Katso, nyt kun kurinpidolle tuntuu lähtevän lähes jokainen laitakopsaus käsiteltäväksi, niin sieltähän alkaa tulla jo joku järkeväkin päätös arvottua. Se, että pelaajat luistelevat peräkkäin ja edellä menevä kaatuu ja jäljessä tuleva törmää häneen nostamalla kädet vaistomaisesti eteen estäen törmäystä. Kyllähän se viiden ottelun pelikielto varmuuden vuoksi voitaisiin antaa, mutta minusta näin on parempi.
Myöskään Jürgens ei voittanut arvonnasta.
Tapparan Casimir Jürgensille ei pelikieltoa
Liigan kurinpitodelegaatio ei määrännyt Tapparan Casimir Jürgensille pelikieltoa 1.4.2023 pelatussa HIFK–Tappara-ottelussa tapahtuneesta tilanteesta.liiga.fi
Kyllä taitaa ne värilasit olla. Jos Blood pitää kättä Suomen yläselällä niin tottakai se suoristuu kun Eemeli lähtee alta pois. Mistä sinä tiedät miten paljon voimaa Blood kohdistaa Suomeen?Blood suoristaa kätensä ja lisää Suomen vauhtia.
Kaikki jotka vähänkin on itse pelannut jääkiekkoa muuallakin kuin garrastesarjassa ymmärtää, että jos tuossa tilanteessa olet liimaamassa/viemässä kaveria laitaan ja se kaatuu edestä niin väistämättä omakin tasapaino menee. Lisäksi reaktioaika tuossa sellainen, että mahdotonta vetää 0,1 sekunnissa käsiä irti kaverista.Kai mulla sitten vaan on massiiviset värilasit päässä, mutta minusta Blood työntää Suomea yläselästä kohti laitaa. Suomen kaatuminen ei ole Bloodin vika, siitä olen samaa mieltä. Mutta Suomen kaatumisen alettua Blood vielä selvästi ojentaa kättään antaen vauhtia. Samalla hän kääntää luistintaan kohti laitaa saadakseen lisää voimaa työntöön. Ehkä tuo on "refleksi", ehkä ei, mutta minusta on outoa että kurinpito puhuu pelkästään törmäyksestä kun videolta on havaittavissa selvä työntöliike joka vaikuttaa voimakkaasti tilanteen vakavuuteen. "Blood ei lisää Suomen vauhtia laitaan törmäämisessä kädellään", paskan marjat. Blood suoristaa kätensä ja lisää Suomen vauhtia. Tuota voi väittää vahingoksi jos niin haluaa, mutta kyseinen lause kurinpitopäätöksessä on yksinkertaisesti valheellinen. Katsokaa itse tallenteen ajasta 43:44 ja muodostakaa omat johtopäätöksenne.
Juu ja jos kädet saisikin pois, niin sitten siellä selässä on todennäköisesti joka tapauksessa sata kiloa jääkiekkoilijaa makaamassa ja tulos on luultavasti vielä pahempi kuin tuossa tapauksessa.Kaikki jotka vähänkin on itse pelannut jääkiekkoa muuallakin kuin garrastesarjassa ymmärtää, että jos tuossa tilanteessa olet liimaamassa/viemässä kaveria laitaan ja se kaatuu edestä niin väistämättä omakin tasapaino menee. Lisäksi reaktioaika tuossa sellainen, että mahdotonta vetää 0,1 sekunnissa käsiä irti kaverista.
Kysyt ihan tosissaan? Siis niinkun ihan oikeasti niin, että tuohon pitää vastata?Mitä ne kädet siellä selässä ylipäätään tekee?
Tästä olen samaa mieltä. On suoraselkäistä olla antamatta vain julkisen paineen vuoksi jotain 1-2 ottelun pelikieltoa tekaistulla syyllä.Mielestäni hyvät perustelut ja oikea tuomio. Noita perustelujakin parempaa on se, että tapaus tutkittiin ja uskallettiin olla antamatta pelikieltoa kun syytä ei löydetty.
Mitä ne kädet siellä selässä ylipäätään tekee?
Yritän kuvitella miltä näyttäisi, jos sählyssä pelaaja juoksisi toisen perässä kädet numeroissa. Näyttäisi varmaan semisti typerältä.Puhuttiinko jääkiekosta vai salibandysta?
Yritän kuvitella miltä näyttäisi, jos sählyssä pelaaja juoksisi toisen perässä kädet numeroissa. Näyttäisi varmaan semisti typerältä.
Päättymätön suo, jos tuonne lähdet! En suosittele. Muuten kurki nokkii pussejas tossa keväämmällä kun lumet sulaa.Kysyt ihan tosissaan? Siis niinkun ihan oikeasti niin, että tuohon pitää vastata?
Iski silmään;Myöskään Jürgens ei voittanut arvonnasta.
Tapparan Casimir Jürgensille ei pelikieltoa
Liigan kurinpitodelegaatio ei määrännyt Tapparan Casimir Jürgensille pelikieltoa 1.4.2023 pelatussa HIFK–Tappara-ottelussa tapahtuneesta tilanteesta.liiga.fi
Tappara on antanut kirjallisen lausuman tilanteesta ja Jürgens suullisen lausuman.
No eihän nyt sentään tollaseen dokumenttiin ole tarvinnut aikaa tuhrata. Ihan on riittänyt lyhyt ja ytimekäs viesti Liusjärvelle, että jos rankkua tulee, niin saat potkut.Siellä on Tapparan officella kehitelty 20 sivuinen powerpoint siitä miksi Jurgensinsin ei pitäisi saada pelikieltoa?
Kaiketi osapuolten näkemysten kuuleminen kuuluu käsittelyn käytäntöön.Siis miksi Tappara on jonkun lausunnon tilanteesta antanut?
Iski silmään;
Siis miksi Tappara on jonkun lausunnon tilanteesta antanut? Siellä on Tapparan officella kehitelty 20 sivuinen powerpoint siitä miksi Jurgensinsin ei pitäisi saada pelikieltoa?
Ihan oikein tuo taisi lopulta mennä. Pelottava tilanne ja ymmärrän kyllä jengin primitiiviset reaktiot tuosta että kakkua vaan, itsekin olin pelin tuoksinassa sillä kannalla. Pari yötä nukuttu ja tilanne kelailtu muutamaan otteeseen niin tuo on tosiaankin enemmän epäonnea, esimerkki siitä miten vaarallinen laji jääkiekko voi välillä olla, vaikka kukaan ei mitään ns. väärää tekisikään.
Kyllä, ja erikseen on mainittu että Jurgens on myös antanut tilanteesta oman lausuntonsa. Mutta miksi seuran pitää antaa tilanteeseen joku lausunto? Eikös se pelaajan oma lausunto ihan riitä, ja ole se millä on merkitystä.Kaiketi osapuolten näkemysten kuuleminen kuuluu käsittelyn käytäntöön.