Liigan kurinpitopäätökset 2018–2019

  • 349 410
  • 2 313

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Paljon on jaksettu mukista ja jupista. Itse olen sitä mieltä, että moiset käsimerkit eivät kuulu lajiin piste. Näin ollen uskon tuomariston/kurinpidonkin olevan sitä mieltä. Ja jäipä tulkinnalle varaa tai ei, niin nämä kitketään epäilyksenäkin pois. Samoin kuin kurkunleikkaukset, keskarit tai rasistiset kommentit. Ja niin sen minusta pitää ollakkin. Nollalinjalla.
 

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiitos tiedosta. Tosin en tiennyt, että Suomessa on lääkäreitä, jotka pystyvät pelkän videokoosteen perusteella arvioimaan henkilön vamman laadun ja aiheutuuko kohdehenkilölle mahdollisesti kipua vai ei. No nyt on kaikki nähty tämän kurinpitodelegaation toimesta.
Lienee vakuutusyhtiölle töitä tekevä lääkäri, diagnoosit parhaimmillaan potilasta näkemättä ja tuomiona poikkeuksetta työkykyinen.
 

PlayMacher

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Rovaniemen Kiekko, HIFK, Rangers.
Strömwallin ainoa virhe tuossa oli suora katsekontakti linjuriin. Jos sitä koettua kaltoinkohtelua on pelaajalla tarvetta korostaa, niin ei sitä tarvitsisi mitenkään anovasti tehdä. Väärä tulkinta tuomarilta, mutta yleisesti ainakin itseäni on alkanut ärsyttää tuo näyttävä tuomaristoon vetoaminen. Kapteeni ja valmentaja hoitaa palautteen ja yleisö huutaa "HEEEII!", muuten keskitytään pelaamiseen.
 
Onko Liigan kurinpitodelegaation puheenjohtaja Sampo Liusjärvi tai joku muu tuon delegaation jäsenistä koulutukseltaan lääkäri vai miten he voivat päätellä, että 14 sekunnin kuluttua käteen osuudesta mailaniskusta ei todennäköisesti aiheudu kipua?

Minä en ole koulutukseltani lääkäri mutta kun on johonkin vähän kolahtanut sen huomaa usein vasta tilanteen jälkeen.
 

Ralph

Jäsen
Haluaisin vielä nähdä sen päivän kun jonkun muun joukkueen pelaaja saa tuollaisia kieltoja , linjaa odotellessa...
Kaikki muutkin, jotka ovat yhtä törkeitä taklauksia esittäneet, ovat saaneet vastaavia pelikieltoja. Tällä kaudella ei vielä kukaan, mutta viime kaudella Juhani Tyrväinen ja Valtteri Hietanen saivat kuuden ottelun pelikiellot. Eikä kumpikaan pelaa tai pelannut Sportissa. Miro Karjalaisen yhdeksän ottelun ja Matti Lambergin 13 ottelun pelikiellot onkin jo toista maata. Edelliseltä kaudelta löytyykin sitten Antti Tyrväistä ja vastaavaa.

Mutta joo, eiköhän nuo pelikiellot johdu siitä, että kurinpito luuli Tyrväisen, Karjalaisen, Lambergin ja Hietasen pelaavan Sportissa.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Haluaisin vielä nähdä sen päivän kun jonkun muun joukkueen pelaaja saa tuollaisia kieltoja , linjaa odotellessa...
Riippuu Liigassa nykyään siitä, millä tuulella kurinpito on, kuka on taklaajana ja missä joukkueessa pelaa. Myös, onko pelaaja tähtipelaaja, vaikuttaa asiaan.

Tällä kaudella kieltämättä kurinpidon linja on kyllä ollut helvetin outo ja huono.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: teba

bunghole

Jäsen
Oikeansuuntainen tuomio Robakille. Itse odottelin viittä peliä, mutta pessimistinä olin varautunut että tulee 2-3. Aivan suoraan päähän ja laitaa vasten, osoittaa täyttä vastustajan kunnioituksen puutetta vaikka olisi kuinka hyvä jätkä muuten. Teosta se tuomio pitää tulla ja koventamiset sitten päälle jos on aiempaa historiaa. Tämä oli mielestäni hyvä juttu, kun noiden selästä taklaamisten/laitataklausten kanssa on ollut viime aikoina liikaa vaihtelua.
 

makke246

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
6 ottelua -.-
Tekohan on rangaistava, mutta ei missään linjassa.
Haataja kovemmalla vauhdilla kuolleesta kulmasta ja aivan suoraan päähän.
Siitä 4 ottelua..
 

bunghole

Jäsen
6 ottelua -.-
Tekohan on rangaistava, mutta ei missään linjassa.
Haataja kovemmalla vauhdilla kuolleesta kulmasta ja aivan suoraan päähän.
Siitä 4 ottelua..

Haatajan tilanteen voi nähdä edes jollain tavalla vahinkona, kun nopeassa tilanteessa tapahtui. Näkisin, että nimenomaan tuo tilanteen hitaus lisäsi Robakin kohdalla sen moitittavuutta. Hänellä oli aikaa tehdä ihan mitä tahansa muuta, niin nosti kädet ja niittasi päähän. Viittä ottelua itse odotin, joten siihen nähden hieman vielä kovempi tuomio.

Mielestäni kuitenkin hyvä tuomio, eikä aiempaa paskaa työskentelyä pidä lähteä paikkaamaan lisäpaskalla.
 

Old Tom

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Eikös se ollut niin, että loukkaantumisen ei pitänyt enää vaikuttaa pelikieltoihin? Oli ruma taklaus kyllä siltä osin, että kädet nousi, mutta Saarela ei osannut ottaa taklausta kunnolla vastaan ja siksi noin paha loukkaantuminen. Kuitenkin todella kevyellä vauhdilla Robak taklasi. Ei kuitenkaan aiempaa historiaa tällaisista hänellä, niin olisi itse sen 2-3 peliä antanut. Olisiko tuo loukkaantuminen sitten kuitenkin vaikuttanut vaikka niin ei ilmeisesti enää pitänyt olla tällä kaudella? Tai sitten vahvat värilasit itsellä...
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: teba

mendieta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Carlo Grünnin ja Juhani Tammisen FB-päivitykset
Pelaaja kannettiin ulos kaukalosta. Kuolemaa pelättiin. Sehän tuossa painaa vaakakupissa. Itse teko on selkeä, mutta vauhtia ei ollut nimeksikään. Moni pelaaja ei olisi tuossa tilanteessa edes kaatunut ja tulos olisi voinut olla pelissä 2+10, jos tuomari olisi edes nähnyt nostetut kädet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös