Liigan kurinpitopäätökset 2018–2019

  • 349 627
  • 2 313

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mites tämä Ronkaisen pääosuma Ruusuun? Näytti mun mielestä enemmän vahingolta kuin tarkoitukselliselta. Saa nähdä mitä kurinpito sanoo. Aika paljon Kärpillekkin sattuu ja tapahtuu näissä IFK-matseissa, jo viime kaudesta lähtien.

Vaikutti, että Ruusun maila saattoi osua sekä Ronkaista, että itseä päähän. Tuosta kuvakulmasta oli aika vaikea päätellä osuiko Ronkaisen olkapää Ruusua vai ei, mutta tuomareille varmasti vielä vaikeampi nähdä.
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Onkos se jyppikylän kansanedustajamaalivahtivirnistelijä (mikäsenniminytolikaan) käynyt jo Twitterissä vinkumassa ja sönköttämässä viikatteista?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mites tämä Ronkaisen pääosuma Ruusuun? Näytti mun mielestä enemmän vahingolta kuin tarkoitukselliselta. Saa nähdä mitä kurinpito sanoo. Aika paljon Kärpillekkin sattuu ja tapahtuu näissä IFK-matseissa, jo viime kaudesta lähtien.
Aika vaarattoman oloinen tilanne, jossa ketään ei taklattu päähän. Törmäys, jossa Ronkaisen käsivarsi osuu Ruusun maskiin ja Ruusun maila Ronkaisen visiirin. No, jos tuosta halutaan pääosumasta rankoa, niin siitä vain, ymmärrän senkin.
E: Tuota eilistä huitaisua kangasniemeen en näe minään erityisen törkeänä, enemmänkin näytti reaktiolta häiritä maalinteossa ollutta pelaajaa, ja huolimaton huitaisu lopputuloksena.
En ole yllättänyt, että yksi palstan kovimmista kiekkoasiantuntioista kykenee näkemään asian oikeanlaidan. Arvostus sinua kohtaan sen kuin kasvaa.
 

DonTirri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Stadilaiset jengit sarjasta ja lajista riippumatta
Ai että mua naurattaa näiden joidenki keskisuomalaisten whataboutismi. Säälittävää. Ohtamaa sikaili ja toivottavasti rankku on sitä luokkaa. Samat säännöt pätee keskisuomessa ku muuallaki
 

Yargon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KeKi
Ai että mua naurattaa näiden joidenki keskisuomalaisten whataboutismi. Säälittävää. Ohtamaa sikaili ja toivottavasti rankku on sitä luokkaa. Samat säännöt pätee keskisuomessa ku muuallaki

Ihmeellinen tarve siellä etelässä on tahallaan ymmärtää väärin. Ei siinä jos siitä hyvät naurut saa. Pidentää ikää ja silleen.

Palstaveljen pointti taisi olla, että nuo pitäisi saada kitkettyä pois nuo takaapäin kaksinkäsin huitomiset mitä on tässä nyt esittäneet sekä Ohtamaa että Quincey. Ohtamaasta toivottavasti tehdään esimerkkitapaus jotta seuraavassa vastaavanlaisessa tilanteessa Quincey tai kuka tahansa ei vedä kahden käden viikatetta koska lopputulos voi hyvin olla sama kuin Ohtamaa-Kangasniemi tai Hirso-Osala tapauksissa.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Eilen Lundellin keihästys, Hifkin paitsiomaali ja Kärppien maalin hylkäys. Tänään Ruusun huitomisesta Ronkaisen ulosajo.

Kyllä on taas Pohjoista suosittu...
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eilen Lundellin keihästys, Hifkin paitsiomaali ja Kärppien maalin hylkäys. Tänään Ruusun huitomisesta Ronkaisen ulosajo.

Kyllä on taas Pohjoista suosittu...

Ei ehkä ole tarvetta vetää myöskään Kärppäleiristä yli näitä kommentteja. Lundell ei käsittääkseni keihästänyt ketään, eikä varsinaisesti muutenkaan sikaillut. Kärppien maalin hylkääminen meni sääntöjen mukaan oikein. Paitsiomaalia allekirjoittanut ei edes huomannut. Mielestäni tuomarit selvisi viikonlopusta hyvin vaikka videolta voikin joitakin tuomioita kyseenalaistaa.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Ei ehkä ole tarvetta vetää myöskään Kärppäleiristä yli näitä kommentteja. Lundell ei käsittääkseni keihästänyt ketään, eikä varsinaisesti muutenkaan sikaillut. Kärppien maalin hylkääminen meni sääntöjen mukaan oikein. Paitsiomaalia allekirjoittanut ei edes huomannut. Mielestäni tuomarit selvisi viikonlopusta hyvin vaikka videolta voikin joitakin tuomioita kyseenalaistaa.

Ei ehkä tarvisikaan. Täällä on kirjoiteltu niin absurdia skifikuraa viime aikoina, että täytyi tuoda totuutta esille.
 
Kyllä, mutta olkapää niin ylhäällä että se sen mailan osumisen päähän aiheuttaa. Sikäli ymmärrän ulosajon, koska ei mailan välissä oleminen voi antaa puhtaita papereita kun olkapää kohdistuu selvästi päähän.
Eihän se maila tuossa mitään välissä ole. Ilman mailaa koko pääosumaa ei olisi käynyt. Nyt Ronkainen antaa mailalle tuossa vipuvartta ja Make joutuu oman mailan kolaamaksi.
 
Täällä on vissiin nuoremmat kukkahattukatsojat vauhdissa. Ei tuolla kummassakaan matsissa mitään ihmeempiä ylilyöntejä ollut. Ei edes Ohtamaan huitaisu ollut mikään ihmeellinen. Pelissä sattuu välillä ja on aina sattunut. Mailaa on aina käytetty vastustajan kopisteluun. Joskus osuu väärään paikkaan, jota itse en kyllä osannut edes sanoa hidasteista tässä tapauksessa. Jokainen voi halutessaan tottakai nähdä nää omalla tavallaan.
 
Pelikiellossa kuitenkin tänään istui, joten ainakin Liigan mukaan oli "ihmeellinen".
Jos ovat nähneet jostsin että siinä on syytä pelikieltoon niin sittenhän heillä ei oo muuta vsihtoehtoa. Itse en tuossa mitään maailmasmullistavaa nähnyt. Heillä voi toki olla paremmat kuvakulmat käytössä tai sitten hekin tulkitsivat samoista kuvakulmista.
 

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Et ole tosissasi? Ohtamaan temppu on törkein jos ei miesmuistiin niin ainakin heittämällä tämän kauden. Että kyllä 4 ottelua on minimi. Ainakin jos linja pitää. Selvä vahingoittamisyritys, joka ei kuuluu jääkiekkoon millään tavalla. Eikä sillä ole mitään tekemistä sen kanssa että etelässä itketään

Sori vaan, mut jäbän Kärppiin liittyvää tekstiä ei vaan voi ottaa tosissaan, oli asia mitä hyvänsä. Niin karkealla tavalla sä oot uskottavuutes menettänyt
 

Vaeltaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Ville Vahalahti
Se on surullista miten asiallinen kommentoiti, asian molemmin puolin, hukkuu tänne yleisen nillittämisen ja ”eipäsjuupasmepästepäs” -väittelyn sekaan.

Harmillista, ettei voida asiallisesti kerrata tilanteita ja omia mielipiteitä niistä. Aina pitää löytää joku lapsellinen kommentti sekaan.
 

juhis82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS,Detroit Red Wings,Kanada
Sori vaan, mut jäbän Kärppiin liittyvää tekstiä ei vaan voi ottaa tosissaan, oli asia mitä hyvänsä. Niin karkealla tavalla sä oot uskottavuutes menettänyt


No näillä on se ero että mä puhun Kärpistä joukkueena tai sitten mikäli joku pelaaja tekee jotain tuomittavaa (Ohtamaa) niin sitten heistä, mutten hyökkää henk koht täällä ketään vastaan. Toisinkuin Kärppäfanit. Tai ei tietystikään kaikki mutta jotkut. Se on eri asia puhu joukkueesta kuin hyökätä henkilökohtaisesti jotain kirjoittavaa vastaan. Vai onko tosiaan näin että se ottaa noin paljon päähän jos Kärppiä tai sen pelaajia moititaan? Ja juuri ylläoleva syy on se miksi en pidä Kärpistä. Ei tietenkään joukkueta pidä tuomita fanien takia mutta näin on nyt päässyt käymään. Mulle jauhetaan täällä niin kai mullakin on oikeus. Varsinkin edelleen ylläolevasta syystä johtuen. Mä kirjoitan Kärpistä enkä hyökkää henkilökohtaisesti ketään vastaan. Toivon samaa Kärppäfaneilta.
 
Viimeksi muokattu:

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Minäkään en ymmärrä miksi sitä mailaa pitäisi/saisi käyttää muuhun kuin kiekon käsittelyyn. Nämä kahvaamiset ja huitomiset pitäisi surutta karsia kaikki pois. Nythän niin ei tapahdu. Ohtamaa oli auttamattomasti myöhässä, mutta niin piti vain viikatteen antaa heilua.

No respect.

No jumalauta. Näköjään se, kun tarpeeksi aikaa menee niin aina joskus sitten "napsahtaa kohdalleenkin" eli oikeastaan ikinä ei ole pystynyt olemaan kanssasi samaa mieltä, suurimman osan ajasta itse asiassa erittäin kaukana, MUTTA niin se vain koitti sekin kerta, kun olen TÄYSIN samaa mieltä. Pilkulleen. Maila kiekon peluuta varten, muut sopisi puhaltaa pois surutta.

Kyllä kakkua voisi antaa minun puolesta. Ymmärrän kyllä tosin senkin esiinnostetutn että miksi juuri nyt ja tämä nostetaan tikun nokkaan kun muutoin hakataan halkoa samaan tapaan aina vaan, eli mielellään tälläisille ois voinut jo tyyliin ennen kauden alkua linjata, että nyt loppuu nämä huitomiset ja hakkaamiset. Se toki ei mielestäni silti tee tuosta ei tuomittavaa - niin ollen pelasta rangaistukselta.

Mitä tulee "perusteluun" näitähän tulee koko ajan - se on mielestäni aika syvältä. EI PITÄISI/saisi tulla, pitäisi surutta rankoa nämä pois. Miksi näitä hyväksytään ollenkaan? Huitomisia jne? Turhaa peliin kuulumatonta imo.
 

AaTee

Jäsen
Suosikkijoukkue
lunettes couleurs
Eilen SaiPan pelaaja yritti hyppytaklata kiekotona HPK:n pelaajaa. Erona vain se, ettei hypännyt, ei osunut, eikä ollut kiekoton vastustaja. Mutta ajatus on tärkein, missä pelikielto?

Sattui olemaan tusinahpkn pelaaja jota ajatteli, eikä Kärppien.. = ei penalttia. No, nää on näitä. Tällä ehkä eniten halusin taas ottaa kantaa siihen, että itseäni ärsyttää edelleen eniten se miten näissä tälläisissä AINA ollaan poteroissa paidan värin mukaan. Miksei voi vain katsoa tilannetta, mitä tehtiin ja miksi, vitut niistä väreistä..

Ja ainakun sitten toisinpäin, niin sama laulu, mutta toisinpäin... Minun mielestä jo pelkästään se vie pohjan TÄYSIN pois ns. "keskustelulta" näiden tiimoilta. Tuntuu, että on vaan hiekkalaatikolla ville 5v:t heittelemässä toisiaan lapioilla ja kävyillä.
 

Kerouac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Tähän pariin puolueettomana katsojana ja nämä puhuttaneet tilanteet nähtyäni: Ohtamaalle 3-4 peliä pelikieltoa, koska aivan turha isku jo menetettyyn tilanteeseen. Ronkaiselle ei tarvetta antaa ylimääräisiä pelikieltoja, koska Ruusu tyrmääntyy lähinnä omasta mailastaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Totta, että Ohtamaan tapaisia huitaisuja tapahtuu peleissä enemmänkin, mutta eihän tuossa Ohtamaalla ole enää mitään saumaa osua takaa Kangasniemeä mailaan ja häiritä näin huitaisullaan Kangasniemen suoritusta. Nyt ne huitaisuvaihtoehdot ovat lyödä housunlahkeeseen tai pohkeeseen ja Ohtamaa päätti sitten pamauttaa pohkeeseen, peli tai pari on mielestäni riittävä rangaistus kun Kasgasniemi selvisi tilanteesta ilman vammaa eikä Ohtamaalla ole mitään aiempaa historiaa tämmöisistä tempuista. Pieni likainen temppu...
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kuka tämä vitun @McTorso oikein on? Eikös se ole sama jätkä, joka ei maksa vetovelkojaan täällä ja hänen ränkin on aina Kärpät 1 ja Ässät 2. Ihan oikeesti.
Maksan aina velkani. Vielä on jonkin verran asuntolainaa jäljellä. Tarkoitus olisi saada sekin maksetuksi ajallaan. Palstalaisille en ole ollut koskaan velkaa mitään. Tällä palstalla olen lyönyt kaksi vetoa. Toisessa panoksena oli 50 euroa. Voitin vedon, mutten koskaan penännyt saataviani. Toisessa vedossa ei ollut panoksena rahaa. Voitin senkin vedon. Ai niin, olen osallistunut hyväntekeväisyysvetoon. Sen maksoin, kuten asiaan kuuluu. Kukas se sinä olet, joka kirjoittelet nimimerkistäni noin rumasti ja täysin virheellisin tiedoin?
 
H

Hidas_ja_kankea

Tässä on nyt useampi sivu keskusteltu kurinpitopäätöksestä, josta ei ole tehty kurinpitopäätöstä. Kun päätös viimein tulee, keskustellaan vähintään toinen mokoma. Oliko liian paljon tai liian vähän?

Kaipa keskustelulla jokin terapeuttinen hyöty on, vaikka se on itselle jäänyt hiukan epäselväksi?

Kiitokset noista ylläolevista @Kerouac ja @Walkin provosoimattomista ja kiihkottomista arvioista. Jotain saman suuntaista on myös oma arvioni.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös