Tuossa se aikalailla vastaava Nalli - Räty tilanne, jossa Nalli luistelee itse tuonne olkapäähän.
Ei Kontiola tuossa edes liiku oikein mihinkään, vaan ottaa kontaktia vastaan ja tämä Turgeon luistelee itse suoraan olkapäähän. Kontiolahan tuossa ottaa kontaktia vastaan, sillä jos ei ottaisi, niin itse lentäisi perseelleen.
Jos joku luistelee itse toisen olkapäähän, niin ei niistä nyt oikein pelikieltoa voi jakaa.
Linja vedettiin jo aikaisemmin ja siinä pysyttiin.
Ehkä 2min estämisestä olisi voinut viheltää.
En näe ihan samanlaisina näitä kahta tilannetta, joten tuskin päästään tässä keskustelussa pitkälle.
Siitä olen samaa mieltä, että Nallin tilanteessa ei Ilvespelaaja tee mitään väärää, Nalli on tulossa taklauksen sijaan todella omituisesti kyyryssä tökkäämään kiekkoa ja ajautuu päin Ilvespelaajaa. Tämän seurauksena Ilvespelaaja ottaa Nallin heikohkon kontaktin "vastaan" ja itse osuma vaikuttaisi enemmän olevan rintakehän alueella, mutta pää retkahtaa ikävästi tilanteessa.
Turgeon ei ole tulossa selvästi Kontiolaa taklaamaan/päin vaan on kiekon perässä ja sitten osuu kun tulee törmäys. Törmäyksen kontakti osuu myös selvemmin ensisijaisesti päähän ja Kontiola on myös itse liikkeessä, eikä paikallaan vastaanottamassa taklausta/karvausta kuten tuo Nallin klippi.
Mutta kiitos selvennyksestä kuitenkin, pystyn kyllä näkemään yhtäläisyyksiä, vaikka itse näen myös syitä siihen, miksi ei ihan samanlaiset tilanteet olekkaan ja miksi tätä Nallin tapausta ei voida pitää ns. ohjenuorana Kontiolan tilanteessa.
Uusia seikkailuja kohti, illalla jatkuu, toivottavasti ei tule edes kyseenalaisia tilanteita vaan pelataan kovaa, mutta siististi. Kaikinpuolin kiinnostavin pari ja toivon mahdollisimman pitkää sarjaa (vaikka joukkuueet varmasti eivät).
Yleinen toive itsellä näihin tilanteisiin olisi, että lähetetään rohkeammin eteenpäin tilanteita paikkaan X, josta voidaan saada lausuntoja tilanteista. Jos esimerkiksi Jürgenssin poikkari näyttäisi olevan isku poikittaisella niskaan, niin ihan toden totta haluaisin edes kuulla perustelut miksi näin ei mukamas ollut ja jos oli, niin miksi ei ole pelikiellon arvoinen. Vähentäisi ehkä jonkin verran ihmettelyä ja voisi tarttua vähän paremmin siihen tilannehuoneen/kurinpidon karuselliin, että mitä siellä liikkuu päässä vai liikkuuko mitään.