Liigan yleisömäärät kaudella 2024–2025

  • 51 898
  • 408

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Kuinkahan usein Nokia Arenallakin tsekataan noita irtolippuja.. Eli ostat vaikka opiskelija / eläkeläislipun vaan ja menet sillä peliin. Kuinka monta kertaa sillä voisi kulkea, ennen kuin "jää kiinni". Vielä kun ns. vaihtelee sitä porttia josta menee halliin sisälle..
Ja tää sama silloin kuin asuin porissa, niin kaikkihan haki ärrältä lasten lipun ja sillä sisään. Ei kukaan koskaan mitään kyselly.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kesämökit, nuo suomalaisen urheilukulttuurin tappajat.
Sanopa muuta, perhanan mökit. Sitten on vielä se TV, joka estää hallille menon. Minusta televisiolähetykset voisivat olla jopa lisäämässä mielenkiintoa ja hypeä Liigan ympärillä, eikä päinvastoin. Urheilullisuus keskiöön, eli sarja aidosti auki ja neljä joukkuetta alkuun suoraan ulos. Tuohon päälle lippujen hintoja napsu alas, niin nousee yleisökeskiarvot sekä TV-katsojien määrä. Sponsorit innostuvat ja raha löytää tiensä Suomen ykköslajin luokse jälleen. Sveitsissä ja Ruotsissa alkaa alahuuli vapisemaan. Nyt pitää vaan rohkeasti räjäyttää tämä nykyinen mätäpaisejärjestelmä, joka imee kaiken voiman kehityksestä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ja tää sama silloin kuin asuin porissa, niin kaikkihan haki ärrältä lasten lipun ja sillä sisään. Ei kukaan koskaan mitään kyselly.
Mä kun olin siinä iässä, että ylitin lapsilipun iän, muistan hakeneeni varmaan hallilta alle 15v lippua, ja saaneeni joskus. Ei kuitenkaan enää 16v kun karvat jo kasvoivat näkyvästi uskaltanut enää. Epäilen, ettei tuota ihan hirveän moni aikuinen ainakaan tehnyt ja vielä vähemmän nykypäivänä.

Mutulla sanosin, että kiinni jää jos yrittäisi tuota. Laite millä Isomäessä on katsojat piipattu sisään viimeksi kun olin, varmaan näyttää lipun sisällönkin. Toki, en osaa ottaa kantaa kuinka tarkkaan kukakin ja mihin aikaan niitä kattelee.

Ässät oli muistaakseni 5. katsojakeskiarvossa viime kaudella, saa nähdä, pysyykö kuuden parhaan joukossa. Kärpät todennäköisesti painelee ohi ainakin.
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Mä kun olin siinä iässä, että ylitin lapsilipun iän, muistan hakeneeni varmaan hallilta alle 15v lippua, ja saaneeni joskus. Ei kuitenkaan enää 16v kun karvat jo kasvoivat näkyvästi uskaltanut enää. Epäilen, ettei tuota ihan hirveän moni aikuinen ainakaan tehnyt ja vielä vähemmän nykypäivänä.

Mutulla sanosin, että kiinni jää jos yrittäisi tuota. Laite millä Isomäessä on katsojat piipattu sisään viimeksi kun olin, varmaan näyttää lipun sisällönkin. Toki, en osaa ottaa kantaa kuinka tarkkaan kukakin ja mihin aikaan niitä kattelee.

Ässät oli muistaakseni 5. katsojakeskiarvossa viime kaudella, saa nähdä, pysyykö kuuden parhaan joukossa. Kärpät todennäköisesti painelee ohi ainakin.
En sanonutkaan että olisi moraalisesti oikein tehdä niin. Oli ainaki ison osan tutuista kansallisurheilua hakea Yrjönkadun R-kioskilta, ei hallilta, lippu ja jonku nuoren typyn kohdalta sisään lippu piippaamalla, koska ei ne ny uskaltanu mitään kysellä. Tosin kävinkin vaan pääsääntöisesti Ässät-Ilves peleissä, niin en tiä kuinka yleistä oli muissa peleissä.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
En sanonutkaan että olisi moraalisesti oikein tehdä niin. Oli ainaki ison osan tutuista kansallisurheilua hakea Yrjönkadun R-kioskilta, ei hallilta, lippu ja jonku nuoren typyn kohdalta sisään lippu piippaamalla, koska ei ne ny uskaltanu mitään kysellä. Tosin kävinkin vaan pääsääntöisesti Ässät-Ilves peleissä, niin en tiä kuinka yleistä oli muissa peleissä.
Juu enkä siis moraalia kyseenalaistanut, vaan tuon tapahtumista ylipäätään isommissa määrin. Taisi alkuperäinen pointtini olla se, että siitä lienee jo pidemmän aikaa kun silloin kun itse mä olin teini.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Sanopa muuta, perhanan mökit. Sitten on vielä se TV, joka estää hallille menon. Minusta televisiolähetykset voisivat olla jopa lisäämässä mielenkiintoa ja hypeä Liigan ympärillä, eikä päinvastoin. Urheilullisuus keskiöön, eli sarja aidosti auki ja neljä joukkuetta alkuun suoraan ulos. Tuohon päälle lippujen hintoja napsu alas, niin nousee yleisökeskiarvot sekä TV-katsojien määrä. Sponsorit innostuvat ja raha löytää tiensä Suomen ykköslajin luokse jälleen. Sveitsissä ja Ruotsissa alkaa alahuuli vapisemaan. Nyt pitää vaan rohkeasti räjäyttää tämä nykyinen mätäpaisejärjestelmä, joka imee kaiken voiman kehityksestä.
Onko sulla jotain tutkimustietoa, että yleisökeskiarvot ja TV-katsojien määrät nousisivat pienemmässä sarjassa? Ensimmäinen ehkä, mutta miksi jälkimmäinen? Kaipaisin jotain lähteitä väitteiden taustalle, en vain mutua. Tai sitten jos sellaisia ei ole antaa, niin ei kannata esittää asioita faktoina.
 

Imsamiz50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mä kun olin siinä iässä, että ylitin lapsilipun iän, muistan hakeneeni varmaan hallilta alle 15v lippua, ja saaneeni joskus. Ei kuitenkaan enää 16v kun karvat jo kasvoivat näkyvästi uskaltanut enää. Epäilen, ettei tuota ihan hirveän moni aikuinen ainakaan tehnyt ja vielä vähemmän nykypäivänä.

Mutulla sanosin, että kiinni jää jos yrittäisi tuota. Laite millä Isomäessä on katsojat piipattu sisään viimeksi kun olin, varmaan näyttää lipun sisällönkin. Toki, en osaa ottaa kantaa kuinka tarkkaan kukakin ja mihin aikaan niitä kattelee.

Ässät oli muistaakseni 5. katsojakeskiarvossa viime kaudella, saa nähdä, pysyykö kuuden parhaan joukossa. Kärpät todennäköisesti painelee ohi ainakin.
Tos 18-19 kaudel kävin kattoo Hakametsäs yhen pelin, no meni luukulle ja pyysin lippuu seisomakatsomoon, sain lipun ja makso jotain (emt 6 euroa?) no lähin siit kävelee ja mietin et ompas tääl halpaa, katoin lippua nii oli isketty lapsi lippu kouraan ja olin ite tuolloi 20v. :D
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mielipiteitähän nämä, mutta minun mielestäni tuo on huolestuttavan alhainen luku. Ytimessä huolessani on se, että Jukurit on taloudellisesti tilanteessa, jossa myös maksavalla yleisöllä on iso merkitys.

Lisäksi - jos olet sitä mieltä, että tilanne on sama kuin aiemmin, niin eihän sekään ole hyvä asia y.o. huomioden?
Eihän se luku hyvä ole, mutta kun siinä ei ole mitään yllättävää, niin eipä noita jaksa joka välissä voivotella.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Eihän se luku hyvä ole, mutta kun siinä ei ole mitään yllättävää, niin eipä noita jaksa joka välissä voivotella.

Kiitos palautteesta. Itse taas koen, että asian huomioiminen oli aiheellista, kun kyseessä oli talousvaikeuksissa olevan seuran ensimmäinen kotiottelu - etenkin kun ketjun nimi on "Liigan yleisömäärät kaudella 2024-2025".
 

AwiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paksut kirjekuoret, Air Baltic
Itseltä ei kertaakaan missään päin Suomea. :D
Itse käyttänyt opiskelija alennusta areenalle todella monta kertaa ja joka kerta kysytty opiskelijakorttia. Jännä miten kokemukset eroavat täysin toisistaan, muissa paikkakunnilla en opiskelijana ole matsia käynyt katsomassa. Tapparalla vielä melko hyvä opiskelija etu että ymmärrän miksi ainakin siellä on tarkasti seurattu opiskelijoiden tunnistamista
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Itse käyttänyt opiskelija alennusta areenalle todella monta kertaa ja joka kerta kysytty opiskelijakorttia. Jännä miten kokemukset eroavat täysin toisistaan, muissa paikkakunnilla en opiskelijana ole matsia käynyt katsomassa. Tapparalla vielä melko hyvä opiskelija etu että ymmärrän miksi ainakin siellä on tarkasti seurattu opiskelijoiden tunnistamista

Ihan jokaiselta se tullaan tarkistamaan sen valosysteemin avulla. Mutta joku voi kokeilla olevansa näppärä, saadaanpahan ainakin tuplalipunmyyntiä sitten, kun nämä sankarit joutuvat hakemaan uuden normaalihintaisen lipun.
 

Pervert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiitospaidat
Tuossa kun matsissa juuri tiistaina käytiin, niin tuntuu lipuntarkastajien päätteestä lähtevän erilainen lukukuittaus-ääni, kun lukevat aikuisten ja lasten lippuja. Joten ainakin joku kontrolli heillä on, ainakin Vaasassa. Eri asia sitten, miten tarkastajat reagoivat, jos lasten lipulla raavas karvapalli yrittäisi sisään...
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mahtava, eka perjantaikierros ja silleen...

HPK - Sport 2866
JYP - KalPa 2913
KooKoo - SaiPa 3965
Kärpät - Jukurit 4886
Lukko - TPS 3807
KEspoo - HIFK täysi tupa ?

Aika karut, suorastaan surulliset lukemat Hämeenlinna ja Jyväskylä.
Kouvola, Oulu ja Rauma varmaan ihan hyvät?
Espoossa aluksi varmaan onkin buumi päällä ja pitääkin nyt olla.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tapparalla vielä melko hyvä opiskelija etu että ymmärrän miksi ainakin siellä on tarkasti seurattu opiskelijoiden tunnistamista

Tais olla aika monella haalarit päällä? Ainakin viime kaudella oli joitain pelejä, jossa oli selkeästi eri kouluista ja vuosikursseista jengiä kun oli jos jonkin väristä haalaria päällä
 

AwiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Paksut kirjekuoret, Air Baltic
Tais olla aika monella haalarit päällä? Ainakin viime kaudella oli joitain pelejä, jossa oli selkeästi eri kouluista ja vuosikursseista jengiä kun oli jos jonkin väristä haalaria päällä
Joo niitä tapahtumia on aina välillä, itsekkin päässyt pelamaan areenan jäälle ennen Tapparan peliä hienoja juttuja. Mutta alennuksen saa vaikka ei ole tapahtumaa aikaisemmin lähtenyt 50% tän kauden hintoja en ole vielö katsonut
 

Iitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koovee, Hifk
Sitten kun saadaan kaikkien joukkueiden yleisökeskiarvotavoitteet jostain ongittua, niin voisi laittaa tuohon ketjun avausviestiin.
 

Ränse

Jäsen
Mahtava, eka perjantaikierros ja silleen...

HPK - Sport 2866
JYP - KalPa 2913
KooKoo - SaiPa 3965
Kärpät - Jukurit 4886
Lukko - TPS 3807
KEspoo - HIFK täysi tupa ?

Aika karut, suorastaan surulliset lukemat Hämeenlinna ja Jyväskylä.
Kouvola, Oulu ja Rauma varmaan ihan hyvät?
Espoossa aluksi varmaan onkin buumi päällä ja pitääkin nyt olla.

Ei nuo nyt karmeita ole tähän kauden alkuun. Viime kaudella oli varmaan huonompia lukemia.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Lappeenrannassa tänään yli 4000 katsojaa. Eli kyllä uudet omistajat ja uusi päävalmentaja on herättänyt myös yleisön vanhaan malliin.
 
Lappeenrannassa tänään yli 4000 katsojaa. Eli kyllä uudet omistajat ja uusi päävalmentaja on herättänyt myös yleisön vanhaan malliin.
Ainakin viisi vuotta SaiPan kannattajia vedetty hanuriin kuivana. Pelkkää häviötä ja seuran johto sekoilee lisäksi omiaan. Heti kun saadaan joku pieni järki touhuun, niin yleisö vastaa siihen. Lappeenrannassa on olemassa kiekkokulttuuria. Jäätävän kova yleisömäärä kauden avaukseen. Odotin vähän reilut 3000 ihmistä.

Toivottavasti ihmiset löytää hallille jatkossakin.
 

JPriest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mahtava, eka perjantaikierros ja silleen...


Lukko - TPS 3807

Syyskuun alkuun ihan kohtuullinen lukema. Enemmän toki olisi suonut oleman, mutta itsekin jätin väliin kun oltiin mökkeilemässä. Vierailevissa Turkulaisilla varmaan ihan samanlaisia juttuja näin syyskuussa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös