Olin paikanpäällä "ulkopuolisena" katsojana tuossa ottelussa. Kuulin ensimmäistä kertaa tuon "Pori on Rauman esikaupunki" -huudon jo ulkona, kun olin menossa hallille. Nauratti. Mielestäni se oli ihan hyvin keksitty ja nimenomaan vastustajaan kohdennettu vinoilu, joka on ihan eri luokkaa, kuin yleiset "haista vittu" -huutelut. Pelaajakohtaisia juttujakin saa huutaa, jos kyseinen pelaaja on tehnyt aiemmin tai kyseisessä pelissä jotain "väärää", mutta jotain tasoa siinäkin saisi olla, joten tuo Marttiseen kohdistunut huutelu oli mielestäni kyllä lähinnä noloa. "Te voitte lähtee" on hyvä huutelu oikeassa paikassa ja pilke silmäkulmassa, mutta tuossa kyseisessä matsissa ja heti 0-2 -maalin jälkeen sen huutaminen osoitti lähinnä huonoa tilannetajua.Onko Kärppien kannattajia aiemmin tullut Poriin niin paljon kuin on tänä kautena tullut? Niin lokakuussa kuin viime lauantainakin oli Oulusta paljon vieraita seisomakatsomossa. Ainakaan viime kaudella ei tainnut kärppiä olla Isomäessä kovinkaan paljon. Ihmekös tuo tosin, kun matkalla on reippaasti pituutta...
Muuten ei minua haitannut pätkääkään oululaisten meininki katsomossa, mutta muutamat huudot kyllä vituttivat ihan huolella. Tai aiheuttivat myötähäpeää. "Pori on Rauman esikaupunki", "Haista vittu Jyri Marttinen", ja 0-2-maalin jälkeen "Te voitte lähtee". Ja kyllä, täällä Porissakin tällainen ollaan osattu ja osataan, en sitä kiellä. Samoin että älä provosoidu turhasta jne... en kyllä provosoitunutkaan, mutta vitutti. Ehkä olen mielensäpahoittaja, orvokkihattu, herkkänahkainen yms, mutta minusta tuollaisia huutoja ei minkään fanilauman tarvitsisi kajautella. Onneksi kaikki nuo mainitsemani jäivät lähinnä tuohon avauserään.
Tulkaa jatkossakin vaan vierailemaan tänne, mutta mä en haluaisi kuulla tuollaista sontaa, en kärpiltä enkä patapaidoiltakaan, muista ryhmistä puhumattakaan.
Ässien kannattajista minulla ei ole koskaan ollut erityistä pahaa sanottavaa, eikä ole nytkään. Minua ei myöskään häiritse hallin väritys, kun se sattuu olemaan hyvin kohdallaan. Naureskeltiin vain, että ihmeellisiä "vääriä" logoja näillä on täällä esillä, vaikka värit ovat oikeat. Keskiviikkona sitten uudelleen paikan päälle, silloin en ole enää neutraali katsoja :)