@Hantta#23 kanssa olen sanasta sanaan samaa mieltä. Tilanteet hyvin kuvattu ja rankaisuasteikko lähentelisi omassa mielessä oikeudenmukaisuutta. Tosin kun tämän maan lakeja ihan siviilielämässäkin katsoo, niin onhan nuo urheilussakin tulevat rangaistukset ihan linjassa. Ennemminkin maksimoidaan se uhrin tilanne ja kyykytetään antamalla tekijälle jotain minirangaistuksia ja lievennetään tuomioita, kun osaa sanoa sori. Tai edes vaikuttaa siltä, että voisi sanoa sori.
Lainauksessakin mainittu Gratton on ollut hyvä esimerkki pelaajasta, joka osaa taklata puhtaasti. Ainakin omaan mieleen on jäänyt kuva, että niittaa kyllä ja voimalla, mutta kunnioittaa vastapuolta sen verran, että taklaa vartalolla ihan järjestäin. Ei vedä mitään spagettitaivutuksia raajoilla ja koita pysäyttää vastustajaa ihan millä keinolla tahansa. Sitä on turha kenenkään hämmästellä, että Blood olisi joku silmätikku. No onhan se, kun kaverilla on jo niin monta isoa rangaistusta ja jäähyminuutteja jäätävä kasa. Monessa tilanteessa on näkynyt, että Blood ei edes ajattele mitä teosta voi seurata, vaan vetää ihan täysin kiukulla tilanteisiin. Ei suoraan sanoen vaikuta kovin älykkäältä ihmiseltä. Ei vain yksinkertaisesti omaa ollenkaan itsehillintää, se on eri asia, kuin olla "kova jätkä" kentällä.
Ymmärrän sen, että lahtelaisille hän on varmasti viihdyttävä pelaaja ja saa aikaan niitä "omien puolesta" - tuntemuksia, mutta näin sivusta katsoneena ilman mitään "tunnesiteitä" pelaajaa ja joukkuetta kohtaan voin sanoa, ettei tuo herra herätä kyllä mitään kunnioituksen tuntemuksia. Lähinnä ihan pelsujenkin puolesta harmittaa, että kaveri pelaa kentällä ihan omien tunteidensa ja henkilökohtaisten etujensa mukaan. Byersia olen pitänyt enemmän tuollaisena äijänä, tosin sekin kuva nyt sai pienen kolauksen tuon vaihtoaitio jutun takia. Sitä on tietysti vaikea sanoa onko tuollaisessa tilanteessa saanut ohjeet toimia, oudolta tuntuu, että pelaaja itse sieltä vaan hyppää kentälle karkeloihin ja näin ei ajattele ollenkaan joukkueen etua.