Vastatakseni mulle esitettyyn kysymykseen, uskon kyllä juu, että Konnalla on ongelmia ollut. Mutta jäähän tuossa edelleen hieman epäselväksi, että miten se kaikki nyt oikein menikään (eikä pelkästään minulle, kuten tästä ketjusta ilmenee). Toki onhan se aiemminkin käynyt selväksi, että kaikenlainen viihde maistuu (vrt. ”venäläisten meininki pitää kokea pintaa syvemmältä”).
Kahtalaiset fiilikset, en mitenkään varauksettomasti luota tähän hankintaan, eikä ihan meikäläiseen kaikki tarinan tai Konnan touhujen käänteet vetoa. Toisaalta, jos Tapparan puolelta on oikea lähestymistapa, niin riski ei välttämättä ole kovin iso. Kyllähän Konnakin näki että jopa Kuuselaa istutettiin viltissä viime keväänä, kynnys siihen on taatusti ollut korkeampi kuin olisi hänen kohdallaan. Isoimmat riskit lienee joukkuekemian puolella.
Parhaimmillaan voi kyllä olla loistava hankinta, ja onhan Tapparan vaikea tätä sivuuttaa, ei pelkästään pelillisesti vaan myös viihdemielessä. Tämähän nyt on just sitä kaivattua tarinaa, mitä aina peräänkuulutetaan, että urheilussa ja sen ympärillä pitää olla. Viihdearvo nyt ainakin on tämän kauden Tapparalla tapissa, urheilun puolella jää nähtäväksi miten käy.
Tulee muuten pesiksen puolelta mieleen Topi Kosonen, joka ilmoitti lopettavansa uransa Pattijoella ja siellä vedettiin sitten hieman vastaava Last Dance ja seuraavana vuonna JoMaan. Hänen kohdallaan tosin pystyi jälkeenpäin toteamaan, ettei hän itse koskaan puhunut pesiksen lopettamisesta vaan Pattijoki-uransa, oli vain vähän vedetty mutkat suoraksi tulkinnassa…