Mainos

Liigan yleisömäärät kaudella 2013–2014

  • 161 900
  • 551
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Mutta Tappara, huhuu!! alle neljätonnia! Ei meilläkään nyt hurraamista ole, mutta mestarisuosikki, viimekauden finaalijoukkue ja Tampereella alle 4k yleisöä. Olisi oikeasti viimeisiä aikoja huolestua Tamperelaisten kiekkoinnostuksesta. Kaupunki kasvaa kihisten ja katsojamäärät tippuu. Yhtälölle olisi syytä alkaa tekeen jotain...

Tuntuu olevan yleinen trendi. Heikkoja katsojalukuja ollut kautta linjan, saattaa toki jokunen poikkeuskin olla.

En tiedä sitten miten luvut vertautuvat tähän vuodenaikaan yleensä? Onko tupannut lähteä nousuun kun ilmat kylmenee ja mökkikausi + muut kesäisemmät aktiviteetit päättyvät?

Edit: toki kun on liigajoukkuiden yleistä meinikiä alkusyksystä seurannut niin aika väsyneeltähän se vaikuttaa. Sen päälle uusi uljas Liiga, jonka alku on ollut suorastaan katastrofaalinen.
 
Viimeksi muokattu:

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Mutta Tappara, huhuu!! alle neljätonnia! Ei meilläkään nyt hurraamista ole, mutta mestarisuosikki, viimekauden finaalijoukkue ja Tampereella alle 4k yleisöä. Olisi oikeasti viimeisiä aikoja huolestua Tamperelaisten kiekkoinnostuksesta. Kaupunki kasvaa kihisten ja katsojamäärät tippuu. Yhtälölle olisi syytä alkaa tekeen jotain...

Tämä. En tiedä missä kuplassa täällä elellään tai miksi tälle asialle ei edes yritetä tehdä mitään. Joo, oli mainokset lampputolpissa ja Ilves käytti kaikkien muiden logoja paitsi omaansa mutta siis sitä myyntiä. Vaikka tuo kivasti kaupunkikuvaa piristääkin tuollainen kampanja, niin sitä myyntiä tosiaan pitäisi kehittää. Joku syy lähteä tiistaina hallille (etenkin kun jokainen varmaan tietää, että korkeatasoista jääkiekkoa on tässä vaiheessa turha etsiä sieltä).

Ilves kehui kuinka oli kausarimyynti hurjassa nousussa ja lopulta nousu taisi olla 300 kpl. Sitten junnukausarit pois, niin "ulkoinen" myynti oli vissiin 2300 kpl kausareita. Siis 2 300! Ja Tappara ilmoitti nousua olleen jonkun viisi prosenttia ja päätyivät murskaavaan 2 500 kausarin vauhtiin.

Kaksi "suurseuraa" joilla on "perinteitä" ja jotka aiheuttavat kiihkoa tässä "jääkiekkokaupungissa", ja saavat myytyä 4 800 kausikorttia ulos. Ilveksen pitäisi ensinnäkin tajuta, että sen brändi on ollut täyttä paskaa kohta 30 vuotta, mutta edelleen kannattajat jaksavat horista niistä ajoista. Se on ollut 2000-luvulla huonoin SM-Liiga-organisaatio, eikä sen tekemisessä ole ollut punaista lankaa sitten Vova Jursinovin pestin (ja sekin johtui ilmeisesti täysin Jursinovin osaamisesta).

Tappara pärjää ainoastaan silloin, kun Jukka Rautakorpi on organisaation kirjoilla, muuten on koko laiva täysin eksyksissä, ja olisi todennäköisesti tälläkin hetkellä ilman Rautakorven subtanssia (eli peli sentään kulkee). Jos se pitää vielä paikkansa, että Leinonen oli sitä mieltä ettei Tappara tarvitse mediaa mihinkään, niin kyllähän se nyt kertoo aika hienosti sen missä se markkinointiosasto kulkee.

Sitten se ottelutapahtuma, Seppo Kääriäiset ja kaikki sellainen väsynyt ja harmaa pois sieltä, se on kuin kirkko jossa Kääriäisen äänellä joku mölisee maan alta jotain välillä ja sitten soitetaan AC/DC:tä. Restel on aivan surkea mitä tulee niihin oheispalveluihin, ei näemmän sekään mahdu kaaliin, että nekin tekevät sen ottelutapahtuman. Tarjoa sitä paskaa lihapiirakkaa niin onnea vaan ensi kerralla kun pyydät sitä perhettä maksamaan 100 euroa lätkämatsista Pelicansia tai KalPaa vastaan.

Minä en tiedä miten se sekoilu menee kaupungin ja seurojen välillä tuossa ravintolapuolessa, mutta nyt se on kyllä ihan naurettavassa kuosissa. Olut maksaa kuusi euroa 0,4 l-tuoppi, joten sieltäkään ei kummempaa myyntiä liene luvassa.

Jos jätetään nuo hardcore-kannattajat ja vastaavat pois laskuista niin millä ihmeen tavalla Tappara ja Ilves ovat ajatelleet lisätä myyntiään ja houkutella kansaa halliin, JOKA PÄIVÄ?

Ja edelleen, huutonaurua noille kausarimäärille, pitäisiköhän myyntiosaston hiljalleen keksiä jotain muuta, kuin "tule hakemaan kausari, täällä se on". Ei, kyllä se pitää osata kertoa sille asiakkaalle, että sinä nyt yksinkertaisesti tarvitset tämän kausikortin, vaikket sitä vielä tiedäkään.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Osan kohdalla liikaa on vain liikaa. Otteluita on harjoituskausi +60 liigamatsia + playoffit.
Tämä on ainakin itsellä se syy miksi en ole käynyt katsomassa matseja. Käyn yleensä katsomassa kauden aikana noin 20 himamatsia ja mulle riittää yksi matsi per viikko. Joten nyt kun esim. Bluesilla on ollut 6 päivän sisään 3 himamatsia niin katson niistä tasan yhden. Tuntuu että Lüga pomot koittaa lypsää meitä faneja loputtomiin ottelumäärää lisäämällä, mutta musta tuntuu että seurauksena onkin ollu vain faneille "lätkä-ähky". Ainakin itse olen huomannut omassa käytöksessä sen että jos nyt missaa jonkun himamatsin niin ei se harmita yhtään kun tietää että parin päivän sisään on sitten uutta putkessa. Kaukana on ne ajat kun oikein odotti pelipäivää (runkosarjassa).

Mutta suurimpana syynä pidän kyllä tota ottelujen televisiointia. Viime ja tällä kuluvalla kaudella kun olen pyytänyt kavereita matseihin niin en tiedä kuinka monta kertaa olen kuullut "En mää viitti kun mulla on toi kanavapaketti ja kattelen matsin sit sieltä". Kyllä mä ymmärrän että se matsi on tavallaan mukavampi katella siellä himassa kun kyllähän siinä hallille menemisessä on aina oma vaivansa ja siellä oleminen tuppaa maksaa.
 

Setämies

Jäsen
En jaksa huolestua yhtään TPS-matsin yleisömäärästä. Edellisessä ottelussa murskaten turpaan surkealla peliesityksellä ja pelipäivänä tiistai.

Jokereita vastaan 6000 pitäisi olla haarukassa, jossei onnistu, niin voi jo vähän ihmetelllä.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Mutta suurimpana syynä pidän kyllä tota ottelujen televisiointia.

Minusta tässä on myös yleinen väärinkäsitys. Panostamalla hyvään tv-tuotteeseen SM-Liigalla olisi mahdollisuus markkinoida tuotetta parhaalla mahdollisella tavalla, eli hyvällä jääkiekolla. Se pitää tuoda ihmisten saataville, eikä piilottaa niin kuin Suomessa aina tehdään.

Tampereella on esimerkiksi aivan naurettavaa ettei kotimatseja tule enää radiosta, siinä taas sitä lätkäkulttuuria kaikille. Kaikki matsit radioon, ja televisiossahan ne jo ovat. Tosin, Hakametsä televisiosta katsottuna laskee edelleen myyntiä, koittaisivat nyt saada edes ne pelin äänet kuuluviin.

Sitten on katsojia kuten minä, että en halliin mene ihan periaatteesta, niin televisio on meillekin mainio kanava myydä lippuja edes muutamaan peliin kauden aikana.

Suurta yleisöä varten olisi oltava kerran viikossa prime time-ottelu valtakunnallisella kanavalla ja se pitäisi pystyä valitsemaan sellaisella aikataululla, että aina tulisi hyvä matsi jossa oli mahdollisimman hyvät ennakkovärinät.

Paras tilanne olisi se, että halleissa ihan oikeasti kävisi yleisöä, tällöin se TV auttaisi entistäkin enemmän. Nyt tietenkin on ymmärrettävää, että tulee tällainen Veikkausliigaefekti, kun kuvassa näkyy pelkkiä penkkejä. No sentään on osattu vaihtaa sinisiksi, niin ei näy telkkarissa niin hyvin!
 
Suosikkijoukkue
Paikalliset
Minusta tässä on myös yleinen väärinkäsitys. Panostamalla hyvään tv-tuotteeseen SM-Liigalla olisi mahdollisuus markkinoida tuotetta parhaalla mahdollisella tavalla, eli hyvällä jääkiekolla. Se pitää tuoda ihmisten saataville, eikä piilottaa niin kuin Suomessa aina tehdään.

Tämä. Itse ainakin koen että ottelutapahtuma hallissa on aivan eri juttu kuin pelin väijyminen telkkarista. Tätä pitäisi liigaseurojenkin käyttää enemmän markkinoinnissaan. Tosin ainakin Blues on entistä enemmän ryhtynyt käyttämäänkin katsomotoimintaa ja fanikulttuuria osana markkinointia. Jos tärkeää on vain itse peli, niin silloin toki kannattaakin katsella telkkaria ja paremminhan sitä peliä töllön välityksellä pystyy havainnoimaankin. Uskallan kuitenkin olla sitä mieltä, että Suomesta löytyy aivan tarpeeksi potentiaalista väkeä joille hyvä ottelutapahtuma itsessään on riittävä syy vääntäytyä peliin.
 

DefenceX

Jäsen
Alkukaudesta Jokereden otteluista on puuttunut yleisöä todella paljon verrattuna pariin edelliseen vuoteen. Suurimpana syynä voidaan pitää Hjalliksen touhuja, joka aiheutti seuran faneissa protestointia ja se näkyy valitettavasti hallissa, erityisesti eteläpäädyssä. Tähän hommaan kun lisätään sellainen seikka, että fanit jotka protestoivat ja jäävät kotiin katsomaan otteluita televisiosta eivät iha heti ole palaamassa hallille. Syynä varmasti Jokereisen huonot (ainakin varsin tylsät) otteet kaukalossa, sekä todella heikko tunnelma hallissa. Enne peleissä pääsi seuraamaan omaa joukkuetta, sen hyviä otteita ja aivan loistavaa tunnelmaa hallissa. Tästä on tällä hetkellä jäljellä ainoastaan oma joukkue, joten en ihmettele ettei halli vedä yleisöä.
 
...

Tampereella on esimerkiksi aivan naurettavaa ettei kotimatseja tule enää radiosta, siinä taas sitä lätkäkulttuuria kaikille. Kaikki matsit radioon, ja televisiossahan ne jo ovat.
...
Tämä on ilmeisesti seuroilta lähtenyt aloite. Eivät siis halua kotipelejä selostettavan, vissiin pelkäävät yleisön jäävän pois. Sama homma taisi olla viime keväänä, ettei Tappara halunnut playoffeissakaan kotiselostuksia ennen kuin finaaleissa. Näin muistelen tuttuni radiolta kertoneen.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Tämä on ilmeisesti seuroilta lähtenyt aloite. Eivät siis halua kotipelejä selostettavan, vissiin pelkäävät yleisön jäävän pois. Sama homma taisi olla viime keväänä, ettei Tappara halunnut playoffeissakaan kotiselostuksia ennen kuin finaaleissa. Näin muistelen tuttuni radiolta kertoneen.

Tämä on täydellistä katsojan/kuulijan aliarviointia. Ymmärrän sen kyllä, että seurat haluavat hallin täyteen jo ennen finaaleita. Pitäisi silti ehkä ajatella ihmisiä, jotka eivät pääse hallille. On vielä erikseen mainittava, että Lindgren on loistava selostaja.

YLE Puhe on toki olemassa, lähetysten taso sielläkin nousi huimasti pudotuspelien aikana. Varsinkin, kun pelicäns ei ollut mukana. Sorry vaan, Lahti-kaupunki, mutta Kunnasta ja pelicänsiä ei pysty kuuntelemaan.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Tämä on ilmeisesti seuroilta lähtenyt aloite. Eivät siis halua kotipelejä selostettavan, vissiin pelkäävät yleisön jäävän pois. Sama homma taisi olla viime keväänä, ettei Tappara halunnut playoffeissakaan kotiselostuksia ennen kuin finaaleissa. Näin muistelen tuttuni radiolta kertoneen.

Heh, no tässä se juuri tulee, kun osa haluaisi kuunnella sen matsin (on siis kiinnostunut, potentiaalinen maksava asiakas), niin ei. Kyllä tuo antaa aika paskan maun kannattajille. Kuten peruspata sanoi, niin kyse palvelusta jossa tällä kertaa "muistetaan" kannattajia jotka eivät paikan päälle pääse.

Mistä vitusta yleensäkään tulee tämä ajattelutapa, että myyntiä lisätään kaivautumalla maan alle ja salaamalla kaikki siltä maksavalta asiakkaalta. TV vähentää myyntiä, radio vähentää myyntiä, lehdistöä ja Internetiä ei tarvita jne.

Mistä se myynti tehdään??? Millähän joku Tapparakin itseään edes myy? Olemalla Tappara päästään pisteeseen A, sitten kun halutaan lisätienestiä niin pitäisi houkutella halliin muitakin kuin tamperelaisia synnytyslaitoksella taudin saaneita. Ja sitten kun puhutaan liiketoiminnasta, niin rahaa pitäisi tulla sisään myös huonoilla kausilla, ainakin nyt nollatuloksen verran.
 
Viimeksi muokattu:

tikku

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets, Liverpool
... Joku syy lähteä tiistaina hallille (etenkin kun jokainen varmaan tietää, että korkeatasoista jääkiekkoa on tässä vaiheessa turha etsiä sieltä).

...

Tässä on mun mielestä se pointti missä tällä hetkellä mennään metsään ja kovaa. Tuolle lipun hinnalle ei yksinkertaisesti saa pelkästä pelistä vastinetta läheskään joka kerta. Ravintolapalvelut, käytävätilat, musiikki, kuuluttaja, mediakuutiot, fanituotteiden myynti jne. Kaikki tuo oheistoiminta tuntuu olevan seuroille tekemätön paikka. Nyt se tuntuu seuroille riittävän, että otetaan kadulta muutama 16 kesäinen tyttö heiluttaan tiukassa topissa huiskia, soitetaan biisit täysillä, huudetaan mikkiin kovaa ja laitetaan mediakuutioon virta tuntia ennen peliä. Ei se riitä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Hyviä pointteja täällä.

Toki tätä keskustelua käydään joka syksy. Suomalaiset ovat mökki-, metsä- ja veneilykansaa jotka näin lämpimillä keleillä ovat mielellään vielä luonnossa tai muissa harrastuksissa. (tosin tänään on jo kylmä päivä)

Kuitenkin lukemat ovat olleet miltei jokaisella paikkakunnalla syksyynkin nähden tavallista huonommat. Syitä on monia :

- hyvät kelit
- kalliit lipun hinnat
- laajentuneet ja monipuolistuneet tv-tarjonnat
- peliesitykset
- uskottavuuden vähentyminen (KHL, sarjan sulkeminen)

Nyt todellakin seuroilla pitäisi tarmo keskittää siihen, että miten ottelutapahtumasta saadaan houkuttelevampi vaihtoehto kuin kotisohva. Nyt kun kaikki pelit ovat saatavilla oikeastaan koko kansalle tv:n kautta.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Jos jätetään nuo hardcore-kannattajat ja vastaavat pois laskuista niin millä ihmeen tavalla Tappara ja Ilves ovat ajatelleet lisätä myyntiään ja houkutella kansaa halliin, JOKA PÄIVÄ?


Tämä.

Trendi on ollut näkyvissä jo vuosia, ja onko mitään tehty? Siis konkreettisesti. Ei kai nyt voida istua kädet perseen alla penkissä ja odotella uutta hallia, kun tällä menolla sen valmistumiseen mennessä on yleisökeskiarvot tippuneet reilusti. sillä pelkällä uudella hallillako siä toimistoilla ajatellaan yleisön löytävän takas kiakkomatshiin?

TV syyttely on käsien ylösnostamiselle tekosyy…

Jotain pitäs tehdä NYT eikä ens vuonna.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
- hyvät kelit
On joka syksy sama tilanne, ei ole yllätys. Missä syyspelien markkinointiponnistelut säät tietäen?

- kalliit lipun hinnat

Lippuhinnoittelu on ammattitaitoa. Liian halpaa ei saa olla, ja liian kallis karkottaa katsojia. Mutta en nyt koe että lippuhinnoittelu olisi kovinkaan pielessä vs. muu liveviihdetarjonta
- laajentuneet ja monipuolistuneet tv-tarjonnat
tekosyys, jonka taakse on helppo mennä. TV tarjonnan monipuolisuus on olut tiedossa. Missä ottelutapahtuman ja TV tarjonnan eroa hyödyntävä markkinointi?
- uskottavuuden vähentyminen (KHL, sarjan sulkeminen)

Sarjan sulkemisella ei ole liigalle katsojamäärävaikutusta. Satunnaiskatsoja ei edes tiedä moisesta mitään ja me HC fanit mennään halleille joka tapauksessa. Ja se osa meistä jotka jää menemättä jonkun sarjansulkeisen takia on pieni vähemmistö.


Kyllä syitä aina löytyy, löytyykö tekemistä näiden syiden voittamiseksi. Siitä on kyse. Ja täällä Tampereella voi todeta ”ei oo näkyny”
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Olen eri mieltä kanssasi - nämä kaikki todellakin vaikuttavat yleisömääriin. Eivät ne ole tekosyitä, vaan oikeita asioita.

Siitä olen taas ihan samaa mieltä kanssasi, että seurojen pitäisi ponnistella enemmän, jotta jäähalli olisi sohvaa miellyttävämpi vaihtoehto kotisohvalla.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Siitä kausarimyynnistä vielä... niin mikä siinä on niin haasteellista? Jos Hakametsä vetää n. 7500 katsojaa, niin onhan se 2 500 ihan naurettava määrä. Ihmettelen siis, että miten tuo hoidetaan ja miten tuohon panostetaan, eikös se nyt olisi kaikkien kannalta helpointa, että matsit olisi myyty jo etukäteen mahdollisimman täyteen (= kausarimyynti) ja irtolippujen määrä olisi suhteessa pienempi per peli, eli teoriassa helpompi päästä niistäkin eroon.

Mutta onko muka tosiaan niin, että kysyntä on noin heikkoa? Eli kaksi prosenttia tamperelaisista ostaisi kausikortin, molemmat seurat mukaanlukien. Prosentti per seura, JÄÄKIEKKOKAUPUNKI Tampereella?
 
^

Tampereessa on jääkiekkokaupunkia se, että täällä on maan vanhin jäähalli, paljon viirejä katossa ja kaksi liigajoukkuetta, ei muuta.

---

Pannaan tämä nyt vielä tännekin, ettei jää pelkästään tuonne otteluketjun syövereihin:

Eihän tuo about 4k tiistaiseen syyskuumatsiin mikään ennennäkemätön katastrofi ole. En minä eilen itsekään jaksanut täältä Mouhijärveltä Massikallani Manseen lähteä.

Miksi eilen oli lippuluukulla niin hiljaista?

...syyskuu, tiistai.

...perjantaina ennakkoon houkuttelevampi Tappara-Jokerit.

...huonot peliesitykset ja edellisessä isomaalisesti turpaan. Tappara-yleisö ei maksa paskasta, vaan edellyttää tuotteelta laatua. Olemme tottuneet menestykseen.

...finaalit vielä mielessä; miksi lähteä katselemaan (lähes) panoksetonta runkosarjajyystöä.

...kalliit liput - ihan kaikki tapparalaisetkaan eivät enää ole vakavaraisia Svenska samskolanin kasvatteja. Tähän pitäisi kyllä saada muutos: köyhät takaisin Ipan/KooVeen peleihin

...viime vuonna hyvät europelit ja Jukan paluu loivat myönteistä pöhinää, nyt tällainen puuttuu. Parkkovikin lähti shaattana.

...kaikki Tapparan kannattajat asuvat vähintään 300km:n päästä hallista.

...lippuja/kausareita/makkaraa ei jaettu ilmaiseksi.

Kai tstolla töitä on tehty. On ollut kausarikampanjaa, mainontaa kaupungilla, halpoja lippuja jne. Minä syytän joukkuetta ja kalenteria. Sekä itseäni.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365 ja Real Madrid
Pettynyt olen etenkin tamperelaiseen kiekkoyleisöön. Tappara finaaleissa viime keväänä ja Ilveksen puolelta on kuulunut monesta suusta, että halliin tullaan taas, kun omistus vaihtuu. Missä sitä oikein luurataan? Kauden alussa ollut paljon vähemmän väkeä kuin viime kaudella.

Jos laitetaan faktat kuntoon:

Jos ei oteta huomioon Ilves-Tappara peliä joka on aina speciaali niin viime kaudella kaksi seuraavaa peliä Ilves - Pelicans 3546 katsojaa ja Ilves - KalPa 3832. Tällä kaudella Ilves - HPK 4967 ja Ilves - Lukko 4973.

EOM.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos laitetaan faktat kuntoon:

Jos ei oteta huomioon Ilves-Tappara peliä joka on aina speciaali niin viime kaudella kaksi seuraavaa peliä Ilves - Pelicans 3546 katsojaa ja Ilves - KalPa 3832. Tällä kaudella Ilves - HPK 4967 ja Ilves - Lukko 4973.

EOM.

Mitkä pelipäivät on Ilveksen kotimatseissa ollut tällä kaudella?
 

axe

Jäsen
Loikkasen tulospalvelukommentteja mukaillen, en kyllä ymmärrä, että mikä katastrofi tämä tilanne muka on? Syksyn yleisömäärissä on ollut ongelmia ennenkin. Jos noihin 10 ennustusta -ketjuihin sun muihin osallistuisi, niin sataprosenttisen varman osuman saisi, kun laittaisi syksyisen keskustelun yleisömäärien pienuudesta.

Sitten tulee talvi ja puheet lakkaa. Maaliskuussa yhtäkkiä huomataan, että ei saatana, melkein kaikilla joukkueilla on tälläkin kaudella suunnilleen sama määrä väkeä kuin aina ennenkin. Pois lukien sitten ne 1-2 negatiivista ja saman verran positiivista yllätystä, joilta syystä tai toisesta tulee isompi loikka jompaankumpaan suuntaan.

Sitten tulee kesä, hankintaan pelaajia ja mittaillaan voimasuhteita paperilla. Ja pelit alkaa, jonka jälkeen ihmetellään yleisömäärän vähyyttä ja keksitään syitä miksi niin on. Sitten tulee axe joka kertoo kymmenettä vuotta putkeen, että näinhän tää on aina ollut. Talvi tulee, yleisömäärät kasvaa. Tulee kesä, pelaajat vaihtuu joukkueissa, joku joukkue lähtee KHL:ään, mittaillaan paperivoimasuhteita. Liiga alkaa, ihmetellään miksi yleisöä ei käy. Joku käy sen jälkeen yhdettätoista kertaa peräkkäin kertomassa, että näinhän tää aina syksyllä. Ah, perinteet.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
axe kirjoitti:
Sitten tulee talvi ja puheet lakkaa. Maaliskuussa yhtäkkiä huomataan, että ei saatana, melkein kaikilla joukkueilla on tälläkin kaudella suunnilleen sama määrä väkeä kuin aina ennenkin. Pois lukien sitten ne 1-2 negatiivista ja saman verran positiivista yllätystä, joilta syystä tai toisesta tulee isompi loikka jompaankumpaan suuntaan.

Toitkin juuri sen keskeisen pointin esiin. Toiminta ei kehity, ainoa muutos johonkin suuntaan tuntuu olevan aina negatiivinen. Ajatella, jos Tappara tekisi positiivisen tuloksen vaikka viitenä vuonna putkeen, mutta ei onnistu. Eletään kädestä suuhun, sanotaan ettei ongelmaa ole, näin on aina ollut.

Mennään sinne halliin, kahvi 5 euroa, olut 6 euroa. Entä ruoka? Huonoa. Miksei Hakametsästä saa vaikkapa siipiä? Parempaa lätkäruokaa olekaan.

Tai sitten se VIP :D Joo, osta hei firma tästä tällainen paketti niin saat kinkkukiusausta kerhohuoneella ja Jutila puhuu kymmenen minuuttia tyhmiä. Ja onhan tuota lämmintä oluttakin tuossa. Jaahas, mennääs hei taas vittuun täältä kun toi erä alkaa, ja siinä katsos vaan melkein syötti Ilveksen kaveri omille. VIP.
 

Oijennus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viime kaudella tiistai torstai ja tällä kaudella lauantai tiistai.

Ilveksellä on usein ollut Tapparaa paremmat katsojaluvut keskiarvoissa.

Kummankin joukkueen pitäisi kyllä viikonloppupeleihin saada yli 5000 katsojaa ja mieluummin päälle 5500, oli vastassa kuka tahansa.

Axe puhuu tuossa asiaa, mutta fakta on myös se, että jos haluaa toiminnan jollain tasolla myös kehittyvän, niin yleisön pitää löytää halliin myös syyskuussa.

Tietyllä tapaa ymmärtää sen, että arkimatseissa ei ole väkeä niin paljoa. Jos ajatellaan tavallista tallaajaa joka pääsee töistä klo 16.00 ja on kotona esim. 16.30. Siitä ruuanlaittoa perheelle ja ruokailu päälle. Kas kummaa kello onkin jo äkkiä 18.00. Vittu puoli tuntia aikaa ehtiä hallille kaikkine ruuhkineen. On täysin ymmärrettävää miksi viikkopeleissä ei porukkaa käy niin paljoa.

Mitä jos matsit alkaisi klo 19.00, auttaisiko se? Ei välttämättä, mutta voisi olla kokeilun arvoinen. Itse ainakin tykkään hengähtää töiden jälkeen jonkin aikaa. Toki omat työajat on mitä on...

Olisiko siitä haittaa, että joukkueilla olisi enemmän näitä perjantaina ja lauantaina pelataan päiviä? En usko, silloin joukkueet voisivat harjoitella paremmin viikolla ja ladata akut viikonlopun matseihin. Samalla yleisöä luultavasti saataisiin lisää halleihin.

Kyllä tässä olisi myös liigalla kehittämistä. Se on mielestäni jopa hölmöyttä tukeutua ajatukseen, että näin on aina aikaisemminkin ollut. Toiminta ei vaan kehity.
 

J.Grönvall

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Newcastle United, Philadelphia Eagles
Tietyllä tapaa ymmärtää sen, että arkimatseissa ei ole väkeä niin paljoa. Jos ajatellaan tavallista tallaajaa joka pääsee töistä klo 16.00 ja on kotona esim. 16.30. Siitä ruuanlaittoa perheelle ja ruokailu päälle. Kas kummaa kello onkin jo äkkiä 18.00. Vittu puoli tuntia aikaa ehtiä hallille kaikkine ruuhkineen. On täysin ymmärrettävää miksi viikkopeleissä ei porukkaa käy niin paljoa.

Joo toki näin mutta jotenkin kuvittelisi, että pelkkiä kausikorttilaisia löytyisi se 5 000 ihan helposti. Ja toinen on taas sellainen asia mitä on voitu jo koittaakin, eli kannattaako niitä arkimatsien lippuja sitten tarjota työssäkäyville, perheellisille ihmisille? Tiistait varsinkin ovat ihan pelkkää pakkopullaa yleisölle.

Matseissa käyminenkin on harrastus, ehkä sitä kannattaisi vielä miettiä miten tätä harrastusta voisi viedä eteenpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös