Täytyy sanoa, että en oikein tiiä mitä tästä nyt ajattelisi. Asiastahan ei juuri ole edes puhuttu ilvesläisten omien piirien ulkopuolella. Yritin käydä Ilves-foorumilta lueskelemassa, vaikka näppyjähän siitä tulee kun niitä Paskara-juttuja lukee.
Satoja sivuja aiheesta, ja tämänhetkinen tilanne näyttää olevan se, että Konna on jo vuosia ollut rappioalkoholisti, putki on päällä, hoitoon menossa, ja mitä kaikkia terveysvaikutuksia on sillä kun lopettaa juomisen kuin seinään. Koskaan emme unohda, kuinka mies petti Ilveksen, joukkuetoverit jne.
Suoraan sanottuna kuulostaa siltä että joku nähnyt äijän kerran baarissa, se on sitten yhdistetty jotenkin siihen, että Konna on puhunut hyvää edustamastaan seurasta. Toisin sanoen luvannut voittaa Ipalle mestaruuden ja olla ikuisesti uskollinen Ilveksen faneille eikä koskaan mennä mihinkään muuhun seuraan… Ja tähän yhdistetään se, että jälleen kerran saatiin ihan helvetinmoinen pettymys, niin Konnan (ja ilmeisesti muutaman muun) syytähän se oli.
Eli se mitä kysyin oli, että mitä faktapohjaa tälle koko saagalle oikeastaan alun perin oli, siis ennen tätä tornihuhu-dreidelin pyörittämistä?
Minä en ihan ymmärrä tätä viestiä. Aivan turhia kärjistyksiä koko teksti täynnä ja oikeastaan mitään noista väitteistä kukaan ei ole sanonut, eikä ne pidä paikkansa.
Kyllähän nämä Kontiolan kevään ongelmat ovat ihan yleisessä tiedossa, eikä niissä mitään epäselvää tai salaliittoa ole. Itsekään en missään "sisäpiirissä" ole mutta näin kuvia ja videoita pudotuspelien aikana missä kaverilla ja parilla muulla oli vähän turhan kova meno ajankohtaan nähden, ja kyllähän se valitettavasti ihan selvää on että puolivälierien ja välierien välisenä aikana maistui kuppi. Viimeisessä kappaleessa kaipailet faktapohjaa tälle, ja en oikein osaa sanoa mitä tällainen sitten on. Kovin monella on silminnäkijähavaintoja, nähtyjä videoita ja kuultuja juttuja asiasta eikä tässä mielestäni mitään epäselvää ole. Tällaisia asioita harvemmin kukaan haluaa päästään keksiä.
Tuohon ihmettelyyn siitä että tästä on puhuttu lähinnä Ilveksen piireissä, niin mielestäni tuo on suht luonnollista kun kyseessä on kuitenkin Ilveksen pelaaja, ja näistä asioista puhuttu sitten juuri mainitsemallasi Ilvesfoorumilla. Siitä olen kyllä samaa mieltä että tuo foorumi on sellainen kuonapesä että sinne en itsekään edes vahingossa halua eksyä :D
Tuon toisen kappaleen vuodatusta en ihan ymmärrä, kukaan tuskin on sanonut Kontiolalla olevan vuosien mittaista alkoholiongelmaa, se nyt näkyy jo Poksan legendaarisista arkistoista että viihteellä viihtynyt silloin tällöin mutta viime vuodet viettänyt hyvinkin rauhallista perhe-elämää. Päättyneellä kaudella kuitenkin homma karkasi käsistä ja kun Ilveksen osalta välierät menivät miten menivät niin mielestäni Ilves-kannattajilla on ihan oikeus olla tuosta vähän katkera, ainakin itse olen. Kyllä minä olen sitä mieltä että viime keväänä Kontiola tavallaan petti Ilveksen, mutta tästä uusimmasta käänteestä en jaksa olla pahoillani koska on alunperinkin Tapparan miehiä. Se vähän korpeaa miten vahvasti tuosta Last Dancesta otettiin kaikki irti viime kaudella, kun miettii miten se sitten päättyi.
Kontiolaa ei ole nähty kertaa baarissa vaan hänet nähtiin viime kauden aikana siellä monien toimesta, ja kuten todettua myös pudotuspelien aikana. Kontiola ei ole missään kohtaa luvannut Ilvekselle mestaruutta tai ikuista uskollisuutta, mutta lupasi antaa viimeisen kautensa kunniaksi kaikkensa Ilvekselle, ja kun tätä ei tapahtunut niin ymmärrettävästi tämä harmittaa monia. Ja tuohon kolmannen kappaleen loppuun totean että kyllä minä yhtenä pääsyyllisenä Kontiolaa pidän viime kevään välierien mahalaskuun yhdessä Jokipakan, Tikan Rädyn ja etenkin Pennasen kanssa. Panos ei ollut sitä mitä olisi vaadittu tuolla hetkellä. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa että Ilves ei olisi ikimaailmassa voittanut mestaruutta viime kauden Tapparaa vastaan, sen verran ylivoimainen tuo nippu oli.
Yhtä kaikki, toivon Kontiolalle kaikkea hyvää jatkoon ja tulevalle uran jatkolleen tietäen miehen ongelmat. Mies tarjosi aika hienoja hetkiä Ilvekselle parin kauden aikana, kuten legendaarisen jatkoaikamaalin Kärppiä vastaan, mutta tarinan loppu kirjoitettiin valitettavasti aika mollissa joten ihan ehdottoman selvää että Ilveksen ja Kontiolan tiet erosivat viime kauden päätteeksi.