Liigapörssi 2006-2007

  • 49 180
  • 395

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
-shark- kirjoitti:
Ota futispörssissä kaksi kertaa neljä sijaa top-5:ssa ja salibandypörssin voitto, niin pystyn oikeasti arvostamaan sinua.


Ensinnäkin, salibandy tuo hinttipuuhelmien ja tukkien luvattu laji ei kyllä nappaa millään lailla joten turha toivo että viitsisin edes katsoa minkänimisiä joukkueita siellä pelaa. Veikkausliiga pelejä olen katsonut elämäni aikana paikanpäällä yhden, toimii kuin purkkatukassa. Ehkäpä keskityn jatkossakin seuraamaan Espanjan La Ligaa ja Englannin valioliigaa.

JA missähän yhteydessä kiistin yleisen tietämyksesi joukkueurheilussa? Siinä pitkässä kirjoituksessahan nimenomaan oli mainittu, jos ylipäätään osaat lukea ettei noin pitkää jaksoa kun tuo 1. jakso LPssä oli voiteta todellakaan tietämättä lajista paljoa. No ymmärrä miten haluat.

Ei sun tarvitsekaan arvostaa mua. En mäkään pidä sua yhtään minään sun pörssi voittojesi ansiosta, sillä arvomaailmani ja käsitykseni ihmisestä ei muodostu minkään virtuaalisählytukkapörssin pelaamisen ja siinä menestymisen johdosta. Todella ikävää että sellaisiakin ihmisiä löytyy.
 

-shark-

Jäsen
Neely kirjoitti:
JA missähän yhteydessä kiistin yleisen tietämyksesi joukkueurheilussa? Siinä pitkässä kirjoituksessahan nimenomaan oli mainittu, jos ylipäätään osaat lukea ettei noin pitkää jaksoa kun tuo 1. jakso LPssä oli voiteta todellakaan tietämättä lajista paljoa. No ymmärrä miten haluat.

Ok, kiitos siitä. Ymmärsin tosiaan väärin.

Neely kirjoitti:
Ei sun tarvitsekaan arvostaa mua. En mäkään pidä sua yhtään minään sun pörssi voittojesi ansiosta, sillä arvomaailmani ja käsitykseni ihmisestä ei muodostu minkään virtuaalisählytukkapörssin pelaamisen ja siinä menestymisen johdosta. Todella ikävää että sellaisiakin ihmisiä löytyy.

Tarkoitinkin pelkästään pörssiarvostusta. En minäkään tietystikään arvosta ihmisiä pelkästään pörssien ansiosta.

Tässä ketjussa keskustellaan pelkästään liigapörssistä ja siksi moni on saanut minusta ja arvostuksistani varmaankin täysin väärän kuvan.
 

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
-shark- kirjoitti:
Sinä taidatkin olla ihan kohtuullinen manageri. Tietämyksesi taitaa kuitenkin rajoittua jääkiekkoon ja SM-liigaan? Ota futispörssissä kaksi kertaa neljä sijaa top-5:ssa ja salibandypörssin voitto, niin pystyn oikeasti arvostamaan sinua.

Ei jumalauta. Tämä on kyllä parasta palstalla pitkiin aikoihin. Nykyään ihmisten arvostus tulee ansaita näköjään näin. Ja mikä vitun salibandypörssi?

Kerro sahi nyt, yksi maalivahti, puolustaja ja hyökkääjä keihin suomen paras manageri luottaa liigapörssin kakkosjaksolla. Lupaan, etten kopioin näitä omaan tiimiini.

Itse sanoisin, notta Tuukka Rask, Mikko Viitanen ja Tomas Kurka ovat tällaisia edullisia, joskin suurta vastuuta nauttivia pelaajia, joita harkitsen ainakin jossain vaiheessa omaan joukkueeseeni.
 

-shark-

Jäsen
keppimies kirjoitti:
Ei jumalauta. Tämä on kyllä parasta palstalla pitkiin aikoihin. Nykyään ihmisten arvostus tulee ansaita näköjään näin. Ja mikä vitun salibandypörssi?

Tarkensin jo edellisessä viestissä arvostuksiani.

keppimies kirjoitti:
Itse sanoisin, notta Tuukka Rask, Mikko Viitanen ja Tomas Kurka ovat tällaisia edullisia, joskin suurta vastuuta nauttivia pelaajia, joita harkitsen ainakin jossain vaiheessa omaan joukkueeseeni.

Tuukka Raskiin en kauheasti menisi alussa luottamaan. Ainakin kannattaa jättää joukkue vahvistamatta siihen asti, kun kokoonpanot tulevat liigan sivuille. On nimittäin hyvinkin mahdollista, että Pasi Häkkinen on Ilveksen maalilla Pelicans-pelissä.
 

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
-shark- kirjoitti:
Tuukka Raskiin en kauheasti menisi alussa luottamaan. Ainakin kannattaa jättää joukkue vahvistamatta siihen asti, kun kokoonpanot tulevat liigan sivuille. On nimittäin hyvinkin mahdollista, että Pasi Häkkinen on Ilveksen maalilla Pelicans-pelissä.

Tottakai kokoonpanot katson joka kierrosta ennen.

Jos viitsit antaa vähän neuvoja tai paremminkin kuvauksen strategiastasi. Suositko jo ns. kuumia pelaajia, vai alisuorittajia, kuten sivuunkirjoittanut (vrt. Kurka & Rask).

Entä miten paljon säästät viimeisille kierroksille vaihtoja? Itse pyrin siihen, että jokaisella kierroksella pelaa kaikki pelaajani. Yhden pelin takia en miestä vaihda. Vain silloin, kun pelaaja ei pelaa. Eli tällaista semisäästämistä harjoitan.

Kerran olen päässyt sijoille n. 150, mutta yleensä sijoitukseni ovat pyörineet tuhannen molemmin puolin, kuten 1. jaksolla. Ja aina on ollut yksi joukkue.
 

-shark-

Jäsen
masaman kirjoitti:
Jaa... Meinaatko, että saisit rahat takaisin, jos olet kiertänyt sääntöjä:) Tsemppiä vaan yritykselle!

" Terve Jussi,

nostan hattua ensinnäkin valmentajan taidoillesi ja ennen kaikkea sille, että rehellisesti myönnät vilppisi ja pyydät anteeksi. Se on urheilijamaista käytöstä.

Olet aivan oikeassa siinä, että et ole ainoa tämän keinon käyttäjä pelissä. Valmentajien määrä on vain valitettavasti niin suuri, että kaikkien vilpistelijöiden manuaalinen etsiminen ei ole mahdollista, vaan tarkistukset on keskitettävä parhaisiin ja palkintojen saajiin sekä niihin, jotka muut valmentajat ilmiantavat. Toisen menestyksestä kateellisia on joukossa aina niin paljon, että ilmiannon kautta kiinni jäämisen riski on aina olemassa - etenkin jos sattuu pärjäämään. Että terveisiä vain kavereillesi: kannattaa lopettaa perusjoukkuedoping ajoissa.

Käyttämäsi taktiikan estäminen aukottomasti tarkoittaisi sitä, että ilmainen peruspeli poistettaisiin kokonaan. Sekin on toki mahdollista mutta ei toivottavaa. Sen jälkeen korostuisi taidon lisäksi se, kenellä on eniten rahaa joukkueiden perustamiseen

Linjanamme on vilppitapauksissa ollut se, että maksettuja pelimaksuja ei hyvitetä takaisin vaikka joukkue diskattaisiin. Arvostan kuitenkin asennettasi ja valmentajan taitojasi sen verran, että laitan tähän mukaan 4 kpl kaikki lisävaihdot sisältäviä hyperpelikoodeja - esim yhden joka jaksolle.

Tervetuloa jatkossakin mukaan Liigapörssiin - rehellisin keinoin!

Simo-Pekka Reponen
Kehityspäällikkö
Ilta-Sanomat Oy, sähköiset palvelut "
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
-shark- kirjoitti:
Käyttämäsi taktiikan estäminen aukottomasti tarkoittaisi sitä, että ilmainen peruspeli poistettaisiin kokonaan. Sekin on toki mahdollista mutta ei toivottavaa. Sen jälkeen korostuisi taidon lisäksi se, kenellä on eniten rahaa joukkueiden perustamiseen

Siis mitä vittua? Eikös tuo peruspeli paska toimi vain 3 ekaa kierrosta? Käytännössä siis sillä peruspelillä ei pääse palkinnoille, joten homma menee väkisin siihen, kellä on eniten rahaa. Etenkin kun on keksitty ne vitun lisävaihdotkin.
Naurettavaa jeesustelua Simo-Pekalta tuo kalleuden esiin ottaminen.

En tiedä olenko ainoa, mutta minusta liigapörssi saisi palata vanhaan aikaan, jolloinka tehtiin joukkue jakson alussa, ja vaihtoja ei ollut.
Tai jos ei tuohon palata kokonaan, niin miksi is ei tekisi tämän nykyisen liigapörssin rinnalle, tämmöistä uutta rahastus versiota?
Työtähän tuommoinen ei hirveästi vaatisi.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Sanos Sahi vielä milloin sinulle tulee kännykkälasku, kuun puolivälissä vai kuun alussa? Tai siis mulle ei aukea tarkemmin ajateltuna tuo sinun perustelusi siitä, että loit alussa noin monta peruskenttää. Ei ainakaan mikäli sinun kännykkälaskusi tulee aina kuukauden alussa.
 
Viimeksi muokattu:

korvakakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
)
repe_joke kirjoitti:
Siis mitä vittua? Eikös tuo peruspeli paska toimi vain 3 ekaa kierrosta? Käytännössä siis sillä peruspelillä ei pääse palkinnoille, joten homma menee väkisin siihen, kellä on eniten rahaa. Etenkin kun on keksitty ne vitun lisävaihdotkin.
Naurettavaa jeesustelua Simo-Pekalta tuo kalleuden esiin ottaminen.

Se siinä on, että jos laittaa jakson alkuun 50 perusjoukkuetta, ja 4 kierroksen jälkee poimii parhaat superiin, niin ei mene niin paljon rahaa
 
Suosikkijoukkue
Kaikki hyvät joukkueet.
repe_joke kirjoitti:
En tiedä olenko ainoa, mutta minusta liigapörssi saisi palata vanhaan aikaan, jolloinka tehtiin joukkue jakson alussa, ja vaihtoja ei ollut.

Olen samaa mieltä.

Peruspelin voisi muuttaa tuohon 'versioon' missä ei olisi vaihtoja. Ja vain yksi joukkue/valmentaja olisi ehdoton. Tasapuolisuuden vuoksi tulisi olla superpelisarja ja peruspelisarja. Minulle kävisi peruspelisarja vaikka ilman palkintoja, kunhan kaikilla olisi vain yksi joukkue eikä vaihtoja sallittaisi.

Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni.
 

-shark-

Jäsen
vilperi kirjoitti:
Koskakohan dopingista kärähtänyt alkaa saamaan hiihdossakin seuraavaan kisaansa noin 15 minuutin etumatkan? Ja koskakohan pankkiryöstäjälle kiinni jäätyään annetaan vapautus ja 5000 euron korvaus hyvästä yrityksestä? On se nyt kumma, kun "rikollisia" aletaan suosimaan.

Sanos Sahi vielä milloin sinulle tulee kännykkälasku, kuun puolivälissä vai kuun alussa? Tai siis mulle ei aukea tarkemmin ajateltuna tuo sinun perustelusi siitä, että loit alussa noin monta peruskenttää. Ei ainakaan mikäli sinun kännykkälaskusi tulee aina kuukauden alussa.

Itse asiassa en edes tiedä milloin laskuni tulee. Enpähän ole joutunut itse maksamaan, siksi en pystynytkään tilaamaan superpelejä niin suurta määrää tällä kertaa.

Ja tuskinpa minä nyt niin kauheasti sain etumatkaa noiden neljän hyperpelitunnuksen myötä, mielestäni ihan asiallista ja oikeudenmukaista toimintaa Simo-Pekalta. Tässä vaan huomataan se, että en minä nyt niin kauhean paha rikollinen taida olla. En varmaan muuten olisi saanut tunnuksia.
 

tutzba

Jäsen
-shark- kirjoitti:
Ja tuskinpa minä nyt niin kauheasti sain etumatkaa noiden neljän hyperpelitunnuksen myötä, mielestäni ihan asiallista ja oikeudenmukaista toimintaa Simo-Pekalta. Tässä vaan huomataan se, että en minä nyt niin kauhean paha rikollinen taida olla. En varmaan muuten olisi saanut tunnuksia.

Mielestäni tämän tilanteen huomioon ottaen oli ihan reilusti toimittu. Joo, Sahihan on kaiken pahan alku ja juuri kun huijasi niinkin vakavassa asiassa kuin Liigapörssi, mutta silti oli oikein "palkita" miestä jotenkin.

Tsemppiä vaan jatkoon Sahille. Parasta olisi jos voittaisit seuraavan jakson, rehellisin keinoin ;>
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Laitoin palautetta liigapörssille. Onpa nimittäin mielenkiintoista toimintaa liigapörssiltä. Pitäisikö itsekin huijata ja jäädä kiinni, jos vaikka saisi ilmaisia pelejä. Palkintojen takia en ole koskaan liigapörssiä pelannut ja aina maks. yhdellä joukkueella. Jatkossa en taida rahojani tuohon upottaa, jos niillä "kustannetaan" huijareiden pelaaminen.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
korvakakkonen kirjoitti:
Se siinä on, että jos laittaa jakson alkuun 50 perusjoukkuetta, ja 4 kierroksen jälkee poimii parhaat superiin, niin ei mene niin paljon rahaa

Niin kyllä minä tiedän, että siihen menisi paljon rahaa. Mutta jos tuota nimen omaan ei pystytä valvomaan, niin eikö ole sama pistä superpeli pakolliseksi? Sillä sen joutuu kuitenkin maksamaan, jos mielii pärjätä.
En siis ymmärrä sitä miksi halutaan pitää peli "maksuttomana", mutta kuitenkin maksullisena jos sitä haluaa oikeasti pelata. Simo-Pekan jutusta puuttuu siis logiikka.

Valvomoonhan tuota hommaa kyllä pystyisi jos halua olisi. Mutta kun sitä ei näytä olevan, niin keksitään satuja valvonnan vaikeudesta.
 

Cube

Jäsen
-shark- kirjoitti:
Tuukka Raskiin en kauheasti menisi alussa luottamaan. Ainakin kannattaa jättää joukkue vahvistamatta siihen asti, kun kokoonpanot tulevat liigan sivuille. On nimittäin hyvinkin mahdollista, että Pasi Häkkinen on Ilveksen maalilla Pelicans-pelissä.
Ok, no mites olisi seuraavanlainen porukka: Tarkki; Kudroc, Murphy; Wilm-Straka-P.Salonen?

Menestykseni kaverikimpassa on sinun käsissäsi, Jussi!
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Cube kirjoitti:
Ok, no mites olisi seuraavanlainen porukka: Tarkki; Kudroc, Murphy; Wilm-Straka-P.Salonen?

Menestykseni kaverikimpassa on sinun käsissäsi, Jussi!


Enpä ole Sahi en. Jos olisin samassa kimpassa kanssasi niin sanoisin ilmanmuuta hyvä jengi. Ehkei noin lyhyessä jaksossa kannata antaa siinä alussa sitä ensimmäistäkään täysin 0p kierrosta eteen...Ai juu olihan siellä KK.
 

Cube

Jäsen
Neely kirjoitti:
Enpä ole Sahi en. Jos olisin samassa kimpassa kanssasi niin sanoisin ilmanmuuta hyvä jengi. Ehkei noin lyhyessä jaksossa kannata antaa siinä alussa sitä ensimmäistäkään täysin 0p kierrosta eteen...Ai juu olihan siellä KK.
Ja Straka. Huomionarvoista lienee myös se, että pelaan kimpassa, jossa ekstravaihtoja ei käytetä. Mutta ehkäpä tuohon vielä jonkun voisi ekalta kierrokselta vaihtaa mukaan...
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Cube kirjoitti:

Jösses tämä hemmohan kannattaa jättää huomioimatta! Hyvin mä vedän!
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Cube kirjoitti:
Ok, no mites olisi seuraavanlainen porukka: Murphy
Kannattaa seurailla Murphyn tilannetta ennen kuin menet joukkueesi vahvistamaan, mieshän loukkaantui Bluesia vastaan pelatussa ottelussa ennen taukoa.
 

Cube

Jäsen
Lauri kirjoitti:
Kannattaa seurailla Murphyn tilannetta ennen kuin menet joukkueesi vahvistamaan, mieshän loukkaantui Bluesia vastaan pelatussa ottelussa ennen taukoa.
Joo, totta. Tarkoitus olisi vielä katsella tilanne uusiksi ennen kuin pelit jatkuvat, mutta alustaviin kaavailuihin kaveri on yksinkertaisesti pakko ottaa mukaan - sen verran dominointia on alkukausi ollut.

EDIT: Lisäksi kimpassamme on ollut vähän sellainen "herrasmiessääntö", että yritetään välttää ottamasta samoja pelaajia kuin kavereilla, joten siinäkin mielessä Murphy olisi hyvä olla jo alusta asti, jos hänet meinaa ottaa.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Cube kirjoitti:
EDIT: Lisäksi kimpassamme on ollut vähän sellainen "herrasmiessääntö", että yritetään välttää ottamasta samoja pelaajia kuin kavereilla, joten siinäkin mielessä Murphy olisi hyvä olla jo alusta asti, jos hänet meinaa ottaa.
Aika omituinen, tai ainakin vittumainen sääntö varsinkin ensi jaksolla. Jaksohan on niin lyhyt, että siinä tulee väkisin otettua aina pelaavista joukkueista, ja usein niistäkin kaikilla on mielessä samat äijät. Meillä on ollut tuo sääntö vasta ihan jakson lopussa, jos johtavalla äijällä on vaihtoja sen verran, että voi valita aina samat kun takaa-ajaja. Näin siis säilytetty taistelu viimeisillä kierroksilla (jos vaihtoja jollain sillon vielä on).
---

Itse tulen valitsemaan alun rungon Ipan miehistä ja päivän pelaavista sopivat rinnalle. Alussahan kannattaa vaihdella joka tapauksessa ja ottaa eniten ostettuja ihan vaan rahan keräämisen takia. Tuokin perus sääntö näyttää olevan hukassa aika monilta. Tosin sen vaikutus on on lieventynyt tänä vuonna, kun alkuun saa valittua lähes mitkä pelaajat tahansa.
 

Cube

Jäsen
tuuski kirjoitti:
Aika omituinen, tai ainakin vittumainen sääntö varsinkin ensi jaksolla. Jaksohan on niin lyhyt, että siinä tulee väkisin otettua aina pelaavista joukkueista, ja usein niistäkin kaikilla on mielessä samat äijät. Meillä on ollut tuo sääntö vasta ihan jakson lopussa, jos johtavalla äijällä on vaihtoja sen verran, että voi valita aina samat kun takaa-ajaja. Näin siis säilytetty taistelu viimeisillä kierroksilla (jos vaihtoja jollain sillon vielä on).
No siis vähän samalla periaatteella mekin mennään. Itse vaan pyrin välttämään tuota samojen ottamista jo vähän aikaisemmassakin vaiheessa ja ihan hyvin ainakin tähän asti olen siinä myös onnistunut. Kyllä niitä vaihtoehtoja aina yllättävän hyvin riittää.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Cubelle

Miten tuo sääntö käytännössä toimii. Ihan oletusarvoisesti Murphy & Straka parivaljakko on todennäköisesti kimpassanne muidenkin kokoonpanossa?
 

Cube

Jäsen
Neely kirjoitti:
Miten tuo sääntö käytännössä toimii. Ihan oletusarvoisesti Murphy & Straka parivaljakko on todennäköisesti kimpassanne muidenkin kokoonpanossa?
No en tiedä onko se edes mikään "virallinen" sääntö.. Mutta siis kimpan aikana ei enää pahemmin oteta samoja kuin muilla. (Tai ainakaan itse yritän olla ottamatta.) Jos joku kuitenkin ottaa ihan omien linjojen mukaan, niin ei sekään mikään häpeä ole, ellei sitten nimenomaan tee sitä taktiselta pohjalta, ts. yritä tehdä erojen kuromisen mahdottomaksi. Kuten sanoin, kyseessä on lähinnä herrasmiessopimus.

Alussa ei muiden joukkueista ole tietenkään mitään hajua, joten tietysti joukkue siinä vaiheessa kasataan ihan omien mieltymysten pohjalta. Ideaalitilanteessa alussa voisi tosin järjestää vieläpä jokun draftin, jonka pohjalta joukkueet valittaisiin. :) Se taitaa kuitenkin olla jo liian hankala järjestettäväksi, enkä tiedä kiinnostaisiko muita se muutenkaan. Fantasy football -pelaajana olen kuitenkin ihastunut tuohon systeemiin.
 

Number 11

Jäsen
Cube kirjoitti:
Ok, no mites olisi seuraavanlainen porukka: Tarkki; Kudroc, Murphy; Wilm-Straka-P.Salonen?

Menestykseni kaverikimpassa on sinun käsissäsi, Jussi!

Jos en nyt ihan Sahi ole niin melkein ainakin ;)

En missään nimessä suosittele tuollaista joukkuetta. Tarkki ihan ok maalissa. Kudrocin kohdalla kannattaa muistaa, että hän on jakson ensimmäisessä ottelussa pelikiellossa. Murphyn tilanne on epävarma, mutta hän lienee kuitenkin pelikunnossa ensimmäisessä pelissä. Joukkue täytyy toisaalta vahvistaa ennen IFK:n ensimmäistä pelipäivää, mutta eiköhän Murphyn tilanteesta heru lisätietoja hyvissä ajoin ennen jakson alkua. Hyökkäyksessä kaikki tehot lepäävät Strakan hartioilla ja kaiken lisäksi hän lienee erittäin yleinen valinta muutenkin. Wilmillä on ensimmäisten viiden pelipäivän aikana kaksi peliä ja vielä kovia joukkueita (IFK ja Tappara) vastaan. Vastaavasti esim. Ilveksen, JYPin tai Kärppien hyökkääjillä on samassa ajassa puolet enemmän pelejä. Pasi Salonen? Pelaaja, joka ei saa ylivoima-aikaa ja laukoo keskimäärin kerran matsissa. Kun liigapörssijoukkueessa on vain kuusi pelaajaa niin tällaisia vapaamatkustajia ei saa mukana olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös