Kaidekuningas
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Pelicans, #16, #87
Miljoona frangia jos joku löisi pöytään, niin huomenna olisi Isku Areenan pitkässä pöydässä Jaffat rivissä ja tiedotustilaisuus pystyssä.
Jäin itse miettimään, että ketä täällä on valmentajista päästetty kesken sopimuskauden eteenpäin?
Onko vielä nuuskapurkkeja? Vai lähtikö ne jo?Miljoona frangia jos joku löisi pöytään, niin huomenna olisi Isku Areenan pitkässä pöydässä Jaffat rivissä ja tiedotustilaisuus pystyssä.
Eiköhän Jukka Jalonen ole Pendon seuraaja HP... Ipassa.Tuli mieleen sellainen skenaario että Pendo lähtee ensi kauden jälkeen maajoukkueen ruoriin ja Ilvekseen tulee Salo KooKoosta. Olisiko Salo Ipaan liian tuntematon?
Tämä vaikuttaisi olevan todennäköisin skenaario, jos Pennanen maajoukkueseen siirtyisi. Ilves tuskin haluaa päästää päävalmentajaansa pois kesken sopimuskauden ilman, että vaihdossa saadaan yhtä hyvä ellei parempi nimi.Eiköhän Jukka Jalonen ole Pendon seuraaja HP... Ipassa.
Eikä Salo ole Ilvekseen tuntematon, sillä oli vuosikaudet siellä kakkosena.
Spekulaatioissa on mainittu, että Pendolla olisi optio siirtyä Leijoniin alkavan kauden jälkeen. Silloin Ilveksen halukkuutta ei enää kysyttäisi.Tämä vaikuttaisi olevan todennäköisin skenaario, jos Pennanen maajoukkueseen siirtyisi. Ilves tuskin haluaa päästää päävalmentajaansa pois kesken sopimuskauden ilman, että vaihdossa saadaan yhtä hyvä ellei parempi nimi.
No toisaalta, on optiota tai ei niin Ilves ei sanele missä Jalonen valmentaa vaan Jalonen itse sanelee sen. Vahva veikkaus että Sveitsiin mies lähtee.Spekulaatioissa on mainittu, että Pendolla olisi optio siirtyä Leijoniin alkavan kauden jälkeen. Silloin Ilveksen halukkuutta ei enää kysyttäisi.
Eiköhän Jukka Jalonen ole Pendon seuraaja HP... Ipassa.
Jalonen tietenkin päättää menemisensä, mutta Pennasestahan tuossa kirjoitettiin.No toisaalta, on optiota tai ei niin Ilves ei sanele missä Jalonen valmentaa vaan Jalonen itse sanelee sen. Vahva veikkaus että Sveitsiin mies lähtee.
Ja siitä että vaihdossa Ipa ottaa Jalosen.Jalonen tietenkin päättää menemisensä, mutta Pennasestahan tuossa kirjoitettiin.
Terveisiä ilvesleiristä. Näin me täällä tehdään. Tämä on ilvesleirin virallinen ja muuttumaton kanta.jalonen itsekin todennut että tähtää ulkomaille niin silti Ilvesleirissä pidetään erittäin vahvana vaihtoehtona Tamperetta. Eiköhän suunta ole Sveitsissä tai Ruotsissa, nyt on Jalosen aika rahastaa
jalonen itsekin todennut että tähtää ulkomaille niin silti Ilvesleirissä pidetään erittäin vahvana vaihtoehtona Tamperetta. Eiköhän suunta ole Sveitsissä tai Ruotsissa, nyt on Jalosen aika rahastaa
Sama, tuntuu tosin siltä että JJ ei itse enää hirveästi elättele toiveita tämän suhteen.Itse toivon Jalosen, suomalaisen jääkiekon ja eurooppalaisen jääkiekon puolesta, että Jalonen saisi jonkin pestin P-Amerikasta, joko NHL-apuvalmentajana tai AHL-päävalmentajana, ja tekisi harppauksen NHL-käskijäksi seuraavan muutaman vuoden aikana.
Ongelma on jalosen nöyryys ja sen puute, tarjolla on vain apuvalmentajan pestejä ahl puolella eikä jukka ole tähän lähtenytSama, tuntuu tosin siltä että JJ ei itse enää hirveästi elättele toiveita tämän suhteen.
Viestistäsi olen sanasta sanaan samaa mieltä. Suomessa tosin on erittäin voimakkaan valmennuskeskeinen kulttuuri ja tämä ei tietysti koske ainoastaan jääkiekkoa. Meillä valmentaja saa aivan suhteettoman kunnian mestaruuksista, kun taas harvoin kunnia jakautuu valmennustiimille, organisaatiolle ja organisaatiollekin se usein jalkautuu ennemmin kuin pelaajille.Vaikka hyvä valmentaja voi olla pidemmän tähtäimen investointi, on utopistista odottaa, että hän tekisi jokaisesta nuoresta ja keskitason pelaajasta huippupelaajan nopeasti. Hyvässä joukkueessa toki yksilötkin nousevat esille, mutta hyvässä joukkueessa on yleensä myös muutama oman pelipaikkansa huippupelaaja, joiden taso ei pitkän kauden aikana juurikaan heittele. Ja näiden pelaajien varaan sitä menestystä voidaan rakentaa. Joko lyhyellä tai pidemmällä aikavälillä.
Nyt jysähti! Suomen MM-kultaluotsi sai hurjan pestin Kanadasta – historian ensimmäinen eurooppalainen
Jussi Ahokas lähtee Kanadaan valmentamaan.www.is.fi
TPS:n viime kauden päävalmentajalle Jussi Ahokkaalle päävalmentajan pesti OHL:n Kitchener Rangersin joukkueeseen. Sopimus on 2+2 vuotinen.
Suomalaisesta Ahokkaasta tulee OHL:n eli Ontario Hockey Leaguen kautta aikain ensimmäinen eurooppalainen päävalmentaja.