Ilmeisesti kukaan ystäviesi lapsista ei siis harrasta jääkiekkoa?Tämä on paskaa. Suvussani on useita Helsingissä syntyneitä, porilaisten vanhempia. Minä mukaan luettuna.
Koko porukasta tasan yksi on epäonnistuttu kasvattamaan oikein ja hänestä tuli narri-fani
Kaikki muut ovat Ässä-faneja. Ihmettelen nimimerkki Jykke1978:n tapaan, että miksi vitussa SaiPa-fanin pojasta tulisi esim. Tappara-fani.
Kunnon jääkiekkokasvatus aloitetaa kotona jo ennen kuin räkänokka-kaverit pääsevät pätemään.
Minä nimittäin veikkaan että todella suuri osa niistä jotka tuolla halleilla käy, nuoremmasta polvesta, ainakin pienemmillä paikkunnilla, on niitä jotka junnuna pelasi jossain joukkueessa ja tätä kautta oppivat elämään sen kaupungin värien kanssa. Siellähän ne junnut hilluu halleilla tänäkin päivänä, suhteessa saman ikäisiin, jotka ei pelaa, niin aika vähässä on.
En sitä väitä ettei olisi sellaisiakin kannattajia, jotka eivät ole koskaan itse pelanneet, mutta prosentuaalisesti varmasti suurin osa on jossain vaiheessa pelannut jossain joukkueessa ja melko usein sitten sitä kautta ne värit tarttuu. Tämä pätenee varsinkin nykyaikana, 20v sitten kun ei kauheasti kaupungeissa tapahtunut, niin oli varmasti yleisempää, että sinne hallille lähdettiin enemmän sosiaalisena tapahtumana, kun ei talven synkkyydessä paljon muutakaan tapahtunut. Nykyään taas kilpailu ajasta on sen verran kovempaa, että ne joilla ei tunnesiteitä lajiin ole, TV:stä ei lajia näy jne. niin eivät hallille samoissa määrin eksy.