Liigan yleisömäärät kaudella 2022–2023

  • 237 749
  • 1 543

Juteeni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avalanche ja Tappara

Kyle

Jäsen
No kuka siihen voisi vastata, kun siinä selkeästi sanotaan, että yli 11 000 lippua kotiotteluun myyvät voivat vastata?

No ehkä pointti on tuossa se, että jos Tappara provoo somessa ja siihen heittää vastakuitin niin se ei tarkoita etteikö Tapparan kampanja olisi hieno/onnistunut.

Jos Ilves myy 8000+ lippua niin ei se voi järjestää syyslomalla mitään lippukampanjaa jossa sponsorit jakaa 4000 lippua alakoululaisille (+4000 aikuista tulisi omalla lipulla lapsen kanssa).
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Jos Ilves myy 8000+ lippua niin ei se voi järjestää syyslomalla mitään lippukampanjaa jossa sponsorit jakaa 4000 lippua alakoululaisille (+4000 aikuista tulisi omalla lipulla lapsen kanssa).
Miksi ei voi?
 

Taapertaja73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos Ilves myy 8000+ lippua niin ei se voi järjestää syyslomalla mitään lippukampanjaa jossa sponsorit jakaa 4000 lippua alakoululaisille (+4000 aikuista tulisi omalla lipulla lapsen kanssa).
Tämähän olisi loistava kuvio saada halli loppuunmyydyksi ja ostajat kilpailemaan tuotteesta. Amerikan ammattilaissarjoissa joissain seuroissa joutuu jonottamaan oikeutta lipunostoon ja hype tuotteen osalta on taattu.

Sama konsepti toimii muidenkin tuotteiden myynnissä.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Jos voisi, niin permannollekko ne ilman istumapaikkaa joutuvat laitetaan peliä katsomaan?
Asiasta ei mitään faktatietoa, mutta tuskin niitä vouchereita pelipäivänä jaettiin. Ja sitten, kun oma penkki on varattu käyttöön, se poistuu. Sitten halli on sold out, kun kaikki paikat on kuitattu - kukaan ei jää penkittä.
 

Kyle

Jäsen
Tämähän olisi loistava kuvio saada halli loppuunmyydyksi ja ostajat kilpailemaan tuotteesta. Amerikan ammattilaissarjoissa joissain seuroissa joutuu jonottamaan oikeutta lipunostoon ja hype tuotteen osalta on taattu.

Sama konsepti toimii muidenkin tuotteiden myynnissä.

Se on vähän kaksi piippuinen juttu. Tietysti jos alakoululaisille sponssataan lippuja, niin se on mahtavaa, mutta samalla pitää ymmärtää se mielensäpahoittajien määrä jos se oma lapsi jääkin ilman lippua koska ilmaista lippua ei ollutkaan = loppuunmyyty.

Toisaalta sponsoreiden ostamista lipuista voi ns. ostavalle kannattajalle jäädä vähän huono maku jos se takaa sen, ettet itse pääse otteluun. Esim nyt viimeinen kotiottelu ennen kuukauden taukoa.

Paras konsepti olisi mielestäni sellainen, että nuo varmasti myymättä jäävät paikat pystyttäisiin sponsorin toimesta täyttämään oikealla kohdeyleisöllä. Tämä on erittäin vaikea yhtälö, mutta se joka sen ratkaisee on mielestäni oikeilla jäljillä.

Nythän Tapparan sponsorikampanja oli käytännössä ihan nappiin mitoitettu. Jokainen halukas pääsi halliin ja tyhjiä paikkoja jäi vain kourallinen. Seuraavalla kerralla on tietty riski siihen, että jos nyt toimi näin nappiin niin ensi kerralla menee ylitse. Äänekkäin yksittäinen kannattaja on se äiti jonka kultamussukka ei pääsekkään halliin vaikka tuhansia muita lapsia on päässyt ilmaiseksi.
 

T-aika

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No kun teikäläisten sometiimi kehtasi lähteä tähän tyyliin keulimaan, niin mielestäni ihan paikallaan kuitata vähän takaisin.


Erittäin hieno ja onnistunut kampanja, mutta sitä yritetään kovasti vesittää tällä nololla twiitillä.

1. Eivät itsekään myyneet yli 11.000 lippua vaan iso osa jaettiin ilmaiseksi.
2. Estävät kommentoinnin, koska tietävät, että saisivat saavillisen paskaa niskaansa.

Kampanja erinomainen, twiitti luokaton.
 

Esa Toskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Et sä yhtään katkera ole?
Tarviiko tämäkin teidän hieno yleisömäärä kääntää Tapparalle vittuiluun?
Näinkö paljon Tapparan menestys kaivertaa että joka välissä pitää naapurin tekemiset ottaa esille?

Nauttikaa nyt kun teillä siihen on aihetta.
Kampanja oli loistava ja siitä naapurille propsit.
Alennuslippujen myynti aikaisempiin viikonloppupeleihin sensijaan on kyllä ainakin pienen kuitin arvoinen. Näköjään meni edes hitusen ihon alle.
 

Taapertaja73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Se on vähän kaksi piippuinen juttu. Tietysti jos alakoululaisille sponssataan lippuja, niin se on mahtavaa, mutta samalla pitää ymmärtää se mielensäpahoittajien määrä jos se oma lapsi jääkin ilman lippua koska ilmaista lippua ei ollutkaan = loppuunmyyty.

Toisaalta sponsoreiden ostamista lipuista voi ns. ostavalle kannattajalle jäädä vähän huono maku jos se takaa sen, ettet itse pääse otteluun. Esim nyt viimeinen kotiottelu ennen kuukauden taukoa.

Paras konsepti olisi mielestäni sellainen, että nuo varmasti myymättä jäävät paikat pystyttäisiin sponsorin toimesta täyttämään oikealla kohdeyleisöllä. Tämä on erittäin vaikea yhtälö, mutta se joka sen ratkaisee on mielestäni oikeilla jäljillä.

Nythän Tapparan sponsorikampanja oli käytännössä ihan nappiin mitoitettu. Jokainen halukas pääsi halliin ja tyhjiä paikkoja jäi vain kourallinen. Seuraavalla kerralla on tietty riski siihen, että jos nyt toimi näin nappiin niin ensi kerralla menee ylitse. Äänekkäin yksittäinen kannattaja on se äiti jonka kultamussukka ei pääsekkään halliin vaikka tuhansia muita lapsia on päässyt ilmaiseksi.

BOSTON -- The Red Sox set a record for the longest regular-season sellout streak in major U.S. sports with the 745th consecutive sellout of Fenway Park on Sunday, a 4-3 loss to the Nationals.
The NBA's Portland Trail Blazers recorded 744 sellouts from 1977-95. The Fenway streak began on May 15, 2003, the second year of the current ownership group's tenure.


Tämän tyyppinen setti on aikas kova ja saa vähän tavoitteita nostettua.

Hienoa, että Ilves kiinnostaa yleisöä. Hienoa myös, että Tappara ja sen kannattajat alkavat heräämään horroksestaan. Menestys on turruttanut, mutta Ilves on lyönyt uuden haasteen pöytään kentällä ja katsomossa.
 

Värilasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tästä keskustelusta ja somettamisesta tulee fiilis, että Ville viisvee myy omaan näytökseensä lippuja eurolla. Naapurissa Vili myy 30e per lippu. Vähemmän yllättäen ilmaisia kävijöitä ja kiinnostuneita löytyy hiukan enemmän. Ville pääsee sanomaan Vilille, että minäpä myinkin paljon enemmän lippuja!

Jakakaa vaikka ämpäreitä seuraavassa pelissä, silläkin houkutellaan kotimaassa varmasti jonoksi asti ihmisiä. Museoonkin saadaan avoimien ovien päivänä ihmisiä jotka eivät normaalisti kävisi katsomassa kun se maksaa paljon (15e aikuinen). Tämä keskustelu ja jankkaaminen on typerää.

Ilveskin voi järjestää varmasti samanmoisia kamppiksia eikä se ole keneltäkään pois. Onko sille tarvetta vai tehdäänkö sitä hyväntekeväisyytenä/sponsoreiden kautta on toinen juttu. Ehkä somessa hoilottaminen olisi taas Villen ilkkumista tyhjänpäiväisestä.

Ps. Toi sano mulle rumasti!
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Malliesimerkki onnistuneesta sponssilippukamppiksesta.

Miten jollain voi olla tästä jotain negaa sanottavaa? Tai edes selittelyä mutkun mutkun?

Täällä jo todettu oleellinen, montaa näitä ei voi kaudessa olla, mutta kun tehdään, tehdään hyvin ja täysin nappiin meni. Maanantai ja halli täys vähemmän kiinnostavaa vastustajaa vastaan. Eihän tota paermmin voi enää tehdä.

.. ja meidän Ilvesitkijöille.. tehtiin ihan samaa, esim Ilves Teko matsi 2015, mutta pidän tätä Tapparan kyllä hemmetin paljon parempana, kun tässä se lapsi oli vouncherilla (siis voucherilla, ei ilmaslipulla, tässä on selvä ero) ja aikuinen maksaa ite.

opiksi kaikille!
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vähän vois taas ottaa iisimmin ettei naru katkea, eilen maanantaina Tapparalla yli kymppitonni ja tänään Ilveksellä vähintään kasilla alkavat tiistaina. Mahtavia lukemia ja silti kauhea vääntö päällä. Seuraava haastehan on sitten tämän tauon jälkeen molemmilla kun kotipelejä on niin helvetisti. Muistaakseni seitsemän molemmilla kuukauteen ennen joulua, ja Ilveksellä esimerkiksi kolme viiteen päivään ja vastustajat SaiPa, Pelicans ja KalPa. Vastaavasti Tapparalla kahtena peräkkäisenä maanantaina vierailulle tulee Pelicans. Ilveksellä nyt ainakin oli jo kaikenlaista ysäri ja pikkujouluteemaa noihin kehiteltynä.

Tuossa joku mainitsi Tampereen ympäryskunnat ja noita ajatellenhan on helvetin hyvä tuo systeemi että lipulla pääsee maksuttomasti peliin. Itsekin kausikorttini kanssa liikun Kangasalta niin melko kätevä homma kun bussilla hallin oven eteen.
 

Taapertaja73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuossa joku mainitsi Tampereen ympäryskunnat ja noita ajatellenhan on helvetin hyvä tuo systeemi että lipulla pääsee maksuttomasti peliin. Itsekin kausikorttini kanssa liikun Kangasalta niin melko kätevä homma kun bussilla hallin oven eteen.
Et saa tehdä noin. Ilves on tamperelaisten seura.
 

Kyle

Jäsen
Hienoa, että Ilves kiinnostaa yleisöä. Hienoa myös, että Tappara ja sen kannattajat alkavat heräämään horroksestaan. Menestys on turruttanut, mutta Ilves on lyönyt hienon uuden haasteen pöytää kentällä ja katsomossa.

Tietyllä tapaa Ilves ja Tappara ovat aina kilpailleet katsojista ja tulevat aina kilpailemaan. Paikallisseuroja kun ovat. Sitten ehkä se suurin ristiriita tähän keskusteluun on se, että todellisuudessa nämä joukkueet eivät suoraan kilpaile samoista katsojista. Moneen otteeseen on tutkittu, että Pirkanmaalla kannattajat jakautuvat 50-50, ehkä jopa liioitellusti 40-60 vähän sen suhteen mikä on aikakausi.

Tietysti Tamperelaiset yritykset ovat myynnille ne joista seurat kilpailevat, mutta niissäkin ne työntekijät ovat niitä jotka ovat monesti joko Ilvesläisiä tai Tapparalaisia.

Yläkatsomoon joka otteluun viikolle 1500 ilmaislippuja oli Ilveksen tai Tapparan kannattaja, eli yhteensä 3000 lippua mikäli molemmilla viikolla yksi peli. Ilmaisliput sponsoroidaan vuoroviikoin eri kohteisiin. Sponsoreille tupla näkyvyys eli kaksi ottelua yhden sijaan. Kohteet voisi olla juuri eri kouluja eri viikoille. Löytyiskö tälläiseen hybridimalliin sponsoria ja halukkuutta molemmilta seuroilta?
 

Kyle

Jäsen
Malliesimerkki onnistuneesta sponssilippukamppiksesta.

Miten jollain voi olla tästä jotain negaa sanottavaa? Tai edes selittelyä mutkun mutkun?

No nyt kun kysyit niin tapahtumahan oli juuri niin huikeaa markkinointia kuin voi olla, kuten sanoit.

Sen sijaan se, että Tappara official ei taida missään somepäivityksessä mainita, että nyt jaettiin 4000 lippua alakoululaisille ei mielestäni vastaa sitä mielikuvaa mitä sponsori on tässä hakenut. Sehän olisi piste iin päälle tähän tapahtumaan, että tapahtumaa hehkutettaisiin Tapparan ja yhteistyökumppanin hankkeena jossa saatiin katsomoihin niitä tyyppejä, joilla ei välttämättä olisi varaa muuten tulla peliin tai ylipäätänsä että saatiin koululaiset peliin vanhempineen. Nythän Tapparan some hehkuttaa, että kaikki muut joilla 11k katsojaa voi vastata twiittiin ja kommentointi pois päältä. Eli ihan perkeleen hieno veto, mutta lopulta se yrittään naamioida joksikin muuksi mitä se oli?

Tämä on kaksiteräinen miekka. Tapahtuma oli hieno, mutta jos sen varjolla yritetään provota jotain muuta niin mielestäni provoon on kaikki oikeus vastata.
 

Luke72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva mestari
Kaikkea sitä voi provoksikin tulkita. Ei ihme että nuoriso masentuu minuutin välein, jos twitteriäkin joku vielä tosissaan seuraa.
Kyllähän areenalla oli taas turhan paljon eilen väkeä, ei meinannut päästä käytävällä minnekään (pahoitin melkein mieleni mutta en muistanut, ikä)
Toisaalta lapsia oli kai vaan 4000 jotenka 11 000 - 4000 = 7000 vaikka sen pitäis olla vaan 3000 koska Sport Tappara ja maanantai. Kukas nyt loukkaantuisi? Tunnelma oli osin lasten ansiosta niin hyvä, että hyvitin mieleni, aivan loistava tapahtuma.
Hienoja kommentteja toki Ilvesleirinkin viksuimmilta tässäkin, ei noita twitterpahoittujia oikein jaksa enää pahoittumatta lukea.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Täällä(kin) kun osaa viestejä lukee,niin tuntuu että Tappara menee tunteisiin... Tai sehän taisi olla sloganikin...
Ottamatta kantaa meneekö, niin eikö se ole vain hyvä asia? Ajattele nyt urheilua (tai seuraamista), missä ei ole mitään tunteita. Ei se olisi urheilua tai sen seuraamista.
 

Kukko

Jäsen
No nyt kun kysyit niin tapahtumahan oli juuri niin huikeaa markkinointia kuin voi olla, kuten sanoit.

Sen sijaan se, että Tappara official ei taida missään somepäivityksessä mainita, että nyt jaettiin 4000 lippua alakoululaisille ei mielestäni vastaa sitä mielikuvaa mitä sponsori on tässä hakenut. Sehän olisi piste iin päälle tähän tapahtumaan, että tapahtumaa hehkutettaisiin Tapparan ja yhteistyökumppanin hankkeena jossa saatiin katsomoihin niitä tyyppejä, joilla ei välttämättä olisi varaa muuten tulla peliin tai ylipäätänsä että saatiin koululaiset peliin vanhempineen. Nythän Tapparan some hehkuttaa, että kaikki muut joilla 11k katsojaa voi vastata twiittiin ja kommentointi pois päältä. Eli ihan perkeleen hieno veto, mutta lopulta se yrittään naamioida joksikin muuksi mitä se oli?

Tämä on kaksiteräinen miekka. Tapahtuma oli hieno, mutta jos sen varjolla yritetään provota jotain muuta niin mielestäni provoon on kaikki oikeus vastata.

En ole nähnyt hirveästi Tappara tweetin puolustelijoita? Firmat menevät välillä ohisektoriin näissä somealustoissa. Sehän kertoo vain siitä, että sitä puolta on edelleen mahdollisuus kehittää.

Onnistunut markkinointi + tapahtuma on kuitenkin eri kategoriassa, mitä yksittäisen Hessun epäonnistunut tweetti. Ei pidä rinnastaa näitä.

Pätevämpiä ihmisiä someen + aina pitää muistaa tuplatarkistus ennen julkaisua.
 

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Sen sijaan se, että Tappara official ei taida missään somepäivityksessä mainita, että nyt jaettiin 4000 lippua alakoululaisille ei mielestäni vastaa sitä mielikuvaa mitä sponsori on tässä hakenut. Sehän olisi piste iin päälle tähän tapahtumaan, että tapahtumaa hehkutettaisiin Tapparan ja yhteistyökumppanin hankkeena jossa saatiin katsomoihin niitä tyyppejä, joilla ei välttämättä olisi varaa muuten tulla peliin tai ylipäätänsä että saatiin koululaiset peliin vanhempineen
Tapparahan teki sen jo päiviä sitten. Se Tapparan ja Modulightin yhteistyökampanja näkyi niin ottelua edeltävissä somepäivityksissä kuin esimerkiksi ihan aihetta kuvaavana erillisenä tiedotteena (julkaistu 12.10.) Tapparan verkkosivuillakin:


Kaikille Tampereen alakoululaisille jaettiin syysloman kunniaksi voucher, joka oikeuttaa ilmaiseen lippuun Tappara-Sport -otteluun.

Tappara ja suomalainen teknologiayhtiö Modulight halusivat ilahduttaa tamperelaisia lapsiperheitä tarjoamalla syysloman kunniaksi alakouluikäisille lapsille mahdollisuuden tulla seuraamaan Liiga-kiekkoa Nokia Arenalle veloituksetta.

- Me järjestämme Euroopan moderneimmassa tapahtuma-areenassa maailmanluokan viihdetapahtumia, joten on hienoa, että voimme olla mahdollistamassa tällaista syyslomaelämystä, jonka Modulight halusi tarjota Tampereen alakoululaisille, Aro jatkaa.

Sitä ei ole mitenkään peitelty, että kyseessä on yhteistyönä Modulightin kanssa toteutettu kampanja, päin vastoin. Tappara ei ole edes yrittänyt siitä kunniaa ottaa, vaan sanakäännöissä kunnia on annettu sinne lippuja jakaneen Modulightin suuntaan. Se ettei yhdessä twiitissä Modulightista puhuta, ei tarkoita, etteikö Tappara olisi kunniaa jakanut Modulightin suuntaan jo päivien ajan ennen ottelua, samoin kuin ottelupäivänäkin.

Jos Tappara jossain mainostaisi alakoululaisille jakaneensa ilmaislippuja, niin aika lailla samat tyypit olisivat sitäkin viestiä kritisoimassa. Koska Tapparahan ei oikeastaan eiliselle jakanut ilmaislippuja, Modulight sitä teki ostettuaan ne liput Tapparalta. Sitä en tiedä, millaisen diilin Modulight niistä lipuista teki. Mutta olen aika varma, ettei sitäkään liian hyvällä katsottaisi, jos Tappara "ilmaislipuista" puhuisi, jos kuitenkin AL:n toimittajia myöden on jo uutisoitu Modulightin niistä lipuista maksaneen. Sama viesti näyttää Aron suulla löytäneen tänään esim. MTV:n sivuille: Tapparan jättiyleisöä haukuttiin harhaksi – mestari iski takaisin somessa, seurapomo vastaa nyt kritiikkiin
Tapparan toimitusjohtaja Mika Aro korjaa näitä väitteitä MTV Urheilulle. Aron mukaan koululaisille suunnattuja lippuja lunastettiin otteluun "joitain tuhansia".
– Kumppanimme kompensoi näissä lippuhintaa, eli niin sanottuja ilmaisia lippuja ei Tapparan näkökulmasta (ottelussa) ollut. Toki nämä olivat lapsille ilmaisia.

Ehkä niistä yksittäisistä twiiteistä ei kannata yrittää rakentaa yleistystä, jos kaikki muu viestintä aiheesta viittaa toisaalle.

Toki onhan siinä pointtinsa. Jos ei jonkun tahdo provosoituvan, niin ei pientäkään piikkiä kannata tarjota. Harmaan virkamiesmäisellä palikkakielellä harvemmin kenenkään tunteisiin päätyy. Ei se linja faneja tosin pidemmän päälle lämmitä, kun hiukan väriä kaivataan seuroiltakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös