Liigan kurinpitopäätökset kaudella 2021–2022

  • 203 958
  • 1 546

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Niin mutta kun mainitsit asiayhteydessä poliisin, niin ajattelin että sulla oli ihan asiaakin takana.

Nyt vielä Venäjäkin mukaan. Liian hapokasta.
Kuten jo toiseen ketjuun kirjoitin, niin asiat on käsittelyssä. Ei meidän kuulu ketään tuomita, tai yleistää. Lukolla on pääsääntöisesti fiksuja kannattajia.
 

Torpeedo99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Siis onko täällä nyt kaikki sitä mieltä että Skalickyn kuuluu saada pelikieltoa? Olisi voinut mielestäni ajaa paljon kovemminkin jolloin Haapalaa olisi oikeasti sattunut ja isosti.. Päähän se osuu sitä en kiistä. Mutta kokoeron takia hiukan kolahti ikävästi.. kiekollinen pelaajaa ja Skalickyn liike ei kohdistu ylös. Osuma päähän yhdistelmä kokoerosta ja huonosta tuurista.. Ei tuosta Lukko-Ilves pelistä yhtään tilannetta pitäisi mennä kurinpitoon.

Ja sitten nämä rasistiset kommentit.. Ei vaan voi ymmärtää! Oikeastaan olin jo kun Oden lensi ulos aika varma että joku reppana laukoo somessa jotain tuollaista oksettavaa paskaa, missä ei ole millään tavalla pientäkään järkeä varsinkaan kun Oden-Slovacek tilanne oli vahinko ja Slovacekin loukki huonoa tuuria
 

Doug93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Idänpään Toive, Romford Raiders
Siis onko täällä nyt kaikki sitä mieltä että Skalickyn kuuluu saada pelikieltoa? Olisi voinut mielestäni ajaa paljon kovemminkin jolloin Haapalaa olisi oikeasti sattunut ja isosti.. Päähän se osuu sitä en kiistä. Mutta kokoeron takia hiukan kolahti ikävästi.. kiekollinen pelaajaa ja Skalickyn liike ei kohdistu ylös. Osuma päähän yhdistelmä kokoerosta ja huonosta tuurista.. Ei tuosta Lukko-Ilves pelistä yhtään tilannetta pitäisi mennä kurinpitoon.

Ja sitten nämä rasistiset kommentit.. Ei vaan voi ymmärtää! Oikeastaan olin jo kun Oden lensi ulos aika varma että joku reppana laukoo somessa jotain tuollaista oksettavaa paskaa, missä ei ole millään tavalla pientäkään järkeä varsinkaan kun Oden-Slovacek tilanne oli vahinko ja Slovacekin loukki huonoa tuuria
En ole mitään mieltä Skalickyn tilanteesta.. odotan rauhassa mitä tulee. Valtava poru saattaa syntyä, mutta minä en näitä päätä, enkä tuomioita jaa.
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Tuo Odenin tilanne on varmaan kurinpidolle haastava. Minusta Oden pelaa pelkästään kiekkoa joka on laidassa pelattavissa kun ilmeisesti karkaa Lukon pelaajalta. Itse törmäys näyttää täydeltä vahingolta. Itse en antaisi pelikieltoa. Hidastuksen perusteella en olisi antanut edes jäähyä.
 

Kämmenrumpu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston
Siis onko täällä nyt kaikki sitä mieltä että Skalickyn kuuluu saada pelikieltoa? Olisi voinut mielestäni ajaa paljon kovemminkin jolloin Haapalaa olisi oikeasti sattunut ja isosti.. Päähän se osuu sitä en kiistä. Mutta kokoeron takia hiukan kolahti ikävästi.. kiekollinen pelaajaa ja Skalickyn liike ei kohdistu ylös. Osuma päähän yhdistelmä kokoerosta ja huonosta tuurista.. Ei tuosta Lukko-Ilves pelistä yhtään tilannetta pitäisi mennä kurinpitoon.

Kyllä se taklaus päähän osuu, niin eikös siitä se 5 peliä tule.. Toki on kurinpito tuosta poikennut ihan vast ikään..

Olisi hän voinut jättää taklaamattakin.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Siis onko täällä nyt kaikki sitä mieltä että Skalickyn kuuluu saada pelikieltoa? Olisi voinut mielestäni ajaa paljon kovemminkin jolloin Haapalaa olisi oikeasti sattunut ja isosti.. Päähän se osuu sitä en kiistä. Mutta kokoeron takia hiukan kolahti ikävästi.. kiekollinen pelaajaa ja Skalickyn liike ei kohdistu ylös. Osuma päähän yhdistelmä kokoerosta ja huonosta tuurista.. Ei tuosta Lukko-Ilves pelistä yhtään tilannetta pitäisi mennä kurinpitoon.

Ja sitten nämä rasistiset kommentit.. Ei vaan voi ymmärtää! Oikeastaan olin jo kun Oden lensi ulos aika varma että joku reppana laukoo somessa jotain tuollaista oksettavaa paskaa, missä ei ole millään tavalla pientäkään järkeä varsinkaan kun Oden-Slovacek tilanne oli vahinko ja Slovacekin loukki huonoa tuuria
Eli päähän osuu. Kiekollinen pelaaja toki. Peliasento taklattavalla muuttumaton alusta loppuun.

Taklaajan vastuu tässä kohden suurempi kuin taklattavan vastuu, nähdäkseni. Kurinpito toki usein kassalla, väärälläkin välillä. Tästä kuitenkin pelikielto lähempänä kuin Denssin tilanteesta, nähdäkseni.
 

Torpeedo99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli päähän osuu. Kiekollinen pelaaja toki. Peliasento taklattavalla muuttumaton alusta loppuun.

Taklaajan vastuu tässä kohden suurempi kuin taklattavan vastuu, nähdäkseni. Kurinpito toki usein kassalla, väärälläkin välillä. Tästä kuitenkin pelikielto lähempänä kuin Denssin tilanteesta, nähdäkseni.
No jos jommasta kummasta pitäisi valita niin ennemmin sitten Skalickyn. Tuo Odenin tilanne kuitenkin täysin vahinko, Skalickyn tilanne vaikka sitten huolimatonta taklauspelaamista. Ja kyllä Haapalakin siinä hyvin hereillä ja pää ylhäällä oli mutta edelleenkään en tiedä miten skalicky olisi voinut enemnän kädet pitää alhaalla. Kiekollinen pelaaja Haapala, niin tottakai Skalicky taklaa eli taklauksen jättäminen ei mielestäni vaihtoehto. Itse en antaisi kummastakaan pelikieltoa
 

Lepii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
No jos jommasta kummasta pitäisi valita niin ennemmin sitten Skalickyn. Tuo Odenin tilanne kuitenkin täysin vahinko, Skalickyn tilanne vaikka sitten huolimatonta taklauspelaamista. Ja kyllä Haapalakin siinä hyvin hereillä ja pää ylhäällä oli mutta edelleenkään en tiedä miten skalicky olisi voinut enemnän kädet pitää alhaalla. Kiekollinen pelaaja Haapala, niin tottakai Skalicky taklaa eli taklauksen jättäminen ei mielestäni vaihtoehto. Itse en antaisi kummastakaan pelikieltoa
Millä kohdalla ottelua Skalickyn taklaus tapahtuu, niin pääsee itsekin arvioimaan, kun sen verran on herättänyt keskustelua?
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Millä kohdalla ottelua Skalickyn taklaus tapahtuu, niin pääsee itsekin arvioimaan, kun sen verran on herättänyt keskustelua?
 
Suosikkijoukkue
Ilves
No jos jommasta kummasta pitäisi valita niin ennemmin sitten Skalickyn. Tuo Odenin tilanne kuitenkin täysin vahinko, Skalickyn tilanne vaikka sitten huolimatonta taklauspelaamista. Ja kyllä Haapalakin siinä hyvin hereillä ja pää ylhäällä oli mutta edelleenkään en tiedä miten skalicky olisi voinut enemnän kädet pitää alhaalla. Kiekollinen pelaaja Haapala, niin tottakai Skalicky taklaa eli taklauksen jättäminen ei mielestäni vaihtoehto. Itse en antaisi kummastakaan pelikieltoa
Eli päähän se osuu, sitä et kiistä.

Ja tähän ylle lainattuun. Haapala hereillä, pää ylhäällä ja Skalickyllä kädet alhaalla päähän osuessaan

Pakko oli kuitenkin taklata, koska kiekollinen. Kiekollista on taklattava tilanteesta huolimatta.

Väistämättömät johtopäätökset. Tilanteen tunnistus siis pelkästään taklattavan vastuulla?

Tilannehuone on kanssasi yhtämielinen. Itse olen edelleen puolivahvasti erimielinen.
 

mize

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Henkalle siis kiviä taskuun. Vaikka on kyllä sanottava, että kyllä Skalicky aika usein menee aika rajusti ja hiukan varomattomasti noihin taklauksiin.
 

Torpeedo99

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli päähän se osuu, sitä et kiistä.

Ja tähän ylle lainattuun. Haapala hereillä, pää ylhäällä ja Skalickyllä kädet alhaalla päähän osuessaan

Pakko oli kuitenkin taklata, koska kiekollinen. Kiekollista on taklattava tilanteesta huolimatta.

Väistämättömät johtopäätökset. Tilanteen tunnistus siis pelkästään taklattavan vastuulla?

Tilannehuone on kanssasi yhtämielinen. Itse olen edelleen puolivahvasti erimielinen.
Nyt kun näin tuon uudestaan, niin vähän siinä ja tässä.. olisi voinut jättää taklaamatta mutta päätti taklata. Ja päähänhän tuo osuu ei sitä voi kiistää. Ei kai tuosta jäähy olisi vääryys ollut pelikielto olisi. Edelleen olen sitä mieltä että kokoero tuossa oli suurin ongelma. Onneksi Haapala kuitenkin kunnossa
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Liverpool
Telia TV:n lähetyksessa siinä 34 minuutin paikkeilla tulee tuo hidastus sivulta. Törmäyshetkellä kun ottaa pysäytyskuvan luulisi kavereiden olevan painimolskilla. Valitettavasti en saanut siitä leikettä? Molempien päät rinnakkain ja hartiat toisiaan vasten. Kädet alhaalla kuin etsien otetta sieltä. Ainoa mitä pysäytyskuva ei kerro.
-Kiekko on lähtenyt noin pari kymmenystä ennen Haapalan lavasta
- Haapala vielä paikallaan.
- Skalicky liukuu päin (siis viimeinen vauhtipotku ehkä 5 metriä aiemmin)
- Liike-energian mukaisesti suurempi liike-energia voittaa ja Haapa lakaatuu seljälleen.
- Skalicky ei tee oikeastaan mitään. Ihan loppuvaiheessa nostaa oikeaa kättään mutta siinä vaiheessa ei enää vaikuta Haapalaan.
Mielestäni täysin oikeaoppinen taklaus joka ei osu päähän alkuunkaan.

Tästä Slovacekin tapauksesta jäi paha maku. Jos kaverin kausi on ohi niin olisi taas todella oikeus ja kohtuus että Odenininkin kausi olisi ohi. En sano oliko joku vahinko mutta jos niittää noin loppuun asti kaverin molemmat jalat ja noin kovalla vauhdilla. Ei pienintäkään yritystä väistää tai säästää kaverin jalkoja niin ei tuosta voi olla kuin yhtä mieltä. Ei vahingossa saa ketään tappaakkaan.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielestäni Odenille voisi antaa 1-2 ottelua pelikieltoa, tuolla vauhdilla kun tulet tilanteeseen, niin pitää olla varma, ettei osu jalkoihin. Nyt tuli jokseenkin holtittomasti tuohon tilanteeseen, ei tuolla tavalla vain voi mielestäni Liigassa tulla tilanteeseen. Kolme matsiakin sulatan, mutta sen yli jos mennään, niin mielestäni vähän jo liikaa. Kuitenkin Slovacek aika viime hetkellä lähteekin väistämään tuota "taklausta", jolloin osuu ikävästi suoraan polveen, eli näkisin sen pienenä lieventävänä asianhaarana. Ei välttämättä Slovacekaan älynnyt, kuinka kovaa Oden tuli, ja ajatteli kerkeävänsä pois alta.

Ja näkee hyvin, että Oden ei käytännössä ikinä taklaa, hirveällä vauhdilla tilanteeseen, mutta ei oikein tietoa, että miten siinä kuuluisi toimia, taklata vai mennä eteen vai mitä. Nyt sitten onnistui leikkaamaan aika ikävästi.

Mun mielestä tuossa Odenin tilanteessa puuttui kokonaan yritys taklata/kampittaa Slovacekia, eli eiköhän tuossa jää 5+PR lopulliseksi tuomioksi. Kampitus olisi myös ollut paljon parempi syy kuin polvitaklaus.
Tämä kuvaa tilannetta hyvin, ei Oden tuntunut oikein itsekään tietävän mitä on menossa tekemään, muuta kuin menee miehen ja siniviivan väliin estämään etenemisen. No eihän tuo hyvin mennyt, ja mielestäni tuosta voisi antaa sen parikin peliä muistutusta, että ei tuolla tavalla voi mennä. Siinä on toisen terveys uhattuna, kun Oden yhtenä Liigan parhaista pelaajista tuolla tavalla kaahaa paikalle.

Todella ikävä tilanne, toivottavasti ei ole Slovacekin kausi ohitse.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko

Liitteet

  • 20220308_231726.jpg
    20220308_231726.jpg
    63,5 KB · kertaa luettu: 85

Zibbazubba

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Mielestäni Odenille voisi antaa 1-2 ottelua pelikieltoa, tuolla vauhdilla kun tulet tilanteeseen, niin pitää olla varma, ettei osu jalkoihin. Nyt tuli jokseenkin holtittomasti tuohon tilanteeseen, ei tuolla tavalla vain voi mielestäni Liigassa tulla tilanteeseen.
Mitä mä just luin? Eihän Oden edes luistele tuohon tilanteeseen, liukuu. Kontaktin tarkoituksellisuudesta tuskin tarvitsee edes keskustella. Pyrkii kääntymään kiekolle, ei levitä jalkoja.
 

mesag

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mitä mä just luin? Eihän Oden edes luistele tuohon tilanteeseen, liukuu. Kontaktin tarkoituksellisuudesta tuskin tarvitsee edes keskustella. Pyrkii kääntymään kiekolle, ei levitä jalkoja.
Olihan tuossa vauhtia, harvoin tulet poikittain noin kovalla vauhdilla, koska riski ajaa tilanteesta ohi. Mielestäni sen verran on vastuussa itsestään, että ei voi tuolla tavoin leikata toisen jalkoihin.
 

Rommeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Pale Knuckles - EASHL, Україна
Nyt vasta katsoin tuon Odenin ulosajoon johtaneen tilanteen. Ei varmaankaan hakenut mitään polvitaklausta tuossa, eikä levittänyt jalkojaan, mutta mitä ihmettä hän mahtoi tuolla liikkeellään hakea? Leikkasi aivan suoraan jalkoihin ja jälki on todennäköisesti pahaa. Kyllä Oden tuon johdosta tullee muutaman pelin huilaamaan.
 

KiekkoMes

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Detroit Red Wings, KuPS
Antaisin Odenille 1-2 peliä, sen verran huolimattomasti menee tilanteeseen ja jalat väistämättä kolisee yhteen.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt vasta katsoin tuon Odenin ulosajoon johtaneen tilanteen. Ei varmaankaan hakenut mitään polvitaklausta tuossa, eikä levittänyt jalkojaan, mutta mitä ihmettä hän mahtoi tuolla liikkeellään hakea? Leikkasi aivan suoraan jalkoihin ja jälki on todennäköisesti pahaa. Kyllä Oden tuon johdosta tullee muutaman pelin huilaamaan.

Kiekkoa, joka karkasi Slovacekin lavasta laitaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös