Mainos

Liigan siirtohuhut kaudelle 2025–2026

• 311 297
  • 942

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Turha minun sun tai ilvesläisten kanssa tuollaista keskustelua aloittaa. Olen huomannut, että teidän hankala hyväksyä, että myös Ilves maksaa huippupelaajista markkinahintaista palkkaa.

Mutta kun ensi kauden huhuketjussa ollaan, niin huhutaan sen verran, että Kärpät kyykytti Ilvestä ainakin kahden pelaajan kohdalla. Varmasti satuttaa kannattajia jonkin verran.

Nyt ollaan argumentoinnin ytimessä, lainaamassasi viestissä ei mitään muuta pyydetty kuin perustelut väitteellesi, mutta ”ilvesläisten” kanssa ei voi keskustella niin tuon voi sivuuttaa? Ei ihan oikeasti kannata ihmetellä miksi sinua ei oteta vakavasti kun tapa on tuo että tuodaan esille faktana joku aivan ihmeellinen väite jolle ei sitten löydy mitään argumentteja puolesta.

Ilves on nykyisellään seura joka käyttää kunnolla rahaa, se on ihan fakta mutta tähän tilanteeseen ollaan tultu vasta hiljattain ja vielä muutama vuosi sitten oltiin todellisissa taloudellisissa vaikeuksissa. Mielelläni kuulen ne argumentit miten Ilves on niitä jotka aloittaneet rahan käytön ja keiden pelaajien sopimukset nuo ovat joista tuo ilmenee?

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Ei tuollaisesta ole kysymys. Kirjoitin huhun, jota halutessaan jokainen voi pohtia. Lopputuloksen näemme kauden jälkeen. Hyökkääjistä on kyse.
Jos ei kerran ole tässä ketjussa mainittu, niin onko toinen eräs JYPin pelaaja jonka perässä Kärpät oli alkuvuodesta saakka ja yritti vielä siirtorajalla saada massiivisella tarjouksella, mutta JYP ei päätynyt pelaajamyynteihin tänäkään kautena. (+ pelaaja ei halunnut)

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kerrohan sitten ketä tarkoitat jotta saat Ilvesläiset kiemurtelemaan tuskissaan. Aikamoiselta pahanolon purulta tämä tuntuu, ei miltään muulta.
Jääkiekosta ei tule mulle paha mieli, vaan hyvä. Tiedostan urheilun nousut sekä laskut ja ymmärrän ne osaksi tätä harrastusta.

En minä noita nimiä paljasta, kuten en koskaan missään huhuissani. Kyllä te ne sitten hoksaatte.

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Mutta kun ensi kauden huhuketjussa ollaan, niin huhutaan sen verran, että Kärpät kyykytti Ilvestä ainakin kahden pelaajan kohdalla. Varmasti satuttaa kannattajia jonkin verran.
Ainoa kenen kohdalla voisi satuttaa, on Arttu Ruotsalainen.

Enkä usko, että Arttu viitsisi mennä roskispaloon tuhoamaan uraansa.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos ei kerran ole tässä ketjussa mainittu, niin onko toinen eräs JYPin pelaaja jonka perässä Kärpät oli alkuvuodesta saakka ja yritti vielä siirtorajalla saada massiivisella tarjouksella, mutta JYP ei päätynyt pelaajamyynteihin tänäkään kautena. (+ pelaaja ei halunnut)
En tarkoita tällä kaudella JYPissä pelannutta pelaaajaa näiden kohdalla. En kyllä varmaksi voi sanoa, onko tässä ketjussa mainittu, kun en ole tätä ketjua niin tarkasti lukenut. Tarkoitin, etteivät ole nousseet julkisiin huhuihin.

ZapBis

Jäsen
En minä noita nimiä paljasta, kuten en koskaan missään huhuissani. Kyllä te ne sitten hoksaatte
Sä oot kyllä niin vitun väsyny trolli. Mukatietävinään jostain jotain, mutta todellisuudessa ei ole mistään mitään tietoa.

Hyvin pääset kuitenkin täällä ihmisten pään sisälle, sehän se internet-trollien tarkoitus onkin. Hattu päästä siis siitä onnistumisesta sinne mancaven tietokoneen äärelle.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ilves on nykyisellään seura joka käyttää kunnolla rahaa, se on ihan fakta mutta tähän tilanteeseen ollaan tultu vasta hiljattain ja vielä muutama vuosi sitten oltiin todellisissa taloudellisissa vaikeuksissa.
No, tätäpä juuri tarkoitin. Pitkään Liigassa mentiin niin, että 3 miljoonaa euroa oli ”katto”, no pikkuisia poikkeuksia oli välillä. Sitten tuli Nokia Areena, hienot taloudelliset tulokset ja Ilves sekä Tappara rupesivat kasvattamaan pelaajabudjettiaan. HIFK vastasi välittömästi. Kärpät ja Lukko vuoden perässä.

Kyle

Jäsen
Mun mielestä täällä on aina ollut vähän vääristynyt käsitys siitä, että joukkue x olisi pelaaja y perässä ja sitten sitä ihmetellään.

Eiköhän pelkästään maalivahteja tule kymmeniä vaihtoehtoja joista sitten osan kanssa ei olla ollenkaan samalla sivulla ja osan kanssa lähellä. Osa tippuu sen takia neuvotteluista , että toinen on parempi vaihtoehto. Jotkut saattaa saada toisesta joukkueesta paremman tarjouksen. Lopulta kaikkien muiden sopimusneuvottelut kariutuvat siihen, että joukkue valitsee ne 1-2 parasta pakettia. Osa pelaajista pääsee valitsemaan mieluisen joukkueen, jolloin muut joukkueet jää rannalle. Osa joukkueista taas valitsee vaikka 5 mieluisesta parhaa ja silloinkin voi sanoa, että joukkue neuvotteli näiden neljän kanssa joiden kanssa ei tullut sopimusta.

Olisin esimerkiksi Ilveksen tapauksessa jopa pettynyt jos ei ihan kartoituksen vuoksi oltaisi kysytty Heljankon suunnitelmia, vaikkei mitään konkreettista aikomusta olisikaan ollut taistella miehestä kynsin ja hampain.

No, tätäpä juuri tarkoitin. Pitkään Liigassa mentiin niin, että 3 miljoonaa euroa oli ”katto”, no pikkuisia poikkeuksia oli välillä. Sitten tuli Nokia Areena, hienot taloudelliset tulokset ja Ilves sekä Tappara rupesivat kasvattamaan pelaajabudjettiaan. HIFK vastasi välittömästi. Kärpät ja Lukko vuoden perässä.
Kyllä ne kolmosella alkavat pelaajabudjetit oli ensimmäisenä kyllä ihan muilla joukkueilla, kuin Ilveksellä. Tappara, HIFK, Lukko ja Kärpät.

Yarmolenko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miten se ottaa, kyykytti kun löi Ilveksen mielestä ylihintaisen pahvin eteen ja Ilves passasi?
Voihan se olla, että Kärpistä lähtöisin oleva pelaaja, jonka perhe asuu Oulussa, joka viettää kesät aina Oulussa ja velikin pelaa Kärpissä halusi Kärppiin. Sama pätee Ruotsalaisenkin kohdalla pl. tuo viimeinen.

Mutta jos palstalla yhdessä porukalla sovitaan, että molemmat olisivat menneet Ilvekseen vaan Kärpät löi 600k pöytään, niin mennään tällä.

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
En minä noita nimiä paljasta, kuten en koskaan missään huhuissani. Kyllä te ne sitten hoksaatte.
Ja syyhän tähän on myös käytännössä kaikilla selvillä tällä palstalla: mitään oikeaa tietoa ei ole, niin sitä ei uskalleta sanoa ääneen, ettei paljastu se, kuinka vähän "tietoa" oikeasti on.

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Huhuan että jokaiseen Liigajoukkueeseen tulee enskaudelle uusi pelaaja. En kerro nimiä tai määriä, jokainen voi arvuutella. :)
Ja sopimuksen varmistuttua, mitä minä sanoin kortti pöytään.

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Huhuan että jokaiseen Liigajoukkueeseen tulee enskaudelle uusi pelaaja. En kerro nimiä tai määriä, jokainen voi arvuutella. :)
Montako Friends & Brgrs tähteä annat tälle huhulle?

Pukuhuone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Ilveksellä on helvetin hyvä tilanne myös ensi kaudelle hyökkäyksessä Suomi ja puolustuksessa Frimanin paikat oikeestaan enään täyttämättä ja Niklas voi vielä hyvinkin jatkaa. Kakkossentteri on varmasti jo kiinnitetty ja uskon olevan kova pari Mäntykivelle. Todella kovan joukkueen tulee Niemelä saamaan myös ensi kaudelle,ei todellakaan tarvi puolta joukkuetta vaihtaa mikä on loistoasia kun vertaa moneen muuhun joukkueeseen.

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Saksassa Heljanko on aloittanut ihan hyvin - 2 voittoa hyvällä torjuntaprosentilla. Siinäkin mielessä yllätys, JOS tosiaan palaa kotiin.

Pitkä sopimus on ilman muuta kilpailuetu ja osa tarjouksen vetovoimaa. On ymmärrettävää, että perheellinen ihminen haluaa vakautta elämäänsä. Silloin hän voi tulla "halvemmalla", jos voi olla varma tulevaisuudestaan muutamaksi vuodeksi.

Tappara ei olisi aikanaan saanut Mäntylän ilman 10 vuoden sopimusta. Enkä usko, että Tappara saisi Heljankoa samalla summalla (mikä se sitten onkaan), jos pöydällä olisi vain 1-2 vuoden paperi. Vakaudesta, tutusta ympäristöstä ja perheen ja ystävien läheisyydestä moni on valmis antamaan alennusta - mutta vain tiettyyn yksilölliseen rajaan saakka...

Sopimuksen arvosta en osaa sanoa muuta kuin, että se on varmasti liigahistorian kovimpia maalivahdille...

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Turha minun sun tai ilvesläisten kanssa tuollaista keskustelua aloittaa. Olen huomannut, että teidän hankala hyväksyä, että myös Ilves maksaa huippupelaajista markkinahintaista palkkaa.

Tätä on tapahtunut myös toisinpäin, Ilves on kyykyttänyt Kärppiä joidenkin pelaajien kohdalla. En nyt kerro nimiä, koska ne selviävät aikanaan.

Face

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Silloin oli minun tietojen mukaan myös sovittu Haapalan tuleminen Tapparaan. Pelaajahan ilmestyi johonkin CHL:n fanipeliin Tapparan rosterin alle.

Sitten tulikin tämä Liigan sääntö että 2kpl saa vain hankkia Jokereista. Tätä ei tiedetty kun hommat oli Haapalan kanssa sovittu ja Tapola halusi sitten Savinaisen ja Leskisen. Pelipaikan hakemiseen sitten loppukaudeksi Haapalan osalta ihan hirveästi jäänyt aikaa eikä vaihtoehtoja.

Saattoi olla että tuosta otti nokkiinsa, mutta ihan hyvin Tapparalla silloin kävi, joten samapa tuo missä pelailee.
Olen saman tiedon varassa, ja tuo miten toi Tapparan puolesta hoidettiin oli se syy mistä Henkka veti palkollisen herneitä nenään.

Pika1

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Varmasti maksaa markkinahintaista palkkaa. Kaksi kysymystä:
1. Kenen "meidän" mielestä on hankala hyväksyä?
2. Perustele, miksi liigan palkat on noussut Ilveksen ja Tapparan takia.

Äläkä rakenna taas olkiukkoja, vaan joko perustele kantasi, myönnä olleesi väärässä tai lopeta jo trollaus.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy