No onhan toi nyt 99% varmuudella pelkkää sattumaa. Mitä iloa kurinpidolle olisi esim. KalPan sorsimisesta? Huvikseen antavat kakkua?Edit: Ja en siis kritisoi KalPan saamia pelikieltoja (vaikka seura itse nyt tosiaan vetikin Gallet-keissin urheilun oikeusturvalautakuntaan asti). Toivoisin vain, että kaikille olisi samat säännöt käytössä, mutta ihan rehellisesti en usko näin olevan. Ei voi olla täysin puhtaasti sattumaa, että tilanne on tämännäköinen.
Viime kaudella KalPa ei muuten saanut ainuttakaan pelikieltoa. Hukkuiko ruskea kirjekuori tänä vuonna postissa, vai onko tämä kenties sitä kuuluisaa sattumaa? Sattumalta myös isomman budjetin joukkueet Kärppiä lukuunottamatta löytyvät viime kauden tilaston kärkipäästä.
HIFK 20 peliä
TPS 17
HPK 15
Lukko 8
Tappara 8
Ässät 8
Ilves 7
Pelicans 7
JYP 5
SaiPa 4
KooKoo 3
Jukurit 2
Kärpät 0
Sport 0
KalPa 0
TPS 17
HPK 15
Lukko 8
Tappara 8
Ässät 8
Ilves 7
Pelicans 7
JYP 5
SaiPa 4
KooKoo 3
Jukurit 2
Kärpät 0
Sport 0
KalPa 0
Mä oon täysin varma, että kurinpito pyrkii olemaan niin tasapuolinen kuin suinkin mahdollista. Minusta kaikki tämän kauden päätökset ovat olleet hyvin perusteltuja, ja muuta ei oikeastaan voi vaatia. Tilanteet ovat kuitenkin aina tulkinnanvaraisia, joten yhtä oikeaa tuomiota harvemmin on olemassa. Mielestäni mitään räikeää ristiriitaa ei kuitenkaan ole minkään kahden tuomion väliltä löydettävissä, vaan kurinpito on ollut johdonmukainen omalla linjallaan.
Tilannehuoneen kaver(e)ille, joka tämän Gallet'n tapauksen päästi sormien läpi, pitäisi sen sijaan antaa kenkää. Ei voi noin pahasti olla pihalla, ettei laita edes käsittelyyn tilannetta, jossa suurin osa taklauksen voimasta kohdistuu päähän.