Olen hyvä asiakas, koska ostan aina paljon olutta. Noin muuten en oikein ymmärrä edes tätä koko konseptia miksi hallilla pitäisi notkua enemmän kuin tarve vaatii. Pleijareissa miksipäs ei porukalla voisi mennä hieman aikaisemmin ja jos voitetaan, niin voihan siitä jäädä vielä hallin pubiin hetkeksi.
Mutta miten edes kuvitellaan runkosarjapelin kiinnostavan niin paljon, että siellä oltaisiin tuntikausia, kun peli jo itsessään kestää yli kaksi tuntia.
Lajeja ei tietenkään voi verrata, mutta kriketti on ympäri maailmaa saanut ihmiset takaisin katsomoihin lyhentämällä ottelutapahtumaa. Katsojamäärää voisi lisätä se, että arkisin olisi vain muutaman minuutin erätauot ja peli olisi sitten nopeammin paketissa ja pääsisi kotiin sieltä.
Kriketti ei enää ole sama laji eikä kiekkokaan olisi, jos oikeasti tehtäisiin radikaaleja muutoksia, mutta ei pidä myöskään ihmetellä miksi kukaan ei jaksa siellä olla.
Niin sinne hallille moni tulee katsomaan sitä itse peliä ja tapaa siinä samalla tottakai ystäviään ja tuttuja sekä osa ottaa vähän olutta jne. Itse pelin takiahan sinne tullaan, eikä viettämään "tunteja". Ja miksi siellä hallilla pitää viettää "tunteja" ?.
Itse menen yleensä halliin sanotaanko nyt keskimäärin n. 45 - 30 min ennen peliä ja "suoritan" tietyt rutiinit jotka ovat olleet jo reilusti yli 10 vuotta "samat". Uskoisin, että aika monella on ne samat pinttyneet toimet, käyt vaikka k*sella siinä tietyssä vessassa ja tietyllä pöntöllä ? Kosketat jotain tolppaa tjsp... jne jne.
Itse ottelutapahtumiahan on tottakai hyvä kehittää, mutta nykyinen "kesto" on ihan hyvä, ei sitä voi lähteä ns. lyhentään ? Kyllähän siihen ennen pelin alkua voisi kehittää jotain häppeninkiä esim. pelaaja haastatteluja tjsp jos halutaan, että porukkaa tulee aiemmin halliin, mutta veikkaan että valmennus ei siihen suostu ? Eri asia on sitten pelin jälkeen, jos pelaajia tulee haastatteluihin ja nimmareiden jakoon, kuten siellä Teillä Nordiksella taitaa olla ? Sillä sinne saadaan jonkun verran jäämään väkeä ?
Mutta itse en näe mitään "perusteita" miksi mun pitäisi jäädä esim arkipelin jälkeen hallille kun peli on ohitse ? Vielä kun kuljen suht. kaukaa niin sitä mielelläänkin lähtee nopeasti pois, etenkin jos peli on ollut ihan paskaa ? On ihan eri asia käytkö 5 km päässä hallilta julkisilla pelissä vai ajatko n. Tunnin ajomatkan päästä n. 5000 kilsaa vuodessa kodin ja hallin väliä yhteensä
EDIT: ja vielä sen verran, että hyvät kelit nyt alkusyksystä veroittaa ihan taatusti väkeä joka paikkakunnalla. Ihmiset mökkeilee vielä viikonloppuisin ja ulkolee. Katsellaan sitten tuolla kuukauden päästä miten väkeä käy tai ei käy ? Sitten voi olla ns. huolissaan jos viikonloppuisinkaan ei ole väkeä halleissa ?