä potkut.No niin, case Rask päättyi kuten arvelin.Ei mitään käytännön rangaistusta, vaan asiaa yritetään näennäisellä rangaistuksella painaa villaisella, jos kerran on muutakin ottanut kun Alkoa kuten sulhanen kirjoitti. Ja törkeä teko vielä Eli pääsi HIFK SUOJELU OHJELMAAN,kuten aiemminkin HIFK:n pelaajat kuten eräs Jere...
Juuri näin, seuransa näköinen mies!
Korkein oikeus (KKO) ei myöntänyt valituslupaa jääkiekkoilija Severi Lahtiselle. Lahtinen tuomittiin raiskauksesta, joka tehtiin kesäkuussa 2022 Lahdessa.
Nyt Itä-Suomen hovioikeuden tuomio sai lainvoiman. Se tuomitsi Lahtiselle nukkuvan naisen raiskauksesta vuoden ja 10 kuukautta vankeutta.
Hmm, Iltalehti väittää näin "Itä-Suomen hovioikeus tuomitsi aiemmin Lahtisen kahden vuoden ja 10 kuukauden vankeuteen raiskauksesta."Ex-liigakiekkoilija Severi Lahtisen raiskaustuomio jäi voimaan – ei valituslupaa korkeimmasta oikeudesta
Korkein oikeus ei myöntänyt valituslupaa jääkiekkoilija Severi Lahtiselle.www.ksml.fi