Liigan kurinpitopäätökset kaudella 2022–2023

  • 249 183
  • 1 858

Runkosarja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, sympatiat KooKoo
Mä ajattelen niin, että nyt kun on kaksi paria jäljellä, niin tuomaritoiminta tiivistyy ja peleissä on parhaat ammattiseeprat.
Ottelut on varmoissa käsissä
Onhan? Onhan...

...hei, mä taidan alkaa herätä.
 

Trick9

Jäsen
Suosikkijoukkue
-..'
Hyvä ettei tullut Vilenille pelikieltoa. Ei olisi tilanteesta ansainnut edes tuota vitosta ja pelirangaistustaan mutta ainakin sitten tässä tilanteessa on järki voittanut ja välttyi pelikiellolta. Omaan silmään ainakin ollut yksi Liigan tämän kauden parhaista nuorista puolustajista ja mielellään seuraa hänen otteitaan myös tässä sarjassa, vaikka Ilveksen jatkoon menoa tästä sarjasta liputankin.
 

-One-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kai mulla sitten vaan on massiiviset värilasit päässä, mutta minusta Blood työntää Suomea yläselästä kohti laitaa. Suomen kaatuminen ei ole Bloodin vika, siitä olen samaa mieltä. Mutta Suomen kaatumisen alettua Blood vielä selvästi ojentaa kättään antaen vauhtia. Samalla hän kääntää luistintaan kohti laitaa saadakseen lisää voimaa työntöön. Ehkä tuo on "refleksi", ehkä ei, mutta minusta on outoa että kurinpito puhuu pelkästään törmäyksestä kun videolta on havaittavissa selvä työntöliike joka vaikuttaa voimakkaasti tilanteen vakavuuteen. "Blood ei lisää Suomen vauhtia laitaan törmäämisessä kädellään", paskan marjat. Blood suoristaa kätensä ja lisää Suomen vauhtia. Tuota voi väittää vahingoksi jos niin haluaa, mutta kyseinen lause kurinpitopäätöksessä on yksinkertaisesti valheellinen. Katsokaa itse tallenteen ajasta 43:44 ja muodostakaa omat johtopäätöksenne.
 

Kopari

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Jokipojat, Mikkelin Kittaajat
Katso, nyt kun kurinpidolle tuntuu lähtevän lähes jokainen laitakopsaus käsiteltäväksi, niin sieltähän alkaa tulla jo joku järkeväkin päätös arvottua. Se, että pelaajat luistelevat peräkkäin ja edellä menevä kaatuu ja jäljessä tuleva törmää häneen nostamalla kädet vaistomaisesti eteen estäen törmäystä. Kyllähän se viiden ottelun pelikielto varmuuden vuoksi voitaisiin antaa, mutta minusta näin on parempi.
 

JJA90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Red wings
Kai mulla sitten vaan on massiiviset värilasit päässä, mutta minusta Blood työntää Suomea yläselästä kohti laitaa. Suomen kaatuminen ei ole Bloodin vika, siitä olen samaa mieltä. Mutta Suomen kaatumisen alettua Blood vielä selvästi ojentaa kättään antaen vauhtia. Samalla hän kääntää luistintaan kohti laitaa saadakseen lisää voimaa työntöön. Ehkä tuo on "refleksi", ehkä ei, mutta minusta on outoa että kurinpito puhuu pelkästään törmäyksestä kun videolta on havaittavissa selvä työntöliike joka vaikuttaa voimakkaasti tilanteen vakavuuteen. "Blood ei lisää Suomen vauhtia laitaan törmäämisessä kädellään", paskan marjat. Blood suoristaa kätensä ja lisää Suomen vauhtia. Tuota voi väittää vahingoksi jos niin haluaa, mutta kyseinen lause kurinpitopäätöksessä on yksinkertaisesti valheellinen. Katsokaa itse tallenteen ajasta 43:44 ja muodostakaa omat johtopäätöksenne.

Kuten itse alkuun sanoit, sulla on vätilasit.

Itse en tuossa tilanteessa nähnyt mitään väärää, varsinkaan kun olin ensimmäiset uusinnat katsonut.
 

Bronco

Jäsen
Katso, nyt kun kurinpidolle tuntuu lähtevän lähes jokainen laitakopsaus käsiteltäväksi, niin sieltähän alkaa tulla jo joku järkeväkin päätös arvottua. Se, että pelaajat luistelevat peräkkäin ja edellä menevä kaatuu ja jäljessä tuleva törmää häneen nostamalla kädet vaistomaisesti eteen estäen törmäystä. Kyllähän se viiden ottelun pelikielto varmuuden vuoksi voitaisiin antaa, mutta minusta näin on parempi.

Ei valittamista siinä, ettei Bloodille lätkäisty pelikieltoa. Arvovaltaisen delegaation perusteluista ei pysty kuitenkaan olemaan täysin samaa mieltä. Tilanteessa on ilman muuta huonoa onnea, MUTTA Blood myös vaikuttaa törmäyksen voimakkuuteen. Kontekstina: Ilves on aloittanut matsin näyttävästi juuri avausmaalin tehden ja pyöritystä jatkaen, Blood pelaa adrenaliinipäissään tilanteen epätoivoisesti. Konteksti ei ole: "Blood nostaa kädet vaistomaisesti eteen estäen törmäystä" :D

Mutta tämä on nyt saatu käsiteltyä virallisesti ja voidaan jatkaa eteenpäin kohti uusia puheenaiheita.
 
J

Just-Ice-Hockey

Myöskään Jürgens ei voittanut arvonnasta.


Mielestäni hyvät perustelut ja oikea tuomio. Noita perustelujakin parempaa on se, että tapaus tutkittiin ja uskallettiin olla antamatta pelikieltoa kun syytä ei löydetty.
 
Suosikkijoukkue
Sydämellä pelaavat
Kai mulla sitten vaan on massiiviset värilasit päässä, mutta minusta Blood työntää Suomea yläselästä kohti laitaa. Suomen kaatuminen ei ole Bloodin vika, siitä olen samaa mieltä. Mutta Suomen kaatumisen alettua Blood vielä selvästi ojentaa kättään antaen vauhtia. Samalla hän kääntää luistintaan kohti laitaa saadakseen lisää voimaa työntöön. Ehkä tuo on "refleksi", ehkä ei, mutta minusta on outoa että kurinpito puhuu pelkästään törmäyksestä kun videolta on havaittavissa selvä työntöliike joka vaikuttaa voimakkaasti tilanteen vakavuuteen. "Blood ei lisää Suomen vauhtia laitaan törmäämisessä kädellään", paskan marjat. Blood suoristaa kätensä ja lisää Suomen vauhtia. Tuota voi väittää vahingoksi jos niin haluaa, mutta kyseinen lause kurinpitopäätöksessä on yksinkertaisesti valheellinen. Katsokaa itse tallenteen ajasta 43:44 ja muodostakaa omat johtopäätöksenne.
Kaikki jotka vähänkin on itse pelannut jääkiekkoa muuallakin kuin garrastesarjassa ymmärtää, että jos tuossa tilanteessa olet liimaamassa/viemässä kaveria laitaan ja se kaatuu edestä niin väistämättä omakin tasapaino menee. Lisäksi reaktioaika tuossa sellainen, että mahdotonta vetää 0,1 sekunnissa käsiä irti kaverista.
 

surfa

Jäsen
Kaikki jotka vähänkin on itse pelannut jääkiekkoa muuallakin kuin garrastesarjassa ymmärtää, että jos tuossa tilanteessa olet liimaamassa/viemässä kaveria laitaan ja se kaatuu edestä niin väistämättä omakin tasapaino menee. Lisäksi reaktioaika tuossa sellainen, että mahdotonta vetää 0,1 sekunnissa käsiä irti kaverista.
Juu ja jos kädet saisikin pois, niin sitten siellä selässä on todennäköisesti joka tapauksessa sata kiloa jääkiekkoilijaa makaamassa ja tulos on luultavasti vielä pahempi kuin tuossa tapauksessa.
 

haepis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit, KooKoo, Red Wings
Hieno ratkaisu Liusjärveltä.

Mun mielestä tilanteiden laittamisessa kurinpitoon pitäisi mieluummin käyttää sanamuotoa tyyliin "päävideotuomarin mielestä tilanteen rangaistavuus pitää kurinpidossa selvittää" eikä muotoa "päävideotuomarin näkemyksen mukaan tilanteesta tulee määrätä ottelurangaistus / pelikielto", koska rangaistuksetta jätettäessä päävideotuomarin katsotaan olleen väärässä. Jos päävideotuomari laittaisikin tilanteita kurinpitoon eri sanoin, olisi Liusjärvelläkin huomattavasti vähemmän paineita "korjata virhettä".

Myös Jürgens selvisi ilman pelikieltoa.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Yritän kuvitella miltä näyttäisi, jos sählyssä pelaaja juoksisi toisen perässä kädet numeroissa. Näyttäisi varmaan semisti typerältä.

Sen kuin katsot ihan minkä tahansa salibandyliigan pelin. Kyllä siellä aina on se toinen käsi selässä kiinni, kuten jääkiekossakin. Sillä yleensä myös turvataan itseä ja kaveriakin kun kädellä saat vielä hieman kevennettyä kontaktia.
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myös futiksessa pidetään kättä numeroissa kun puolustetaan lähellä.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Kysyt ihan tosissaan? Siis niinkun ihan oikeasti niin, että tuohon pitää vastata?
Päättymätön suo, jos tuonne lähdet! En suosittele. Muuten kurki nokkii pussejas tossa keväämmällä kun lumet sulaa.

Onneksi tätä huumoria riittää pitkälle kevääseen.
 

MSU

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Myöskään Jürgens ei voittanut arvonnasta.

Iski silmään;

Tappara on antanut kirjallisen lausuman tilanteesta ja Jürgens suullisen lausuman.

Siis miksi Tappara on jonkun lausunnon tilanteesta antanut? Siellä on Tapparan officella kehitelty 20 sivuinen powerpoint siitä miksi Jurgensinsin ei pitäisi saada pelikieltoa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös