Liigan siirtohuhut kaudelle 2014–2015

  • 2 579 302
  • 2 839

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Kysynkin sitten uudestaan, entäs jos Atlantilla ei ole aikomustakaan maksaa rästissä olevia palkkoja?

Uskokaa tai älkää, Venäjällä on logiikka. Jos seura ei maksa palkkoja, pelaajat tekevät ilmoituksen liigalle ja seuralta evätään KHL-lisenssi, jos eivät maksa rahoja. Liigan saktiojärjestelmä on tältä osin tiukka. Simple as that.

Ja tässä kohtaa ei kukaan hullu pura sopimustaan ennen kuin on rahansa saanut. Siitä on kysymys Niskalan ja Haatajan tapauksessa, vaikka sekä pelaaja ja seura haluavat diilistä irti.
 

Muhkea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, NHL:n suomalaiset
Ihmetyttää muuten vieläkö edelleen tuonne Venäjälle joku lähtee pelaamaan normaaleilla ehdoilla? Sen verran monta näitä palkanmaksuongelmatapauksia on viime vuosina jo ryssien kanssa ollut. Vähimmäisvaatimuksena pitäisi olla palkan maksu ennakkoon, vaikkapa kuukausittain, jolloin näitä tapauksia ei pääsisi syntymään. Jos tilipäivä on normaalisti kuun viimeinen päivä niin ei muuta kuin siirretään se kuun ensimmäiselle päivälle ja jos palkka ei ole silloin tilillä, ei pelata.

Minua ei ainakaan ihmetytä yhtään. Vaikka epäkohdat ja venäläisten sekoilut ovat hyvin tiedossa, vaakakupin toisella puolella on se mahdollisuus nopeaan rikastumiseen verrattuna muualla Euroopassa pelaamiseen. Jos joku Haataja olisi alkanut niskoitella ja vaatia parempia pykäliä sopimukseensa, igorkovalev olisi etsinyt heti toisen pelaajan tilalle.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Lukolta fiksua ja kannattajat huomioivaa toimintaa olla tiedottamatta pelaajasta jolla on KHL-klausuuli.

Paitsi, että käsittääkseni kyse ei ole KHL-klausuulista. Gagnonin kahden vuoden jatkosopimus oltiin jo julkaisemassa ja media kutsuttu paikalle, mutta viime hetkillä tuli mutkia matkaan.Kuuleman mukaan liittyvät verotukseen. Tarkemmin miten, siitä en tiedä.

Samankaltainen tapaus oli Zdenek Nedved 2000-luvun taitteessa. Tuli kesken kauden Lukkoon ja kahden vuoden jatko julkaistiin vasta kesäkuun lopulla verotuksellisista syistä.
 
Viimeksi muokattu:

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Gagnonin kahden vuoden jatkosopimus oltiin jo julkaisemassa, mutta viime hetkillä tuli mutkia matkaan. Kuuleman mukaan liittyvät verotukseen. Tarkemmin miten, siitä en tiedä.

Näin kirjoitti jo toinenkin nimimerkki.

Mikäli tämä on syy, niin olisi mielenkiintoista tietää ongelma sen takana.

Vajavaisella ymmärrykselläni en keksi syytä miksi sopimuksen julkaisuajankohta kiinnostaisi verottajaa.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mutulla heittäisin että jotain tekemistä on työsopimuksen alkamisenpäivän kanssa, joka on pitkälti sama kuin julkaisemispäivä.

Ei sillä sopimuksella ole mitään väliä vaan maassaolopäivillä. Ei verottajaa kiinnosta mikään sopimuslappu ja siihen merkityt päivämäärät vaan se faktuaalinen aika, jonka ko. jäbä on Suomessa viettänyt.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mutulla heittäisin että jotain tekemistä on työsopimuksen alkamisenpäivän kanssa, joka on pitkälti sama kuin julkaisemispäivä.

Onneksi vain mutulla sillä näin asia ei ole. Sopimuksen julkaisu (a.k.a asia tehdään julkiseksi) on täysin eri asia kuin alkamispäivä. Esimerkki rautalangasta:

A allekirjoittaa seuran X kanssa sopimuksen jonka alkamispäivä on 1.6. Seura julkaisee sopimuksen 1.8. Sopimus on astunut voimaan 1.6 ja vain se kiinnostaa verottajaa. Tai kuten Juhaht ylläkirjoitti, voi olla kyse myös maassaolopäivät mutta sekään ei estä julkaisemasta sopimusta verotuksellisista syistä.
 

Hiitonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onneksi vain mutulla sillä näin asia ei ole. Sopimuksen julkaisu (a.k.a asia tehdään julkiseksi) on täysin eri asia kuin alkamispäivä. Esimerkki rautalangasta:

A allekirjoittaa seuran X kanssa sopimuksen jonka alkamispäivä on 1.6. Seura julkaisee sopimuksen 1.8. Sopimus on astunut voimaan 1.6 ja vain se kiinnostaa verottajaa. Tai kuten Juhaht ylläkirjoitti, voi olla kyse myös maassaolopäivät mutta sekään ei estä julkaisemasta sopimusta verotuksellisista syistä.

Näin mutuna heitän että onko mahdollista että tässä on yhdistynyt kaksi eri huhua, Gagnon ja Mr. X. Oletetaan että Mr. X on kotimainen kiekkoilija joka on tehnyt viimekaudella tiliä Venäjällä ja onkin nyt ymmärtänyt että joutuu suomeen palatessaan maksamaan veroa myös tästä tulosta.
 
Jos Gagnonilla on samanlainen kuvio menossa, on minusta ihan reilua myös kannattajia kohtaan tiedottaa sopimuksesta vasta, kun pelaajan muut vaihtoehdot (KHL) on käyty läpi.

En minä keksi miksi se olisi epäreilua tai jotenkin vähemmän reilua jos seura julkaisisi pelaajan pelaavan meillä tulevan kauden jos ei tee ennen xx päivää sopimusta KHL:ään. Kaikissa sopimuksissa taitaa olla NHL-pykälä ilman erillistä mainintaa. Pitäisi siten kaikkien pelaajasopimusten julkaisemista pantata sen päivän yli, jolloin ei enää voi lähteä NHL:ään? Minusta ei.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
- - - on minusta ihan reilua myös kannattajia kohtaan tiedottaa sopimuksesta vasta, kun pelaajan muut vaihtoehdot (KHL) on käyty läpi.
En minä keksi miksi se olisi epäreilua tai jotenkin vähemmän reilua jos seura julkaisisi pelaajan pelaavan meillä tulevan kauden jos ei tee ennen xx päivää sopimusta KHL:ään. Kaikissa sopimuksissa taitaa olla NHL-pykälä ilman erillistä mainintaa. Pitäisi siten kaikkien pelaajasopimusten julkaisemista pantata sen päivän yli, jolloin ei enää voi lähteä NHL:ään? Minusta ei.
Mä en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi sopimusjulkaisuissa pitäisi tiedottaa myös jostain pykälistä.

Mun käsittääkseni jokaikinen sopimus on ulosostettavissa - oli niissä sitten pykäliä tai ei. NHL ja IIHF (SM-liiga) ovat neuvotelleet omat sopimuksensa, joissa määritellään myös siirtokorvaukset, jos/kun sopimuksenalainen pelaaja siirtyy johonkin NHL-joukkueeseen. Eihän tämä ole koskaan ollut mikään ongelma. Vai? Keväällä 2001 TPS tiedotti jatkosopimuksistaan sekä uusista pelaajistaan kaudelle 2001-02. Heinäkuussa 2001 pajatso tyhjeni:

06.07.2001 - Niklas Hagman, TPS => Florida Panthers
11.07.2001 - Niko Kapanen, TPS => Dallas Stars
12.07.2001 - Timo Pärssinen, TPS => Anaheim Mighty Ducks
13.07.2001 - Martti Järventie, TPS => Montreal Canadiens
15.07.2001 - Henrik Tallinder, TPS => Buffalo Sabres

Mikä ero tässä on KHL-joukkueisiin verrattuna? Sekö, että KHL:lla ja SM-liigalla (IIHF) ei ole neuvoteltuna yhtenäistä sopimusta, vaan jokaisesta pelaajasiirrosta sovitaan erikseen? NHL-siirroissa kuvio on selkeä, ja korvaukset ovat ennalta sovittuja. Silti ne tulevat aina jonkinlaisina yllätyksinä ja vituttavat kuin pientä oravaa. En mä siltikään näe mitään syytä sille, että TPS:n olisi keväällä 2001 pitänyt jättää julkistamatta kyseiset sopimukset ja haistattaa kannattajilleen paskat aina heinäkuun puoliväliin saakka - vain ja ainoastaan siitä syystä, että Radiopään mielestä olisi ihan reilua kannattajia kohtaan tiedottaa sopimuksista vasta sitten, kun pelaajan muut vaihtoehdot (KHL) on käyty läpi.

Vai noissa KHL- ja NHL-vaihtoehdoissa nyt jotain sellaista eroa, jota mä en näe?

Mielestäni ainoa ero näiden KHL- ja NHL-vaihtoehtojen välillä on se, että KHL-siirtoon yhdenkään SM-liigaseuran ei ole pakko suostua, jos kyseisen pelaajan sopimukseen ei ole tehty mitään erillistä pykälää. Kaikissa IIHF:n alaisissa pelaajasopimuksissahan on tavallaan tuo NHL-pykälä jo "sisäänrakennettuna" - eikä se ole tähänkään asti tuottanut mitään ongelmia sopimusten julkaisemisissa.

Keväällä 2013 TPS luopui sopimuksenalaisesta ykkösmaalivahdistaan Atte Engrenistä. Keväällä 2012 TPS julkaisi Engrenillä olevan kaksivuotisen sopimuksen TPS:n kanssa. Miten tämän kanssa sitten olisi pitänyt menetellä? Olisiko tuossakin tapauksessa pitänyt julkistaa vain vuosi kerrallaan? Tai ehkäpä sopimukset kannattaisi julkistaa vain ottelukohtaisina, että vältettäisiin esim. Francis Parén ja Dan Sextonin kaltaiset tapaukset...

Itse ketjun aiheeseen liittyen mua jaksaa hämmästyttää tämä nykynuorison käyttää lähdekritiikkiä edes hieman alusta. Joidenkin "Twitter-pöhinöiden" perusteella Niclas Lucenius on jo Lukon miehiä kaudella 2014-15 - ainakin TPS-osion Twitter-asiantuntijoiden mukaan.

Jos on hyvää pöhinää Twitterin puolella, niin kyllä sitä on myös kapakoissakin. Kai mä sen voin tännekin heittää, että olen kuullut jo kahdesti viikon sisään, että Saku Koivu pelaa kaudella 2014-15 TPS:ssa. Ensimmäisen kerran kuulin asiasta viime viikolla, kun olin kahvilla erään turkulaisen ravitsemusliikkeen tiskillä. Paikallinen kanta-asiakas (Kaitsu?) tuli juttelemaan kanssani niitä näitä - myös jääkiekosta. Hänen mukaansa Saku Koivu on pomminvarmasti TPS:n miehiä ensi kaudella. Toinen huhu kuului lähikuppilani terassilta viime sunnuntaina FIN-RUS -matsin erätauolla. Olin lähdössä iltalenkille, kun kuulin tuolla terassilla puhuttavan oikein CAPS LOCK päällä isoon ääneen Saku Koivun ensi kauden pomminvarmasta sopimuksesta.

Jaa, miksi en sitten tuonut aiemmin näitä huhuja tänne esille? Noh, harrastan jonkinlaista lähdekritiikkiä kuulemaani/lukemaani kohtaan.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Totean tässä ilman sadan rivin alustusta, että samaa mieltä. NHL ja KHL vie parhaat pelaajat joka tapauksessa, pykälillä tai ilman.
Tämä lienee agenttien toivomus, sillä pelaajaa on helpompi myydä KHL-seuroille jos esisopimusta liigaseuraan ei julkisteta. Sama varmaan NHL:n puolella. Muille eurooppalaisille seuroille agentti voi sanoa että pelaaja haluaa ensin kokeilla markkina-arvoaan KHL:ssä ja NHL:ssä tai sitten sanoa rehellisesti että esisopimus on jo olemassa eurooppalaisen seuran kanssa.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mä en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi sopimusjulkaisuissa pitäisi tiedottaa myös jostain pykälistä.

Onhan pykälistä tiedottaminen kannattajille sekä muille sidosryhmille tärkeä asia. Ylipäätään avoimuutta harrastetaan aivan liian vähän ja asioita pimitetään "varmuuden vuoksi". Asioista tiedottaminen vähentää turhaa epävarmuutta, negatiivista spekulaatiota sekä lisää tunnetta joukkueen pysyvyydestä. Esim. Blues ilmoitti nettisivuillaan Zamorskystä ja Honejsekistä seuraavaa:
www.blues.fi kirjoitti:
"Molemmilla uusilla pelaajilla on sopimuksissaan pelaajan KHL-optio, joka oikeuttaa KHL-liigaan siirtymiseen kauden 2014-15 jälkeen. KHL-optioon on liitetty merkittävä Espoo Bluesille maksettava taloudellinen korvaus.

Sopimuksissa on myös Espoo Bluesin seuran optio sopimusten purkamiseen kauden 2014-15 jälkeen, mikäli tulokset kaukalossa eivät ole riittäviä.

Mielestäni tässä on selkeä viesti sidosryhmille, että emme (ainakaan enää) halua kusta päällenne, vaan tarkoituksenamme on pitää pelaajat vähintään koko ensi kauden joukkueessa. Toinen tärkeä viesti on, että pelaajat itse ovat sitoutuneet pelaamaan joukkueessa vähintäänkin sen yhden vuoden.

Toki jos KHL:stä osoitetaan kiinnostusta pelaajaan niin seuralla on positiivinen ongelma; pitääkö pelaaja vai purkaako pelaajan sopimus (pelaajan suostumuksella). Jälkimmäisessä tapauksessa on tässä tapauksessa perusteltua vaatia suurempaa siirtokorvausta kaudella 2014-2015 kuin mitä sopimukseen on kirjattu kaudelle 2015-2016.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Esim. Blues ilmoitti nettisivuillaan Zamorskystä ja Honejsekistä seuraavaa...

Tämä oli ansiokasta tiedotustoimintaa, asiat kerrottiin avoimesti loppuun asti. Toisaalta ymmärrän kyllä tiedotteen pihtaamisen, jos pelaajan KHL-option käyttäminen vaikuttaa todennäköiseltä. Tarkoitan siis tilannetta, jossa pelaaja hakee aktiivisesti rahakasta sopimusta KHL:stä, mutta varmistaakseen selustansa on tehnyt (KHL-optiolla varustetun) sopimuksen myös Liiga-seuran kanssa.

Siirtohuhuja minulla ei ole kerrottavaksi, mutta Ö-luokan juorun mukaan Ryan Glenn kurvailee kuulema edelleen Lappeenrannassa.
 

senilix

Jäsen
Tämä oli ansiokasta tiedotustoimintaa, asiat kerrottiin avoimesti loppuun asti.

Onhan se ansiokasta, mutta liittyy vähemmän keskustelun aiheeseen. Oikeus siirtyä on kauden 2014-2015 jälkeen.

Nyt ymmärtääkseni keskustellaan sopimuksista, joissa oikeus siirtyä olisi jo ensi kaudeksi 2014-2015.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Millaisista verotussyistä?

Jos sopimus joudutaan verotussyistä pitämään salassa, niin kyse ei nyt ole muusta kuin veronkierrosta. Koska näin tuskin kuitenkaan on, niin nämä verotussyyt on tekosyy, ja jostain muusta oikeasti väännetään. Todennäköisesti KHL-pykälän sisällöstä.
 

Baldrick

Jäsen
Totean tässä ilman sadan rivin alustusta, että samaa mieltä. NHL ja KHL vie parhaat pelaajat joka tapauksessa, pykälillä tai ilman.

Toki se vaikuttaa lähtöherkkyyteen, maksaako pelaaja KHL-seuralle kesken sopimuksen 100 000€ vai 400 000€. Ei ne nyt 300 000€ vodkapäissään huvikseen heittele takkatulen äärellä nettiostoksiin ihan vain shoppaillakseen. Itse ainakin haluan fanina tietää, että onko pelaajalla KHL-pykälä, koska se vaikuttaa myös odotuksiini seurassa pysymiseen ja minua myös samalla lohduttaa tieto siitä, että pykälää ei ole, joten kaikella todennäköisyydellä kirstukin on hieman täydempi.

Ja aikaisempi jonkun nimimerkin NHL-kauppatakarajavertaus(huh) on mielestäni siitä huono, että kaikella todennäköisyydellä Gagnonia ei NHL vie, mutta KHL on todellinen kanto kannattajan kaskessa. Henkilökohtaisesti ainakin haluaisin elää autuaan tietämättömänä, että joku iso kala on mennyt sivu suun ja käteen jäi paskempi korvike, kun ei sitten ollut parempaa saatavilla. Epäilen, että julkistamattomuus myös antaa työrauhan scoutata mahdollista korvaajaa, jos Gagnon lähtee, sekä kukaan fani ei varmaksi tiedä, että mitä on menettänyt ja kenellä kyseinen ukko on paikattu. Toisinsanoen, vähemmän paineita seurajohtoa kohtaan kannattajien keskuudesta, sekä vältetty harmi julkisuudessa, kun sopimus onkin kariutunut.

Esimerkiksi nyt, jos Immosen kanssa JYPillä onkin sopimus, mutta siinä on KHL-pykälä ja se julkistetaan silti, niin jos KHL-peikko vie tilalle saadaankin vain Jarkko A. Immonen, kun parempaa ei ollut tarjolla, niin kyllä mua henkilökohtaisesti ottaisi aika pahasti pattiin. Todennäköisesti ennen Jarkko A. Immosen sopimuksen julkistamista spekuloisin jokasuuntaan jotain Jori Lehterää siihen tilalle ja siinäkö sitä asetetaankin Tynille paineet niskaan korvaajan hankkimiseksi. Jos en tietäisi koko Messias-episodista, niin ajattelisin, että ok, kai tuo pelipäällä kakkosen keskelle ennen Lahtea voisi mennä.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Ja aikaisempi jonkun nimimerkin NHL-kauppatakarajavertaus(huh) on mielestäni siitä huono, että kaikella todennäköisyydellä Gagnonia ei NHL vie, mutta KHL on todellinen kanto kannattajan kaskessa.

Lisäksi tässä on hyvä muistaa se, että NHL-pykälä löytyy jokaiselta ja ehdot ovat standardin mukaiset. KHL:n osalta vastaavaa käytäntöä ei ole, vaan pykälä saattaa puuttua kokonaan, mahdollistaa ilmaisen siirron vielä helmikuussa ilman varoitusaikaa tai olla jotain siltä väliltä. Tähtipelaajista puhuttaessa jokainen kiekkoa seuraava tietää pelisäännöt NHL:n osalta, mutta KHL:ssa jopa Liigan rivipelaaja saattaa yllättäen siirtyä.
 

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Aika kaukaa haettua. "Joku kroatialainen pelaaja". Itse tiedän ulkomuistista ainoastaan yhden natiivikroaatin ja todennäköisyys sille, että Rendulic tulisi Vaasaan on jotain luokkaa 1/1000.

Kumotaan foliohattujen salaliittoteoriana.
 
Aika kaukaa haettua. "Joku kroatialainen pelaaja". Itse tiedän ulkomuistista ainoastaan yhden natiivikroaatin ja todennäköisyys sille, että Rendulic tulisi Vaasaan on jotain luokkaa 1/1000.

Kumotaan foliohattujen salaliittoteoriana.

Siis hetkinen. Vain koska sinä et tiedä ulkomuistista muita kroatialaisia jääkiekkoilijoita kuin Rendulicin, ei Sportiin voi kroatialaista jääkiekkoilijaa siirtyä. Ymmärsinkö oikein? Minusta Kroatia edusta juuri sellaista jääkiekkomaata, mistä Sportin tällä hetkellä kannattaisi etisä hiomattomia timantteja omaan joukkueeseensa.
 

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Siis hetkinen. Vain koska sinä et tiedä ulkomuistista muita kroatialaisia jääkiekkoilijoita kuin Rendulicin, ei Sportiin voi kroatialaista jääkiekkoilijaa siirtyä. Ymmärsinkö oikein? Minusta Kroatia edusta juuri sellaista jääkiekkomaata, mistä Sportin tällä hetkellä kannattaisi etisä hiomattomia timantteja omaan joukkueeseensa.
Kyllä Sportin kannattaa ehdottomasti avata ilmasilta juuri Kroatiaan, jääkiekon tulevaan supervaltioon. Vastaukseni oli kuitenkin tarkoittu tässä ketjussa vielä aamulla olleeseen viestiin, jossa Sportin twitter-tilin seuraamiset yhdistettiin pelaajahankintoihin. Nythän tuo viesti onkin poistettu. Sport siis seurasi hetken aikaa jotain kroatialaista, turisteille tarkoitettua informaatio-sivua ja omalla foorumilla joku tulkitsi tämän vihjeeksi pelaajahankinnasta ja se levisi tähän ketjuun. Minusta aika helvetin kaukaa haettua.
 
Kyllä Sportin kannattaa ehdottomasti avata ilmasilta juuri Kroatiaan, jääkiekon tulevaan supervaltioon. Vastaukseni oli kuitenkin tarkoittu tässä ketjussa vielä aamulla olleeseen viestiin, jossa Sportin twitter-tilin seuraamiset yhdistettiin pelaajahankintoihin. Nythän tuo viesti onkin poistettu. Sport siis seurasi hetken aikaa jotain kroatialaista, turisteille tarkoitettua informaatio-sivua ja omalla foorumilla joku tulkitsi tämän vihjeeksi pelaajahankinnasta ja se levisi tähän ketjuun. Minusta aika helvetin kaukaa haettua.

Niin, minun mielestäni Sport on tilanteessa missä seuran on löydettävä under the radar tyyppinen huippu. Tähän tarkoitukseen väitän Kroatian tarjoavan hyvän vaihtoehdon yhdessä Italian, Ranskan ja Unkarin kanssa. Sportin ei tässä kohtaa kuitenkaan liene kovin järkevää lähteä kilpalaulantaan pelaajista, jolloin on ajateltava boksin ulkopuolella. Ja kyllä minä toki olen lukenut viestin mihin vastauksesi suuntasit. Minun pointtini olikin sinun vastauksesi perustelut, jotka olivat sanalla sanoen jäätävät.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Yhtään en tiedä kuinka luotettava tämä twitter-käyttäjä on, mutta eräs Lars Bergström twiittailee Ondrej Nemecin siirtyvän JYPiin. En muuta keksi kuin Hubacekin kautta olisi Nemec tulossa ja se kertoisi todennäköisesti myös Hubacekin jatkajavan, jos tuo huhu pitää paikkansa.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Yhtään en tiedä kuinka luotettava tämä twitter-käyttäjä on, mutta eräs Lars Bergström twiittailee Ondrej Nemecin siirtyvän JYPiin. En muuta keksi kuin Hubacekin kautta olisi Nemec tulossa ja se kertoisi todennäköisesti myös Hubacekin jatkajavan, jos tuo huhu pitää paikkansa.

On taas huhuja, joissa ei ole lähtökohtaisesti mitään järkeä. Tuo pakki pääsisi mihin tahansa SHL-joukkueeseen ja valtaosaan KHL-joukkueista. En keksi mikä olisi se motiivi tulla pelaamaan Jyväskylään, kun muualla saisi selvästi enemmän rahaa.

Mutta ei voi kuin hattua nostaa Tynille ja kumppaneille jos hankinta toteutuu. Olisi kertaheitolla kovin siirto Liigaan ensi kaudeksi, ainakin tähän astisista hankinnoista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös