Liigan kurinpitopäätökset kaudella 2023–2024

  • 280 087
  • 2 260

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eipä tässä keskustelussa ole pitkään aikaan ollut mitään järkeä, kun aina tasaisin väliajoin joku fiksu keksii tämän saman "no hei eikö vitun tyhmä ole syrjivää samalla tavalla tyhmiä kohtaan kuin vitun homo homoja kohtaan" -tason argumentin. (Edit. Tosin eiköhän tämä kuollut hevonen ole pikkuhiljaa muutenkin jo hakattu loppuun.)

Lainataan tähän loppuun vielä tämän ketjun ansiokkain viesti, ainakin viime lauantain jälkeen. Jos tämän luettuaan ei tajua, niin sitten ei vaan tajua.

Laitetaan tänne sama mitä Reunasen ketjuun:

Tuota niin. Pitkään mietin, että pystynkö ottamaan tähän asiaan kantaa, mutta päätän ottaa. Ikäni olen kuullut joukkuelajeissa hamekankaita, neiteilyjä ja näitä hintittelyjä, eikä ne koskaan ole hyvältä tuntuneet. Me seksuaalivähemmistöt ollaan aika vasta päästy eteenpäin siitä, että meitä ei väheksyttäisi arkikielessä ja ihan vaikka valtamedian viihteessäkin. Ei jääkiekko voi olla mikään saareke, jossa on ihan ok käyttää meitä haukkuvia sanoja. Ja kyllä, hintiksi, homoksi, neidiksi haukkuminen alentaa nimenomaan meitä ihmisinä. En minä halua kuulla missään, että jotain haukutaan hintiksi, kun se haukkuminen on suoraan verrannollinen siihen, että se hintti olisi jotenkin huonompi pelaamaan.

Itse teen aktiivisesti töitä urheilun saralla näistä paskoista eroon pääsemiseksi, niin lähinnä surettaa Jatkoajan palstan kirjoittajien vähättelyt.
 

Harzan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joe DeLoach
Tähän väliin kuva, jossa maailman ykkösseiväshyppääjä Armand Duplantis pitelee sateenvarjoa sen hetken kovimmalle kilpakumppanilleen Sam Kendricksille.

Varmaksi en tietenkään voi mennä sanomaan, mutta arvelisin, että Armand ei tuossa samalla huudellut Samille, että "hyppää nyt vitun homo".

Joskus olen kuullut väitettävän, että joukkuelajeissa oppii sosiaalisia taitoja, toisten huomioon ottamista ja vastustajan kunnioittamista. Ehkä siellä kuitenkin vielä on vähän tekemistä niiden asioiden kanssa.
 

Liitteet

  • mondo.jpg
    mondo.jpg
    567,9 KB · kertaa luettu: 265

Gotterdam

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Leijonat, IPV, Roihuttaret, PuMu
Tähän väliin kuva, jossa maailman ykkösseiväshyppääjä Armand Duplantis pitelee sateenvarjoa sen hetken kovimmalle kilpakumppanilleen Sam Kendricksille.

Varmaksi en tietenkään voi mennä sanomaan, mutta arvelisin, että Armand ei tuossa samalla huudellut Samille, että "hyppää nyt vitun homo".

Joskus olen kuullut väitettävän, että joukkuelajeissa oppii sosiaalisia taitoja, toisten huomioon ottamista ja vastustajan kunnioittamista. Ehkä siellä kuitenkin vielä on vähän tekemistä niiden asioiden kanssa.
Hyviä pointteja, mutta eihän seiväshyppyä voi verrata jääkiekkoon tai joukkuelajeihin. Psyykkaus ei oikein kuulu yksilölajeihin tai siellähän urheilijat ovat about kavereita keskenään. Toki tuollaiset "hintti"-huutelut ei tosiaankaan ole hyväksyttyjä, mutta psyykata voi tyylikkäästikin ilman alatyyliä.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu

Täytyy kyllä sanoa että kurinpidon näkemä kädestä kasvoihin nouseva isku on kyllä jo melkoinen vitsi.

1 Ottelu poikittaisesta mailasta suoraan vastustajan kasvoihin lyötynä ei vastaa minun näkemystä tilanteen rangaistavuudessa. 3 Ottelua olisi ollut sopiva rangaistus.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu

Sama, 1 ottelun kielto tästä ja poikittaisesta suoraan päähän. Vaikea ymmärtää tätä logiikkaa. Poikkari päähän pelitilanteen jälkeen verrattuna peli tilanne taklaukseen.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Martel HPK ja potku vehkeille. Monta peliä laitetaan.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Oliko tästä kunnon videota vielä tarjolla? Meni tilanne itseltä ohi.

Eiköhän sellainen jostain löydy. Pitkään ne sitä videoo etti kun mentiin tarkastamaan tilanne.

Tallberg taklas Martelin vaihtoaitioon ja kaatui itse jälkitilanteessa jäähän jolloin Martel potkas terä edellä haaroväliin. Tältä ainakin näytti siinä hidastuksessa joka oli kaukaa kuvattu.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oli kyl oksettava teko suorastaan! Mitäköhän vittua meinas saavuttaa tuolla?
Eilen jo näki Kärppiä vastaan, että on todella turhautunut. Siinä pelissä ei mitään ilkeyksiä tehnyt, mutta haki selvästi taklauksia puun takaa ja onnistuikin ajamaan muistaakseni Turusen katolleen hienolla taklauksella. Parissa ensimmäisessä pelissä Kärppiä vastaan keskittyi enemmän pelaamiseen, mutta viimeisessä näkyi jo se, että tehoja ei ole tullut. Nyt sitten haki itselleen vähän pidemmän huilin todella typerällä teolla.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Eiköhän sellainen jostain löydy. Pitkään ne sitä videoo etti kun mentiin tarkastamaan tilanne.

Tallberg taklas Martelin vaihtoaitioon ja kaatui itse jälkitilanteessa jäähän jolloin Martel potkas terä edellä haaroväliin. Tältä ainakin näytti siinä hidastuksessa joka oli kaukaa kuvattu.
Aika tarkka kuvaus, kun otetaan huomioon se, että tähän mennessä nähdystä materiaalista tuo teon kuvaus on arvailua.

Eiköhän tuo silti kuitenkin jotenkin potkaissut ja ole pelikieltonsa ansainnut, kun kerran tuomarit näin tuomitsivat.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Aika tarkka kuvaus, kun otetaan huomioon se, että tähän mennessä nähdystä materiaalista tuo teon kuvaus on arvailua.

Eiköhän tuo silti kuitenkin jotenkin potkaissut ja ole pelikieltonsa ansainnut, kun kerran tuomarit näin tuomitsivat.

No ei ne tuomaritkaan miettinyt kauaa kun näkivät samaisen hidastuksen. Vaikka se oli maalin takaa kuvattu, näky siinä potkuliike Tallbergin alavartaloa kohti.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
No ei ne tuomaritkaan miettinyt kauaa kun näkivät samaisen hidastuksen. Vaikka se oli maalin takaa kuvattu, näky siinä potkuliike Tallbergin alavartaloa kohti.
No ensimmäisessä kirjoituksessasi kerroit, että "Martel potkas terä edellä haaroväliin", jota en itse pysty millään havaitsemaan eikä tuomaristo ole missään tällaista myöskään kertonut. No, sillä ei sinänsä ole väliä, jos potkuliike löytyy, niin tuomio on sillä selvä. En vaan näe mitään järkeä keksiä omiasi, kun teko nyt lienee muutenkin tuomittava.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
No ensimmäisessä kirjoituksessasi kerroit, että "Martel potkas terä edellä haaroväliin", jota en itse pysty millään havaitsemaan eikä tuomaristo ole missään tällaista myöskään kertonut. No, sillä ei sinänsä ole väliä, jos potkuliike löytyy, niin tuomio on sillä selvä. En vaan näe mitään järkeä keksiä omiasi, kun teko nyt lienee muutenkin tuomittava.

En mä mitään keksinyt omia vaan kuten sanoin siinä aiemmassa viestissä "tältä ainakin näytti". Ja nyt kun tuota kelaa uudelleen, näyttää se siltä. Tuomaristo ei kertonut? Onko erikseen sellainen tuomio kun potku nivusiin? Vai olitko vaihtoaitiossa, kun tuomarit kävi selvittämässä vielä tilanteen Masolle? Kerro toki mitä ne sano...
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
En mä mitään keksinyt omia vaan kuten sanoin siinä aiemmassa viestissä "tältä ainakin näytti". Ja nyt kun tuota kelaa uudelleen, näyttää se siltä. Tuomaristo ei kertonut? Onko erikseen sellainen tuomio kun potku nivusiin? Vai olitko vaihtoaitiossa, kun tuomarit kävi selvittämässä vielä tilanteen Masolle? Kerro toki mitä ne sano...
Mitä sä nyt horiset. Itse olen tuon päätykuvan nähnyt pariin otteeseen enkä kyennyt siitä näkemään terä edellä potkua haaroväliin / nivusiin. Jos ja kun sinä näet, niin selvähän se sitten varmasti on.

Tuomari antoi tuomion potkusta, kaikki muu on sinun omaa kuvailuasi miltä kerrot tilanteen näyttäneen.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tossa Talen kommentit. Kakkua pitää tulla, koska noissa voi oikeasti tulla pahaa jälkeä, vaikka onneksi nyt selvittiin säikähdyksellä.

 

Ccrb

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars
Parempaa kuvaa toivottavasti on jossain tarjolla kurinpidolle, mutta jo oikeasti potkaisee niin hyi helvetti iso kakku.
 

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MLSE
Toivottavasti tulee ainakin 10 peliä kakkua, hyi helvetti..

Mieluusti voisi laittaa seuraavalla lennolla takaisin Quebeciin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös