Nännimäinen
Jäsen
Eikö säälipleijareiden sponsoriksi olisi kannattanut hankkia Helsingin kaupunkia, kun kerran molemmat, vaatimattomilla budjeteilla isompiaan vastaan pyristelevät puppelijengit sieltä vauhtia ovat ottamassa.
Nyt täytyy kehua; tämä uusi 'Missä olit, kun'-kampanja on loistava idea ja vastaus KHL:n Suomeen leviämisen tuomiin haasteisiin näin niin kuin markkinointi rintamalla. Se on sitten toinen juttu, miten tämä saadaan näkymään, mutta ideasta peukku ylös.
Tässä pelataan Liigan vahvuuksilla, pitkäaikaisella tunnesiteellä, historialla, merkityksellisillä jaetuilla muistoilla. Harva urheilua katsoo ihan vain neutraalisti ihaillakseen taidokkaita suorituksia (toki jotkut niinkin), vaan tunne-elämysten takia. Ja se on Liigan vahvuus KHL:n paineessa.
Ei tän ilmaisnettistriimisomesukupolven muistiin oikein taideta luottaa, kun valtaosa missä-olit-muisteluttamisista ajoittuu 2-3 vuoden taakse, joillain vain parin-kolmen kuukauden päähän. Tepsillä sentään mennään kunnolla ajassa taaksepäin!
Kertoo kyllä kaiken Liigan nykytilasta, kun alkavaa kautta markkinoidaan katseilla historiaan. Tulevaisuus lienee niin arvoituksellinen, että tätä päivää, saatika sitten tulevaisuutta, ei juurikaan uskalleta markkinoida.
Kertoo kyllä kaiken Liigan nykytilasta, kun alkavaa kautta markkinoidaan katseilla historiaan. Tulevaisuus lienee niin arvoituksellinen, että tätä päivää, saatika sitten tulevaisuutta, ei juurikaan uskalleta markkinoida.
Kertoo kyllä kaiken Liigan nykytilasta, kun alkavaa kautta markkinoidaan katseilla historiaan. Tulevaisuus lienee niin arvoituksellinen, että tätä päivää, saatika sitten tulevaisuutta, ei juurikaan uskalleta markkinoida.
Kertoo kyllä kaiken Liigan nykytilasta, kun alkavaa kautta markkinoidaan katseilla historiaan. Tulevaisuus lienee niin arvoituksellinen, että tätä päivää, saatika sitten tulevaisuutta, ei juurikaan uskalleta markkinoida.
Siksi kukaan Ilmalan ratapihan ulkopuolella ei osaa nimetä KHL-seuroja ja siksi ketään ei kiinnosta kuka voittaa muovisen, ensimmäisen avaruuskommunistin mukaan nimetyn Gagarin-patsaan. Että hyviä hetkiä vaan sinne itäsarjaan!
...Mulla saattaa olla kyllä todella vahvat värilasit päässä, mut siitä huolimatta uskallan jopa lyödä vetoa, että yhtenäkään iltana noista ei ole Nordiksen betonimajassa enempää porukkaa, kuin Hartwallissa. Vaikka ketään ei ne Hartwallin pelit kiinnostaisikaan.
Ylihuomenna ja lauantainahan on hyvä verrata miten tämä sinua lainaten ketään kiinnostamaton KHL-sarja pärjää suuren ja mahtavan CHL-sarjan puristuksessa, kun samoina iltoina pelataan Helsingissä KHL:ää ja suurten Mestareitten Liigaa. Syyskuun lopussa pääsee jo jopa vertaamaan kotimaisen Liigan ja KHL:n vetovoimaa Helsingissä, kun IFK pelaa suuria tunteita herättävää Lukkoa vastaan ja Jokerit samana iltana Atlant Mytishtshiä vastaan, jota kukaan ei tunne eikä kiinnosta ketään.
Mulla saattaa olla kyllä todella vahvat värilasit päässä, mut siitä huolimatta uskallan jopa lyödä vetoa, että yhtenäkään iltana noista ei ole Nordiksen betonimajassa enempää porukkaa, kuin Hartwallissa. Vaikka ketään ei ne Hartwallin pelit kiinnostaisikaan.
Oikeisiin arvoihin (tunne, jännitteet, suomalaisuus/Suomen mestaruus, paikallisuus, perinteet jne.) tässä kampanjassa pyritään paneutua, mutta silti vaikuttaa, että liigan tekeminen on hyvin ohutta markkinoinnissa. Nyt pitäisi jo takoa kovemmalla kädellä omaa agendaa eikä keskittyä itkemään muiden tekemisiä.
Puttonen on omalla tontilla Suomen johtavia talousihmisiä, mutta tuskin on mikään markkinoinnin visionääri. Rannistosta taasen ei ole muodostunut minkäänlaista kuvaa.
Markkinointimielessä Jokerien on poistuminen iso asia, enkä ole varma onko liiga tätä ihan sisäistänyt. Uhka ei ole niinkään KHL:n rantautuminen Suomeen, vaan nimenomaan vahvan brandin ja vaikuttajan poistuminen liiga-brandin alta. Edelleen penään parempaa markkinointiyhteistyötä liigaseurojen välillä (varsinkin IFK-Blues). Tärkeää olisi esim., että IFK-Blues peli 11.9 olisi uuden paikallisjännitteen alku ja onnistunut/kiinnostava tapahtuma pk-seudulla.
Ylihuomenna ja lauantainahan on hyvä verrata miten tämä sinua lainaten ketään kiinnostamaton KHL-sarja pärjää suuren ja mahtavan CHL-sarjan puristuksessa, kun samoina iltoina pelataan Helsingissä KHL:ää ja suurten Mestareitten Liigaa. Syyskuun lopussa pääsee jo jopa vertaamaan kotimaisen Liigan ja KHL:n vetovoimaa Helsingissä, kun IFK pelaa suuria tunteita herättävää Lukkoa vastaan ja Jokerit samana iltana Atlant Mytishtshiä vastaan, jota kukaan ei tunne eikä kiinnosta ketään.
...Vaikuttaa sille, että Liiga lähtee tappelemaan lätkä faneista. Vaikka mun mielestä niiden pitäis entistä enemmän tapella satunnaiskatsojista. Ja tähän pitäis nyt lyödä kunnolla paukkuja, ei tonneja, vaan satoja tonneja. eikä mitään pikaiseen sutaistua nettikamppista. Tähän talkooseen olisi pitänyt joka seuran osallistua isohkolla rahalla, ja niinkuin mainitsit yhteistyön merkeissä. Se olisi tappelemista KHLää vastaan.
Seuraa Liigaa, se on totta. = Tyhmä slogan.
Kai se ny kiinnostaa Jokeri-faneja, ainakin suurta osaa. Ja se on ihme ellei ole ns. täysi häkki kun uusi ja ihmeellinen alkaa. Mutta fakta on se ettei monikaan suomalainen tiedä esim. KHL-joukkueiden nimiä. Ja se on ihan yks hailee mitenkä joku SKA pelaa vaikkapa Magnitogorskia vastaan, kun taas joku Ässät-Saipa kiinnostaa mitenkä ottelu päättyy.
Tää on lätkäkansaa, kai nyt Jokerit jossain määrin kiinnostaa mitenkä kausi sujuu Venäjällä. Mutta kokonaisuudessaan KHL tuskin kiinnostaa kuin tuota jokeriporukkaa ja jotain pientä marginaalia tyyliin paikallinen Original Jags.
Minusta Liiga ei taistele satunnaiskatsojista, seurat taistelevat. Liiga luo brändiä, seurat mainostavat tapahtumia. Puttosen yleisöosastokirjoitus ei ollut hyvä markkinointia.
Tämä vertailu pitää tehdä vaikka kolmen vuoden päästä jos KHL on enää pystyssä ja Jokerit siellä yhä pelaa. Tottakai näin aluksi porukkaa kiinnostaa ja moni muukin kuin Jokeri-fani käy ihmettelemässä menoa, se, että jääkö muut kuin Jokeri-fanit niin koukkuun, että alkavat käymään useamminkin Jokereiden peleissä tulevaisuudessa niin sen näkee sitten, mutta tottakai KHL houkuttaa ihmisiä näin aluksi, varsinkin Jokeri-faneja kun kyseessä on jotakin uutta.
Jotain tällasta mä odotinkin, että joku keksii vastata. Jokerit ja KHL ei siis kiinnosta ketään muuta kuin niitä, jotka käyvät peleissä, katsovat pelejä tv:stä tai netin kautta ensi kaudella. Liiga ilmeisesti samalla kiinnostaa kaikkia muitakin kuin niitä, jotka käyvät Liigapeleissä tai katsovat niitä televisiosta? Voisi joku jopa sanoa tota lieväksi värilasien takaa katsomiseksi. Siitä huolimatta veikkaan, että koko kaudenkin keskiarvo yleisössä IFK ei pääse Helsingissä edes 3000 päähän Jokereista. Mut siellä Hartwallilla onkin niitä haamukatsojia ja väärin hankittuja katsojia ja mitä niitä nyt onkaan.