Liigan kuukauden pelaaja

  • 836 261
  • 2 728

SlamDunk71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tosiaan ei se Jorin valinta mikään pöyristyttävä vääryys ole, mutta pientä kummastusta se aiheuttaa. Omasta mielestä olisi aina hyvä tehdä vertailua pelipaikka kohtaisesti ja vasta tämän jälkeen katsoa kokonaisuutta kun tehdään valintaa. Ja jokseenkin omaan makuun kun yksi pelaaja/kuukausi valitaan niin pelaajan olisi oltava kyseisenä kuukautena poikkeuksellinen.

Kuten tässäkin ketjussa on pohdittu niin valinnaksi olisi voinut tulla kolme hyökkääjää jokseenkin samanlaisin perustein. Sitten taas yksi puolustaja ja yksi maalivahti. Hyökkääjä kategoriassa kukaan ei yksinään noussut selkeästi esiin toisistaan ja vaikka kaikki kyseiset herrat ovat vetäneet huikean alkukauden ei heistä kukaan oikein selkeästi erottunut joukosta. Lisäksi hyökkääjiä taitaa olla sen ~20kpl piste/peli tahdissa joten yksinään tuo tehtailu hyökkääjien joukossa niin kummallinen saavutus ole.

Puolustajissa taasen Lindroth erottuu vertaisistaan jopa melko selkeästi (ainakin tehojen ja maalien nojalla). On selkeästi vaikeampaa puolustajana tehtailla noita tehoja kun Liigassa taisi 5kpl olla piste/peli tahdissa ja näistä Lindroth oli tehnyt vielä 3 pinnaa enemmän kuin seuraava virkaveli.

Näistä kun vetää kokonaisuuden nippuun niin tasainen nippu pistetehtailijoita mutta vain yksi joka oli selkeästi parempi vertailu kumppaneitaan. Tästä syystä ihmettelin itse että miksei Lindrothia valittu kuukauden pelaajaksi.

Hauskana kuriositeettina vielä noista Lehterän 9 syötöstä 8kpl on kakkossyöttöjä jos Liigan tilastointia uskominen. Mutta tämä vaan pieni huomio eittämättä joukkueelleen tärkeästä pelaajasta.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kai nyt jokainen nauttii, kun rinnalla Vesalainen & Pakarinen latovat maaleja syötöistä sisään. Eri juttu, jos rinnalla Arell vain varmistaa ja itse teet kaikki kiekolliset ratkaisut.
 

Kossu123

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Ryan Lasch, #24
On kyllä aika törkeässä vireessä Lööke - Suomi kaksikko. Eiköhän palkinto voida jakaa jo tän kuukauden osalta.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
On kyllä aika törkeässä vireessä Lööke - Suomi kaksikko. Eiköhän palkinto voida jakaa jo tän kuukauden osalta.
Onhan sitä kuukautta toki jo päivä mennytkin.

Kovassa vireessä toki ovat, mutta jos nyt odotettaisiin ne loput 30 päivääkin ennen tämän julistamista. Teoriassa kuitenkin lienee mahdollista, että Lööke ja Suomi vetävät kuukauden muut koitokset kiikareilla ja 2+2 tehoilla palkintoa ei pysty viemään kuin Mika Pyörälä.

Max Lindrothin edellä toki tulevat Lööke ja Suomi jo nyt olemaan. Tätä tilannetta tuskin tulisi muuttamaan Lindrothin mahdollinen kolmen hatun tekeminen putkeen.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Noniin töistä kotiuduttu joten tulinpahan vaan sanomaan: olipa paska valinta.

Lehterä ei minun papereissa ollut edes kuukauden kolmen parhaan pelaajan joukossa, mutta ok.
 

Marleau

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Noniin töistä kotiuduttu joten tulinpahan vaan sanomaan: olipa paska valinta.

Lehterä ei minun papereissa ollut edes kuukauden kolmen parhaan pelaajan joukossa, mutta ok.


Aika ihme kyllä, sillä olihan Jori tosiaan syyskuussa ihan maagisessa vireessä ja siitä tuloksena juurikin se pistepörssin kärkipaikka, joka nyt tosin vaihtuikin tässä pelien edetessä, mutta kuitenkin.

Jos muistan oikein, niin lauantaina taisi Jori vielä johtaa sitä pistepörssiä?

Ehkä näitä katsotaan myös hieman siltä osin, että miten tärkeä se pelaajan panos oikein on ollut sille omalle joukkueelle ja miten joukkue on myös menestynyt tuolloin. Olisihan tässä voinut toki muita mahdollisia valintoja olla vaikka se Lindroth, Turunen, Lööke tai Gardiner, mutta mielestäni nyt oli ihan oikea valinta, vaikka olenkin puolueellinen sitä sanomaan.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lindroth on puolustaja ja puolustajan ensisijainen tehtävä on olla hyvä puolustamaan? Mitkä olivat hänen erinomaiset ansionsa tässä, jotka puoltaisivat hänen valintaansa? Tällainen stigaukkoilu ja eliteprospect valinnat pisteiden takia on ihan IFK omasta ketjusta tuttuja...ja menestymättömyyden symboleita IFK:ssa... juurikin tämän takia minun papereissa Lindrothin edelle meni myös TT ja Lööke.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lindroth on puolustaja ja puolustajan ensisijainen tehtävä on olla hyvä puolustamaan? Mitkä olivat hänen erinomaiset ansionsa tässä, jotka puoltaisivat hänen valintaansa? Tällainen stigaukkoilu ja eliteprospect valinnat pisteiden takia on ihan IFK omasta ketjusta tuttuja...ja menestymättömyyden symboleita IFK:ssa... juurikin tämän takia minun papereissa Lindrothin edelle meni myös TT ja Lööke.

Itseasiassa jokaisen puolustajan ensisijainen tehtävä ei ole olla hyvä puolustamaan. Kuten jokaisen hyökkääjän ensisijainen tarkoitus ei ole olla hyvä hyökkäämään.

Jääkiekossa pelipaikkojen sisällä on paljon erilaisia rooleja.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Lindroth on puolustaja ja puolustajan ensisijainen tehtävä on olla hyvä puolustamaan? Mitkä olivat hänen erinomaiset ansionsa tässä, jotka puoltaisivat hänen valintaansa? Tällainen stigaukkoilu ja eliteprospect valinnat pisteiden takia on ihan IFK omasta ketjusta tuttuja...ja menestymättömyyden symboleita IFK:ssa... juurikin tämän takia minun papereissa Lindrothin edelle meni myös TT ja Lööke.
En osaa nyt sanoa oliko tämä julkaisu tehty pilke silmäkulmassa vai oliko näkemyksesi ihan realistinen arvio.

Siihen kantaa sen enempää ottamatta, näen kovin epätodennäköisesti tai lähes mahdottomaksi jonkun kuukauden aikana 0+0 tehot tehneen, mutta puolustuspäässä ylikylän ukkona toimineen pakin tuota kuukauden pelaajan palkintoa ikinä nappaavan.
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Syyskuun paras puolustaja liigassa oli Lasse Lappalainen. Tehotilasto +11, eikä kertaakaan jäällä kun tasakentin vastustaja teki maalin.

Mutta ihmetyttää kyllä kun puolustaja valitaan todella harvoin kuukauden pelaajaksi.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itseasiassa jokaisen puolustajan ensisijainen tehtävä ei ole olla hyvä puolustamaan. Kuten jokaisen hyökkääjän ensisijainen tarkoitus ei ole olla hyvä hyökkäämään.

Jääkiekossa pelipaikkojen sisällä on paljon erilaisia rooleja.
Ei tietenkään... mutta täällä huudetaan kuukauden pelaajaksi pelkkien hattutemppujen takia. Mitkä olivat Lindrothin ne puolustukselliset avut, mitkä tekivät hänestä erinomaisen?
Jos ML olisi valittu niin se olisi ollut ns. tilastovalinta, ei kokonaisvaltaisten peliesitysten perusteella tehty....
@Heltinga siis ei tietenkään pelkkää puolustamista... mutta siihenkin suuntaan pitää esittää jotain keskivertoa parempaa... t.Cory Murphy, nimellinen pakki
No mutta tämä mun osalta tästä aiheesta ja Jorstille toipumisia!
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Syyskuun paras puolustaja liigassa oli Lasse Lappalainen. Tehotilasto +11, eikä kertaakaan jäällä kun tasakentin vastustaja teki maalin.

Mutta ihmetyttää kyllä kun puolustaja valitaan todella harvoin kuukauden pelaajaksi.
Tähän kylkeen vielä sopivasti hyökkäyspään tehoja niin valinta olisi voinut irrota :)
 

Spine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uramaton Turun Palloseura
Ei tietenkään... mutta täällä huudetaan kuukauden pelaajaksi pelkkien hattutemppujen takia. Mitkä olivat Lindrothin ne puolustukselliset avut, mitkä tekivät hänestä erinomaisen?
Jos ML olisi valittu niin se olisi ollut ns. tilastovalinta, ei kokonaisvaltaisten peliesitysten perusteella tehty....
@Heltinga siis ei tietenkään pelkkää puolustamista... mutta siihenkin suuntaan pitää esittää jotain keskivertoa parempaa... t.Cory Murphy, nimellinen pakki
No mutta tämä mun osalta tästä aiheesta ja Jorstille toipumisia!

Ootko nähny montaki Lindrothin peliä syyskuulta?
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ootko nähny montaki Lindrothin peliä syyskuulta?
Kaikkien TPS pelien koosteet... otteluraportit... kolmen eri lätkä Podin "asiantuntijoiden" kommentit peleistä ja hattutemppujen takia kaikissa on ko herrasta ja otteista puhuttu. Pelkän huutelun sijaan varmaan kerrot mitä muuta erinomaista Lindroth on hattutemppujen lisäksi tehnyt? Joo mut nyt mun osalta tämä tässä...
Montako Jorstin peliä sinä olet nähnyt syyskuulta?
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lindroth on puolustaja ja puolustajan ensisijainen tehtävä on olla hyvä puolustamaan? Mitkä olivat hänen erinomaiset ansionsa tässä, jotka puoltaisivat hänen valintaansa? Tällainen stigaukkoilu ja eliteprospect valinnat pisteiden takia on ihan IFK omasta ketjusta tuttuja...ja menestymättömyyden symboleita IFK:ssa... juurikin tämän takia minun papereissa Lindrothin edelle meni myös TT ja Lööke.

No sitäkin enemmän Lehterän valinta meni vihkoon. Kyllähän sentterin tehtävä on myös puolustus ja +1 on surkea esitys voittavassa joukkueessa. Kyllähän tämä hyvälle saunakaverille meni tällä kertaa.
 
Suosikkijoukkue
Tampereen TAPPARA
Olen jo aiemminkin sanonut, että nämä kuukauden pelaajavalinnat pitäisi jakaa kaikista kolmesta pelipaikasta erikseen, sen verran suuri etu hyökkääjillä on valinnoissa. Toki sitten me rutkutetaan varmaan, että puolustavaa puolustajaa ei arvosteta valinnoissa...
 

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen jo aiemminkin sanonut, että nämä kuukauden pelaajavalinnat pitäisi jakaa kaikista kolmesta pelipaikasta erikseen, sen verran suuri etu hyökkääjillä on valinnoissa. Toki sitten me rutkutetaan varmaan, että puolustavaa puolustajaa ei arvosteta valinnoissa...
Ei tässä kyllä puolustavammat hyökkääjätkään yleensä oikein pärjää.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Pappi Hovinen jos jatkaa loppukuun samaa rataa niin on ainakin vahvasti skabassa mukana.

Kolme peliä, kolme voittoa, kaksi nollapeliä, yksi päästetty maali, 98,63%.

Näyttävä paluu eläkkeeltä byyriin kuten HIFK-fanit sen sanoisivat.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös