Ihmettelen, miten voit luulla minun ehdottavan tuollaista.Ihmettelen, miksi tuommoisia edes ehdottelet.
Ihmettelen, miten voit luulla minun ehdottavan tuollaista.Ihmettelen, miksi tuommoisia edes ehdottelet.
Minä ehdotin pidempiä pelikieltoja päähän kohdistuneista taklauksista. Sinun vaihtoehtosi olivat:Ihmettelen, miten voit luulla minun ehdottavan tuollaista.
No et varmaan ymmärrä, jos et edes halua ymmärtää ja lukea kurinpidon päätöksiä kokonaan. Siellä sanotaan selvästi, että:En tule ymmärtämään tämän kauden kurinpitopäätöksiä ollenkaan. Kova taklaus, joka kohdistuu päähän, ei loukkaantumista, 1 Ottelu.
Marttinen 3 ottelua.
Kova kyynärpää taklaus suoraan päähän, 3 ottelua.
Ei tässä ole mitään järkeä.
En ymmärrä.
No et varmaan ymmärrä, jos et edes halua ymmärtää ja lukea kurinpidon päätöksiä kokonaan. Siellä sanotaan selvästi,.
"Edellä mainitut asiat huomioiden, taklaustilannetta kokonaisuutena arvioiden ja ottaen huomioon ettei D'Amigo loukkaantunut, katson, että oikea seuraamus tästä taklauksesta on yhden ottelun pelikielto."
Tätä kohtaa en ymmärrä. Jos se kirjoituksesta jäi epäselväksi. Tuon ei tule olla missään tekemisessä rangaistuksen suuruuden kanssa. Sanooko Liusjärvi, sivulauseessa, että olisi tullut 3 ottelua jos olisi loukkaantunut.
Slovakian liigassa halutaan ilmeisesti eroon päähän kohdistuneista taklauksista. Hyvä heille. Suomen liigassa tuosta olisi tullut kolme ottelua pelikieltoa. Sitten ihmetellään jokaikinen kausi, missä on kanssapelaajan kunnioitus. Paha meille.
En haluaisi olla ilkeä mutta onko tämä ensimmäinen kerta kun luet kurinpitopäätöksiä? Tai seuraat yleensä pelikieltokeskustelua? Eihän sillä pitäisikään, mutta kun näin on ollut valehtelematta niin kauan kun minä muistan niin tälläinen vain tuli mieleen. Seuraus on aina kuulunut kulloisenkin kurinpitäjän lottokoneen muuttujiin.
Vahingot ei vähene pidemmillä pelikiellolla, tarkoituksen mukaiset noudot/tms päähänkohdistuneet taklaukset vähenevät varmasti jos rangaistus on riittävän suuri. Tämän pitäisi olla kaikille selvää, vahingot vähenevät tai saadaan poistettua vain kieltämällä taklaukset kokonaan.Minä ehdotin pidempiä pelikieltoja päähän kohdistuneista taklauksista. Sinun vaihtoehtosi olivat:
- Ei pidempiä pelikieltoja, koska ne eivät vähennä vahinkoja.
- Jos pelätään vahinkoja tarpeeksi paljon, kielletään taklaukset kokonaan.
Mitä tällä on tekemistä sen kanssa että minun mielestä tuon ei pitäisi asiaan vaikuttaa mitenkään?
Kuka on puhunut tuosta taklauksesta päällekarkauksena? Useammat kirjoittajat ovat puhuneet siitä Vittasmäen takomisesta päällekarkauksena, mutta siihenhän tuossa tuomiossa ei oteta kantaa. Edelleen, "puolen kentän vauhdeilla, kädet ylhäällä, suoraan päähän" -huuteluitakaan ei ole ollut. Puolen kentän vauhdilla huuteluita = Kyllä, Blood tuli halki puolen kentän, selkeästi hakemaan oikeutusta kokemalleen vääryydelle. Kirjoittajien konsensus on kuitenkin ollut, että tuo on ehkä rajatapaus ryntäyksestä, jonka tulkinta vaatisi tarkemman videon. Kädet ylhäällä huuteluita en muista keneltäkään. "Suoraan päähän". Edelleen palstalla kaivattiin parempaa videota. Liusjärven mukaan päähän osui, joten tuomio tuli.1 ottelu "puolen kentän vauhdeilla, kädet ylhäällä, suoraan päähän" taklauksesta ja ei mitään "käsittämättömästä päällekärkauksesta".
Miten ihmiset eivät vieläkään tajua, että aivotärähdyksen oireet eivät välittömästi näy? Tai että osuma päähän ei välttämättä edes aiheuta aivotärähdystä? Vammat ovat yksilöllisiä ja oireet ilmenevät tapauskohtaisesti. Jälkiviisaana voidaan sanoa, että D'Amigo ei loukkaantunut, koska tänään pelaa, mutta tuo mussuttaminen tilanteen jälkeen ei ole todiste yhtään mistään. Joskus aivotärähdys näkyy välittömästi "töttöröö"-olemisena tai "bambin jalkoina". Joskus taas auotaan päätä tilanteen jälkeen normaalista, jopa pelataan muutama vaihto, mutta sitten huilataan monta peliä, koska aivotärähdyksen oireet tulivat jälkeenpäin (ks. case-Green aiemmin tällä kaudella).Jos tämänkään jälkeen ei ymmärrä eroa Marttisen suoran pääkontaktin kanssa, jossa vastaanottaja on aivan töttöröö, niin ei voi mitään. D'Amigo sen sijaan oli sekunti töötin jälkeen mussuttamassa kuin kintuissa roikkuva terrieri.
Joo Sampon kuvauksen + sääntöjen mukaan taklauksesta ei periaatteessa voi edes antaa mitään. Sen sijaan "tappelusta" olisi voinut ja periaatteessa pitänytkin antaa peli tai pari, vaikka siinä lajin hengen mukaisesti tappelu olisikin ollut erittäin odotettavissa. Parin lyönnin jälkeen Penan olisi kuitenkin ehdottomasti pitänyt lopettaa.Ihan hyvä päätös, vaikka minusta tuntuu, että tämä oli jonkinlainen kompromissi: taklaus ei edes Liusjärven mukaan osunut ensisijaisesti päähän, mutta silti jotain piti antaa. Tuon raportin perusteella olisi voinut jättää rankaisemattakin, muttta otetaan tämä ja mennään eteenpäin.
Bloodin nimi ei näköjään painanut, vaikka median ja Jatkoajan toimituksen sekä keskustelijoiden kirjoituksissa se painaakin. Tämä on sentään positiivista.
Aika jännä että tuosta tapauksesta ei laitettu videota pihalle. Veikkaisin että laitettiin vain yksi peli jotta saatiin tuo rikehistoria jätettyä laskuista ja ehkäistyä erään paskansyöjän kitinää, viulujen säestäessä taustalla. Mutta kurinpidon tason tietäen, ei tuomio ole sinänsä mikään yllätys. Vielä kun pitää saada näyttää ettei pelikaaneja sorsita.
Unohtamatta tuota Kestilä-keissiä. On tuo kurinpito kyllä aika heikoissa kantimissa.
Annetaan ne 3 peliä vaikka tällaisille Blood-D'Amigo tapauksille, niin viesti selviäisi edes vähän.
.
Provot tuli jostain ihan muualta kun Pelicansin leiristä.Mikä on tämä muutamien Pelicans-fanien jatkuva provo-/lällättely-/marttyyrivaihde tämän tapauksen tiimoilta? Otteluseurantaketjusta kyseenalaisiin taklauksiin ja nyt tänne? Noh, samapa tuo.
Kuka on puhunut tuosta taklauksesta päällekarkauksena? Useammat kirjoittajat ovat puhuneet siitä Vittasmäen takomisesta päällekarkauksena, mutta siihenhän tuossa tuomiossa ei oteta kantaa.
.
Olen itse tuominnut tuon taklauksen useasti ja sanonut että 10 peliä ei olisi vääryys tuosta. Lahdessa taitaa itkeminen olla vähän erilaista kuin muualla Suomessa..Huvittavaa, että raumalainen itkee, että Pelsuja suositaan. Kannattaa muistaa, että kauden rumimman taklauksen on tehnyt lukon pelaaja. Ja sai muhkeat 3 peliä.
Olen itse tuominnut tuon taklauksen useasti ja sanonut että 10 peliä ei olisi vääryys tuosta. Lahdessa taitaa itkeminen olla vähän erilaista kuin muualla Suomessa..
Tuossa 1pelin tuomiossa on vieläkin se että "uusija-lisää" ei ole siinä mukana. Tuo oli suosimista. Toki tarkempia analyyseja on vaikea tehdä kun kunnollista videota ei ole julkaistu. Pitkäsen rangaistus oli silti vedetty täysin päin persettä. Bloodille ilman uusija-lisää olisi kaksi ottelua ollut mielestäni minimi, tuohon ei varmaan päädytty juuri sen takia että uusijalisää ei tarvitse ottaa huomioon. Mutta päätetty on, eikä kukaan varmaan puolustele kurinpitoa tai kehu että hyvin ovat toimineet (yleisesti ottaen).No toihan menee kuitenkin loogisesti siinä mielessä, että sun mukaan Pitkäselle olisi pitänyt tulla 10, tuomio oli 3, eli n. 1/3 sun vaatimuksesta.
Blood, ilmeisesti sun mielestä oikea tuomio olisi ollut 3 peliä, tuomio oli 1, eli edelleen 1/3 sun vaatimuksista.
Mutta silti väitit, että pelsuja suositaan. Sitähän ei tämän valossa ole ollut.
Mutta se ISO ero on, että Blood ei edes taklannut päätä kohti, Pitkänen taklasi. Sinänsä outoa, että siitä huolimatta, että taklaus on todettu olleen pääosin puhdas, siitä vaaditaan pidempiä rangaistuksia.
Tuossa 1pelin tuomiossa on vieläkin se että "uusija-lisää" ei ole siinä mukana. Tuo oli suosimista. Toki tarkempia analyyseja on vaikea tehdä kun kunnollista videota ei ole julkaistu. Pitkäsen rangaistus oli silti vedetty täysin päin persettä. Bloodille ilman uusija-lisää olisi kaksi ottelua ollut mielestäni minimi, tuohon ei varmaan päädytty juuri sen takia että uusijalisää ei tarvitse ottaa huomioon. Mutta päätetty on, eikä kukaan varmaan puolustele kurinpitoa tai kehu että hyvin ovat toimineet (yleisesti ottaen).
Ryntäyksen tuntomerkit tuossa mielestäni täyttyvät (tämä on kyseenalaista, ymmärrän täysin vastakkaiset mielipiteet) + "tappelu"Ihan ilman provosoimista kysyn, että MITÄ JOS kurinpito on todennut oikein, että kontakti osuu ensisijaisesti vartoloon. Ja että kadät on alhaalla, eikä taklaus suuntaudu ylös päätä kohden. Kontakti päähän syntyy vartalo-osuman jälkeen, ja sen seurauksena, että pelaajan peliasento muuttuu juuri ennen kontaktia normaalia alemmas. MIKSI tästä pitäisi tulla 2 peliä?
En tiedä tuosta. Toivottavasti pelikiellot Suomessa eivät ole lyhyempiä palkanpidätyksen takia. Jos näin on, toimii palkanpidätys juuri päinvastoin kuin alunperin tarkoitettiin.Pidätetäänkö Slovakiassa pelaajien palkka pelikiellon ajalta?