Eikö? Blues taistelee konkurssipeikon kanssa, joukkueilla on yleisökatoa, kärkipelaajat kupataan KHL-kaukaloihin, Liiga suhmuroi tammikuun tasauksen kanssa, ei liigakarsintoja... Eli kyllä Liigalla on vähintään kimurantti tilanne.
Tammikuun tasaus? Voitko vielä selventää, että milloin näitä tammikuun tasauksia pelataan? Itse elän käsityksessä, että tammikuun tasaukset ovat jääneet historiaan.
Blues taistelee konkurssipeikon kanssa. Kyllä, mutta niinhän taisteli Pelicanskin jokunen vuosi sitten. Koituiko siitä jotain megalomaanista imagohaittaa Liigalle vai oliko se vain yhden kauden ryppy, joka on jo suurelta yleisöltä unohtunut?
Eikä liigakarsintoja? Maailman kovin sarja ei järjestä liigakarsintoja. Maailman toiseksi kovimmaksi mielletty sarja ei järjestä liigakarsintoja. Jopa Ruotsissa on suunnitelmia, vaikkei niitä ole vielä saatu läpi viedyksi, että tulisi lisenssiehdot, "mahdollisille" nousijoille. Sveitsissä taitaa olla jonkinlaiset karsinnat ylimmän ja seuraavan tason välillä, mutta sieläkin taitaa olla järjestelmä suljettu, toisesta tasosta alaspäin. Varmaan ainoat jääkiekkomaat, joissa tuo karsinta tapahtuu "oikein pääsarjatasolle asti" ja josta omaan korvaan ei ole kantautunut suunnitelmia "sulkemisista/lisensseistä" on Tshekki ja Slovakia. Sieltäkö meidän kannattaa hakea mallia?
Eli kyllä edelleen näkisin, että jos nyt ei ihan täysin business as usual, niin ainakin lähestulkoon sitä.
Tarkoitatko Bluesia? Jos tarkoitat, niin eihän(kaikki kunnia sinne Espooseen vaikeiden aikojen keskelle) Blues ole kasvanut edes koko Espoon joukkueeksi, niin aika hurjalta tämä spekulaatiosi koko Suomen joukkueesta kuulostaa.
Kekäläinen aikoinaan, juuri noista edellä mainituista tammikuun tasauksista itki, että HIFK ja esim. Tapparan välinen ero on katsojaluvuissa 5000, heidän näkökulmastaan. Ollaanko Jokereiden KHL taipaleella näyty näin isoja heittelyitä? Eli menevätkö ne katsojat Ilmalaan katsomaan nimenomaan Jokereita, vai KHL:ää ja sen huippujoukkueita? Meinaa jos jälkimmäistä, niin vaikea uskoa, ettei yli puolet pienempää areena olisi, samalla markkina-alueella saatu täyteen, samasta tuotteesta. Ja vaikka muutakin voi uskoa, niin itse uskon, että KHL on saanut osakseen tarpeetonta vastustusta, juurikin Jokereiden takia. En usko, että sitä skeidan määrää olisi mikään muu joukkue Suomessa onnistunut saamaan osakseen. Mutta toki tämä on vain henkilökohtaista mutuilua. Henkilökohtaisesti voin myös todeta, että ainoa KHL peli, jonka olen ikinä nähnyt paikanpäällä, oli KHL:n alkuvuosina, juurikin Espoossa. Taisi olla Dinamo Riga - Ak Bars Kazan. Ilmalassa en ole vielä kerennyt käymään, vaikka asun vain parin kilometrin päässä.
Eiköhän suurin osa näin ajattelevista ole muiden Liigajoukkueiden ja jo CHL:n osallistuvien joukkueiden faneja. Tämä ihan näin Jatkoajan keskustelujen perusteella. Eipä täällä sinun lisäksi taida ihan kauhean montaa sarjasta näin innoissaan olevaa olla.
Toki olen huomannut, että Liiga kannattajistakin löytyy CHL epäilijöitä, mutta kyllä oma kokemus tältä palstalta on, että valtaosa tarpeettomasta negasta tulee nimimerkeiltä, joilla on joku KHL joukkue suosikkijoukkue listauksessaan.