Liigan kurinpitopäätökset 2015–2016

  • 470 831
  • 3 251

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Juu, Tuonoselle ok yksi peli, mutta Kärpille tosiaan olisi pitänyt antaa muutaman tonnin sakko järjestyksen valvonnan heikkoudesta.

Mitä niiden järjestyksenvalvojien olisi pitänyt tehdä, kun tuolla katsomossa nyt ei mitään vittuilua pahempaa ole tapahtunut? Keskisormen näyttelykin alkoi ensin siellä aitiossa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mitä niiden järjestyksenvalvojien olisi pitänyt tehdä, kun tuolla katsomossa nyt ei mitään vittuilua pahempaa ole tapahtunut? Keskisormen näyttelykin alkoi ensin siellä aitiossa.
No kyllä nyt oletusarvoisena asiana on, että varsinkin tälläisen sarjan ratketessa, niin sen vieraiden aition kohta on "pyhä" eli siellä olisi pitänyt jo alun alkaenkin olla järkkäreitä ihan hollilla, nythän niitä sitten vasta kuulutettiin sinne tämän episodin jälkeen. Sama pätee myös rangaistusaitioihin, että sillä pitää olla koko ajan joku sillä tavalla hollilla, että jos jotain tapahtuu, niin siellä ollaan salamana paikalla.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
No kyllä nyt oletusarvoisena asiana on, että varsinkin tälläisen sarjan ratketessa, niin sen vieraiden aition kohta on "pyhä" eli siellä olisi pitänyt jo alun alkaenkin olla järkkäreitä ihan hollilla, nythän niitä sitten vasta kuulutettiin sinne tämän episodin jälkeen. Sama pätee myös rangaistusaitioihin, että sillä pitää olla koko ajan joku sillä tavalla hollilla, että jos jotain tapahtuu, niin siellä ollaan salamana paikalla.

Onhan siinä C-aukolla useampikin järkkäri. Toistan kysymykseni, että mitä niiden olisi pitänyt tuossa tilanteessa tehdä?
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Onhan siinä C-aukolla useampikin järkkäri. Toistan kysymykseni, että mitä niiden olisi pitänyt tuossa tilanteessa tehdä?
Jos siellä joku Urpo, eikun urpo, huuteli henkilökohtaisuuksiin menevää vittuilua, niin hänet olisi varoituksen jälkeen pitänyt poistaa hallista. Ei jääkiekko-ottelusakaan voi käyttäytyä miten sattuu huvittamaan.
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Jos siellä joku Urpo, eikun urpo, huuteli henkilökohtaisuuksiin menevää vittuilua, niin hänet olisi varoituksen jälkeen pitänyt poistaa hallista. Ei jääkiekko-ottelusakaan voi käyttäytyä miten sattuu huvittamaan.

Niin, vaan kun siellä ei kukaan mennyt henkilökohtaisuuksiin, vaan ihan peliin liittyvää kuittailua on esitetty. Ihan samoin kuin kaikille muillekin vastustajille. Ei ole ylittänyt järjestyksenvalvonnan kynnystä, minkä voi päätellä myös siitä että siihen ei ole ollut tarvetta puuttua. Ei hallista ketään lähdetä heittämään ulos vain sen takia, että vastustajan maalivahtivalmentajaa vituttaa.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tapparan joukkueenjohtajalle toimitsijakieltoa keskisormen heiluttelusta – sopi asian Kärppä-fanin kanssa | Yle Urheilu | yle.fi

Linkk vie Ylen sivuille.

Se oli kokonaisuudessaan näin jälkikäteen ajatellen typerä ja harkitsematon teko, vastaus meidän aitiotamme häiriköineen henkilön toimintaan, Tuononen kertoo.

- Hänen kanssaan asia on sovittu. Hän otti minuun yhteyttä, pahoitteli toimintaansa, mitä meidän joukkueelle pelin aikana ja aikaisemmin teki. Minä tein hänelle samoin. Siltä osin tapaus on käsitelty ja kirjan kansi laitettu kiinni. Kärsitään sitten Liigalta ja seuralta tuleva rangaistus ja mennään eteenpäin.
 
Niin, vaan kun siellä ei kukaan mennyt henkilökohtaisuuksiin, vaan ihan peliin liittyvää kuittailua on esitetty. Ihan samoin kuin kaikille muillekin vastustajille. Ei ole ylittänyt järjestyksenvalvonnan kynnystä, minkä voi päätellä myös siitä että siihen ei ole ollut tarvetta puuttua. Ei hallista ketään lähdetä heittämään ulos vain sen takia, että vastustajan maalivahtivalmentajaa vituttaa.
Ei Tuononen näytä keskisormea jostain pelillisistä asioista kuittailuihin. Eikä kukaan käy niin kierroksilla kuin se kaljupää, jos asiana on vain "pelilliset seikat". Sinäkö se juuri olit, joka sanoit olleesi kolmannessa ottelussa siinä lähettyvillä. No, ehkäpä se asia on ollut erilaatuista niissä Tapparan voittamissa otteluissa. Häviäminen ja tappiolla olo kun usein käy fanien tunteisiin.
 
H

Hidas_ja_kankea

Juu, Tuonoselle ok yksi peli, mutta Kärpille tosiaan olisi pitänyt antaa muutaman tonnin sakko järjestyksen valvonnan heikkoudesta.

Ei Tuononen näytä keskisormea jostain pelillisistä asioista kuittailuihin. Eikä kukaan käy niin kierroksilla kuin se kaljupää, jos asiana on vain "pelilliset seikat". Sinäkö se juuri olit, joka sanoit olleesi kolmannessa ottelussa siinä lähettyvillä. No, ehkäpä se asia on ollut erilaatuista niissä Tapparan voittamissa otteluissa. Häviäminen ja tappiolla olo kun usein käy fanien tunteisiin.

Sinä olet jonkin sortin epäloogisuuden huipentuma. Et tiedä mitä on huudeltu, mutta tiedät Kärpille kuuluneen saada sakkoja ja Tuononen ei olisi näyttänyt keskaria pelillisistä asioista.

Muutaman vuosikymmenen ajan Raksilassa pelejä seuranneena olen nähnyt poistetun sekä vieras- että kotijoukkueen faneja.

Minä luulen Tuonosen olleen huono voittaja ja ylireagoinnin vuoksi saaneen toimitsijakieltoa ja ilmeisesti myös sakkoja.

Onkos minun väittämäni vähemmän oikein tai väärin verrattuna väittämääsi?
 

Borre

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tuononen ei olisi näyttänyt keskaria pelillisistä asioista.

"Tuononen, teidän karvaus on perseestä, hähää!" Ja Tuonen näyttäisi sentteriä? Ei se nyt vaan kuulosta uskottavalta, että yleensä rauhallinen Tuononen menettäisi hermonsa, kun joku katsomosta haukkuisi Tapparan träppiä tjsp. Tuskin myöskään pelillisiä haukkuja olisi ollut syytä pyydellä anteeksi. Vittuili mitä vittuili ja Tuononen voitonhuumassa päätti näyttää mielipiteensä vittuilijalle. Keskarista ansaittu pelikielto, mutta tuskin ketään hirveästi harmittaa.
 
Sinä olet jonkin sortin epäloogisuuden huipentuma. Et tiedä mitä on huudeltu, mutta tiedät Kärpille kuuluneen saada sakkoja ja Tuononen ei olisi näyttänyt keskaria pelillisistä asioista.

Muutaman vuosikymmenen ajan Raksilassa pelejä seuranneena olen nähnyt poistetun sekä vieras- että kotijoukkueen faneja.

Minä luulen Tuonosen olleen huono voittaja ja ylireagoinnin vuoksi saaneen toimitsijakieltoa ja ilmeisesti myös sakkoja.

Onkos minun väittämäni vähemmän oikein tai väärin verrattuna väittämääsi?
Päinvastoin, logiikka on selkeä. Ymmärrettävästi se ei vain sinulle aukea. Voin silti selittää, koska olen ystävällinen. Vaikkei tiedä mitä on huudeltu, mutta tietää Tuonosen persoonan (kyllä, minulla on tästä tietoa), on selvää, ettei hän mistään pelillisten asioiden huutelusta tuolla tavalla reagoi. Kärpille sakko olisi paikallaan, koska tuota asiatonta käytöstä katsojalta oli jatkunut pidempään, siitä oli ilmoitettu Kärpille, eikä mitään tehty. Ei edes sitä järjestysmiestä seisomaan siihen Tapparan aition taakse. Näkee hän sen pelin kuitenkin siitäkin.

Luulet väärin ja sen takia väittämäsi on huomattavasti enemmän väärin kuin minun.
 

Jaksaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NHL
Onhan se nyt selvä asia, että sieltä on huudeltu jotain ihan peliinkuulumatonta paskaa Tapparan penkille.

Tuonosen reagoinnin ymmärrän ja ymmärrän myös miksi Liiga antaa siitä yhden ottelun toimitsijakiellon, ei pitäisi antaa päästä ihon alle.

Taisi huutelija tosin olla järkkärien tuttuja, kun ei mitään tapahtunut Tapparan huomautuksesta huolimatta.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Päinvastoin, logiikka on selkeä. Ymmärrettävästi se ei vain sinulle aukea. Voin silti selittää, koska olen ystävällinen. Vaikkei tiedä mitä on huudeltu, mutta tietää Tuonosen persoonan (kyllä, minulla on tästä tietoa), on selvää, ettei hän mistään pelillisten asioiden huutelusta tuolla tavalla reagoi. Kärpille sakko olisi paikallaan, koska tuota asiatonta käytöstä katsojalta oli jatkunut pidempään, siitä oli ilmoitettu Kärpille, eikä mitään tehty. Ei edes sitä järjestysmiestä seisomaan siihen Tapparan aition taakse. Näkee hän sen pelin kuitenkin siitäkin.

"On selvää" kohdan kun korvaat on mahdollista niin olet oikeilla linjoilla. Ethän sää niin hölmö voi olla että teet faktaa mutusta, lisäksi persoonasta ei aina voi päätellä ihmisen toimintaa.
 

Warrington

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No ei ihan pelkkä mutu. Tuononen itse kertoi näin tapahtuneen ja hänen reaktionsa tukee sitä. Tämän lisäksi nämä ns. luonnetodistukset.

Tämä selvä. Näin puolueettomana sanoisin että vikaa on ihan molemmissa, Tuononen sanoi itse että sieltä oli huudeltu henkilökohtaisuuksiin meneviä asioita joka paikkaansa pidettyään(?) on tietysti aina mautonta aikuiselta fanilta. Ja taas Tuonosen olisi silti pitänyt ymmärtää että edustaa Tapparan organisaatiota jolloin se ammatillinen viileys olisi hyvä säilyttää loppuun asti. No keskisormi ei ketään tappanut, Tuononen sai rangaistuksensa joten voidaan mennä eteenpäin.
 
H

Hidas_ja_kankea

Päinvastoin, logiikka on selkeä. Ymmärrettävästi se ei vain sinulle aukea. Voin silti selittää, koska olen ystävällinen.

Toki noin. Minulla on tapana kritiikittömästi uskoa, jos toinen kertoo olevansa objektiivinen tai ystävällinen. Pakkohan se on uskoa, jos toinen kerran itsestään niin kertoo.

Lähes kaikilla nykyisistä Liiga-paikkakunnilla olen jääkiekkoa katsonut ja häröileviä huutelijoita on ollut jokaisessa paikassa. Tosin ovat vähentyneet menneiltä vuosilta (vai onkohan tyhjät hetket täyttävä musiikki yms. hiljentänyt heidät). Omalla paikallaan selvin päin huutelevaan maksavan katsojan suhteen toleranssi on kohtalaisen korkealla. Sen sijaan seuran edustaja on töissä ja hänen suhteen toleranssi on oikeutetusti alhaisempi.

Tässä tapauksessa Kärpille ei ole tullut sanktioita ja Tapparalle on tullut. Asiat ovat usein niin kuin ne näyttävät olevan, eikä minulla ole mitään syytä uskoa järjestävälle seuralle kuuluneen sakkoja tilanteesta. Värilasien läpi katsellessa ja foliohattu päässä voi asian toki toisin nähdä.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut
Eikö tuossa linkitetyn jutun perusteella päästy onnellisesti sovintoon? Molemmat pahoittelivat käytöstään, piis and laav.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Zabo saa 2-3 peliä tuosta. Voi saada enemmänkin lopun hölmöilyjensä jälkeen. Toki edarit on yhä suosikki.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös