Minä olen elänyt siinä käsityksessä, että Isomäki ehostettiin viime rempassa niin hyvään kuosiin ettei uudelle hallille ole edes tarvetta lähivuosina?Porissa rahat taitaa mennä uuteen palloiluhalliin, joten uutta ei liene kiikarissa moneen vuoteen.
Hyvä jos näin, en ole näistä remonteista niin selvillä.Minä olen elänyt siinä käsityksessä, että Isomäki ehostettiin viime rempassa niin hyvään kuosiin ettei uudelle hallille ole edes tarvetta lähivuosina?
Tämä on kyllä tärkeä yleistä viihtyvyyttä parantava yksityiskohta. Saa Liigan vanhat ladot näyttämään edes hieman modernimmalta. Esim. Kouvolassa sinällään hieno ja viihtyisä halli, mutta onhan ne oranssit 80-luvun muovipenkit karmean näköisiä. Lappeenrannassa ja Mikkelissäkin näitä muovipenkkejä on vielä useaa eri väriä, niin näyttää törkeältä.Uusia penkkejä sinne vaihdetaan vielä, kaikki punamustiksi taittuviksi penkeiksi. Osa katsomoalueista on vielä tuota vanhaa valkopunaista muovikuppia.
Paikallisissa lehdissä puhutaan kyllä, että alkaa olemaan tiensä päässä tämä nykyinen, vanha halli.Lahden uudesta hallista löytyy netistä luonnoksia, onko jotain konkreettista tapahtunut viime aikoina?
Tällä pääsee jo kuittaamaan takaisin Tapparalle. Nehän puhui jostain 11t ylityksestä.Teksti-TV:n mukaan Sport-Jukurit pelissä 23877 katsojaa...
Lasten-/perhepelihän siellä oli tänään. Alkoikin aikaisemmin, että tenavat ehtii ajoissa nukkumaan.Mutta mitä tapahtuukaan Porissa? Ensin kuusi tonnia Lukko-peliin, sitten sateisen keskiviikon HPK-peli ylittää keskiarvotavoitteen lähes 900:lla katsojalla. Tällainen meno kilahtaa jo seuran kassassa. Se tekee myös pelitapahtumasta houkuttavamman tulla uudemmankin kerran ja positiivinen kierre alkaa.
Eli kokonaisuutena ollaan tilanteessa +362. Joukkuekohtaisesti puhutaan yli 24:n katsojan lisäyksestä. Positiivista yksinkertaistuksesta huolimatta?Kolmannes sarjasta on kutakuinkin takana, joten tutkitaanpa miten yleisötavoitteet ovat toteutuneet.
Kuusi joukkuetta on edellä tavoitettaan:
Ilves +1279
Ässät +846
KalPa +600
HIFK +249
TPS +206
JYP +205
Loput yhdeksän joukkuetta ovat sitten enemmän tai vähemmän miinuksella:
Pelicans -57
Lukko -112
HPK -171
Tappara -221
SaiPa -230
Kookoo -391
Kärpät -411
Jukurit -569
Sport -861
Kouvolassa on muistaakseni tulossa vuoden kahden sisään remonttia. Sen jälkeen yläparvi pitäisi kiertää hallin ympäri. Katsomopaikkoja ei ole tulossa lisää, vaan aitioita ja ravintolatiloja. Jos olen suunnitelmat oikein käsittänyt.Mihinkähän se seuraava uusi areena sitten tulee?
Nämä nyt tulee ensimmäisenä mieleen, eikä missään taida tulla valmista seuraavaan 5-10 vuoiteen.
- Helsingissä hommataan Gardenia, puuhattu jo kauan
- Oulussa pyöritellään päätä ja ihmetellään maailman menoa
- Lappeenrannassa kinataan areenan paikasta
- Jyväkylässä päädyttiin uusimaan vanhaa vai vieläkö se on valituskierteessä?
- Lahden uudesta hallista löytyy netistä luonnoksia, onko jotain konkreettista tapahtunut viime aikoina?
- Hämeenlinnassa sama homma kuin Lahdessa
- Turussakin on kuvia ja paikkaa hahmoteltu, onko vielä sen pidemmällä?
Porissa rahat taitaa mennä uuteen palloiluhalliin, joten uutta ei liene kiikarissa moneen vuoteen. Raumalta, Kuopiosta, Mikkelistä, Kouvolasta tai Vaasasta ei ainakaan minun korviin ole kantautunut suunnitelmia uusista areenoista. Vanhoja ne lienee ehostaneet jonkin verran.
Ensimmäistä kertaa valitusrumban aikana on kuulunut sellaista, että uutta valitusta ei enää tule, kun tämä nykyinen valitus jälleen kerran hylätään. Hallinto-oikeus hylkäsi valituksen ja KHO ilmeisesti vielä käsittelee valituslupaa, jota 99% todennäköisyydellä ei myönnetä.Mihinkähän se seuraava uusi areena sitten tulee?
- Jyväkylässä päädyttiin uusimaan vanhaa vai vieläkö se on valituskierteessä?
Eli kokonaisuutena ollaan tilanteessa +362. Joukkuekohtaisesti puhutaan yli 24:n katsojan lisäyksestä. Positiivista yksinkertaistuksesta huolimatta?
Eiköhän sinne ainakin muutama paikka tule lisää, jos uusi ravintolatila toteutuu samaan tyyliin edellisessä remontissa tehty ravintolaparvi ja sinne saa esimkausikortin. Kyllä aitiotkin kasvattavat katsomopaikkoja/max yleisömäärää. Vai tarkoitatko, ettei ns peruspenkkirivejä tule lisää?Kouvolassa on muistaakseni tulossa vuoden kahden sisään remonttia. Sen jälkeen yläparvi pitäisi kiertää hallin ympäri. Katsomopaikkoja ei ole tulossa lisää, vaan aitioita ja ravintolatiloja. Jos olen suunnitelmat oikein käsittänyt.
No juu tuleehan sinne n. 10henkeä /aitio. Mutta ei merkittävää lisäystä katsojamäärään tuloihin kylläkin voi tulla...Eiköhän sinne ainakin muutama paikka tule lisää, jos uusi ravintolatila toteutuu samaan tyyliin edellisessä remontissa tehty ravintolaparvi ja sinne saa esimkausikortin. Kyllä aitiotkin kasvattavat katsomopaikkoja/max yleisömäärää. Vai tarkoitatko, ettei ns peruspenkkirivejä tule lisää?
Esim 5 aitiota (10hkl) ja ravintolaparvi esim 40hkl on jo melkein 100 henkilöä lisää. Toki ei aivan älyttömästi nosta ykeisömäärää, mutta jos myydään ns loppuun niin kassaan kilahtanee ihan hyvät massit kauden aikana. Ravintolaan tullee kausarit käyttöön eikä olle sieltä halvimmasta päästä.No juu tuleehan sinne n. 10henkeä /aitio. Mutta ei merkittävää lisäystä katsojamäärään tuloihin kylläkin voi tulla...
Eikö tuolla ole kuusi jengiä plussalla? Harvoin on tilannetta, että kaikki nousee tai laskee.Mun mielestä melko typerää hehkuttaa Liigan yleisömäärien elpymisellä, kun 12/15 joukkueesta yleisömäärät jatkavat laskutrendiä. Nokia Arenan valmistuminen antaa melko väärän kuvan Liigan yleisömäärien kokonaistilanteesta. Hienoa jos Tampereella ja Turussa on vähän buuminpoikasta, mutta monella muulla paikkakunnalla tilanne ei ole hyvä, ja se kertoo huonoja asioita myös itse sarjasta.