Liigapörssi 2006-2007

  • 49 181
  • 395

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Paltsa kirjoitti:
Sinne meni mm. tämä arvostettu Jussi Sahi. Ei taida kaverilla ollakaan niin paljon sitä tietämystä.

Sahi otti juuri päättyneessä Futispörssissä sijoja seuraavast:

Jakso 1: 10, 13, 14, 16, 22, 31
Jakso 2: 50, 60, 68, 78, 91
Jakso 3: 1, 3, 4, 5, 8, 15, 16, 22

ja viime kesänä mm. sijoja 1, 2, 3, 4, 5 sekä useita muita palkintosijoja. Taitava kaveri. Toivottavasti tekevät jonkun tarkistuksen myös Futispörssin puolella.

Nuo Futispörssin palkinnot ovat vielä melkoisen tyyriitä: http://www.futisporssi.fi/session/menu1/prizes.php

Ketään ei tietenkään pidä ilman todisteita syytellä mutta kyllä tuolla Futispörssin puolella pistää silmään myös 1. jakson eräs valmentaja joka otti sijat 1, 2, 3, 4, 5, 7, 21, 51, ja 54.

Odotellaan josko tulisi tietoa vilpistä myös Futispörssin puolella. Taitaa petoksen tunnusmerkit täyttyä.
 
Viimeksi muokattu:

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
Paltsa kirjoitti:
Sinne meni mm. tämä arvostettu Jussi Sahi. Ei taida kaverilla ollakaan niin paljon sitä tietämystä.

Rosikseen vaan. Ja matkalla turpaan.
 

-shark-

Jäsen
InSideHockey kirjoitti:
Sahi otti juuri päättyneessä Futispörssissä sijoja seuraavast:

Jakso 1: 10, 13, 14, 16, 22, 31
Jakso 2: 50, 60, 68, 78, 91
Jakso 3: 1, 3, 4, 5, 8, 15, 16, 22

ja viime kesänä mm. sijoja 1, 2, 3, 4, 5 sekä useita muita palkintosijoja. Taitava kaveri. Toivottavasti tekevät jonkun tarkistuksen myös Futispörssin puolella.

Nuo Futispörssin palkinnot ovat vielä melkoisen tyyriitä: http://www.futisporssi.fi/session/menu1/prizes.php

Ketään ei tietenkään pidä ilman todisteita syytellä mutta kyllä tuolla Futispörssin puolella pistää silmään myös 1. jakson eräs valmentaja joka otti sijat 1, 2, 3, 4, 5, 7, 21, 51, ja 54.

Odotellaan josko tulisi tietoa vilpistä myös Futispörssin puolella. Taitaa petoksen tunnusmerkit täyttyä.


Kaverini Jussi Sahi pyysi välittämään seuraavanlaisen viestin jatkoaikaan, koska hänellä itsellään ei enää nimimerkkiä täällä ole:

"Liigapörssissä tehtyä vilppiä en pysty selittämään mitenkään. Tällä vilpillä ei kuitenkaan ollut menestykseen olennaista vaikutusta, koska vahvistin peruspelijoukkueet hyvin aikaisessa vaiheessa superiksi (ensimmäisen ottelukierroksen jälkeen). En myöskään tehnyt peruspelijoukkueita "kymmeniä", kuten liigapörssi-ylläpito uutisessaan ansiokkaasti ilmoittaa. Joukkueita oli yhteensä alle kaksikymmentä ja olisin aivan yhtä hyvin voinut tehdä kaikista jo valmiiksi superpelin. Muutenkin ylläpito tuntuu olevan asioista todella pihalla, tässä pari esimerkkiä:

a) "Pelin tuomaristo on tarkistusten jälkeen hylännyt useita kärkipäähän sijoittuneita joukkueita, koska ne oli luotu pelin sääntöjen vastaisesti." Joukkueita ei todellakaan poistettu kärkipäästä useita, ainoastaan kaksi.

b) Läheskään kaikkien edes top-100:een sijoittuneiden valmentajien joukkueita ei poistettu, vaikka he olivatkin käyttäneet vastaavanlaista vilppiä.

Ihmettelen lisäksi sitä, miksi ylläpito puuttui asiaan vasta näin myöhään. Eikö olisi ollut järkevää kertoa asiasta hieman aikaisemmin?

InSideHockeylle tiedoksi, että futispörssissä tätä vilppiä ei todellakaan ole tapahtunut. Ensinnäkin jokainen joukkueeni oli superpeli ennen ensimmäistä pistepäivitystä. Toiseksi, futispörssin säännöissä ei vieläkään kielletä monen peruspelin tekemistä, sanotaan ainoastaan, että peruspeli on pelin kokeilua varten.

Ja urheilutietämystä ja varsinkin manageripelien osaamista minulta löytyy todellakin enemmän kuin tähän ketjuun aikaisemmin kirjoittaneilta yhteensä.

Kiitos ja anteeksi."
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
"Liigapörssissä tehtyä vilppiä en pysty selittämään mitenkään. Tällä vilpillä ei kuitenkaan ollut menestykseen olennaista vaikutusta, koska vahvistin peruspelijoukkueet hyvin aikaisessa vaiheessa superiksi (ensimmäisen ottelukierroksen jälkeen).
Totta helvetissä tällä oli vaikutusta. Taisi esimerkiksi Kim Hirshovitsh heittää ekalla kierroksella esimerkiksi 3 maalia. Useammalla kentällä pakostakin tämänkin kierroksen parhaat pistemiehet tuohon kenttään eksyvät. Ja sitten kun on tällain saatu hyvät pelaajat johonkin kenttään, niin on tullut jo sopivasti noita pisteitäkin.

En myöskään tehnyt peruspelijoukkueita "kymmeniä", kuten liigapörssi-ylläpito uutisessaan ansiokkaasti ilmoittaa. Joukkueita oli yhteensä alle kaksikymmentä ja olisin aivan yhtä hyvin voinut tehdä kaikista jo valmiiksi superpelin.

No alle kaksikymmentäkin, eli vaikkapa 19 kenttääkin on jo aika hyvä tapa taata se, että menestystä tulee, jos sen tekee vilpillä. Alle 20 kenttää maksaa muuten oikeasti max. 38 euroa.



b) Läheskään kaikkien edes top-100:een sijoittuneiden valmentajien joukkueita ei poistettu, vaikka he olivatkin käyttäneet vastaavanlaista vilppiä.

Ihmettelen lisäksi sitä, miksi ylläpito puuttui asiaan vasta näin myöhään. Eikö olisi ollut järkevää kertoa asiasta hieman aikaisemmin?

Onko tällä mitään merkitystä? Vai oletko sitä mieltä, että jos tällaista ei huomioitu ajoissa, niin myöhemmin huomiomista ei otettaisi huomioon?

Niin ja ei kai tässä haise selityksen maku tyyliin, en kai minä, kun ei ne muutkaan? Mistä mukamas Sahi tietää, että muilla joukkueilla olisi vastaavanlaisia tapauksia? Vai luuleeko hän kenties, että koko Iltasanomat-organisaatiolla olisi joku salaliitto häntä vastaan?

Ja urheilutietämystä ja varsinkin manageripelien osaamista minulta löytyy todellakin enemmän kuin tähän ketjuun aikaisemmin kirjoittaneilta yhteensä.

Taitaa löytyä myös leuhkuutta eniten? Kai sitä "tietämystä" vilpillä löytyy.

Summasummarun... Eiköhän nämä selitykset mene samaan kastiin niiden kuuluisien pikajuoksijoiden dopingselitysten kanssa: "En ottanut ainetta itse, joku oli laittanut sitä minun hammastahnaani".

Mutta jos Jussi Sahi olet kerran sitä mieltä, että sinulta löytyy manageritietämystä monta kertaa enemmän kuin keneltäkään muulta, niin näytäpäs meille. Laita ensi jaksolle vain yksi kenttä... Katsotaan oletko kärjessä.
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Jussi Sahi taitaa olla aikamoinen spede joka ottaa nämä pörssit liian tosissaan, itselleni riittää aivan täysin yksi joukkue.

Jos Jussi haluaa spedeillä ja esittää "urheilutietäjää" niin ihan sama meikäläiselle. Kuitenkin naurattaa tämä kikkailu.
 
Viimeksi muokattu:

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ok, kiitos Jussi informaatiosta. Olet sitten vaan perhanan kova manageroimaan.

Tuntuu vaan aivan käsittämättömältä nuo Futispörssin jatkuvat ja lukuisat kärkisijoitukset vaikka maailman suurin Veikkausliigan tietämys ja uskomaton tuuri kohtaisivatkin.
 

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
vilperi kirjoitti:
Taitaa löytyä myös leuhkuutta eniten? Kai sitä "tietämystä" vilpillä löytyy.
Kyllä minä väitän, että noilla tuloksilla sitä tietämystä on ihan ilman heittomerkkejä.

Liigapörssin palkinnot ovat niin naurettavan paskat sen tuottoon verrattuna, että tuollainen "vilppi" on mielestäni ihan oikein niille piheille mulkuille. Nyt kun katselee noita seuraavan jakson palkintoja, niin jopa hopeasijalle asti on palkintoja joita kehtaa palkintoina edes pitää.

Omaa liigapörssipelaamistani tuo nyt ainakaan heilauta mihinkään suuntaan, tähtäimessä on aina vain kimpan voitto.

Tähän loppuun vielä onnittelut Jussi Sahille.
 

-shark-

Jäsen
vilperi kirjoitti:
Totta helvetissä tällä oli vaikutusta. Taisi esimerkiksi Kim Hirshovitsh heittää ekalla kierroksella esimerkiksi 3 maalia. Useammalla kentällä pakostakin tämänkin kierroksen parhaat pistemiehet tuohon kenttään eksyvät. Ja sitten kun on tällain saatu hyvät pelaajat johonkin kenttään, niin on tullut jo sopivasti noita pisteitäkin.

No alle kaksikymmentäkin, eli vaikkapa 19 kenttääkin on jo aika hyvä tapa taata se, että menestystä tulee, jos sen tekee vilpillä. Alle 20 kenttää maksaa muuten oikeasti max. 38 euroa.

"Tässä olikin kyse siitä, että olen aikaisemmilla kausilla tehnyt helpostikin 15 superpelijoukkuetta heti alkuun. Valitettavasti tänä syksynä puhelinlasku oli tietyistä syistä melko suuri ja en pystynyt tilaamaan näin suurta määrää superpelejä. Vilpin tekeminen tuli siis ajankohtaiseksi.

Korostan kuitenkin vielä, että jakson alussa saatu hyöty oli todella minimaalinen, enintään 30 pistettä verrattuna tunareihin, jotka aloittivat jakson todella huonosti. En ollut tosiaan kärkipäässä heti jakson alussa tämän vilpin takia. Olitko vilperi, oi suuri urheilutietäjä, 30 pisteen päässä parhaasta tiimistäni jakson lopussa? :) Käsittääkseni et ollut. Vai oletko kenties Markku Saxberg? Viestihistoriastasi päätellen en tähän täysin usko. Vaatisi hieman suurempaa paneutumista jääkiekkoon saada kokoon tuollaiset pistemäärät.


vilperi kirjoitti:
Onko tällä mitään merkitystä? Vai oletko sitä mieltä, että jos tällaista ei huomioitu ajoissa, niin myöhemmin huomiomista ei otettaisi huomioon?


En. Tein väärin ja myönnän sen. Olisi kuitenkin ollut ylläpidolta ystävällistä ilmoittaa asiasta jo hyvissä ajoin, turhaan pistin tähän peliin yli 20 euroa lisävaihtojen tilauksien myötä.


vilperi kirjoitti:
Niin ja ei kai tässä haise selityksen maku tyyliin, en kai minä, kun ei ne muutkaan? Mistä mukamas Sahi tietää, että muilla joukkueilla olisi vastaavanlaisia tapauksia? Vai luuleeko hän kenties, että koko Iltasanomat-organisaatiolla olisi joku salaliitto häntä vastaan?

En usko myöskään salaliittoihin. Tein väärin ja olen jo omasta mielestäni myöntänyt sen.

Jaa, mistäkö tiedän, että muutkin tekevät vilppiä? Messengerissani on noin kymmenen liigapörssiä pelaavaa henkilöä ja näistä 6-7 on menetellyt kyseisellä tavalla. Mielestäni tämä on aika paljon. En kuitenkaan ole koskaan mainostanut tätä vilppikeinoa kenellekään, luulisi tyhmemmänkin keksivän tämän. Todennäköisesti nämä 6-7 henkilöä eivät ole ainoat liigapörssiä pelaavat henkilöt, jotka tätä vilppiä tekevät. Tai no, eihän sitä koskaan tiedä. Ehkä olen onnistunut löytämään meselistoilleni itseni kaltaiset kusettajat.

Tässä tapauksessa kuitenkin ihmetyttää eniten se, että liigapörssi-ylläpito puuttui asiaan vasta näin myöhään. Vilppiä on tehty monen vuoden ajan monen henkilön toimesta todella monella sähköpostiosoitteella. Ehkä tämä menestymiseni viimein herätti ylläpidon. Sama pätee urheiluun, jos olet hiihdon MM-kisoissa 148., niin ei sinua varmaankaan doping-testiin pyydetä.

Eli tämä kiinnijäämiseni oli ainoastaan hyvä asia. Jatkossa vilpit vähenevät varmasti, koska kaikki tietävät, että siten palkintojen saaminen on mahdotonta. Minua voisi siis jopa kiittää tästä asiasta.


vilperi kirjoitti:
Taitaa löytyä myös leuhkuutta eniten? Kai sitä "tietämystä" vilpillä löytyy.
Summasummarun... Eiköhän nämä selitykset mene samaan kastiin niiden kuuluisien pikajuoksijoiden dopingselitysten kanssa: "En ottanut ainetta itse, joku oli laittanut sitä minun hammastahnaani".


Edelleenkin voin hyvin myöntää tehneeni väärin. Teollani ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta menestykseeni. Olen siis edelleenkin Suomen paras manageri. (tästä osoituksena mm. sijoittuminen viiden joukkoon kevään Snickers Managerissa ja Snickers Manager Quizin yhdentoista viikkokilpailun voittaminen)


vilperi kirjoitti:
Mutta jos Jussi Sahi olet kerran sitä mieltä, että sinulta löytyy manageritietämystä monta kertaa enemmän kuin keneltäkään muulta, niin näytäpäs meille. Laita ensi jaksolle vain yksi kenttä... Katsotaan oletko kärjessä.

Heh, miksi tekisin vain yhden kentän? Käsittääkseni on täysin sallittua tehdä vaikka 500 superpeliä jos vain perse kestää. Mutta jos välttämättä haluat, niin voin ennen jakson alkua sanoa yhden joukkueeni nimen. Katsotaan sitten voitanko sillä joukkueella sinun parhaan joukkueen. Voidaan ottaa vaikka joku panoskin tähän."
 

-shark-

Jäsen
InSideHockey kirjoitti:
Ok, kiitos Jussi informaatiosta. Olet sitten vaan perhanan kova manageroimaan.

Tuntuu vaan aivan käsittämättömältä nuo Futispörssin jatkuvat ja lukuisat kärkisijoitukset vaikka maailman suurin Veikkausliigan tietämys ja uskomaton tuuri kohtaisivatkin.

"Rahallinen panostus on ollut todella suurta. Voin hyvin myöntää sen.

Koen kuitenkin tietäväni Veikkausliigasta melkein kaiken mahdollisen. Pystyn vaikka heti nimeämään jokaisen joukkueen kokoonpanon ja luettelemaan jokaisen veikkausliigapelaajan vahvuudet ja heikkoudet."
 

-shark-

Jäsen
Lorvi kirjoitti:
Jussi Sahi taitaa olla aikamoinen spede joka ottaa nämä pörssit liian tosissaan, itselleni riittää aivan täysin yksi joukkue.

Jos Jussi haluaa spedeillä ja esittää "urheilutietäjää" niin ihan sama meikäläiselle. Kuitenkin naurattaa tänä kikkailu.

"Ok, tämä on sinun mielipiteesi. Itselleni näissä peleissä on kuitenkin tärkeintä pärjääminen ja siksi panostuskin on melko suurta. Jos oikeasti haluat pärjätä, niin se on todella vaikeaa tekemällä ainoastaan yhden joukkueen.

