Varsin kelvollinen nippu kyllä, mutta vaikka noista yllä luetelluista huhuista kaikki toteutuisivat, ei siltikään voitaisi puhua Liiga-tasolle kovasta nipusta. Tietysti riippuu siitä, minkä mieltää kovaksi. Itse miellän kovaksi materiaalin, jolla on realistista tavoitella top4 tai top6 sijoja.
Ihan asiallinen huomio. Helposti tulee tosiaan huomioitua kirjoituksissa juuri oman kastin jengit ja tätä tässäkin tarkoitin. Lähinnä siis muihin alemman kastin jengeihin nähden kovia hankintoja, kuten Sportiin jne.
Jukureihin tosiaan huhutaan aika paljon pelaajia. En halua Jukureita halveksua, mutta itse olen hieman skeptinen heidän kykynsä nostaa budjettiaan edes KooKoon ja Sportin tasolle, sillä sen verran peinillä penneillä ovat operoineet ja silti tehneet kovia tappioita. Ei siinä silti. Hyvä, jos saavat kilpailukykyisen jengin liikkeelle heti kärkeen. Hieman silti epäilen, enkä valitettavasti usko RD:llä olevan kovinkaan kovaa imua ilman isompaa tukkua rahaa. Näin olen ymmärtänyt ainakin, ettei olisi ihan se ensimmäinen valmentaja, jonka alaisuuteen pelaajat halajavat. Voin olla väärässäkin.
Lisäksi Jukurit joutuu näistä kolmesta nopeinta tahtia lyhentämään Liigaosaketta, joka syö muutenkin ison loven budjettiin. Sport joutuu lyhentämään 360k€/kausi, KooKoo tätä enemmän ja Jukurit KooKootakin enemmän per kausi.