Mistä tietää, että syksy on saapunut? Lintuauroista? Lehtien kellastumisesta puissa? Ei vaan siitä, että joku on avannut ketjun missä itketään yleisömääristä, suljetusta liigasta ja pelin tason laskusta.
Avataan hei Liiga, mä ainakin lähden hallille heti kun Liiga on auki, kun voi se oma jengi pudota. No en lähde tuon takia kertaakaan, sitten ehkä, jos on siellä karsinnoissa pelaamassa. Yhtään aiemmin en evääni tuon takia liikauta, tai mitään kiimaa tunne. Ihme juttu jos se Jukurien kannattaja lähtee marraskuussa 5 pelin tappioputkessa hallille kun peli Kärppiä vastaan ja ainoana syynä se kun Jukurit voi pudota. Kuka uskoo tähän, on yksinkertaisesti hölmö. Keskimäärin sen sarjan jumbon seuraaminen on muutoinkin kohtuu raskasta touhua, saati että tekisi sitä siksi kun se voi pudota.
Niin ja pienennetään joukkuemäärää, se pelin taso kun nousee sillä, että tässä maassa kiekkoilee ammatikseen 250 pelaajan sijaan 150, ne loput sitten kun käyvät samalla raksalla duunissa ja iltasin lätkii vähän hokia Mestiksessä, tai pelaavat jossain Englannin kaljaliigassa, niin sieltä kyllä kehittyy oikein uusia Laineita ja kumppaneita. Vähäinen määrä kilpailua markkinoilla, on kuluttajan etu. Niinhän se S-ryhmän joku johtajakin totesi, ja hölmöt uskoo kai tämänkin. Lisäksi ihan helevatun varmasti se Pelicans saa 1000 uutta kannattajaa ja 100 uutta sponsoria Mikkelistä, heti kun Jukurit putoaa, niin juoksevat jonottamaan oven taakse. Nämä sitten tuovat sen verran lisää rahaa, että kohta meillä on Ovechkin pelaamassa Pelsuissa. Tai sitten ne ei tule, Pelsujen budjetti ei kasva yhtään ja ne ei edelleenkään voi maksaa sen kovempia liksoja kuin kukaan muukaan. Tai no aina voi myydä joukkueensa ryssille ja toivoa että ne laittaa Putlerin rahaa 10 miljoonaa per kausi, että saadaan pelimiehiä.
Niin ja se Ruutukin on ihan liian halpa.
Minä muuten en käy nykyisin elokuvissa kuin aniharvoin, aikanaan kävin enemmän. En vain jaksa ensin lähteä kauppaan miettimään mitä haluaisin siellä leffassa mässyttää, siellä teatterissa kun kaikki on riistohinnoiteltua. Lippu ensin toista kymppiä ja siihen karkkipussi ja limu niin se on jo pitkälle kolmatta kymppiä. Toki tähän fiksu osaa reagoida käymällä kaupassa ensin, no minä olen reagoinut jättämällä menemättä elokuviin. Kohta jätän menemättä hallille kokonaan, kun joku keksii että se kahvi voi maksaa 3€, sillon mun ei tarvitse enää tukea sitä touhua pätkääkään. Sama pätee niihin jonkun mainitsemiin yökerhoihin, toista kymppiä sisään, että saa korvat lukossa maksaa ylihintaisesta kaljasta. On se ihme jos ei kelpaa.
Joukkueet voisi mennä vähän itseensä ja miettiä sitä kokonaisuutta mitä tarjoavat. Onneksi täällä muutama sentään jaksaa kirjoittaa ihan asiasta. Jääkiekon lasku tulee väkisinkin jossain vaiheessa ja siitä suurin syyttävä sormi tulee osoittamaa Liigan suuntaan, mutta ei siksi että se olisi suljettu tai muutakaan hölmöä, vaan siksi koska enää ei niitä ornanssitakkisia telkkarissa näy ja finaaleita ja pleijareita ei ilmaiselta kanavalta tule. Sieltä kevään peleistä ne suuret tunteet riemut ja voitot tarttui pikkupoikiin ja tyttöihin ympäri suomenniemen. Nämä iskee sitten viiveellä ja ei tarvitse ihmetellä, miten on salibandyt yms. tulossa takaa kovaa, kun TV:ssä näkyy ilmaiseksi lentopalloa, koripalloa yms. todella paljon. Jääkiekko on ajanut itsensä pieneen, pimeään elitismin nurkkaan.
edit. korjattu kirvoituvieheitä