Koko ajan näyttää entistä surkeammalta Rautakorven ja Niemisen potkut. Vaikka itse olin potkujen jälkeen sitä mieltä, että jonkinlaiset perusteet oli antaa hänelle kenkää pelillisistä syistä, kun tulos 1,5 kauden aikana oli ollut suht heikkoa.
Tähän pakko kommentoida, että viime kauden alisuorituksen jälkeen tämä kausi lähti liikkeelle yli realististen odotusten, ja oliko piste/ottelu-keskiarvo jopa neljänneksi korkein potkujen kohdalla? Ei Jypin materiaali ollut sillä tasolla, vaan joukkue saalisti pisteitä enemmän kuin olisi voinut odottaa...
Juu, olen kuullut selitykset, että peli näytti huonolta, mutta niin se on näyttänyt jokaisen joukkueen kohdalla jossain vaiheessa kautta. Ero on siinä, että suurin osa joukkueista ei erota valmentajaa heikolla hetkellä. Ei valmentajalta voida vaatia, että koskaan ei saa mennä huonosti, vaan sitä, että valmentaja löytää ratkaisut nousta vaikeuksien yli. Rautakorpi selvästi sai parannettua suoritustasoa edelliskaudesta. Nimekkäät vahvistukset varmasti auttoivat - mutta eipä Rautakorven nimi tuntunut olevan este rekrytoinneille, vaikka muutakin on väitetty...
Minulla ei ole mitään Jypiä vastaan. Rautakorven aikaan jopa symppasin ja toivoin menestystä. Myönnettäköön, että nyt vähän toivon tappioita, koska haluan nähdä vielä lisää todistusaineistoa siitä, että valmentajaa ei kannata potkia pois juuri koskaan...
Ps. jos nyt jostain syystä joku Jypissä kaipaisi minun sympatioitani, niin myöntäkää virhe, ja palkatkaa Rautakorpi takaisin...