Liigan taso verrattuna muihin sarjoihin

  • 512 582
  • 2 642

ilves61

Jäsen
Vaikka kuinka yrittäisin ja miettisin vaikka tätä asiaa Liigan puolelta, kuinka hienoa olisi että Suomesta tulisi Euroopan paras joukkue, niin ei.

Ei vaan saatana pysty toivomaan menestystä pääviholliselle.
Vahva sama. 100% kannatus menee tänään Luleålle. Minussa ei ikinä tule asumaan edes pienen pientä Tapparaa, joten kyllä tämän päätöksen tekeminen oli äärimmäisen helppoa ja luonnollista.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Vaikka kuinka yrittäisin ja miettisin vaikka tätä asiaa Liigan puolelta, kuinka hienoa olisi että Suomesta tulisi Euroopan paras joukkue, niin ei.

Ei vaan saatana pysty toivomaan menestystä pääviholliselle.
Amen, ja varsinkin kun historiaa taustalla löytyy. Mietin, että jonkun Ilveksen, Lukon, Kookoon, SaiPan tai Sportin menestys ei haittaisi näissä karkeloissa pätkääkään mutta KalPa, Kärpät ja Tappara on täysin osastoa ei ikinä pysty olemaan heidän puolellaan.

Luulajan kelkassa siis ollaan, vaikka Tappara omasta mielestäni ennakkosuosikki tässä onkin ja vielä selkeästi.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Jännä homma. Itse olen kyllä ollut kaikkien suomalaisten puolella näissä CHL-peleissä. Joskus tuuletin jopa Lukon maalia. Ei kyllä ole itseltä pois muiden suomalaisten menestys tässä skabassa.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jännä homma. Itse olen kyllä ollut kaikkien suomalaisten puolella näissä CHL-peleissä. Joskus tuuletin jopa Lukon maalia. Ei kyllä ole itseltä pois muiden suomalaisten menestys tässä skabassa.
Itsellä sama fiilis, vähän sama kun NHL:ssä toivoo kaikille suomalaispelaajille hyvää, niin tänäänkin (kuten aiemminkin CHL:Ssä) olen todellakin Tapparan kelkassa.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Jännä homma. Itse olen kyllä ollut kaikkien suomalaisten puolella näissä CHL-peleissä. Joskus tuuletin jopa Lukon maalia. Ei kyllä ole itseltä pois muiden suomalaisten menestys tässä skabassa.
Itse olen tänään Tapparan kelkassa puhtaasti vain ja ainoastaan siitä syystä, että haluan ruotsalaisten ylivoimalle tässä turnauksessa stopin. Tapparan voitto palvelisi tätä turnausta huomattavan paljon enemmän kuin Luulajan.

Mitä tulee tähän "oman maan seuran puolella" olemiseen, niin esim. jalkapallossa Mestarien Liigassa tuota ei nähdä yhtään vaan päinvastoin. Näkisin syynkin tähän olevan hyvin selvä, Mestarien Liiga elää ja voi niin hyvin ettei tarvitse miettiä yhtään mitään, että minkä seuran voitto palvelisi kyseistä turnausta parhaiten tai pönkittäisi jotain tiettyä kansallista sarjaa. Ikävä kyllä CHL:n ja Liigan kohdalla tätä joutuu miettimään ja siksi itseltä lähtee tänään täysi tuki Tapparalle. Olisi CHL:lle ja Liigalle iso juttu!
 

IVXIII

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Samaten, Tapparan puolella, aivan ehdottomasti. Toivottavasti voittavat, olisi hienoa. Minulle Tappara on loistavasti johdettu ja rakennettu joukkue, joka asettaa rimaa muille Liigajoukkueille, ja asettaakin aika korkealle. Kehittää koko sarjaa, kun edes yksi osaa hommansa noin hyvin.
 

Zaster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minulle tämän iltainen ottelu en näyttäydy minään Suomi Vs. Ruotsi, tai Liiga Vs. SHL. Vaan puhtaasti Luleå HF Vs. Tappara ja kyllä omat sympatiat ovat täysin Luleån puolella. Tullut sympattua ja seurattua Luleåta jo sieltä 90-luvulta kun Jamo otti kaupungin haltuun.
Ei minulla Tapparaa vastaan mitään ole ja jos voittavat niin onnittelut siihen suuntaan. On jopa pieni kutina että tulevat tänään voittamaan.
 

ilves61

Jäsen
Itsellä sama fiilis, vähän sama kun NHL:ssä toivoo kaikille suomalaispelaajille hyvää, niin tänäänkin (kuten aiemminkin CHL:Ssä) olen todellakin Tapparan kelkassa.
En kyllä ymmärrä tällaista ahattelua ollenkaan. Edes NHL:ssä ei kiinnosta pätkääkään, miten suomalaiset pärjäävät. Mutta ehkä se olen sitten vain minä.

Tapparalle en voi kyllä ikinä toivoa mitään hyvää.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Joo voi hitsi, jos Suomesta tulisi edes yksi voittava suurseura. Paljon kivempaa märehtiä huonoa liigan tasoa ja postailla tilastoja missä Ruotsin ja Sveitsin jengit ovat edellä.
 

Ränse

Jäsen
Kova työ palkittiin, onnea Tapparalle. Liiga on edelleen eurooppalainen huippusarja, vaikka moni muuta väittääkin. Ei se pelkkä raha kaikkea ratkaise mikäli päivittäinen tekeminen on riittävän kovalla tasolla.

Juu oli muutenkin eka kerta että suomalaisella joukkueella vähintään yhtä kova pelaajamateriaali kuin ruotsalaisella vastustajalla. Tappara on käsittämättömän kova joukkue ja virstanpylväs kaikille Liigaseuroille. Kunhan eivät karkaa liikaa ettei tule ns. Bayern Munchen ilmiötä.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onnea Tappara! HPK:n vastustajana vihollinen, suomalaisessa jääkiekossa taas samalla puolella. Tämä teki myös hyvää hienolle kotoisalle sarjallemme. Kiitos ja kippis!
 

Mane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
CHL:n aikana Suomella siis 2 mestaruutta ja 2 hopeaa. Ruotsi toki menee omissa sfääreissään, mutta joidenkin mielestä Suomeen verrattuna ylivoimainen Sveitsin liiga on kerännyt 0 mestaruutta ja 0 hopeaa.

Kaikkina aikoina eri editiot mukaan laskettuna Sveitsillä on sentään 1 finaalipaikka ja siitä tullut 1 mestaruus, mutta Suomella on kasassa 6 kultaa ja 9 hopeaa.
 

TaT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Arvostan Mane'n kirjoituksia historiasta todella paljon.

Mutta nyt täytyy huomauttaa, eikö Sveitsi sarjana ole nimenomaan pelaajille vain rahasampo. Ei kai nykyään khl-dead jälkeen Euroopan tulevaisuuden kyvyt sinne menisi kuin rahan perässä.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
CHL:n aikana Suomella siis 2 mestaruutta ja 2 hopeaa. Ruotsi toki menee omissa sfääreissään, mutta joidenkin mielestä Suomeen verrattuna ylivoimainen Sveitsin liiga on kerännyt 0 mestaruutta ja 0 hopeaa.

Kaikkina aikoina eri editiot mukaan laskettuna Sveitsillä on sentään 1 finaalipaikka ja siitä tullut 1 mestaruus, mutta Suomella on kasassa 6 kultaa ja 9 hopeaa.
Sveitsin joukkueet pelaavat CHL:ssa kuin omassa liigassakaan ilman pelitavallista variointia. Jos vastustaja lähtee pelaamaan samanlaista maalintekokilpailua ilman taktisia hienouksia, sveitsiläiset voittavat parempien yksilöiden ansiosta.

Tapola osasi hyvin muokata pelitapaa ja valmistaa joukkuetta siihen vastustajan mukaan. Tämän päivän tyylillä ei olisi pärjätty Zugia vastaan, vaan tuolloin oli pakko pelata kilpikonnaa ja luottaa Heljankoon.
 

Iitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koovee, Hifk
Mitä veikkaatte, kuinka käy Liigan tason tämän kauden jälkeen? Vallitseva markkinatilannehan voi tyhjentää koko pajatson Eurooppaan, kun pelaajien sopimuksia päättyy tähän kauteen. Siis jos siirtoikkunan alla nähty trendi jatkuu ja miksi ei jatkuisi.
 

Olbertson

Jäsen
Suosikkijoukkue
NATO, Leijonat, Kärpät
En kyllä ymmärrä tällaista ahattelua ollenkaan. Edes NHL:ssä ei kiinnosta pätkääkään, miten suomalaiset pärjäävät. Mutta ehkä se olen sitten vain minä.

Tapparalle en voi kyllä ikinä toivoa mitään hyvää.
Se olet vain sinä.

Minä monen kärppäkannattajan tavoin tunnen erityistä tunnetta nimenomaan Tapparaa kohtaan. Se johtuu yhteisestä historiastamme viimeisenä vuosikymmenenä. Tappara on minulle monien kärppäfanien tapaan inhokki #1.

Niin, Liigassa. CHL:ssä joukkueelle ei voi kuin toivottaa kovaa menestystä ja on hienoa, että Tappara voitti kannun. Onnea Tappara siitä vielä kerran!
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Mitä veikkaatte, kuinka käy Liigan tason tämän kauden jälkeen? Vallitseva markkinatilannehan voi tyhjentää koko pajatson Eurooppaan, kun pelaajien sopimuksia päättyy tähän kauteen. Siis jos siirtoikkunan alla nähty trendi jatkuu ja miksi ei jatkuisi.
Tässähän ei ole kuin yksi vaihtoehto. Isojen seurojen suomessa on pakko ruveta kasvattamaan palkkoja. Enää ei riitä, että huippupelaajat saavat 350te kaudesta. Pitäisi pikkuhiljaa ruveta pääsemään vähintään nelosella alkavaan lukuihin ja nostaa pelaajabudjettia vähintään sinne 4-5 miljoonan tuntumiin.

En tiedä monellako seuralla siihen on varaa, mutta tulee mieleen ensimmäisenä Tappara, Kärpät ja TPS. Ehkä myös Ilves ja Lukko.

Muutenhan tässä käy niin, että kaikki euroopan huiput menevät muualle kuin liigaan. Ylipäätänsä liigallakin on tässä keskustelun paikka miten esimerkiksi tv-tuotot ja lipputuotot pystyttäisiin maksimoimaan.

Tampere otti hyvän askeleen Nokia Areenalla, joka varmasti nostaa sekä Ilveksen, että Tapparan lipputuloja vaikka kulutkin nousivat. Vaikutti ja vaikuttaa varmasti myös liigan mielenkiintoon.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En tiedä monellako seuralla siihen on varaa, mutta tulee mieleen ensimmäisenä Tappara, Kärpät ja TPS. Ehkä myös Ilves ja Lukko.
Lukon hallitushan jo linjasi kesällä, että Lukon/Sahlstedtin täytyy pystyä kokoamaan joka kausi joukkue joka pystyy taistelemaan neljän parhaan joukossa ja sillä päätöksellä tämän kauden pelaajabudjettia nostettiin puolella miljoonalla eurolla.

Ei ole epäilystäkään etteikö Lukko lähtisi nostamaan pelaajabudjettia, jos Liigan muutkin isot seurat lähtevät ja toivottavasti lähtevätkin.
 

Trick9

Jäsen
Suosikkijoukkue
-..'
Tässähän ei ole kuin yksi vaihtoehto. Isojen seurojen suomessa on pakko ruveta kasvattamaan palkkoja. Enää ei riitä, että huippupelaajat saavat 350te kaudesta. Pitäisi pikkuhiljaa ruveta pääsemään vähintään nelosella alkavaan lukuihin ja nostaa pelaajabudjettia vähintään sinne 4-5 miljoonan tuntumiin.

En tiedä monellako seuralla siihen on varaa, mutta tulee mieleen ensimmäisenä Tappara, Kärpät ja TPS. Ehkä myös Ilves ja Lukko.

Muutenhan tässä käy niin, että kaikki euroopan huiput menevät muualle kuin liigaan. Ylipäätänsä liigallakin on tässä keskustelun paikka miten esimerkiksi tv-tuotot ja lipputuotot pystyttäisiin maksimoimaan.

Tampere otti hyvän askeleen Nokia Areenalla, joka varmasti nostaa sekä Ilveksen, että Tapparan lipputuloja vaikka kulutkin nousivat. Vaikutti ja vaikuttaa varmasti myös liigan mielenkiintoon.
Ihan mielenkiinnosta mietin tuota TPS:n tilannetta. Onko siellä Supercellin suunnalla avoin shekki pöydällä vai miksi tälläinen mielikuva? En ole hirveästi tuohan TPS:n tilanteeseen perehtynyt mutta kuulostaa hurjalta suunnitelmalta pitkällä aikavälillä kun nykyisetkin tappiot ovat hurjaa luokkaa ja eikös viimeisin velkojen kuittaus nostanut heidän omistuksen jo 99%?
 

Iitee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Koovee, Hifk
Niin, jotta TPS nostaisi budjetin 4 miljoonaan pitäisi kai tapahtua kaksi asiaa: 1. Supercell-miehet kuittaavat tästä kaudesta 1 miljoonan tappion pois 2. Supercell-miehet nostavat ensi kauden budjettia siitä, mikä nykyisellä tulorakenteella on realistista, sanokaamme 2,5m€, siihen, mitä tarvitaan eli 4m€. Siis tekevät 2,5 miljoona euron panostuksen yhteen kauteen. Saa korjata, missä meni pieleen. Tämä oli ihan mutuheitto.

Uskoisin, että luultavasti ensi kaudella maltillinen noususuhdanne jatkuu budjeteissa. Tänä vuonna lähtökohtaisesti liikkeelle kolmen miljoonan ja sen alle budjeteilla, ensi kauteen luvut alkavat useilla seuroilla kolmosella. Siis jotain keskim. 100-200k€ nousua.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Mitä veikkaatte, kuinka käy Liigan tason tämän kauden jälkeen? Vallitseva markkinatilannehan voi tyhjentää koko pajatson Eurooppaan, kun pelaajien sopimuksia päättyy tähän kauteen. Siis jos siirtoikkunan alla nähty trendi jatkuu ja miksi ei jatkuisi.

Liigahan on tyhjennetty kärkipelaajista vuosittain käytännössä "aina". Jostain syystä joka vuosi siellä on uudet kärkipelaajat. KHL:n tilanne muutti tätä kautta aika paljon kun yhtäkkiä tuli kasoittain laatupelaajia tarjolle. Eiköhän markkinat osaa ensi kaudelle hinnoitella pelaajille sopivat palkat ja pelipaikat. Kaikki eivät Sveitsiin ja Ruotsiin mahdu ja sieltä valuu ylivuotona pelaajia meille. Etenkin Ruotsista on tullut viime vuonna aika paljonkin pelaajia.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Ihan mielenkiinnosta mietin tuota TPS:n tilannetta. Onko siellä Supercellin suunnalla avoin shekki pöydällä vai miksi tälläinen mielikuva? En ole hirveästi tuohan TPS:n tilanteeseen perehtynyt mutta kuulostaa hurjalta suunnitelmalta pitkällä aikavälillä kun nykyisetkin tappiot ovat hurjaa luokkaa ja eikös viimeisin velkojen kuittaus nostanut heidän omistuksen jo 99%?
Ihan oikein mietitty. Mutu tuntumalta vain heitin kun tuntuu vaikka TPS tekee tappiota niin silti siellä maksukykyä löytyy.

Tepsilläkin on yleisökapasiteetillä iso halli liiga tasolle, joten sielläkin voisi miettiä millä halliin saadaan lisää katsojia. Sitä kautta tulovirtaa voisi kehittää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös