Tapsuttelija
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Tappara
Eiköhän sieltä tuon verran säästöpossusta saa kaivettua, kun ei tarvitse tänä vuonna niitä mestaruusbonuksia maksella.Mutta ihan hyvä pikku näpäytys sentään, vaikka varmasti seuralla on varaa maksaa.
Eiköhän sieltä tuon verran säästöpossusta saa kaivettua, kun ei tarvitse tänä vuonna niitä mestaruusbonuksia maksella.Mutta ihan hyvä pikku näpäytys sentään, vaikka varmasti seuralla on varaa maksaa.
Eiköhän sieltä tuon verran säästöpossusta saa kaivettua, kun ei tarvitse tänä vuonna niitä mestaruusbonuksia maksella.
Omaan makuun toi 10 kiloa on kanssa yläkanttiin. Ajattelin, että sieltä tulee joku 1 peli tai vastaavaa. Noh toivottavasti tolla rahalla maksetaan ammattituomareille liksaa.Änärissä maksimisakko muutaman tonnin ja Suomessa nasahtaa kymppi fakjuusta. Saikohan Jukka Jalonen mitään siitä, kun Rönnillä oli p*skat housussa?
No, hyvä se on, että rangaistaan. Luulin, ettei tähän puututtaisi, koska kuuluu tietyllä tavalla lajikulttuuriin.
Jyri oli ihan oikeassa sanoessaan tuon. Minkä ihmeen takia pitää kuunnella haistavittua kun olet työpaikalla?Saa nähdä tuoko tämä sakkokaan Jyri ”I don’t fucking care” Rönnille työrauhaa silti loppukaudeksi. Epäilen, jos meno jatkuu entisen kaltaisena.
Todella hyvä kommentti.Itse olen miettinyt ihan samaa asiaa. Eli onko kyse enemmänkin siitä, että tuomareiden halutaan tuomitsevan sellaista peliä, jossa ei vain voi onnistua kuin siitä, että tuomarit olisivat huonoja työssään. Jos peliä vihellettäisiin tiukemmalla linjalla ja enemmän sääntökirjan mukaan, tuomareiden työ helpottuisi huomattavasti verrattuna "antaa poikien pelata" -linjaan, jota jokainen yksittäinen tuomari tulkitsee täysin subjektiivisesti ja jopa yksittäisiä tilanteita tapauskohtaisesti. Tällöin myös se yksi kiekottoman estäminen joka vihellettiin toisessa erässä, mutta muita samanlaisia ei vihelletty vaikka koko peli estettiin kiekotonta, saa aivan älyttömät mittasuhteet. Ehkä tuo on enemmän nimenomaan johtamisongelma, jossa "liian tiukasta" linjasta luovutaan samantien kun ensimmäinen valmentaja valittaa tästä lehdistötilaisuudessa, ja sitten ollaan taas samassa tilanteessa keväällä kun vain pelin viivyttämisestä ja korkeasta mailasta saa jäähyn
Mä odotan seuraavaa kirosanaa mikä huudetaan tuomarille, kenenkään ei pidä kuulla tuommoista työpaikkalla ja sakkoa pitää kiroilijan saadaRikulle 10 kiloa maksettavaa ja asia taputeltu. Loppukauden aikana ei tule enään epäselvyyksiä tuomioissa...
Seuraavaa pää- tai polvitaklausta sekä käsille hakkaamista odotellessa.
Tarviiko odottaa ens viikkoon asti ku nasahtaa
Ja minä odotan Jortsun & veli Tamin näkemyksiä aiheesta.Mä odotan seuraavaa kirosanaa mikä huudetaan tuomarille, kenenkään ei pidä kuulla tuommoista työpaikkalla ja sakkoa pitää kiroilijan saada
Kerttulan paljastama salaliitto vaikutti tuomioon, ei uskallettu enempää rankoa.On kyllä outo tuomio ettei anneta toimintakieltoa?!
Juuri näin. Koutsit heittävät tuomareille pelin tuoksinassa ihan samaa kuin Tapparan koutsi pelin päätyttyä. Suomeksi. Onko siinä järkee, se on toinen asia, mut ei kai sen näinkään pitäis olla, että ne menee useimmiten kaikki läpi.Mä odotan seuraavaa kirosanaa mikä huudetaan tuomarille, kenenkään ei pidä kuulla tuommoista työpaikkalla ja sakkoa pitää kiroilijan saada
Eli erotuomarijohtajanko ei tarvitse käyttää sopivaa kieltä, vaan hänkin saa provosoitua eri asioista, käyttäytyä huonosti ja selvitä ilman sanktioita?Jyri oli ihan oikeassa sanoessaan tuon. Minkä ihmeen takia pitää kuunnella haistavittua kun olet työpaikalla?
Tuleeko erotuomareillekin sakkoa huonosta käytöksestä kun ei hoideta töitä kunnolla, vaan tehdään jatkuvalla syötöllä virheitä?
On se jännä miten Ruotsissa ja Sveitsissä (varmasti muissakin maissa) tuomaritoiminta on valovuosia edellä Suomea, vaikka sielläkin tuomitaan ihan samalla jäällä, yhtä nopeita tilanteita ja samoissa paineissa.Sitten näitä saa ruoskia niin kentällä kuin keskustelupalstoilla. Lähes surutta ja kuin vierasta sikaa. On aivan älyttömän helppo arvioida tilanteita yläparvelta tai TV:stä verrattuna siihen, kun mennään kenttätasolle ja kaikki paineet on tuomareilla.
No onhan siinä eroa, tapahtuuko pelin aikana vai jälkeen? Ja jos rahalla selviää, niin sehän on se helpoin rangaistus.Juuri näin. Koutsit heittävät tuomareille pelin tuoksinassa ihan samaa kuin Tapparan koutsi pelin päätyttyä. Suomeksi. Onko siinä järkee, se on toinen asia, mut ei kai sen näinkään pitäis olla, että ne menee useimmiten kaikki läpi.
Pojan viime pelissä tuomari kommentoi, ”Onpa mukavaa, kun valmentaja keskustelee, eikä huuda pääpunaisena”. Ei, en ollut minä.Se, mitä tuomarit joutuu kuuntelemaan junnupeleistä harrastepeleihin ja myös ylimmissä sarjoissa ei kuulu kenenkään työpaikalle saati harrastukseen.
Väitän että ”Haista vittua”, ei tuomareille huudeta. ”Vitun, pelle”- tyyppistä kylläkin.Juuri näin. Koutsit heittävät tuomareille pelin tuoksinassa ihan samaa kuin Tapparan koutsi pelin päätyttyä. Suomeksi. Onko siinä järkee, se on toinen asia, mut ei kai sen näinkään pitäis olla, että ne menee useimmiten kaikki läpi.
Kerro ettet ole ikinä katsonut Sveitsin Liigaa kertomatta, ettet ole ikinä katsonut Sveitsin Liigaa.On se jännä miten Ruotsissa ja Sveitsissä (varmasti muissakin maissa) tuomaritoiminta on valovuosia edellä Suomea, vaikka sielläkin tuomitaan ihan samalla jäällä, yhtä nopeita tilanteita ja samoissa paineissa.
Oon seurannut Sveitsin liigaa paljonkin. Tuomaritoiminnassa on punainen lanka ja johdonmukaisuus, vaikka tuomarilinja on täysin erilainen.Kerro ettet ole ikinä katsonut Sveitsin Liigaa kertomatta, ettet ole ikinä katsonut Sveitsin Liigaa.
Väitän, että aika moni Sveitsin liigaa seuraava on kanssasi eri mieltä. Suomalaisia tuomareita arvostellaan paljon ja osin tietysti aiheestakin, mutta kyllä esimerkiksi Sveitsin liigan tuomaritoimintaa ihmetellään kannattajien keskuudessa vähintäänkin yhtä paljon.Tuomaritoiminnassa on punainen lanka ja johdonmukaisuus, vaikka tuomarilinja on täysin erilainen.
No esimerkiksi yksikään valmentaja tai pelaaja ei ole tätä mieltä.Oon seurannut Sveitsin liigaa paljonkin. Tuomaritoiminnassa on punainen lanka ja johdonmukaisuus, vaikka tuomarilinja on täysin erilainen.
Sveitsin liigan tuomarit ovat täysin Suomi-sarjan tasoa verrattuna Suomen liigatuomareihin.Oon seurannut Sveitsin liigaa paljonkin. Tuomaritoiminnassa on punainen lanka ja johdonmukaisuus, vaikka tuomarilinja on täysin erilainen.