No kun teikäläisten sometiimi kehtasi lähteä tähän tyyliin keulimaan, niin mielestäni ihan paikallaan kuitata vähän takaisin.
No kuka siihen voisi vastata, kun siinä selkeästi sanotaan, että yli 11 000 lippua kotiotteluun myyvät voivat vastata?
No kun teikäläisten sometiimi kehtasi lähteä tähän tyyliin keulimaan, niin mielestäni ihan paikallaan kuitata vähän takaisin.
No kuka siihen voisi vastata, kun siinä selkeästi sanotaan, että yli 11 000 lippua kotiotteluun myyvät voivat vastata?
Miksi ei voi?Jos Ilves myy 8000+ lippua niin ei se voi järjestää syyslomalla mitään lippukampanjaa jossa sponsorit jakaa 4000 lippua alakoululaisille (+4000 aikuista tulisi omalla lipulla lapsen kanssa).
Miksi ei voi?
Tämähän olisi loistava kuvio saada halli loppuunmyydyksi ja ostajat kilpailemaan tuotteesta. Amerikan ammattilaissarjoissa joissain seuroissa joutuu jonottamaan oikeutta lipunostoon ja hype tuotteen osalta on taattu.Jos Ilves myy 8000+ lippua niin ei se voi järjestää syyslomalla mitään lippukampanjaa jossa sponsorit jakaa 4000 lippua alakoululaisille (+4000 aikuista tulisi omalla lipulla lapsen kanssa).
Asiasta ei mitään faktatietoa, mutta tuskin niitä vouchereita pelipäivänä jaettiin. Ja sitten, kun oma penkki on varattu käyttöön, se poistuu. Sitten halli on sold out, kun kaikki paikat on kuitattu - kukaan ei jää penkittä.Jos voisi, niin permannollekko ne ilman istumapaikkaa joutuvat laitetaan peliä katsomaan?
Ei yllätä, että Samppa ei ymmärrä.Jos voisi, niin permannollekko ne ilman istumapaikkaa joutuvat laitetaan peliä katsomaan?
Tämähän olisi loistava kuvio saada halli loppuunmyydyksi ja ostajat kilpailemaan tuotteesta. Amerikan ammattilaissarjoissa joissain seuroissa joutuu jonottamaan oikeutta lipunostoon ja hype tuotteen osalta on taattu.
Sama konsepti toimii muidenkin tuotteiden myynnissä.
No kun teikäläisten sometiimi kehtasi lähteä tähän tyyliin keulimaan, niin mielestäni ihan paikallaan kuitata vähän takaisin.
Kampanja oli loistava ja siitä naapurille propsit.Et sä yhtään katkera ole?
Tarviiko tämäkin teidän hieno yleisömäärä kääntää Tapparalle vittuiluun?
Näinkö paljon Tapparan menestys kaivertaa että joka välissä pitää naapurin tekemiset ottaa esille?
Nauttikaa nyt kun teillä siihen on aihetta.
Se on vähän kaksi piippuinen juttu. Tietysti jos alakoululaisille sponssataan lippuja, niin se on mahtavaa, mutta samalla pitää ymmärtää se mielensäpahoittajien määrä jos se oma lapsi jääkin ilman lippua koska ilmaista lippua ei ollutkaan = loppuunmyyty.
Toisaalta sponsoreiden ostamista lipuista voi ns. ostavalle kannattajalle jäädä vähän huono maku jos se takaa sen, ettet itse pääse otteluun. Esim nyt viimeinen kotiottelu ennen kuukauden taukoa.
Paras konsepti olisi mielestäni sellainen, että nuo varmasti myymättä jäävät paikat pystyttäisiin sponsorin toimesta täyttämään oikealla kohdeyleisöllä. Tämä on erittäin vaikea yhtälö, mutta se joka sen ratkaisee on mielestäni oikeilla jäljillä.
Nythän Tapparan sponsorikampanja oli käytännössä ihan nappiin mitoitettu. Jokainen halukas pääsi halliin ja tyhjiä paikkoja jäi vain kourallinen. Seuraavalla kerralla on tietty riski siihen, että jos nyt toimi näin nappiin niin ensi kerralla menee ylitse. Äänekkäin yksittäinen kannattaja on se äiti jonka kultamussukka ei pääsekkään halliin vaikka tuhansia muita lapsia on päässyt ilmaiseksi.
Et saa tehdä noin. Ilves on tamperelaisten seura.Tuossa joku mainitsi Tampereen ympäryskunnat ja noita ajatellenhan on helvetin hyvä tuo systeemi että lipulla pääsee maksuttomasti peliin. Itsekin kausikorttini kanssa liikun Kangasalta niin melko kätevä homma kun bussilla hallin oven eteen.
Hienoa, että Ilves kiinnostaa yleisöä. Hienoa myös, että Tappara ja sen kannattajat alkavat heräämään horroksestaan. Menestys on turruttanut, mutta Ilves on lyönyt hienon uuden haasteen pöytää kentällä ja katsomossa.
Malliesimerkki onnistuneesta sponssilippukamppiksesta.
Miten jollain voi olla tästä jotain negaa sanottavaa? Tai edes selittelyä mutkun mutkun?
Ei ole pois päältä vaan Tapparan luvalla voi vastata :)kommentointi pois päältä.
Ottamatta kantaa meneekö, niin eikö se ole vain hyvä asia? Ajattele nyt urheilua (tai seuraamista), missä ei ole mitään tunteita. Ei se olisi urheilua tai sen seuraamista.Täällä(kin) kun osaa viestejä lukee,niin tuntuu että Tappara menee tunteisiin... Tai sehän taisi olla sloganikin...
No nyt kun kysyit niin tapahtumahan oli juuri niin huikeaa markkinointia kuin voi olla, kuten sanoit.
Sen sijaan se, että Tappara official ei taida missään somepäivityksessä mainita, että nyt jaettiin 4000 lippua alakoululaisille ei mielestäni vastaa sitä mielikuvaa mitä sponsori on tässä hakenut. Sehän olisi piste iin päälle tähän tapahtumaan, että tapahtumaa hehkutettaisiin Tapparan ja yhteistyökumppanin hankkeena jossa saatiin katsomoihin niitä tyyppejä, joilla ei välttämättä olisi varaa muuten tulla peliin tai ylipäätänsä että saatiin koululaiset peliin vanhempineen. Nythän Tapparan some hehkuttaa, että kaikki muut joilla 11k katsojaa voi vastata twiittiin ja kommentointi pois päältä. Eli ihan perkeleen hieno veto, mutta lopulta se yrittään naamioida joksikin muuksi mitä se oli?
Tämä on kaksiteräinen miekka. Tapahtuma oli hieno, mutta jos sen varjolla yritetään provota jotain muuta niin mielestäni provoon on kaikki oikeus vastata.
Tapparahan teki sen jo päiviä sitten. Se Tapparan ja Modulightin yhteistyökampanja näkyi niin ottelua edeltävissä somepäivityksissä kuin esimerkiksi ihan aihetta kuvaavana erillisenä tiedotteena (julkaistu 12.10.) Tapparan verkkosivuillakin:Sen sijaan se, että Tappara official ei taida missään somepäivityksessä mainita, että nyt jaettiin 4000 lippua alakoululaisille ei mielestäni vastaa sitä mielikuvaa mitä sponsori on tässä hakenut. Sehän olisi piste iin päälle tähän tapahtumaan, että tapahtumaa hehkutettaisiin Tapparan ja yhteistyökumppanin hankkeena jossa saatiin katsomoihin niitä tyyppejä, joilla ei välttämättä olisi varaa muuten tulla peliin tai ylipäätänsä että saatiin koululaiset peliin vanhempineen
Kaikille Tampereen alakoululaisille jaettiin syysloman kunniaksi voucher, joka oikeuttaa ilmaiseen lippuun Tappara-Sport -otteluun.
Tappara ja suomalainen teknologiayhtiö Modulight halusivat ilahduttaa tamperelaisia lapsiperheitä tarjoamalla syysloman kunniaksi alakouluikäisille lapsille mahdollisuuden tulla seuraamaan Liiga-kiekkoa Nokia Arenalle veloituksetta.
- Me järjestämme Euroopan moderneimmassa tapahtuma-areenassa maailmanluokan viihdetapahtumia, joten on hienoa, että voimme olla mahdollistamassa tällaista syyslomaelämystä, jonka Modulight halusi tarjota Tampereen alakoululaisille, Aro jatkaa.
Tapparan toimitusjohtaja Mika Aro korjaa näitä väitteitä MTV Urheilulle. Aron mukaan koululaisille suunnattuja lippuja lunastettiin otteluun "joitain tuhansia".
– Kumppanimme kompensoi näissä lippuhintaa, eli niin sanottuja ilmaisia lippuja ei Tapparan näkökulmasta (ottelussa) ollut. Toki nämä olivat lapsille ilmaisia.
Todella hyvä tunnelmakin. Pelin katsominen tv:nkin välityksellä laadukkaampi ja viihdyttävämpi tuote näin.Tampereella tänään yli 9000.