Mutta Tappara, huhuu!! alle neljätonnia! Ei meilläkään nyt hurraamista ole, mutta mestarisuosikki, viimekauden finaalijoukkue ja Tampereella alle 4k yleisöä. Olisi oikeasti viimeisiä aikoja huolestua Tamperelaisten kiekkoinnostuksesta. Kaupunki kasvaa kihisten ja katsojamäärät tippuu. Yhtälölle olisi syytä alkaa tekeen jotain...
Tämä. En tiedä missä kuplassa täällä elellään tai miksi tälle asialle ei edes yritetä tehdä mitään. Joo, oli mainokset lampputolpissa ja Ilves käytti kaikkien muiden logoja paitsi omaansa mutta siis sitä myyntiä. Vaikka tuo kivasti kaupunkikuvaa piristääkin tuollainen kampanja, niin sitä myyntiä tosiaan pitäisi kehittää. Joku syy lähteä tiistaina hallille (etenkin kun jokainen varmaan tietää, että korkeatasoista jääkiekkoa on tässä vaiheessa turha etsiä sieltä).
Ilves kehui kuinka oli kausarimyynti hurjassa nousussa ja lopulta nousu taisi olla 300 kpl. Sitten junnukausarit pois, niin "ulkoinen" myynti oli vissiin 2300 kpl kausareita. Siis 2 300! Ja Tappara ilmoitti nousua olleen jonkun viisi prosenttia ja päätyivät murskaavaan 2 500 kausarin vauhtiin.
Kaksi "suurseuraa" joilla on "perinteitä" ja jotka aiheuttavat kiihkoa tässä "jääkiekkokaupungissa", ja saavat myytyä 4 800 kausikorttia ulos. Ilveksen pitäisi ensinnäkin tajuta, että sen brändi on ollut täyttä paskaa kohta 30 vuotta, mutta edelleen kannattajat jaksavat horista niistä ajoista. Se on ollut 2000-luvulla huonoin SM-Liiga-organisaatio, eikä sen tekemisessä ole ollut punaista lankaa sitten Vova Jursinovin pestin (ja sekin johtui ilmeisesti täysin Jursinovin osaamisesta).
Tappara pärjää ainoastaan silloin, kun Jukka Rautakorpi on organisaation kirjoilla, muuten on koko laiva täysin eksyksissä, ja olisi todennäköisesti tälläkin hetkellä ilman Rautakorven subtanssia (eli peli sentään kulkee). Jos se pitää vielä paikkansa, että Leinonen oli sitä mieltä ettei Tappara tarvitse mediaa mihinkään, niin kyllähän se nyt kertoo aika hienosti sen missä se markkinointiosasto kulkee.
Sitten se ottelutapahtuma, Seppo Kääriäiset ja kaikki sellainen väsynyt ja harmaa pois sieltä, se on kuin kirkko jossa Kääriäisen äänellä joku mölisee maan alta jotain välillä ja sitten soitetaan AC/DC:tä. Restel on aivan surkea mitä tulee niihin oheispalveluihin, ei näemmän sekään mahdu kaaliin, että nekin tekevät sen ottelutapahtuman. Tarjoa sitä paskaa lihapiirakkaa niin onnea vaan ensi kerralla kun pyydät sitä perhettä maksamaan 100 euroa lätkämatsista Pelicansia tai KalPaa vastaan.
Minä en tiedä miten se sekoilu menee kaupungin ja seurojen välillä tuossa ravintolapuolessa, mutta nyt se on kyllä ihan naurettavassa kuosissa. Olut maksaa kuusi euroa 0,4 l-tuoppi, joten sieltäkään ei kummempaa myyntiä liene luvassa.
Jos jätetään nuo hardcore-kannattajat ja vastaavat pois laskuista niin millä ihmeen tavalla Tappara ja Ilves ovat ajatelleet lisätä myyntiään ja houkutella kansaa halliin, JOKA PÄIVÄ?
Ja edelleen, huutonaurua noille kausarimäärille, pitäisiköhän myyntiosaston hiljalleen keksiä jotain muuta, kuin "tule hakemaan kausari, täällä se on". Ei, kyllä se pitää osata kertoa sille asiakkaalle, että sinä nyt yksinkertaisesti tarvitset tämän kausikortin, vaikket sitä vielä tiedäkään.