Kiitos joka tapauksessa huomiosta. Onhan se ihan hienoa, että Suomen ykkösmanageri saa ansaitsemansa huomion myös yhdellä Suomen suurimmista keskustelupalstoista."
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Suomen maajoukkue, altavastaajat
Lorvi kirjoitti:
Jussi Sahi taitaa olla aikamoinen spede joka ottaa nämä pörssit liian tosissaan, itselleni riittää aivan täysin yksi joukkue.

Jos Jussi haluaa spedeillä ja esittää "urheilutietäjää" niin ihan sama meikäläiselle. Kuitenkin naurattaa tänä kikkailu.

Amen.

t. "siis vitsi mä ainakin juoksen satasen kovempaa kuin te kaikki yhteensä"

EDIT.
Jussi Sahi kirjoitti:
Olen siis edelleenkin Suomen paras manageri.
Ei vittu..:D
 
Viimeksi muokattu:

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
Olen aina lähtenyt sillä ajatukselle liigapörssiin mukaan, että tämä on täysin tuuri peliä ja taito on vain pieni asia tässä pelissä. Käy miten käy ja aina kuitenkin joku onnellinen voittaa ihan yhellä joukkueellakin koko moskan.

Tuollaisessa järjettömässä joukkueiden tekemisessä ei ole mitään ja sekin siinä on vielä, että aina tuollaisella tekee hallaa toisille. Ei voi vaan käsittää.

Yks joukkue per tyyppi riittää, EI TÄÄ VOI OLLA NIIN VAIKEETA.
 

-shark-

Jäsen
Lorvi kirjoitti:
Yks joukkue per tyyppi riittää, EI TÄÄ VOI OLLA NIIN VAIKEETA.


?

Jokainen liigapörssiä tosissaan pelaava henkilö tekee vähintään muutaman superpelijoukkueen. Ilman sitä todennäköisyys pärjätä on 99% pienempi. Tätä ei käsittääkseni ole säännöissä kielletty? EI TÄÄ VOI OLLA NIIN VAIKEETA.
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
-shark- kirjoitti:
?

Jokainen liigapörssiä tosissaan pelaava henkilö tekee vähintään muutaman superpelijoukkueen. Ilman sitä todennäköisyys pärjätä on 99% pienempi. Tätä ei käsittääkseni ole säännöissä kielletty? EI TÄÄ VOI OLLA NIIN VAIKEETA.

Perkele sanoinko mä, että säännöissä on kielletty?

Tarkoitin sitä vaan, että vaikka tosissaan pelaakin niin yksi joukkue riittää ihan hyvin. Siinähän se todellinen tietämys ja taito tulee esille kun osaa käyttää vaihdot viisaasti ja niin poispäin kuin taas toinen ääripää joka tekee monia joukkueita jotta saa kaikki parhaat pistenikkarit hankittua joukkueihinsa.

Tajusit? Taidat myös Jussi poika aina istua koneen ääressä suu vaahtoavana odottamassa päivitystä pörssiin. "V*ttu jos mä en hallitse top 10 mun 50:llä joukkueella niin teen 50 lisää!"
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
-shark- kirjoitti:
Mutta jos välttämättä haluat, niin voin ennen jakson alkua sanoa yhden joukkueeni nimen. Katsotaan sitten voitanko sillä joukkueella sinun parhaan joukkueen. Voidaan ottaa vaikka joku panoskin tähän."

Ja vaihdat tuon nimen aina sen hetken parhaalle joukkueellesi kierroksen jälkeen ja ennen pistepäivitystä?

Nopeasti tulee vastaukset. Taidatte istua Jussin kanssa siellä vierekkäin?
 

-shark-

Jäsen
Lorvi kirjoitti:
Perkele sanoinko mä, että säännöissä on kielletty?

Tarkoitin sitä vaan, että vaikka tosissaan pelaakin niin yksi joukkue riittää ihan hyvin. Siinähän se todellinen tietämys ja taito tulee esille kun osaa käyttää vaihdot viisaasti ja niin poispäin kuin taas toinen ääripää joka tekee monia joukkueita jotta saa kaikki parhaat pistenikkarit hankittua joukkueihinsa.

Tajusit? Taidat myös Jussi poika aina istua koneen ääressä suu vaahtoavana odottamassa päivitystä pörssiin. "V*ttu jos mä en hallitse top 10 mun 50:llä joukkueella niin teen 50 lisää!"


"Älä köyhä valita. Se on jokaisen oma asia, miten monta joukkuetta haluaa tehdä. Fakta on kuitenkin se, että aina löytyy valmentajia, jotka tekevät vähintään 10 joukkuetta ja parantavat näin huomattavasti menestymismahdollisuuksiaan. Turha antaa siis muille tältä osin tasoitusta.

Mutta periaatteessa olen kuitenkin samaa mieltä kanssasi. 1 joukkue/valmentaja olisi todella hyvä sääntö varsinkin liigapörssiin.

Edit. Tuohon lisäykseesi haluan kommentoida vielä sen verran, että mitä hyötyä on mielestäsi tehdä 50 joukkuetta lisää kesken jakson? Taidat oikeasti olla ihan pihalla näistä manageripeleistä. Siirrypä vaikka tähän ketjuun http://keskustelu.jatkoaika.com/showthread.php?p=1651082#post1651082 keskustelemaan asioista, kun et manageripeleistä näytä mitään ymmärtävän.
 
Viimeksi muokattu:

J.Petke

Jäsen
Ei Liigapörssi ole ainakaan minulle sitä varten, että haluan olla paras ja minun on pakko saada ne palkinnot mitä siellä on, vaan ennemminkin kiva tapa seurata liigaa ja hieman samalla katsoa miten "omat" jannut pärjäilevät. Ja jos säännöt sanovat että yksi joukkue per mies niin ei siinä hirveästi selittelyille jää varaa.

Mukavasti on muuten Liigapörssissäkin pelaajien hinnat hieman laskeneet, mikä on ihan ymmärrettävää sillä viime kaudella oli aika tuskaista tehdä joukkuetta kun melkein jokainen jannu maksoi sen 420 000. Muutaman pelaajan hinta paistoi kyllä pahemman kerran silmään. Osa oli selkeästi ylihinnoiteltuja ja osa oli yllättävänkin halpoja.

Mielestäni tämä Liigapörssi on mennyt jatkuvasti huonompaan suuntaan. Parhaillaan se oli silloin kun ei ollut lisävaihtoja ja jaksoja taisi olla 2 koko kauden aikana. Mutta heti kun sielläkin ymmärrettiin että on lisätapoja saada rahaa niin jo rupesivat dollarit pyöriin silmissä.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
-shark- kirjoitti:
Mutta periaatteessa olen kuitenkin samaa mieltä kanssasi. 1 joukkue/valmentaja olisi todella hyvä sääntö varsinkin liigapörssiin. "

Mikset sitten toteuta tätä itse?

Jos kerran olet niin taivaallisen hyvä manageroimaan niin minkä takia ylipäätänsä tarvitset useamman joukkueen kuin yhden?

Jos olet ylivoimaisesti paras, parempi kuin kukaan muu ja pelatessasi Liigapörssiä Jumalatkin rakastelee, niin kai silloin sinulle riittäisi yksikin joukkue menestykseen?

Ei, en ole kateellinen. On minullakin useampi kenttä (4), myönnettäköön. Mutta erotuksena se, että minä en ole koskaan ikinä missään kehunut itseäni 4000. sfääreihin.

Jos kerta olet niin hyvä valmentaja, niin todista se. Vai eikö sinussa ole miestä todistamaan? Yksi joukkue ensi peliin ja näytät kykysi? En näe sinua kauhean hyvänä valmentajana, mikäli sinun taitosi perustuu siihen, että sinulla on noin 100 kenttää.

Niin ja minkätakia sinun vilpilläsi ei ollut mitään merkitystä menestykseesi? Ei kai sinua muuten olisi diskattu?

ps. Laitoin Liigapörssin ylläpidolle palautetta, jossa kysyin ovatko varmoja,että nyt kaikki vilppiä harrastaneet ovat diskattu.

Ja itse en myöskään ymmärrä sitäkään, että täytyy useammalla, noin 5000 kentällä yrittää olla kyseisessä lajissa paras. Tuossa ei ole vain enää mitään järkeä.

Niin ja kyllähän kyseisen pelin taso on tippunut roimasti, kuin lehmänhäntä. Parhaimmillaan tämä oli silloin ennen kun netistä ei edes ollut tietoa, vaan kentät joko ilmoitettiin puhelimitse tai sitten lähetettiin korteilla. Tuolloin myös palkinnot olivat jonkun arvoisia.
 
Viimeksi muokattu:

-shark-

Jäsen
vilperi kirjoitti:
Mikset sitten toteuta tätä itse?

Jos kerran olet niin taivaallisen hyvä manageroimaan niin minkä takia ylipäätänsä tarvitset useamman joukkueen kuin yhden?

Jos olet ylivoimaisesti paras, parempi kuin kukaan muu ja pelatessasi Liigapörssiä Jumalatkin rakastelee, niin kai silloin sinulle riittäisi yksikin joukkue menestykseen?

Ei, en ole kateellinen. On minullakin useampi kenttä (4), myönnettäköön. Mutta erotuksena se, että minä en ole koskaan ikinä missään kehunut itseäni 4000. sfääreihin.

Jos kerta olet niin hyvä valmentaja, niin todista se. Vai eikö sinussa ole miestä todistamaan? Yksi joukkue ensi peliin ja näytät kykysi? En näe sinua kauhean hyvänä valmentajana, mikäli sinun taitosi perustuu siihen, että sinulla on noin 100 kenttää.

Niin ja minkätakia sinun vilpilläsi ei ollut mitään merkitystä menestykseesi? Ei kai sinua muuten olisi diskattu?


"Säännöt ovat sääntöjä, siksi minut diskattiin. Suurin osa tähän ketjuun kirjoittavista ei näköjään oikeastikaan tiedä manageripeleistä kovin paljoakaan.

Edelleenkin teen siksi enemmän joukkueita, koska liigapörssissä tuurilla on todella iso osuus menestymisessä. Vaikka tietäisit jääkiekosta kaiken mahdollisen, niin yhdellä joukkueella jakson voittamisen todennäköisyys on noin 0,01%.

Toinen syy monen joukkueen tekemiseen on se, että yhdellä tiimillä on kovin vaikeaa ottaa kaksoisvoittoa."
 

Lorvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU, Avs. Selänteen Teemu ja Anaheim.
-shark- kirjoitti:
"Säännöt ovat sääntöjä, siksi minut diskattiin. Suurin osa tähän ketjuun kirjoittavista ei näköjään oikeastikaan tiedä manageripeleistä kovin paljoakaan.

Edelleenkin teen siksi enemmän joukkueita, koska liigapörssissä tuurilla on todella iso osuus menestymisessä. Vaikka tietäisit jääkiekosta kaiken mahdollisen, niin yhdellä joukkueella jakson voittamisen todennäköisyys on noin 0,01%. "

Tuo 0,01% tekee juuri tästä pelistä mielenkiintoisen. Mitään ei saa helpolla eli miksi pitäisi maksaa ittensä kipeeksi kuitenkin näin typerän asian takia?

No tee sinä mitä teet niin minä teen tällä järkevällä tavalla. Tziisus mikä tyyppi, anteeksi nyt vain mutta en ymmärrä sinua millään tavalla. Jopa Eero Heinäluoma vaikuttaa tällä hetkellä järkevältä tyypiltä.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Legendaarista.

Tämä ketju tulee vielä nousemaan niiden muistetuimpien ja arvostetuimpien joukkoon. Tiedän sen, koska olen Suomen paras Jatkoajan keskustelupalstan kirjoituksien tasoa arvioiva analyytikko.

Nimim. "ilman saldorajoituksia kohti parempaa huomista"

Ai niin, mä olin joku ties kuinka monennes tuhannes tällä jaksolla ainoalla joukkueellani, mutta enhän mä Football Managerissakaan koskaan pärjää.
 

keppimies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Plankkiapina Kunnari, FC TPS ja aktiivinen HC TPS
Pelkkää taitoa?

Niin, että voitko mikäliesahi väittää kirkkain silmin, että kyseessä on puhdas taitopeli? 50 % pelistä perustuu onneen.

Tulee loukkaantumisia, jotka kuluttavat vaihtoja. Lepuutetaan maalivahtia, mikä kuluttaa vaihtoja.
Isot rangaistukset pelikieltoineen, jotka kuluttavat vaihtoja. Kontiola kärsi kaksi ottelua, olisi ollut ensimmäisiä nimiä listassani, jossa luetellaan epätodennäköisimmät pelikiellon saajat. Pelaajakaupat vaikuttaa myös, tottakai.

Tarkalla suunnittelulla ja hyvällä vainulla varustettu pörssihai menestyy todennäköisemmin kuin se, joka kerää oman suosikkijoukkueen pojat kenttäänsä mitään ajattelematta. Silti edelleenkin on millä tahansa kentällä mahdollisuus voittaa, suunnitteli sitä tai ei.

Tässä vituttaa se, että kun tuollaiset kaiken maailman rillipäät pilaavat osaltaan yksinkertaisen ja viihdyttävän harratuksen. Onneksi on kimppapeli.
 

Johan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
-shark- kirjoitti:
Ihmettelen lisäksi sitä, miksi ylläpito puuttui asiaan vasta näin myöhään. Eikö olisi ollut järkevää kertoa asiasta hieman aikaisemmin?

Eiköhän syynä myöhäiseen diskaukseen ole ollut se, että IS halusi tulevien diskattavien ostavan kaikki vaihdot. Ja ehkä myös se, että väärin peruspelijoukkueita käyttäneitä haluttiin siten vähän näpäyttää.

Itselleni tärkeintä on ollut kimppasarjan jaksovoitot. Vain kolme lisävaihtoa per jakso on saanut ostaa. Pistää pelin vähän vaikeammaksi, eikä palveluntarjoaja pääse hyötymään (eipä siinä isoista rahoista ole kyse, mutta pääkisan palkinnoilla ei olisi tässä elämänvaiheessa niin hirveän suurta merkitystä muutenkaan, kai). Lisäksi vähemmillä vaihdoilla pelaaminen nostaa taidot tai tuurin paremmin esiin.

Jotenkin tulee mieleen, että diskatut ovat tyyppejä, jotka rikkovat sääntöjä myös pelatessaan pasianssia. Sinällään asia itselleni on aivan sama.
 

-shark-

Jäsen
keppimies kirjoitti:
Niin, että voitko mikäliesahi väittää kirkkain silmin, että kyseessä on puhdas taitopeli? 50 % pelistä perustuu onneen.

Tulee loukkaantumisia, jotka kuluttavat vaihtoja. Lepuutetaan maalivahtia, mikä kuluttaa vaihtoja.
Isot rangaistukset pelikieltoineen, jotka kuluttavat vaihtoja. Kontiola kärsi kaksi ottelua, olisi ollut ensimmäisiä nimiä listassani, jossa luetellaan epätodennäköisimmät pelikiellon saajat. Pelaajakaupat vaikuttaa myös, tottakai.

Tarkalla suunnittelulla ja hyvällä vainulla varustettu pörssihai menestyy todennäköisemmin kuin se, joka kerää oman suosikkijoukkueen pojat kenttäänsä mitään ajattelematta. Silti edelleenkin on millä tahansa kentällä mahdollisuus voittaa, suunnitteli sitä tai ei.

Tässä vituttaa se, että kun tuollaiset kaiken maailman rillipäät pilaavat osaltaan yksinkertaisen ja viihdyttävän harratuksen. Onneksi on kimppapeli.

Tämä on viimeinen viestini aiheeseen liittyen. Sanoin jo aikaisemmin tässä ketjussa näin: "Edelleenkin teen siksi enemmän joukkueita, koska liigapörssissä tuurilla on todella iso osuus menestymisessä. Vaikka tietäisit jääkiekosta kaiken mahdollisen, niin yhdellä joukkueella jakson voittamisen todennäköisyys on noin 0,01%."
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös